;
فرهنگ و هنر

معنی نام پرنسس های دیزنی به فارسی چی میشه+بخش دوم معانی و تصاویر پرنسس ها

معنی نام پرنسس های دیزنی به فارسی: دیدن کارتون همیشه احساس خوبی به مخاطب می‌دهد و بخش عمده‌ای از کودکی بچه‌های نسل قدیم و جدید، با پرنسس های دیزنی گذشته و می‌گذرد. با معنی معنی نام پرنسس های دیزنی به فارسی و بخش فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک همراه باشید.

احتمالاً بپسندید: معنی اسم پرنسس های دیزنی به فارسی چی میشه+بخش اول معانی و تصاویر پرنسس ها

معنی نام پرنسس های دیزنی به فارسی

بخش شیرین کودکی بسیاری از ما را شخصیت‌های فانتزی و پرماجرای کتاب داستا‌ن‌ها رقم زدند. این شخصیت‌ها، از موجودات عجیب و غریب گرفته تا پرنسس‌هایی همچون سفید برفی و سیندرلا، سفرهای خیالی به یادماندنی به دنیای خود را برایمان به یادگار گذاشتند. کمپانی والت دیزنی تقریباً همه این پرنسس‌ها را در قالب انیمیشن ارائه و این قصه‌ها را برای کودکان و حتی بزرگسالان جاودانه کرد.

احتمالاً بپسندید: عکس های جذاب هیآپ بیرون سریال جومونگ 2 | قابل باور نیست بچه اش دو برابر خودش باشه!

مولان (Mulan)

  • معنی اسم: ارکیده چوبی
  • ریشه اسم: چینی
  • عنوان انیمیشن: مولان (Mulan)

در ادامه معرفی پرنسس های دیزنی به مولان قهرمان اصلی فیلم پویانمایی مولان و دنباله آن، مولان 2 می‌رسیم. او اولین پرنسس دیزنی است که براساس یکی از اسطوره‌های کهن چین ساخته شده است. مینگ-نا ون (Ming-Na Wen) و لیا سولانگا در هر دو قسمت مولان دوبله کاراکتر مولان را برعهده داشتند. مولان تنها پرنسس دیزنی است که عنوان پرنسس را به یک شکل نگه نمی‌دارد. با‌ این‌ حال، عنوان غیر‌اشرافی کنسول امپراطوری را به دست می‌آورد. در نهایت، با ازدواج او و ژنرال لی شانگ هم هیچ عنوانی به او تعلق نمی‌گیرد.

احتمالاً بپسندید: عکس های شخصی جونگ ریو وون بازیگر اصلی جومونگ 3

معنی نام پرنسس های دیزنی به فارسی

مولان و شانگ تنها زوج‌های غیر سلطنتی در انیمیشن‌های پرنسسی دیزنی هستند. در خصوص معنی نام پرنسس های دیزنی در رابطه با مولان هم نکته‌ای وجود دارد. در زبان چینی ارکیده نماد ظرافت و زیبایی و بهار است. در زیبایی بسیار مولان شکی نیست، اما مولان هم بسیار شبیه به کاری که بهار با زمستان می‌کند، سعی در تغییر سنت‌های منسوخ و قدیمی و جایگزین کردن دیدگاه‌های نو دارد. لایو اکشن مولان نیز در سال 2020 ساخته شد و لیو یی فی (Yifei Liu) بازیگر چینی آمریکایی نقش مولان را بازی می‌کرد.

شاید بپسندید: مرگ حضرت یوسف و علت نبش قبر و شکافتن قبر حضرت یوسف (ع)+عکس

تیانا (Tiana)

  • معنی اسم: شاهزاده خانم
  • ریشه اسم: یونانی
  • عنوان انیمیشن: شاهزاده و قورباغه (The Princess and the Frog)

در لیست شخصیت فیلمهای پرنسسی به پرنسس و قورباغه تیانا که قهرمان این انیمیشن است می‌رسیم. تیانا به عنوان اولین شاهزاده خانم آفریقایی-آمریکایی، تاریخ ساز شد. آنیکا نونی رز (Anika Noni Rose) صداپیشه نقش تیانا است. تیانا که از عوام و غیر اشراف است، پس از ازدواج با شاهزاده ناوین، بزرگترین پسر و وارث آشکار پادشاه مالدونیا، عنوان شاهزاده خانم همسر را می‌گیرد.

