;
فیلم و سریال

زیباترین فیلم های عاشقانه کره ای در سال های اخیر+عکس

زیباترین فیلم های عاشقانه کره ای: ژانر عاشقانه یکی از محبوب‌ترین ژانرهای سینمایی است. با اطمینان می‌توان گفت که پس از فیلم های اکشن، فیلم‌های عاشقانه و رمانتیک در رده‌ی دوم محبوب‌ترین ژانرهای سینمایی قرار می‌گیرند. این ژانر به حدی وسیع و گسترده است که زیرژانرهای مختلفی برای آن تعریف شده است. مثلا ژانر رمانتیک – تاریخی، ژانر رمانتیک – درام، کمدی – عاشقانه و رمانتیک-فانتزی؛ اصلا یکی از جذابیت‌های عمده‌ی این ژانر قابلیت ادغام راحت آن در ژانرهای دیگر سینماست.

فیلم های عاشقانه کره ای هم سال‌هاست که با داستان‌های گیرا، بازی‌های تاثیرگذار، لحظات دل‌انگیز و فیلم‌برداری و موسیقی استثنایی‌شان جهان را به تسخیر خودشان درآورده‌اند و تعدادی از بهترین فیلم‌های کره‌ای عاشقانه نقشی کلیدی و اساسی در شکل‌گیری موج فراگیر تماشای آثار سینمای کره‌ی جنوبی در جهان ایفا کرده‌اند. با مطلب زیباترین فیلم های عاشقانه کره ای از سری مطالب سینما بخش فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک همراه شوید.

زیباترین فیلم های عاشقانه کره ای

چه طرفدار عاشقانه‌های غم‌انگیز و پر از اشک باشید و چه طرفدار کمدی – رمانتیک‌های سرشار از امید و احساس، سینمای پویای کره‌ی جنوبی در هردو زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و آثاری را به مخاطب ارائه می‌کند که ارزش وقت گذاشتن و تماشا کردن را دارند. همانطور که می‌دانید عشق و محبت در بالاترین درجه از احساسات فردی و اجتماعی هر شخص قرار دارد و از آنجایی که فیلم های عاشقانه کره ای با مخاطب ارتباط احساسی برقرار می‌کنند می‌توانند تاثیر بسیار زیادی بربینندگان گذاشته و تا مدت‌ها در یاد و خاطر آن‌ها باقی بمانند.

سراغ معرفی بهترین فیلم های عاشقانه کره ای رفته‌ایم که تماشای آن‌ها قطعا تجربه‌ای منحصربه‌فرد خواهد بود و با آن اتمسفر خاص مطمئناً تأثیری ابدی در قلب شما خواهند گذاشت. فیلم‌هایی که با ساختار قوی و لوکیشن‌های خیره کننده‌شان به آثاری ماندگار در ژانر فیلم‌های عاشقانه بدل شده‌اند. آثاری گرم و صمیمی که به روایت طیف گسترده‌ای از داستان‌های کلاسیک عشق اول تا کمدی – رمانتیک‌های امروزی می‌پردازند و احساس گرما و لذت را در قلب و ذهن شما برجای می‌گذارند.

همیشه (Always)

 

  • کارگردان: سونگ ایل گون
  • بازیگران: سو جی ساب، هان هیو جون
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۱
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۰ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۷ از ۱۰

زیباترین فیلم های عاشقانه کره ای

این فیلم کره‌ای جذاب محصول سال ۲۰۱۱ که توسط سونگ ایل گون کارگردانی شده، یکی از بهترین فیلم‌های کره‌ای عاشقانه‌ است که تاکنون روی پرده‌ی سینما رفته و به گفته‌ی کارگردانش با الهام از فیلم «روشنایی‌های شهر» (City Lights) چارلی چاپلین ساخته شده است. این فیلم روایت‌گر داستان عشق شیرین میان چول مین و جونگ هوا است که تفاوت‌هایشان آن‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کند.

چول مین یک بوکسور با استعداد است که گذشته‌ی تاریکش او را از مردم دور کرده و در حال حاضر به صورت پاره‌وقت در یک پارکینگ اتومبیل کار می‌کند و جونگ هوا نیز یک بازاریاب تلفنی عاشق زندگی است که علی‌رغم کشته شدن پدر و مادرش در یک تصادف و از دست دادن تدریجی بینایی‌اش خودش را با شرایط وفق داده و روحیه‌ی بسیار بالایی دارد.

این دو نفر طی اتفاقاتی و به‌طور تصادفی در پارکینگ محل کار چول با یکدیگر آشنا می‌شوند و طی ملاقات‌هایی که باهم دارند چول به زندگی امیدوارتر شده و دنیای بوکس باز می گردد اما پس از گذشت مدتی متوجه می‌شود که او – به‌طور غیرمستقیم – مسئول تصادفی است که باعث کور شدن جونگ هوا و از دست دادن خانواده‌اش شد و حالا خودش را مسبب وضعیت اکنون جونگ هوا می‌داند و تلاش می‌کند تا هرطور که شده گذشته را جبران کند.

او برای تامین هزینه‌ی عمل جراحی عوارضی که چشم‌های جونگ به آن دچار شده در یک مسابقه‌ی خطرناک شرکت می‌کند. چول در مسابقه پیروز می‌شود و چشم‌های جونگ درمان می‌شوند اما توسط افرادی که مخالف برنده شدن او بودند به شدت مجروح شده و جانش را از دست می‌دهد. داستانی غم‌انگیز از عشق و احساس مسئولیت نسبت به کسانی دوستشان داریم.

«همیشه» فیلم افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم بوسان بود و موفق شد تا با روایت داستانی متفاوت و فیلمبرداری و موسیقی جذابش فضایی فوق‌العاده را به مخاطب هدیه کند. همچنین این فیلم با فروش آنلاین ۲۰۰۰ بلیت فقط در ۷ ثانیه رکوردی جالب در این زمینه ثبت کرده که نشان از پرطرفدار بودن این فیلم به عنوان یکی از بهترین عاشقانه‌های کره‌ی جنوبی است.

دختر پرروی من (My Sassy Girl)

 

  • کارگردان: کواک جائه یونگ
  • بازیگران: جون جی هیون، چا تائه هیون
  • تاریخ انتشار: ۲۰۰۱
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۹۳ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۱ از ۱۰

فیلم عاشقانه کره ای

اگر بخواهید فقط یک مورد از بهترین فیلم‌های کره‌ای عاشقانه را برای تماشا به کسی پیشنهاد دهید این فیلم قطعا همان گزینه است. فیلم «دختر پرروی من» یک کمدی – رمانتیک کلاسیک کره‌ای محصول سال ۲۰۱۱ است که با داستان فوق‌العاده‌اش قلب بسیاری از طرفداران را در سراسر جهان تسخیر کرد و آنقدر محبوب شد که در سال ۲۰۰۸ یک بازسازی آمریکایی از روی آن ساخته شد. این اثر که یکی از بهترین فیلم‌های کره‌ای عاشقانه تاریخ است بر اساس یک داستان واقعی که در مجموعه‌ای از پست‌های وبلاگ نوشته شده توسط کیم هوسیک، روایت می‌شود که او با اقتباس از همین نوشته‌ها رمانی تخیلی را نیز منتشر کرد.

فیلم «دختر پرروی من» در کره‌ی جنوبی بسیار موفق بود و توانست عنوان پردرآمدترین کمدی – رمانتیک تمام دوران را از آن خود کند. این فیلم عاشقانه‌ی کره‌ای پس از اکران در سراسر شرق آسیا به یک فیلم پرفروش در منطقه تبدیل شد و موفقیت بی‌نظیری را در کشورهایی مثل ژاپن، تایوان و هنگ کنگ تجربه کرد. این موفقت عظیم باعث مقایسه‌ی آن با فیلم «تایتانیک» (Titanic) جیمز کامرون شد و پیشرفت بین المللی برای سینمای کره را رقم زد. «دختر پرروی من» همچنین نقشی کلیدی را در گسترش موج کره ای سینما در جهان ایفا کرد.

در این فیلم کره‌ای عاشقانه یک دانشجوی ساده‌ی مهندسی به‌نام گیئون وو با دختری شوخ‌طبع و غیرقابل پیش‌بینی (با بازی جون جی هیون) ملاقات می‌کند و دلباخته‌ی او می‌شود. این زوج عجیب و غریب عاشقانه‌ای غیرعادی و طوفانی را با پیچ‌وخم‌های فراوان آغاز می‌کنند. از ابتدا تا انتهای فیلم، «دختر پرروی من» با کمدی خاص و شخصیت‌های جذابش شما را با صدای بلند می‌خنداند. تصویری که جون جی هیون از دختری جذاب به تصویر می‌کشد را به سادگی نمی توانید فراموش کنید. او در عین حال دوست‌ داشتنی و گاها خسته‌ کننده نیز است. یکی از مواردی که این فیلم را از دیگر فیلم‌های رمانتیک کره‌ای متمایز می‌کند، رویکرد منحصربه‌فرد آن در داستان‌سرایی است.

این فیلم از فلاش‌بک‌ها و سکانس‌های سورئال استفاده می‌کند تا به شخصیت‌هایش عمق و پیچیدگی ببخشد. اما فراتر از همه‌ی خنده‌ها و لحظات عجیب و غریب، در «دختر پرروی من» پیامی لمس کننده در مورد عشق، از دست دادن و یافتن خود نهفته است. این فیلم به ما یادآوری می‌کند که گاهی اوقات ما به کسی نیاز داریم که غیرمنتظره زندگی ما را تغییر دهد و به تغییر یک‌نواختی زندگی ما کمک کند. اگر به دنبال تماشای یکی از بهترین و پرمفهوم‌ترین فیلم‌های عاشقانه‌ی کره‌ای هستید، فیلم «دختر پرروی من» را از دست ندهید.

نوازش باد (Windstruck)

 

  • کارگردان: کواک جائه یونگ
  • بازیگران: جون جی هیون، جانگ هیوک، کیم چانگ وان، ایم یه جین
  • تاریخ انتشار: ۲۰۰۴
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: –
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۱ از ۱۰

زیباترین فیلم های عاشقانه کره ای

در این فیلم جون جی هیون نقش یک زن جوان زیبا و افسر پلیسی جاه‌طلب به‌نام یئو کیونگ جین را بازی می‌کند که در اداره‌ی پلیس سئول مشغول خدمت است. در یکی از ماموریت‌هایش او به جای دستگیری سارقی که کیف مردم را به سرقت می‌برد، به‌طور تصادفی شخصی به‌نام گو میونگ وو (با بازی جانگ هیوک) معلم فیزیک یک مدرسه‌ی دخنرانه را که در واقع سعی در دستگیری دزد داشت را بازداشت می‌کند. کم‌کم بین این دو احساساتی شکل می‌گیرد و روند فیلم عاشقانه می‌شود.

اگر از تماشای فیلم سینمایی «دختر پرروی من» لذت بردید و علاقه دارید تا فیلم‌های بیشتری شبیه به آن را تماشا کنید «نوازش باد» بهترین انتخاب برای شماست. کارگردان و بازیگر نقش اول دختر فیلم با «دختر پرروی من» مشترک است و علاوه بر بازیگران و عوامل فیلم، شباهت‌های زیادی در ساختار و محتوای این دو فیلم عاشقانه‌ی کره‌ای وجود دارد.

شیمی میان دو بازیگر نقش اصلی «نوازش باد» و کل‌کل‌های میان آن‌ها از نقاط قوت اصلی فیلم است و در تبدیل آن به یکی از بهترین فیلم‌های کره‌ای عاشقانه کمک زیادی می‌کند. یئو کیونگ و گو میونگ وو علی‌رغم تمام سوتفاهم‌ها و اختلافاتی که دارند، در نهایت به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند و یک عاشقانه‌ی مفرح و جذاب را به مخاطب هدیه می‌کنند.

نامزد من یک مامور مخفی است (My Girlfriend is an Agent)

 

  • کارگردان: تراشین
  • بازیگران: کیم ها نول، کانگ جی هوان، ریو سیونگ ریونگ، الیزابت سوجین فورد
  • تاریخ انتشار: ۲۰۰۹
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۶۴ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۳ از ۱۰

زیباترین فیلم های عاشقانه کره ای

«نامزد من یک مامور مخفی است» یک اکشن – کمدی پرجنب‌وجوش محصول سال ۲۰۰۹ است که به دلیل ارجاعات و شباهت‌های متعددش با فیلم هالیوودی «آقا و خانم اسمیت» (Mr. & Mrs. Smith) بسیاری آن را ورژن کره‌ای این اثر به یاد ماندنی می‌دانند. این فیلم خوش‌ساخت که به حق یکی از بهترین فیلم‌های کره‌ای عاشقانه است در زمان اکران با استقبال بالایی از سوی تماشاگران مواجه شد و توانست رتبه‌ی چهارمین فیلم پرفروش آن سال را به دست آورد.در این فیلم کیم ها نول و کانگ جی هوان نقش دو مامور مخفی سازمان اطلاعات مرکزی کره را بازی می‌کنند که در گذشته به یکدیگر علاقه‌مند بوده‌اند. این دو که هیچکدام از هویت سازمانی دیگری اطلاعی ندارد در یک ماموریت مجددا کنار هم قرار می‌گیرند.

فیلم از جایی آغاز می‌شود که هان سوجی برای پنهان کردن مامور مخفی بودنش به نامزدش گفته که در آژانس مسافرتی کار میکند. او به نوعی با شغلش زندگی میکند و اهمیت‌ بیش از حد او به کارش باعث می‌شود که نامزدش لی جیجون او را ترک کرده و به کانادا برود.. بعد از سه سال دست سرنوشت دوباره این دو نفر را در سرویس بهداشتی یک رستوران روبروی هم قرار می‌دهد و طی این دیدار غیرمنتظره دوباره باهم دعوایشان می‌شود زیرا جیجون تصور می‌کند که سوجی تغییرشغل داده و نظافتچی دستشویی شده‌ است!

در ادامه فیلم و طی اتفاقاتی جیجون – که حالا او هم تبدیل به یک مامور زبده شده است – و سوجی با هم درگیر پرونده‌ی یک ویروس خطرناک می‌شوند، اما هیچکدام از هویت دیگری خبر ندارند. این ماجرا تا جایی پیش میرود که هرکدامشان فکر می‌کنند دیگری جاسوس است و در ادامه پس از برطرف‌شدن سوءتفاهم موفق می‌شوند با همکاری هم جاسوسان را شکست داده و توطئه ویروس را خنثی کنند. البته که پس از تمام این اتفاقات آتش عشق گذشته هم بین این دو عاشق سابق روشن میشود و همین جنبه ی رمانتیک فیلم را شکل میدهد.

فرمول امتحان پس داده‌ی روبرویی دو عاشق قدیمی در این اثر جذاب نیز جواب داده و «نامزد من یک مامور مخفی است» را به گزینه‌ای تماشایی برای یک آخر هفته‌ی دوستانه تبدیل می‌کند.

معماری ۱۰۱ (Architecture 101)

 

  • کارگردان: لی یونگ جو
  • بازیگران: به سوزی، لی جه هون، هان گا این، اوم ته وونگ
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۲
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۷۹ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۲ از ۱۰

زیباترین فیلم های عاشقانه کره ای

این فیلم داستان دو دانشجو را روایت می‌کند که اولین بار در کالج مهندسی و کلاس معماری ۱۰۱ همدیگر را ملاقات کرده و عاشق یکدیگر می‌شوند. همه‌چیز طبق خواسته‌ی آن‌ها پیش می‌رود اما برخی سوء تفاهمات باعث می‌شود که آنها از هم جدا شوند. پانزده سال بعد، سئو یون به دنبال سونگ مین می‌گردد تا از او بخواهد که بازسازی خانه‌اش را در جزیره‌ی ججو بر عهده بگیرد.

حال سونگ مین (اوم ته وونگ) که یک معمار سی و پنج ساله است در دفتر کار خود زنی را ملاقات می‌کند که در ابتدا برای او ناشناس است، اما بزودی پی می‌برد که او یانگ سئو یون (هان گا این) همان دختری است که اولین تجربه عشقی‌ زندگی‌اش را در دوران کالج با او تجربه کرده است. یک فیلم عاشقانه‌ی کره‌ای متفاوت که حال و هوای خاص خود را دارد و احساس و خاطره‌بازی در آن حرف اول را می‌زند.

این زوج عاشق که حالا به زن و مردی پخته تبدیل شده اند با مرور مقاطع مختلف زندگی خود به مرور خاطراتشان میپردازند و سعی دارند زمان از دست رفته را جبران کنند. معماری ۱۰۱ سیر تحول عاشقانه جوانی آنها را دنبال می‌کند و آنها را از طریق گذشته به یکدیگر پیوند می‌زند. این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های کره‌ای عاشقانه با داشتن شخصیت‌هایی عمیق و شخصیت‌پردازی‌هایی درست بسیاری را به یاد دوران جوانی و عشق اولشان می‌اندازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا