;
فرهنگ و هنر

معنی اسم پرنسس های دیزنی به فارسی چی میشه+بخش اول معانی و تصاویر پرنسس ها

معنی اسم پرنسس های دیزنی به فارسی: دیدن کارتون همیشه احساس خوبی به مخاطب می‌دهد و بخش عمده‌ای از کودکی بچه‌های نسل قدیم و جدید، با پرنسس های دیزنی گذشته و می‌گذرد. با معنی اسم پرنسس های دیزنی به فارسی و بخش فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک همراه باشید.

شاید بپسندید: معنی نام پرنسس های دیزنی به فارسی چی میشه+بخش دوم معانی و تصاویر پرنسس ها

معنی اسم پرنسس های دیزنی به فارسی

بخش شیرین کودکی بسیاری از ما را شخصیت‌های فانتزی و پرماجرای کتاب داستا‌ن‌ها رقم زدند. این شخصیت‌ها، از موجودات عجیب و غریب گرفته تا پرنسس‌هایی همچون سفید برفی و سیندرلا، سفرهای خیالی به یادماندنی به دنیای خود را برایمان به یادگار گذاشتند. کمپانی والت دیزنی تقریباً همه این پرنسس‌ها را در قالب انیمیشن ارائه و این قصه‌ها را برای کودکان و حتی بزرگسالان جاودانه کرد.

تا کنون کارتون‌های بسیاری درباره شخصیت فیلمهای پرنسسی ساخته شده‌ است. اما نکته قابل تأمل راز انتخاب نام این پرنسس‌هاست؛ چیزی که شاید تا به حال به آن فکر نکرده‌ایم و یا شاید هم خیلی‌ها را کنجکاو کرده باشد. دختران دیزنی چیزی فراتر از چهره‌ها و نام‌های زیبا دارند. با این مقاله تا با داستان اسم پرنسس های دیزنی به فارسی آشنا شوید.

انیمیشن‌های ساخته شده براساس پرنسس های دیزنی از 13 پرنسس رسمی و چندین پرنسس غیررسمی تشکیل شده‌اند. اکثر شخصیت‌های زیر به عنوان «پرنسس رسمی دیزنی» تأیید شده و با عنوان «پرنسس» (شاهزاده خانم) قبل از نامشان خطاب می‌شوند.

شاید بپسندید: مرگ حضرت یوسف و علت نبش قبر و شکافتن قبر حضرت یوسف (ع)+عکس

سفید برفی (Snow White) از محبوب ترین پرنسس های دیزنی

معنی اسم: مثل برف سپید و لطیف

ریشه اسم: انگلیسی

عنوان انیمیشن: سفیدبرفی و هفت کوتوله (Snow White and the Seven Dwarfs)

سفید برفی به معنای سفید و لطیف است. سفید برفی از به‌یادماندنی‌ترین شخصیت فیلمهای پرنسسی و قهرمان اصلی کارتون سفید برفی و هفت کوتوله محصول سال 1937 دیزنی است. این کاراکتر بر اساس افسانه‌ای آلمانی به نام «Schneewittchen»، به معنی سفید برفی، ساخته شده‌ است.

شاید بپسندید: چهره بدون گریم بانو یئون بیرون از سریال جومونگ 2 که اصلا باورکردنی نیست + عکس ها

معنی اسم پرنسس های دیزنی به فارسی

سفید برفی افتخار این را دارد که از اولین پرنسس های والت دیزنی در اولین پویانمایی شاخص دیزنی باشد و راه را برای شاهزاده خانم‌های بعدی هموار کند. آدریانا کاسلوتی (Adriana Caselotti)، بازیگر، خواننده و صداپیشه آمریکایی، دوبله کاراکتر سفیدبرفی را بر‌ عهده داشت. عشق واقعی سفید برفی شاهزاده‌ای‌ است که توانست با بوسه عشق حقیقی او را از خواب ابدی و مرگ بیدار کند.

سفیدبرفی با 14 سال سن جوان‌ترین پرنسس رسمی دیزنی نیز محسوب می‌شود. یکی از اخبار مربوط به این شاهزاده خانم، ساخته شدن لایو اکشن انیمیشن است و قرار شده ریچل زگلر (Rachel Zegler) به ایفای نقش سفید برفی بپردازد که اعتراض مخاطبان را به همراه داشت زیرا خانم زگلر چهره‌ای گندمگون دارد و این برخلاف شخصیت سفید برفی که چهره‌ای رنگ پریده‌تر از حالت عادی دارد، است.