احتمالاً بپسندید: بیوگرافی افرا ساراچ اوغلو بازیگر سریال چشم چران عمارت + تصاویر جذاب

تیانا

تیانا اولین پرنسس سیاه‌پوست و به دلیل زندگی در دهه 1920 در نیواورلئان، مدرن‌ترین پرنسس است. معنی نام پرنسس های دیزنی گاهی در دو زبان ریشه دارد و تیانا هم در زبان یونانی به معنی شاهزاده و در زبان ایتالیایی به معنی رحمت است.

راپونزل (Rapunzel)

  • معنی اسم: کاهو
  • ریشه اسم: آلمانی
  • عنوان انیمیشن: گیسوکمند (Tangled)

در ادامه مقاله معرفی شخصیت پرنسسی به راپونزل قهرمان فیلم Tangled و فیلم کوتاه Tangled Ever After می‌رسیم که براساس داستان آلمانی Rapunzel نوشته برادران گریم (Brothers Grimm) ساخته شده‌ است. راپونزل هم مانند آرورا موهای طلایی دارد و با عنوان شاهزاده خانم متولد شده و از حضانت پدر و مادرش خارج می‌شود و در نوجوانی دوباره به آن‌ها می‌پیوندد. دوبله این کاراکتر را مندی مور (Mandy Moore) برعهده داشت.

شاید بپسندید: عکس های دیدنی پرنسس های دیزنی که وارد عرصه مُد شده اند+ بخش پایانی

معنی نام پرنسس های دیزنی به فارسی

راپونزل یکی از پرنسس‌هایی است که اراده قوی دارد و سلاح انتخابی او ماهی‌تابه است. سرانجام، راپونزل به عنوان تنها فرزند پادشاه فردریک و ملکه آدریانا با یوجین ازدواج کرده و او عنوان شاهزاده همسر می‌گیرد. راپونزل با مرگ یا کناره‌گیری پدرش به ملکه رگنانت تبدیل می‌شود، درحالی‌که همسرش همچنان شاهزاده همسر می‌ماند. گیسوکمند از  لیست کارتون پرنسس های زیبا واقعا دیدنی بود. خبر ساخت لایو اکشن راپونزل نیز تایید شده است.

مریدا (Merida)

  • معنی اسم: مروارید
  • ریشه اسم: سلتی
  • عنوان انیمیشن: دلیر (Brave)

در ادامه مقاله شخصیت فیلمهای پرنسسی به مریدا قهرمان کارتون دیزنی و پیکسار و اولین پرنسس پیکسار می‌رسیم. او پس از آریل اولین پرنسسی است که موهای قرمز دارد. موهایش بلند، فر و قرمز رنگ و چشمانش آبی است. صداپیشگان این نقش کلی مک دونالد (Kelly MacDonald) و جولی فولیس (Julie Fowlis) هستند. مریدا به‌طور موروثی شاهدخت و اولین فرزند شاه فرگوس است.

معنی نام پرنسس های دیزنی به فارسی

با توجه به اینکه مریدا ماجرای عاشقانه‌ای ندارد و با در نظر گرفتن دیدگاه‌ها نسبت به برابری جنسیتی در آن دوره، بعید است که به عنوان ملکه رگنانت حکومت را به دست گیرد. مریدا، همچون مروارید درون صدف، از بیرون سخت و خشن به نظر می‌رسد، اما وقتی او را بشناسید، می‌بینید که واقعاً چقدر دوست‌داشتنی است. در میان انیمیشن پرنسس ها و پرنسس های والت دیزنی مریدا شاید متفاوت ترین و شجاع ترین آن‌ها باشد‌.

شاید بپسندید: عکس های شخصی و بدون گریم بازیگر نقش شاهزاده سریو در امپراطور بادها (جومونگ 2)

موآنا (Moana)

  • معنی اسم: اقیانوس
  • ریشه اسم: مواری
  • عنوان انیمیشن: موانا (Moana)

از میان اسم پرنسس های دیزنی به فارسی 2 به موانا رسیدیم. موآنا قهرمان اصلی فیلم پویانمایی دیزنی با همین نام است. او دختر رئیس دهکده موتونویی است و از سوی اقیانوس انتخاب شده تا قلب تفیتی را یافته و بازگرداند و جزیره‌شان را از تاریکی و قحطی مرگبار نجات دهد. موآنا در میان شخصیت فیلمهای پرنسسی یکی از ماجراجوترین کاراکترهاست.

شاید بپسندید: سرنوشت سوسانو، آیا در تاریخ سوسانو توسط جومونگ کشته شد!؟| عکس

معنی نام پرنسس های دیزنی به فارسی

موآنا یکی از معدود پرنسس‌های دیزنی است که براساس شخصیت‌های موجود پیشین بنا نشده و تقریباً کل داستان آن بکر است. برخلاف بسیاری از پرنسس‌های قبلی، موآنا در حقیقت پرنسس نیست و با پخش فیلم رفته‌رفته وارد محصولات پرنسس‌های رسمی دیزنی شد. آنچه که از داستان و نقش اقیانوس در این انیمیشن برمی‌آید این است که نام موآنا به درستی برای او انتخاب شده‌ است. شما عکس پرنسس جدید موآنا را در بالا می‌بینید. لایو اکشن انیمیشن موآنا برای سال 2025 تایید شده است و دواین جانسون (Dwayne Johnson) نقش ماویی را بازی می‌کند.

رایا (Raya)

  • معنی اسم: دوست، ملکه
  • ریشه اسم: عبری یا لاتین
  • عنوان انیمیشن: رایا و آخرین اژدها (Raya and the Last Dragon)

در میان اسم پرنسس های دیزنی به فارسی 2، نام رایا نیز به چشم می‌خورد.  شاید برایتان جالب باشد که بدانید رایا جدیدترین پرنسس دیزنی است. او را اولین بار در 59مین فیلم استودیو دیزنی یعنی رایا و آخرین اژدها محصول 2021 دیدیم. او معروفترین پرنسس دیزنی جدید و دختر رئیس قبیله هارت (قلب) است. رایا در واقع یک پرنسس جنگجو است که به عنوان نگهبان الماس اژدها انتخاب شد و وقتی الماس شکست، هیولاهایی آزاد شدند که آینده سرزمین او را تهدید کردند و باعث شدند تمام مردم به سنگ تبدیل بشوند. این شد که رایا تصمیم گرفت به دنبال راهی برای حل این مشکل بگردد.

شاید بپسندید: عکس های تغییرات حیرت آور بازیگران سریال آوای باران!

معنی نام پرنسس های دیزنی به فارسی

رایا سیزدهمین پرنسس در لیست رسمی پرنسس های دیزنی لند است. او همچنین اولین پرنسس دیزنی است که انیمیشن مربوط به او، موزیکال نبوده است. اگر بخواهیم از ویژگی‌های شخصیتی این عنوان از پرنسس های دیزنی مدرن به شما بگوییم، او زن جوان یکدنده‌ای است که بزرگ‌تر و عاقل‌تر از سن خودش است. رایا آدم توانایی است و به راحتی می‌تواند خودش را با شرایط وقف بدهد.

او همچنین شوخ طبع است و هر از گاهی شیطنت‌هایی نیز از خودش نشان می‌دهد. همانطور که با تماشای انیمیشن نیز می‌توان متوجه شد، رایا پدرش را خیلی دوست دارد و به برخی افراد وابستگی عاطفی شدیدی دارد. راز پرنسس های دیزنی یا شاید بهتر باشد بگوییم یکی از بزرگترین نقطه ضعف‌هایش نیز این است که نمی‌تواند به دیگران اعتماد کند و بسیاری از افراد در نگاه اول، برای او مشکوک به نظر می‌رسند.

احتمالا بپسندید: شیلا خداداد بازیگر مسافری از هند پس از 20 سال+زیبا و باکلاس!

السا (Elsa)

  • معنی اسم: سوگند به خدا، خدای من بخشنده است
  • ریشه اسم: عبری، آلمانی، اسکاندیناوی
  • عنوان انیمیشن: یخ زده (Frozen)

در ادامه بیوگرافی پرنسس های دیزنی به السا رسیدیم. البته قبل از اینکه سراغ بیوگرافی او برویم، بهتر است اشاره کنیم که او از پرنسس های دیزنی در واقعیت نیست. دلیل آن نیز این است که اگرچه السا در ابتدا یک پرنسس بود، اما وقتی تبدیل شد به ملکه، این مقام را از دست داد. به هر حال نمی‌شود که آدم هم پرنسس باشد و هم ملکه! با این حال چون امروزه بسیاری او را به عنوان یکی از پرنسس‌های غیر رسمی دیزنی می‌شناسند، در این بخش او را نیز معرفی می‌کنیم.

السا

از محبوب ترین و دوست داشتنی پرنسس های والت دیزنی باید به السا اشاره کنیم. السا از شگفت انگیزترین پرنسس های دیزنی است که قدرت یخ دارد دارد. او جزء بالغ ترین پرنسس هاست که برای اولین بار در سن ۲۰ تا ۲۳ سالگی در انیمیشن حضور داشت. صدا پیشه السا در فروزن ۱ ایدینا منزل (Idina Menzel) و اوا بلا (Eva Bella) در کودکی او هستند و در فروزن ۲ شاهد حضور ماتیا کانفورتی (Mattea Conforti)  به عنوان صداپیشه او هستیم.

السا جزء پرنسس های سنت شکن است که سرانجام به مقام ملکه آرندل می‌رسد و به واسطه همسرش ملکه نمی‌شود. السا دانا و کاردان اما حساس و احساساتی است. اسم السا در لیست نام پرنسس های غیر رسمی دیزنی می‌درخشد.

شاید بپسندید:  عکس های حیرت آور از شباهت فوق العاده عجیب بازیگران معروف ایرانی با بازیگران ترک!

آنا (Anna)

 

  • معنی اسم: شکوه، رحمت، لطف، چرخه سال
  • ریشه اسم: رومی
  • عنوان انیمیشن: یخ زده

در ادامه مقاله اسم پرنسس های دیزنی به فارسی 2 به آنا می‌رسیم. آنا خواهر السا و شاهزاده آرندل است. آنا نیز مانند خواهرش از پرنسس‌های غیررسمی دیزنی است. او در ابتدا جزء پرنسس های دیزنی وحشتناک بود زیرا همه گمان می‌بردند آنا فقط به فکر خود است و به خواهرش توجهی ندارد. سپس از اواسط انیمیشن نیت واقعی آنا مشخص و رابطه خوب این دو خواهر آشکار شد.

معنی نام پرنسس های دیزنی به فارسی

آنا از بچه های پرنسس های دیزنی نیست اما چون نام او در زیر سایه السا می‌آید، پرنسس مستقلی هم نیست. آنا از آن دسته پرنسس های والت دیزنی است ‌که چندین صداپیشه داشت! مثلا در فروزن ۱ او سه صدا پیشه مجزا برای سنین ۵ سالگی و بلوغ خود داشت. آنا خوش قلب، مهربان، دلسوز و باعث دلگرمی الساست. با معرفی آنا، به انتهای معرفی اسم شخصیت کارتون های پرنسسی می‌رسیم.

تینکربل (Tinker Bell)

  • معنی اسم: وابسته به ایمان
  • ریشه اسم: انگلیسی
  • عنوان انیمیشن: پیترپن 1953

تینکربل ابتدا از شخصیت های پرنسسی دیزنی بود که ریشه او برمی‌گردد به نمایشنامه‌ پیترپن (Peter Pan) که در سال 1904 توسط جی‌.ام. بری (J. M. Barrie) ساخته شد‌. این نمایشنامه در سال 1911 تبدیل به رمان پیتر و وندی شد. تینرکل یک پری کوچک محسوب می‌شود که با صدایی زنگوله مانند با پیترپن صحبت می‌کند. بعدها دیزنی در سال 1953 از پیترپن دو نسخه انیمیشنی در سال‌های 1953 و 2006 ساخت.

تینربل در وهله اول در فهرست اسم پرنسس های دیزنی قرار گرفت و به عنوان نقش فرعی کارتون‌های پیترپن شناخته شد. اما سپس به دلیل محبوبیت شخصیت تینکربل و باتوجه به پری بودن او، دیزنی تصمیم گرفت تا تینکربل را از بین پرنسس‌ها حذف کند و به عنوان قهرمان فرنچایز پری‌های دیزنی معرفی کند.

معنی نام پرنسس های دیزنی به فارسی

اسم تینکربل از پرنسس های دیزنی مدرن از دو جز Tinker و Bell ساخته شده است. Tinker به معنی ترمیم و تعمیر کردن و Bell به معنی زنگوله است. او در واقع یک پری ترمیم کننده جادویی است که با صدایی زنگوله مانند صحبت می‌کند. او گاهی عصبانی و حسود می‌شود و می‌تواند در بین پرنسس های دیزنی وحشتناک قرار بگیرد اما ذاتی مهربان دارد. تینکربل از اولین خنده یک نوزاد به وجود آمده و داستان‌هایش در هر سری از انیمیشن‌های مربوط به او متفاوت است. در لایو اکشن انیمیشن پیترپن و وندی، یارا شهیدی نقش تینکربل را بازی می‌کند.

اسمرالدا (Esmeralda)

  • معنی اسم: زمرد
  • ریشه اسم: اسپانیایی
  • عنوان انیمیشن: گوژپشت نوتردام

اسمرالدا نیز در لیست عکس پرنسس ها با اسم قرار می‌گیرد. او در واقع از سال 2005 از لیست پرنسس‌ها کنار گذاشته شد. دلیل این کار عدم استقبال از محصولات او بود. اسمرالدا علیرغم زیبایی بی‌نظیر خود، بیشتر نشانگر یک شخصیت بالغ و زنانه است. به همین دلیل وقتی نتوانست توجه مصرف‌کنندگان را به خود جذب کند، از فهرست خط خورد. این شخصیت در واقع در انیمیشن گوژپشت نوتردام حضور داشت و به واسطه چشمان زمردینش این نام برای او انتخاب شده است.

اسمرالدا

اسمرالدا نخستین بار در کتاب گوژپشت نوتردام اثر ویکتور هوگو حضور پیدا کرد. در کتاب دختر تنها 16 سال سن دارد اما دیزنی او را بیشتر از 20 سال نشان می‌دهد. او یک بز باهوش به نام جالی دارد. اسراملدا عمدتا به همراه جالی با اجرای رقص توجه تماشاگران را جلب می‌کند و از قبیله کولی‌هاست. در انتهای کتاب نیز معلوم می‌شود مادر او فرانسوی است و کولی‌ها دختر را از مادر دزدیده‌اند. داستان اسمرالدا از فهرست زیباترین پرنسس دیزنی از جایی شروع می‌شود که یک ناقوس زن بد شکل و بدقواره با قلبی مهربان و رفتاری نیکو عاشق او می‌شود و دختر را با شجاعت نجات می‌دهد.

جیزل (Giselle)

  • معنی اسم: با دقت، خلاق، سخاوتمند
  • ریشه اسم: فرانسوی
  • عنوان انیمیشن: فیلم افسون شده

جیزل هم در میان فهرست نام پرنسس های دیزنی قرار می‌گیرد اما یک پرنسس رسمی محسوب نمی‌شود، زیرا او در واقع یک شخصیت در فیلم است نه انیمیشن! به گفته ایمی آدامز (Amy Adams)، بازیگر نقش جیزل، هرگز درباره اینکه او جز پرنسس‌های این کمپانی باشد حرفی نزده‌اند. داستان این پرنسس در فیلم افسون شدا روایت می‌شود. فیلمی ابتدای آن جیزل را در دنیای کارتونی می‌بینیم که به یکباره سر از دنیای حقیقی درمی‌آورد.

معنی نام پرنسس های دیزنی به فارسی

داستان این شخصیت در فهرست اسم پرنسس های واقعی دیزنی زمانی اتفاق می‌افتد که یک ملکه قصد دارد جلوی عاشق شدن پسرخوانده‌اش و ازدواج او را بگیرد تا بتواند برای همیشه فرمانروای آن سرزمین بماند. وقتی شاهزاده عاشق جیزل می‌شود، ملکه نقشه می‌کشد تا دختر را درون چاهی بیاندازد. جیزل از آن چاه وارد دنیای واقعی می‌شود. قسمت دوم این انیمیشن در سال 2022 ساخته شد.

النا (Elena)

  • معنی اسم: درخشان، نور روشن
  • ریشه اسم: یونانی
  • عنوان انیمیشن: سریال النا از آوالور

النا نیز در فهرست همه پرنسس ها دیزنی قرار می‌گیرد. این شخصیت در واقع هم پرنسس است و هم کمپانب دیزنی سازنده انیمیشن اوست. اما از آنجایی که این انیمیشن سریالی ساخته شده، النا پرنسس رسمی دیزنی محسوب نمی‌شود. این سریال طی سه فصل و 77 قسمت بین سال‌های 2016 تا 2020 پخش شد و النا یک شاهزاده خانم است‌.

معنی نام پرنسس های دیزنی به فارسی

این شاهزاده سعی می‌کند تا با مشکلاتی که بر سر راهش قرار دارند کنار بیاید و تبدیل به یک ملکه خوب برای مردمان سرزمینش شود.

کلام آخر

با معرفی و عکس پرنسس های دیزنی که تا کنون 13 نفر هستند و همچنین معرفی پدنسس های سابق یا غیررسمی این کمپانی همراهتان بودیم. پرنسس های دیزنی بدون آرایش را دیدیم و با معنای اسم شخصیت های کارتونی دختر آشنا شدیم. شاید دیدن جمع پرنسس های دیزنی در رالف خرابکار برای علاقه‌مندان آن‌ها بسیار خوشایند باشد.

محبوبیت این شاهزاده خانم‌ها تا حدی است که بسیاری از علاقه‌مندان به طالع‌بینی شخصیت های پرنسسی ماه ها را براساس ویژگی‌هایشان تعیین کرده‌اند. آنچه حائز اهمیت است این است که این شاهزاده خانم‌ها افکار و ذهنیت بسیاری از کودکان را تحت تأثیر قرار می‌دهند. این تأثیرات می‌تواند هم مثبت و هم منفی باشد. شما کدام شخصیت فیلمهای پرنسسی را بیشتر دوست دارید؟

فکر می‌کنید مهمترین پرنسس های دیزنی کدامند؟ به نظرتان کدام پرنسس های دیزنی بدون آرایش زیباترند؟ دوست دارید کدام پرنسس های دیزنی در واقعیت را ملاقات کنید؟ نظراتتان را درباره شخصیت پرنسسی مورد علاقه خود با ما در میان بگذارید.

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالا بپسندید: سرنوشت عجیب بازیگران سریال خانه سبز بعد از ۲۷ سال+فیلم و عکس

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. تینکر بل ترکیب تینکر به معنی تعمیر کار و بل به معنی زنگوله است 🤦 (چون صداش شبیه زنگ بود و پری تعمیرکار بود)
    دلیل معنی اسم راپونزل (کاهو) هم اینه که تو افسانه اصلی مادرش وقتی باردار بود هوس کاهو می کنه و به شوهرش میگه از باغ پیرزن همسایه کاهو بدزده. پیرزن همسایه که جادوگر بوده مچش رو میگیره و میگه به شرطی میذارم با کاهو بری که بعدش بچه که به دنیا اومد مال من بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − سه =

دکمه بازگشت به بالا