شاید بپسندید: عکس های دیدنی پرنسس های دیزنی که وارد عرصه مُد شده اند+ بخش پایانی

سیندرلا (Cinderella) ؛ معروف ترین شخصیت فیلمهای پرنسسی

معنی اسم: خاکستر ریز

ریشه اسم: فرانسوی

عنوان انیمیشن: سیندرلا (Cinderella)

سیندرلای محبوب همچنان خاطره‌انگیز است. سیندرلا شخصیت اصلی و قهرمان فیلم‎ معروف به همین نام و دو فیلم دنباله‌اش و دومین پرنسس دیزنی است. این شخصیت از پرنسس های والت دیزنی براساس یک افسانه اروپایی به همین نام ساخته شده که نسخه‌های گوناگونی از آن وجود دارد. سیندرلای معروف براساس نسخه فرانسوی شکل گرفت. آیلین وودز (Ilene Woods) صداپیشه سیندرلا در نسخه اصلی دیزنی و جنیفر هیل (Jennifer Hale) صداپیشه این کاراکتر در دنباله‌های آن بود. تامی تاپان (Tami Tappan) هم در سیندرلای 3 صدای خوانندگی سیندرلا را دوبله کرد.

احتمالاً بپسندید: عکس های شخصی جونگ ریو وون بازیگر اصلی جومونگ 3

معنی اسم پرنسس های دیزنی به فارسی

سیندرلا 19 ساله و جز اولین پرنسس های والت دیزنی است که خواهر دارد؛ البته خواهران ناتنی. او همچنین اولین شاهزاده خانم دیزنی است که با عضوی از خاندان سلطنتی (شاهزاده جذاب) ازدواج کرد. معنی نام پرنسس های دیزنی معمولا داستانی را به همراه دارد و بی دلیل انتخاب نمی‌شود. سیندرلا هم در واقع نام اصلی‌اش اِلا بود، اما از آنجا که او بیشتر عمرش را مجبور به کار و نظافت برای نامادری و خواهران ناتنی‌اش بوده، آن‌ها نام او را سیندرلا، یعنی خاکستر کوچک گذاشتند. از سیندرلا اقتباس‌های مختلفی شده اما معروف‌ترین آن نسخه 2015 با حضور لیلی جیمز (Lily James) و نسخه متفاوت 2021 آن با حضور کامیلا کابیو (Camila Cabello) هستند.

احتمالا بپسندید: شیلا خداداد بازیگر مسافری از هند پس از 20 سال+زیبا و باکلاس!

آرورا (Aurora)

معنی اسم: سپیده دم

ریشه اسم: لاتین

عنوان انیمیشن: زیبای خفته (Sleeping Beauty)

از دیگر پرنسس های دیزنی واقعی و به یاد‌ماندنی پرنسس آرورا، قهرمان اصلی فیلم زیبای خفته است. داستان زیبای خفته براساس یک افسانه قدیمی شامل یک شاهزاده خانم زیبا، یک جادوی خواب و یک شاهزاده خوش‌چهره است. آرورا 16 ساله و مری کاستا (Mary Costa) صداپیشه این نقش است که با لهجه بریتانیایی به جای او صحبت کرده و آواز می‌خواند. داستان اصلی این فیلم بسیار تاریک‌تر از نسخه انیمیشن دیزنی است. داستان اصلی ایتالیایی است و افتادن او زیر طلسم را روایت می‌کند و بقیه ماجرا آنقدر تلخ است که نمی‌توان آن را در این‌جا قرار داد.

شاید بپسندید: عکس های شخصی و بدون گریم بازیگر نقش شاهزاده سریو در امپراطور بادها (جومونگ 2)

معنی اسم پرنسس های دیزنی به فارسی

دیزنی داستان انتخابی خود را بر اساس نسخه فرانسوی طراحی کرد که آن هم طبق نسخه ایتالیایی این قصه شکل گرفته‌ است. وجه تمایز آرورا این است که هم کمترین زمان نمایش در فیلم را داشته و هم بیشتر از صحبت کردن آواز خوانده‌ است.از پرنسس های والت دیزنی، آرورا نسبت به دیگر پرنسس‌های دیزنی خالص‌ترین نژاد را دارد؛ چون هم اولین و تنها فرزند یک پادشاه (پادشاه استفان) است و هم احتمالاً با پرنس فیلیپ، اولین پسر و وارث پادشاه هوبرت، ازدواج می‌کند.

برخی از طرفداران به‌خاطر نقش منفعل آرورا او را دوست ندارند و حتی به او لقب زشت ترین پرنسس دیزنی را می‌دهند. البته این کاملا سلیقه ای است و با وجود فیلم هایی مثل مالفیسنت (Maleficent) این پرنسس توانست جایگاهش را دوباره پیدا کند. در میان معنی اسم پرنسس های دیزنی ، آرورا به معنای سپیده دم است.

شاید بپسندید: سرنوشت سوسانو، آیا در تاریخ سوسانو توسط جومونگ کشته شد!؟| عکس

 آریل (Ariel)

معنی اسم: شیر خدا

ریشه اسم: عبری

عنوان انیمیشن: پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid)

در لیست معرفی پرنسس های دیزنی ، نام پری دریایی می‌درخشد. آریل قهرمان کارتون‌های پری دریایی کوچولو یک، دو و سه و سریال‌های تلویزیونی این اثر است. انیمیشن پری دریایی کوچولو براساس یک افسانه دانمارکی نوشته هانس کرستین آندرسون (Hans Christian Andersen) شکل گرفته‌ است. جودی بنسون (Jodi Benson) عهده‌دار دوبله نقش آریل در همه انیمیشن‌های پری دریایی کوچولوی دیزنی بود.

آریل اولین شاهزاده خانم دیزنی است که به‌شکل انسان متولد نشده و همچنین اولین پرنسس این کمپانی است که بچه داشت و حاملگی پرنسس های دیزنی را به ما نشان داد. چون در دنباله انیمیشن فرزند او و اریک که دختری به نام ملودی از هست را می‌بینیم. همچنین انیمیشن پری دریایی جز انیمیشن هایی است که در آن بچه های پرنسس های دیزنی را می‌بینیم. آریل در فیلم اول 16 سال و در قسمت‌های بعدی احتمالاً بالای 20 سال سن دارد.

شاید بپسندید: عکس های تغییرات حیرت آور بازیگران سریال آوای باران!

معنی اسم پرنسس های دیزنی به فارسی

آریل عنوان پرنسس را از پدرش، شاه تریتون، گرفته و لقبی‌ است که به‌طور مشترک به او و شش خواهر دیگرش داده می‌شود. او پس از ازدواج با شاهزاده اریک لقب شاهزاده خانم همسر را می‌گیرد. اگرچه مشخص نیست که آیا همسرش شاهزاده رگنانت، پسر یک پادشاه است یا هر دو. همان‌گونه که گفته شد، آریل به معنی شیر خداست. به‌علاوه، آریل نام روحی در نمایشنامه «طوفان» شکسپیر است که به دست جادوگری به نام پروسپرو نجات می‌یابد و مجبور می‌شود به او خدمت کند. این در واقع کمی به رابطه آریل و اورسلا شباهت دارد و می‌توان گفت که نام آریل از پرنسس های والت دیزنی اشاره به شخصیت آریل در نمایشنامه شکسپیر هم دارد.

در سال 2023 شاهد انتشار انیمیشن پری دریایی بودیم و هلی بیلی (Halle Bailey) ایفاگر شخصیت آریل بود. این اثر اگرچه وفاداری خوبی به داستان داشت اما بخاطر اینکه شخصیت سفید پوست و مو قرمز آریل با یک بازیگر سبزه و مو قهوه‌ای نشان داده شده بود، مورد اعتراض قرار گرفت. البته از طرف دیگر بسیاری از مخاطبان با رنگ پوست‌های تیره بعد از دیدن این انیمیشن احساس خوبی از اینکه آریل چنین ظاهری دارد گرفتند و این نکته مثبت فیلم بود.

بِل (Belle)

معنی اسم: زیبایی

ریشه اسم: فرانسوی

عنوان انیمیشن: دیو و دلبر (Beauty and the Beast)

بل پنجمین پرنسس دیزنی و قهرمان زن فیلم پویانمایی دیو و دلبر و دو قسمت بعدی آن است. در هر سه فیلم دیو و دلبر پیج اوهارا (Paige O’Hara) دوبله کاراکتر بل را برعهده داشت. بل از اولین پرنسس های والت دیزنی است که کشور زادگاهش (فرانسه) تأیید‌شده و مشخص است. درحالی‌که دیگر پرنسس‌های دیزنی فقط نشانه‌هایی از کشور مبدأشان ارائه می‌دهند که اشاره‌ به زادگاهشان دارد.

شاید بپسندید:  عکس های حیرت آور از شباهت فوق العاده عجیب بازیگران معروف ایرانی با بازیگران ترک!

بل

بل 17 ساله است و دومین شاهزاده خانم دیزنی است که تولد عادی داشت. هنگامی که او با شاهزاده آدام ازدواج می‌کند، عنوان شاهزاده خانم همسر را می‌گیرد. در بیشتر شخصیت‌ها مانند بل، معنی نام پرنسس های دیزنی مطابق با ویژگی‌های ظاهری و باطنی آن‌هاست. نیازی به توضیح نیست که بل همچون معنی نامش زیبا و علاوه‌بر آن خوش‌فکر بود. او کسی نبود که فقط به دنبال زیبایی ظاهری باشد. نام بل در میان لیست اسم پرنسس های دیزنی متفاوت تر می‌درخشد. لایو اکشن دیو و دلبر یکی از بهترین لایو اکشن‌های دیزنی است که اما واتسون (Emma Watson) در آن نقش بل را بازی می‌کند و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

یاسمن (Jasmine)

معنی اسم: نام نوعی گل، دختری که مانند گل یاسمن (یا همان یاس) زیباست

ریشه اسم: فارسی

عنوان انیمیشن: علاءالدین (Aladdin)

در لیست اسم شخصیت های کارتونی دختر ، به یکی دیگر از شخصیت های پرنسسی مشهور دیزنی یاسمن (یا همان جاسمین در انگلیسی) می‌رسیم که ریشه نامش فارسی است. در بیوگرافی پرنسس های دیزنی یاسمن می‌خوانیم که علاءالدین نام مجموعه تلویزیونی آن است. لیندا لارکلین (Linda Larkin)، لیا سولانگا (Lea Solanga) و لیز کالاوی (Liz Callaway) به جای یاسمن صحبت کرده و آواز خوانده‌اند.

معنی اسم پرنسس های دیزنی به فارسی

یاسمن دختر و تنها فرزند سلطان آگرابا و شاهزاده خانم است. هنگامی که او با علاءالدین که از عوام و رعیت است ازدواج می‌کند، علاءالدین عنوان شاهزاده همسر می‌گیرد. البته علاءالدین جوانی معمولی است که برای رسیدن به یاسمن با استفاده از غول چراغ جادو خود را به شاهزاده تبدیل می‌کند.

با مرگ یا کناره‌گیری سلطان به نفع علاءالدین، همانگونه که خواست سلطان بود، علاءالدین سلطان آگرابا می‌شود و یاسمن عنوان سلطانا می‌گیرد. یاسمن اولین پرنسس دیزنی است که نقش اصلی فیلمش نیست. او همچنین اولین پرنسس غیر سفیدپوست خاورمیانه/جنوب‌غرب آسیاست. نام یاسمن شاید از روی نام یک گل انتخاب شده‌ باشد، اما کاراکتر یاسمن خیلی از ظرافت دور است. او شاید زیبا باشد، اما بسیار سرسخت نیز هست. او از جمله اولین شخصیت های دیزنی است که عاشق یک دزد شده. در لایو اکشن علاءالدین نائومی اسکات (Naomi Scott) نقش جازمین یا یاسمن را ایفا می‌کند و یکی از شبیه‌ترین بازیگران به شخصیت دیزنی خود است.

پوکاهانتس (Pocahontas)

معنی اسم: بازیگوش

ریشه اسم: الگون کویین (کانادایی)

عنوان انیمیشن: پوکاهانتس (Pocahontas)

در اسم کارتونهای پرنسس های دیزنی نام پوکوهانتس را می‌بینیم. پوکاهانتس قهرمان فیلم پوکاهانتس و دنباله آن، پوکاهانتس 2 و اولین پرنسس دیزنی است که به جای افسانه براساس یک شخصیت واقعی بنا شده‌ است. پوکاهانتس در واقع زنی سرخپوست و دختر فرمانده پوهاتان و رئیس قبیله سرخپوستان ویرجینیای آمریکا بود. او اولین شاهزاده خانم دیزنی است که دو شاهزاده دارد؛ جان اسمیت و جان رولف که البته فقط اولی شاهزاده رسمی دیزنی است.

پوکاهانتس

پس از یاسمن، پوکاهانتس دومین پرنسس دیزنی است که دوبله صحبت و آوازش را دو نفر به عهده داشتند؛ آیرین بدارد (Irene Bedard) و جودی کوهن (Judy Kuhn). پوکاهانتس تنها فرزند رئیس قبیله پوهاتان بود و از‌این‌رو لقب دختر رئیس را به او دادند. او اگرچه از خاندان سلطنتی نیست، اما بسیار مورد احترام است و رسماً به عنوان پرنسس دیزنی شناخته می‌شود. در نهایت هم ازدواج او با جان رولف باعث تغییر جایگاه او یا همسرش نمی‌شود. در لیست معرفی شخصیت پرنسسی ، پوکوهانتس متفاوت ترین پرنسس دیزنی است.

برایتان جالب خواهد بود

احتمالا بپسندید: سرنوشت عجیب بازیگران سریال خانه سبز بعد از ۲۷ سال+فیلم و عکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا