;
فرهنگ و هنرفیلم و سریال

جذاب ترین فیلم های سینمایی درباره خیانت زناشویی و عاقبت آن+داستان فیلم

فیلم درباره خیانت زناشویی: موضوعات اجتماعی همواره پر مخاطب ترین ها در سینما بوده اند. در این میان خیانت زناشویی یکی از سوژه‌های سینمایی محبوب دهه‌های اخیر بوده است و درباره بدعهدی و بی‌وفایی زوجین می‌توانید ده‌ها فیلم و سریال‌ تفکربرانگیز پیدا کنید که هر کدام برداشت متفاوتی از این پیمان‌شکنیِ اغلب غم‌انگیز ارائه می‌دهند.

شاید بپسندید: همسر زیبای چانسو بیرون سریال دونگی+بیوگرافی و عکس

بیشتر بخوانید: سرنوشت مجری مسابقه محله پس از 33 سال+بهش نمیاد دختر و پسر بزرگ داشته باشه!

فیلم درباره خیانت زناشویی

در عصری که آمار طلاق و خیانت به اوج رسیده است، بعضی از این آثار تلاش می‌کنند تا دلایل وقوع آن را بررسی کنند و برخی دیگر هم عواقب ناشی از خیانت را در کانون توجه قرار می‌دهند، اینکه آدم‌ها چه واکنشی نسبت به آن دارند، چگونه با چنین اتفاقی کنار می‌آیند و چه تصمیماتی می‌گیرند. در این مطلب از سری مطالب فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک در بخش فیلم و سریال به 10 بهترین آثار سینمایی درباره خیانت زناشویی پرداخته ایم.

دختر گمشده (Gone Girl)

  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • کارگردان: دیوید فینچر
  • بازیگران: بن افلک، رزمند پایک، نیل پاتریک هریس، تایلر پری، کیم دیکنز، پاتریک فوگیت، میسی پایل
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸.۱ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۷ از ۱۰۰

دختر گمشده (Gone Girl)

«دختر گمشده» شاید محبوب‌ترین فیلم تاریخ سینما درباره خیانت باشد، اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته‌ی گیلین فلین، اثر درخشان دیوید فینچر در قدم اول، خطرناک بودن انسان‌ها و شکننده‌ بودن روابط را یادآور می‌شود اما به جوسازی و هوچی‌گری‌های رسانه‌ای هم نیم‌نگاهی دارد. نیک دان (بن افلک) مردی است که پس از ناپدید شدن همسرش، حالا جزئیات زندگی‌اش از سوی رسانه‌ها تفتیش می‌شود، از جمله خیانتی که نمی‌خواست کسی از آن اطلاع پیدا کند. نیک شاید گاهی آزاردهنده باشد اما لحظاتی هم وجود دارد که با او احساس هم‌دردی می‌کنید. در حالی که زندگی زناشویی نیک و اِمی (رزمند پایک) به یک افتضاح بزرگ ختم شده بود اما حالا در نبود دخترک، شرایط برای نیک سخت‌تر شده زیرا مظنون اصلی پرونده‌ی گم شدن اِمی است.

(خطر اسپویل) دخترک اما در نهایت بازمی‌گردد و برای رسیدن به اهدافش، آدم‌های دیگری را هم قربانی می‌کند. اِمی در پایان مطمئن می‌شود که دیگر کسی نمی‌تواند رابطه‌ی او و نیک را تهدید کند و نیک هم درک می‌کند که همسرش شیطانی‌تر از آن چیزی است که حتی انتظارش را داشت. او حالا راه‌های زیادی برای فرار از اِمی ندارد و باید تاوان خیانت خود را بدهد. برگ برنده‌ی دختر گمشده، بازی فوق‌العاده‌ی دو چهره‌ی اصلی است، رزمند پایک و بن افلک هر دو بهترین بازی کارنامه‌ی هنری خود را ارائه داده‌اند و دو شخصیت بسیار پیچیده را به بهترین شکل عرضه کرده‌اند. اگر قرار باشد درباره خیانت تنها یک فیلم را انتخاب کنیم، آن بی‌تردید دختر گمشده خواهد بود.

شاید بپسندید: تغییر چهره بازیگر خردسال سریال زیرخاکی در آستانه 10 سالگی اش+عکس و بیوگرافی

بیشتر بخوانید: قابی از قسمت آخر زیرخاکی 4 که کاوه منتشر کرد!

چشمان کاملا بسته (Eyes Wide Shut)

  • سال انتشار: ۱۹۹۹
  • کارگردان: استنلی کوبریک
  • بازیگران: تام کروز، نیکول کیدمن، سیدنی پولاک، ماری ریچاردسون، تاد فیلد، توماس گیبسون، وینسا شا
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷.۵ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۷۵ از ۱۰۰

فیلم درباره خیانت زناشویی

«چشمان کاملا بسته» آخرین ساخته‌ استنلی کوبریک است که چندان از آن استقبال نشد و حتی ضعیف‌ترین فیلم کارنامه‌ی هنری او در نظر گرفته می‌شود اما واقعیت این است که کوبریک اینجا هم اوج مهارت‌های خود به‌عنوان یک فیلم‌ساز مولف را به نمایش می‌گذارد و به‌ زیبایی درباره خیانت زناشویی مرثیه‌سرایی می‌کند. دکتر بیل هارفورد (تام کروز) و همسرش آلیس (نیکول کیدمن) پس از حضور در یک مهمانی مجلل و بازگشت به خانه، با یکدیگر بحث می‌کنند و آلیس می‌گوید که به یک رابطه‌ی نامتعارف با مردی دیگر فکر کرده است. بیل که انتظار چنین چیزی را نداشت، از خانه خارج می‌شود و تصمیم می‌گیرد تا رویاپردازی‌های همسرش را تلافی کند. او در ادامه تصادفا فرصت حضور در یک مهمانی مخفی بالماسکه را پیدا می‌کند.

فیلم که در ابتدا درباره‌ی کشمکش‌های دو جنس مخالف است و چالش‌های ازدواج و عشق را به تصویر می‌کشید، ناگهان به سفری اضطراب‌آور در باب بررسی عقده‌های روحی، وسواس‌های ذهنی و انحراف‌های انسان تبدیل می‌شود. چشمان کاملا بسته در مقایسه با دیگر فیلم‌های این فهرست اثر فلسفی‌تری محسوب می‌شود و آن را می‌توانیم یک نسخه‌ی جدی‌تر از «پس از ساعات اداری» (۱۹۸۵) ساخته‌ی مارتین اسکورسیزی بدانیم (عوامل جلوبرنده‌ی قصه در هر دو فیلم یکسان است). شخصیت بیل هارفورد از مشکلات اخلاقی رنج نمی‌برد اما به دنیای متفاوتی قدم می‌گذارد و تصمیمات نادرستی می‌گیرد که ممکن است زندگی‌اش را نابود کند.

جالب خواهد بود: قدرتمندترین ملکه های ایران باستان چه کسانی بودند+تصاویر

بیشتر بخوانید: تغییر چهره بازیگر خردسال سریال سه در چهار در آستانه 26 سالگی+عکس و بیوگرافی

تنگه وحشت (Cape Fear)

  • سال انتشار: ۱۹۹۱
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • بازیگران: رابرت دنیرو، نیک نولتی، جسیکا لنگ، جولیت لوئیس، جو دان بیکر، گریگوری پک، رابرت میچام
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷.۳ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۷۵ از ۱۰۰

تنگه وحشت (Cape Fear)

«تنگه‌ وحشت» بازسازی فیلمی به همین نام از دهه‌ی ۶۰ میلادی است اما در مقایسه با آن اهمیت بیشتری به واقع‌گرایی می‌دهد که با توجه به حضور مارتین اسکورسیزی در پشت دوربین، کمتر از این هم انتظار نمی‌رود. قصه پیرامون مکس (رابرت دنیرو) اتفاق می‌افتد که حالا پس از آزادی، تصمیم دارد از سم بُودن (نیک نولتی) انتقام بگیرد، وکیلی که پرونده‌ی او را به‌درستی مدیریت نکرد و باعث شد تا مکس به زندان بیفتد. مکس ۱۸ سال اخیر زندگی‌اش در اسارت را صرف مطالعه‌ی کتاب قانون کرده است تا زندگی سم را نابود کند.

سم زندگی خوبی دارد اما همانند بسیاری از مردان موفق، با زن دیگری به نام لوری دیوید (ایلیانا داگلاس) در ارتباط است. (خطر اسپویل) مکس در ادامه لوری را پیدا می‌کند و او را فریب و مورد تعارض قرار می‌دهد. مکس سپس با این ادعا که معلم است، وارد مدرسه‌ دختر سم می‌شود تا او را هم اذیت کند. این روزها از تنگه وحشت کمتر صحبت می‌شود اما یکی از فیلم‌های شاخص اسکورسیزی از دهه‌ی ۹۰ میلادی است که به یک موفقیت تجاری بزرگ تبدیل شد و دنیرو را هم صاحب نامزدی اسکار کرد.

 

کشتن دو عاشق (The Killing of Two Lovers)

 

  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • کارگردان: ابرت ماچوئیان
  • بازیگران: کلین کرافورد، سپیده معافی، کریس کوی، ایوری پیزوتو، آری گراهام، ازرا گراهام
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶.۹ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۹۳ از ۱۰۰

شاید بپسندید: بازیگر نقش هیآپ بیرون سریال جومونگ 2 به همراه پسرش که هیکلش دو برابر خودشه+عکس

جالب خواهد بود: امجدی زیر خاکی کنار عشقش؛ منصور نصیری کیست؟

کشتن دو عاشق (The Killing of Two Lovers)

«کشتن دو عاشق» از فیلم‌های مستقل خوش‌ساخت و کمتردیده‌شده‌ی سال‌های اخیر است که تاثیرات روانی خیانت را بررسی می‌کند. دیوید (کلین کرافورد) صاحب چهار فرزند است و در حومه‌ی شهر با همسرش زندگی خوبی دارد. او همه‌ی تلاش خود را می‌کند تا پدر و همسر خوبی باشد اما نیکی (سپیده معافی) اخیرا سرد شده است و می‌خواهد برای مدتی از دیوید جدا باشد و با دیگران قرارهای عاشقانه بگذارد. دیوید در ابتدا می‌پذیرد اما انتظارش را ندارد که همسرش بخواهد پا را فراتر بگذارد. او خیلی‌زود کم می‌آورد و از آنجایی که نمی‌تواند رابطه‌ی همسرش با دیگران را تحمل کند، تصمیم می‌گیرد تا نیکی و معشوقه‌اش دِرِک (کریس کوی) را به قتل برساند.

این ساخته‌ی ابرت ماچوئیان یک فیلم جنایی یا هیجان‌انگیز نیست و دغدغه‌ی اصلی‌اش تحلیل وضعیت روحی و روانی آدم‌هایی است که علی‌رغم رفتارهای مناسب، بازخورد مثبتی از شریک زندگی خود دریافت نمی‌کنند. شریکی که رفته‌رفته سرد می‌شود و حتی خیانت می‌کند تا دیگری را در موقعیت پیچیده‌ و در یک دوراهی سخت قرار دهد: اینکه با همسر بی‌وفای خود ادامه دهد یا همه‌چیز را رها کند. (خطر اسپول) در کشتن دو عاشق، زوج قصه در نهایت تصمیم می‌گیرند تا ادامه دهند اما آیا می‌توان از خیانت عبور کرد و شروع تازه‌ای داشت؟ اگر دقت کنید، پاسخ این سوال را در لحظات پایانی فیلم پیدا خواهید کرد.

بچه‌های کوچک (Little Children)

  • سال انتشار: ۲۰۰۶
  • کارگردان: تاد فیلد
  • بازیگران: کیت وینسلت، جنیفر کانلی، پاتریک ویلسون، جکی ارل هالی، نوآه امریک، فیلیس سامرویل، تای سیمپکینز
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷.۵ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۰ از ۱۰۰

جالب خواهد بود: پرنسس های دیزنی با لباس های زیبا الهام گرفته از دریا و موج های رنگارنگ+عکس های جذاب

احتمالا بپسندید: نفس بازغی در کنار پدر و مادرش بر سر سفره هفت سین+مگه پژمان بازغی طلاق نگرفته!؟

بچه‌های کوچک (Little Children)

نام این فیلم درباره اینکه با چگونه اثری روبه‌رو هستیم شک‌وشبهه ایجاد می‌کند اما «بچه‌های کوچک» در مجموع ارتباط زیادی با کودکان ندارد و خیانت والدین آن‌ها را در اولویت قرار می‌دهد. به کارگردانی تاد فیلد خوش‌آتیه، قصه درباره‌ی زنی به نام سارا (کیت وینسلت) است که آگاه می‌شود همسرش به فیلم‌های نامتعارف اعتیاد دارد، او نسبت به این رابطه سرد می‌شود و به دنبال یک راه‌حل است تا اینکه در پارک با بِرَد (پاتریک ویلسون) ملاقات می‌کند، مردی که کودک درونش زنده است، از چالش دوری می‌کند و مسئولیت‌پذیر هم نیست اما مورد توجه سارا قرار می‌گیرد.

در سوی دیگر، شخصیتی به نام رانی (جکی ارل هالی) را داریم، یک مجرم جنسی که حالا در تلاش است تا به جامعه بازگردد و یک زندگی عادی را تجربه کند اما چندان موفق نیست و گذشته‌ی تاریکش او را همانند سایه دنبال می‌کند. با تشکر از مهارت‌ بالای تاد فیلد در پرداخت شخصیت‌ها، فیلم پرتره‌ای پرجزئیات از رابطه‌ی سارا و برد ارائه می‌دهد، کسانی که تعامل جزئی آن‌ها در نهایت به چیزی جدی و هیجان‌انگیز تبدیل می‌شود اما این رابطه‌ پایدار نیست.

 در حال‌وهوای عشق (In the Mood for Love)

  • سال انتشار: ۲۰۰۰
  • کارگردان: وونگ کار وای
  • بازیگران: مگی چانگ، تونی لیانگ، جو چیانگ، چین تسی-آنگ، پائولین سان، ربکا پن
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸.۱ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۹۱ از ۱۰۰

فیلم درباره خیانت زناشویی

شاهکاری تکرارنشدنی از وونگ کار وای، «در حال‌وهوای عشق» با شخصیت‌های ژرف‌اندیش، موسیقی‌ فراموش‌نشدنی، نجواها، نگاه‌های نقاشانه و شاعرانگی‌های بی‌پایانش از آن آثاری است که همه باید حداقل یک بار تماشا کنند. این فیلم شاید درباره خیانت باشد اما در حقیقت مرثیه‌ای برای عشق، آسیب‌پذیری و تقلا برای یافتن همدم است. مرد و زن قصه، بعد از خیانت همسرانشان، به یکدیگر نزدیک می‌شوند و ما به زندگی و روحیات این دو آدم بدشانس و مهجور نگاه نزدیکی داریم.

آن‌ها بی‌گمان به یکدیگر علاقه‌ پیدا کرده‌اند اما قصد ندارند به هم نزدیک شوند زیرا نمی‌خواهند همان اشتباه شریک زندگی‌شان را تکرار کنند و شما حس درماندگی و جداافتادگی آن‌ها را درک خواهید کرد؛ آدم‌هایی که در این جهان بی‌رحم در بدترین زمان و مکان با هم ملاقات کرده‌اند. در حال‌وهوای عشق یک شاعرانه‌ی تمام‌عیار است که از زوایای تازه‌ای نیاز آدمی به عشق را بررسی می‌کند. هنگامی که فیلم به پایان رسید، شما داستانی را تجربه‌ کرده‌اید که همانند یک شعر خاطره‌انگیز در ذهن باقی می‌ماند.

 

گتسبی بزرگ (The Great Gatsby)

  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • کارگردان: باز لورمن
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، توبی مگوایر، کری مولیگان، جوئل اجرتون، جیسون کلارک، آیلا فیشر، الیزابت دبیکی
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷.۲ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۴۸ از ۱۰۰

فیلم درباره خیانت زناشویی

تاکنون چهار نسخه‌ی سینمایی برای «گتسبی بزرگ»، مشهورترین رمان اسکات فیتز جرالد ساخته شده است که آخری به کارگردانی باز لورمن اثر پرزرق‌وبرق‌تری است و به‌درستی به ما نشان می‌دهد که عشق و نفرت ما را به چه جاهای زشت و زیبایی می‌کشاند. قصه توسط جوانی به نام نیک کاراوی (توبی مگوایر) روایت می‌شود که قصه‌ی آشنایی‌اش با یک مرد ثروتمند مرموز به نام گتسبی (لئوناردو دی‌کاپریو) را تعریف می‌کند، مردی که هر هفته مهمانی‌های مجلل برگزار می‌کند تا عشق زندگی‌اش، دِیزی (کری مولیگان) را ملاقات کند، کسی که با مرد دیگری به نام تام (جوئل اجرتون) ازدواج کرده است. فیلم ضمن اینکه ما را به یک دوره‌ی تاریخی بخصوص می‌برد و حس‌وحال شکوهمندی دارد، رابطه‌ی عاشقانه‌ی تراژیک گتسبی و دیزی را هم موشکافی می‌کند.

اگر کتاب را خوانده‌اید یا فیلم را تماشا کرده‌اید (خطر اسپویل)، حتما می‌دانید که خیانت دیزی به همسرش و ادامه دادن این رابطه‌ی نامشروع محکوم به شکست، نه‌تنها به مرگ گتسبی بزرگ می‌انجامد بلکه رابطه‌ی عاشقانه‌ی یک زوج دیگر، مرتل (آیلا فیشر) و جرج (جیسون کلارک) را هم به نابودی می‌کشاند. گتسبی بزرگ همانند دیگر ساخته‌های باز لورمن فیلم چشم‌نوازی است و مجذوب فضاهای آن می‌شوید اما در پایان، شما را متاثر می‌کند و عواقب خیانت را متذکر می‌شود.

شاید بپسندید: اسدالله یکتا به همراه پسرای خوش تیپ بدنسازش+عکس و بیوگرافی

احتمالا بپسندید: شباهت گریه یکتا ناصر به این ستاره هالیوود خبرساز شد+ عکس

۱۰- بی‌وفا (Unfaithful)

  • سال انتشار: ۲۰۰۲
  • کارگردان: آدریان لین
  • بازیگران: داین لین، ریچارد گییر، الیویه مارتینز، اریک پر سالیوان، چاد لو، دومینیک کیانزه، اریش اندرسون
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶.۷ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۵۰ از ۱۰۰

جالب خواهد بود: شوخی بامزه بهنوش بختیاری با عکس قبل عملش، خانم قبل عمل یکی دیگه بوده!

بیشتر بخوانید: آنباکس جنجالی کادوی نفیسه روشن + عکس

فیلم درباره خیانت زناشویی

پس از اینکه کانی (داین لین) با یک غریبه رابطه‌ی نامشروع برقرار می‌کند، زندگی او و همسرش ادوارد (ریچارد گییر) وارد سرازیری می‌شود. یک ملاقات کوتاه و یک تصمیم اشتباه باعث می‌شود تا زندگی این زوج به یک فاجعه تبدیل شود و برداشت غم‌انگیز فیلم از خیانت شما را مجاب می‌کند تا با دو شخصیت اصلی هم‌ذات‌پنداری کنید، کسانی که باید تاوان اشتباه خود را بدهند. خیانت کانی، روان او و ادوارد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و در پایان، (خطر اسپویل)، ادوارد مرد جوانی که با همسرش رابطه داشت را به قتل می‌رساند تا شرایط به مراتب پیچیده‌تری را تجربه کند.

با اینکه پای پلیس هم وسط کشیده می‌شود اما مدرکی وجود ندارد که این زوج را تهدید کند. با گذر زمان، به نظر می‌رسد که همه‌چیز در حال بازگشت به حالت عادی است اما عذاب وجدان، ادوارد را رها نمی‌کند و او را به زانو در می‌آورد. کانی پیشنهاد می‌دهد که نقل‌مکان و زندگی تازه‌ای را آغاز کنند اما ادوارد در نهایت تصمیمی را می‌گیرد که فکر می‌کند درست است و خود را به پلیس معرفی می‌کند. «بی‌وفا» فیلم ملودرام دل‌خراشی درباره خیانت زناشویی است که به ما می‌گوید گاهی یک حرکت اشتباه می‌تواند باعث فروپاشی روابط شما شود.

کلویی (Chloe)

  • سال انتشار: ۲۰۰۹
  • کارگردان: آتوم اگویان
  • بازیگران: جولین مور، لیام نیسون، آماندا سایفرد، ناتالی لیسینسکا، مکس تیریوت، رابرت هولمز تامسون، نینا دوبرو
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶.۳ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۵۱ از ۱۰۰

فیلم درباره خیانت زناشویی

تا چه اندازه به شریک زندگی خود اعتماد دارید؟ «کلویی» یک حکایت عبرت‌انگیز درباره اعتماد و خیانت است و بازسازی انگلیسی‌زبان فیلم فرانسوی «ناتالی» (۲۰۰۳) به حساب می‌آید. کاترین (جولین مور) که نسبت به وفاداری همسرش تردید دارد و فکر می‌کند او با فرد دیگری در رابطه است، زنی به نام کلویی (آماندا سایفرد) را استخدام می‌کند تا همسرش را امتحان کند. نقشه‌های او اما مطابق انتظار پیش نمی‌رود و رابطه‌ی پیچیده‌ای میان کاترین، کلویی و دیوید (لیام نیسون) شکل می‌گیرد.

وضعیت وقتی کابوس‌وارتر می‌شود که پای پسر جوان کاترین و دیوید، مایکل (مکس تیریوت) هم به ماجراها باز می‌شود. همه‌ی دروغ‌ها، خیانت‌ها و انتخاب‌های اشتباه سرانجام به یک رویداد تراژیک ختم می‌شود که هیچکس انتظارش را نداشت. با اینکه در پایان، فیلم می‌خواهد باور کنید که اعضای خانواده به زندگی عادی بازگشته‌اند اما جزئیاتی وجود دارد که خلاف آن را نشان می‌دهد. این ساخته‌ی آتوم اگویان ضعف‌های خاص خودش را دارد و بازخوردهای چندان مثبتی دریافت نکرد اما حرف‌های تفکربرانگیزی می‌زند.

تصمیم جدایی (Decision to Leave)

 

  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • کارگردان: پارک چان-ووک
  • بازیگران: تانگ وی، پارک هه ایل، لی جونگ هیون، گو کیونگ-پیو، پارک یونگ وو، جونگ یی سو
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷.۳ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۹۴ از ۱۰۰

فیلم درباره خیانت زناشویی

پارک چان-ووک را با «اولدبوی» (۲۰۰۳) می‌شناسید اما او در «تصمیم جدایی»، تا حد زیادی از امضاهایش فاصله گرفته است و به جای تابوشکنی، خشونت مبالغه‌آمیز و سکانس‌های نامتعارف، عاشقانه‌ای آرام و آغشته به خیانت عرضه می‌کند که حس‌وحالی جنایی-پلیسی دارد و دغدغه‌ی اصلی‌اش بررسی روان‌شناختی شخصیت‌ها است. داستان با مرگ یک کارمند اداره‌ی مهاجرت آغاز می‌شود که گویا در حین کوه‌نوردی کشته شده است و افسر پلیس، های-جون (پارک هه ایل) این پرونده را برعهده می‌گیرد. در نگاه اول به نظر می‌رسد این مرد خودکشی کرده است اما پس از فراخواندن همسر وی به اداره‌ی پلیس، سیو-ری (تانگ وی) که از قضا یک مهاجر چینی است، رفتارهای نامتعارفی که نشان می‌دهد و بعدتر پیدا شدن دی‌ان‌ای او زیر ناخن مقتول، فرضیه‌ی خودکشی یا مرگ تصادفی را کم‌رنگ می‌کند.

مثل روز روشن است که دخترک همسرش را به قتل رسانده اما های-جون نمی‌تواند به‌درستی فکر کند، او گرفتار احساس و عواطف شده است. اینکه چرا های-جون به دخترک علاقه‌مند می‌شود دلایل واضحی دارد، او به افسردگی و بی‌خوابی مزمن دچار است، از زندگی زناشویی‌اش رضایت ندارد و حالا با کسی آشنا شده است که به او احساس زنده بودن می‌دهد. کسی که اگر حضور داشته باشد، او می‌تواند بخوابد. های-جون با کوله‌باری از تجربه، احتمال می‌دهد که دخترک قاتل است اما نمی‌خواهد این واقعیت را بپذیرد. این رابطه اما به جای خوبی ختم نمی‌شود. تصمیم جدایی فیلم ناراحت‌کننده‌ای است و پایان آن هم شما را به تفکر وادار می‌کند، جایی که یکی از شخصیت‌ها خود را به معنای واقعی کلمه دفن می‌کند تا عشق را در قلب دیگری زنده نگه دارد.

چشم‌چران‌ها (The Voyeurs)

 

  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • کارگردان: مایکل موهان
  • بازیگران: سیدنی سوئینی، جاستیس اسمیث، بن هاردی، ناتاشا لیو بوردیزو، کاترین کینگ، جین یون
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۴۵ از ۱۰۰

فیلم درباره خیانت زناشویی

با پیچش‌های داستانی متوالی، «چشم‌چران‌ها» شما را بارها فریب می‌دهد و هرگاه احساس می‌کنید که می‌دانید فیلم قرار است به کدام مسیر برود، غافل‌گیر می‌شوید. پیپا (سیدنی سوئینی) و توماس (جاستیس اسمیث) یک زوج جوان هستند که از همسایه‌های خود در آن سوی خیابان، سباستین (بن هاردی) و جولیا (ناتاشا لیو بوردیزو) جاسوسی می‌کنند. این زوج به‌تدریج به وسواس ذهنی پیپا تبدیل می‌شوند و او تصمیم می‌گیرد تا شخصا در رابطه‌ی آن‌ها دخالت کند. (خطر اسپویل) او ثابت می‌کند که سباستین یک خیانت‌کار است تا جولیا خودکشی کند و سباستین به افسردگی شدید مبتلا شود. هنگامی که رابطه پیپا و توماس هم وارد سرازیری می‌شود، پیپا به سباستین پناه می‌برد.

توماس وقتی از خیانت عشق زندگی‌اش آگاه می‌شود، او هم تصمیم می‌گیرد تا همانند جولیا خودکشی کند. پیپا که تحت‌تاثیر مرگ توماس قرار گرفته است و رابطه‌ با سباستین هم به او آرامش نمی‌دهد، به دنبال یک راه حل است تا اینکه در یک پیچش داستانی دیگر آگاه می‌شویم که او و توماس، هر دو قربانی نقشه‌های شیطانی سباستین و جولیا شده‌اند (و دخترک حتی خودکشی هم نکرده است). خیانت پیپا نه‌تنها به مرگ توماس می‌انجامد بلکه او را به انسان متفاوتی تبدیل می‌کند که حاضر است همه‌ی قوانین را زیر پا بگذارد تا از سباستین و جولیا انتقام بگیرد.

 دختری در قطار (The Girl on the Train)

 

  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • کارگردان: تیت تیلور
  • بازیگران: امیلی بلانت، ربکا فرگوسن، هیلی بنت، جاستین ثرو، لوک ایوانز، ادگار رامیرز، لیسا کودرو
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶.۵ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۴۴ از ۱۰۰

فیلم درباره خیانت زناشویی

«دختری در قطار» بر اساس رمان پرفروش محبوبی به همین نام نوشته‌ی پائولا هاوکینز ساخته شده است و در اصل یک اثر تریلر-معمایی است. قصه‌ فیلم درباره سوءاستفاده، اعتیاد به الکل و خیانت است و جذابیت اصلی آن را باید یک راوی غیرقابل‌اعتماد بدانیم. ریچل (امیلی بلانت) یک زن مطلقه‌ دائم‌الخمر است که هر روز با قطار به نیویورک می‌رود و در مسیر، گوشه‌ای از زندگی همسر سابقش تام  (جاستین ثرو) و زن جدید او، آنا (ربکا فرگوسن) را تماشا می‌کند که حالا صاحب یک دختر هم شده‌اند. تام اما با زن همسایه، مگان (هیلی بنت) نیز رابطه دارد و او را باردار می‌کند.

با گم شدن مگان، ریچل تصمیم می‌گیرد تا حقیقت را کشف کند که نتیجه‌اش فاش شدن هویت قاتل است و البته سال‌ها خشم و سوءاستفاده‌ای که ناگهان خود را نشان می‌دهند. فیلم دختری در قطار تنها درباره خیانت نیست و به بقاء و خودشناسی نیز می‌پردازد. ساخته‌ تیت تیلور به یک موفقیت تجاری تبدیل شد و امیلی بلانت را هم صاحب چندین جایزه‌ی مختلف کرد. ناگفته نماند که فیلم یک نسخه‌ی بازسازی هندی هم دارد که در آن پرینیتی چوپرا نقش ریچل را بازی می‌کند.

 

 آنچه در زیر پنهان است (What Lies Beneath)

  • سال انتشار: ۲۰۰۰
  • کارگردان: رابرت زمکیس
  • بازیگران: هریسون فورد، میشل فایفر، میراندا اتو، دیانا اسکاروید، جیمز رمار، ری بیکر، جو مورتون، آمبر والتا
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶.۶ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۴۷ از ۱۰۰

 

آیا این یک فیلم ترسناک است؟ یا یک اثر دلهره‌آور روان‌شناختی؟ اهمیتی ندارد که از چه زاویه‌ای به «آنچه در زیر پنهان است» می‌نگرید، یک چیز واضح است: ما با یک هشدار جدی درباره عواقب خیانت روبه‌رو هستیم. زوج قصه در ظاهر هیچ نقصی ندارند و رابطه‌ی آن‌ها فوق‌العاده به نظر می‌رسد. پس از نقل‌مکان به خانه‌ای که ظاهرا در تسخیر یک روح است، نورمن (هریسون فورد) اهمیتی به ادعاهای همسرش نمی‌دهد و بیشتر وقت خود را صرف کار می‌کند تا کلیر (میشل فایفر) مجبور شود به تنهایی راز این خانه‌ی تسخیرشده را کشف کند.

(خطر اسپویل) در نهایت مشخص می‌شود که این روح کسی نیست جز شاگرد و معشوقه‌ی سابق همسرش. نورمن دخترک را به قتل رساند زیرا تهدید کرده بود که رابطه‌ی او و همسرش را خراب می‌کند. هنگامی که کلیر حقیقت را کشف می‌کند، نورمن تصمیم می‌گیرد تا او را هم به قتل برساند. آنچه در زیر پنهان است شاید یک فیلم ترسناک معمولی باشد اما برداشت متفاوت از خیانت ارائه می‌دهد و در نهایت فرد خیانت‌گر با تاوان سنگینی روبه‌رو می‌شود.

جذابیت مرگبار (Fatal Attraction)

  • سال انتشار: ۱۹۸۷
  • کارگردان: آدریان لین
  • بازیگران: مایکل داگلاس، آن آرچر، گلن کلوز، جیمز اکهاوس، استوارت پنکین، الن فولی، فرد گوین، مگ ماندی
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶.۹ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۷۳ از ۱۰۰

اگر به فیلم و سریال‌های درباره خیانت علاقه‌ دارید، احتمالا با این اثر کلاسیک آدریان لین آشنا هستید. «جذابیت مرگبار» در حدواندازه‌ی نامش جذاب است و از همان دقایق اول تا پایان‌بندی‌ شوکه‌کننده‌اش هیجان‌انگیز باقی می‌ماند. بی‌دلیل نیست که نام آن در کنار بهترین تریلرهای تاریخ به چشم می‌خورد. قصه پیرامون دن (مایکل داگلاس) اتفاق می‌افتد، مردی که رابطه‌ی نامشروع کوتاهش با الکس (گلن کلوز) به یک کابوس بی‌پایان تبدیل می‌شود.

الکس حاضر نیست که دن را رها کند و تلاش‌های دن برای اینکه اشتباه خود را جبران یا حتی از آن فرار کند به جایی نمی‌رسد. دن حتی حاضر می‌شود تا زندگی‌اش را رها کند و آغاز تازه‌ای داشته باشد اما الکس همچنان در تعقیب او است و قصد تسلیم شدن ندارد. شخصیت الکس را تنها با واژه‌ای همچون دیوانه‌ی زنجیری می‌توان توصیف کرد و بازی خوب گلن کلوز را هم نباید نادیده بگیریم. (خطر اسپویل) با اینکه زندگی الکس پایان تلخی دارد اما خیانتی که دن انجام داد، حتی با مرگ الکس هم بخشیده نمی‌شود و ترومای ناشی از این رابطه تا پایان زندگی‌اش با او خواهد بود.

سقوط (Fall)

  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • کارگردان: اسکات من
  • بازیگران: گریس کرولاین کری، ویرجینیا گاردنر، میسون گودینگ، جفری دین مورگان
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶.۴ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۷۹ از ۱۰۰

هیچ‌کس نمی‌دانست که فیلم سقوط درباره خیانت است و در مواجهه با آن هم شاید هرگز چنین ایده‌ای در ذهن شما پدیدار نشود. این پیچش داستانی بی‌تردید شما را حیرت‌زده می‌کند و تعامل دو شخصیت اصلی و انگیزه‌های آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. این فیلم نفس‌گیر، داستان سرگذشت دو دوست به نام بکی (گریس کرولاین کری) و هانتر (ویرجینیا گاردنر) را روایت می‌کند که به انجام کارهای خطرناک اعتیاد دارند تا اینکه همسر بکی در جریان صخره‌نوردی کشته می‌شود. مدتی بعد، هانتر دوست افسرده و ناامید خود بکی را تشویق می‌کند تا از یک برج پخش تلویزیونی بلند بالا بروند. هانتر امیدوار است که این سفر هیجان‌انگیز به بکی کمک کند تا با مرگ همسرش کنار بیاید.

بالا رفتن از این برج ۶۱۰ متری اما با نتایج خوبی همراه نیست و آن‌ها بالای برج گرفتار می‌شوند و با کسی هم نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند. در همین حین، هانتر اعتراف می‌کند پیش از آنکه دنی و بکی ازدواج کنند، با دنی رابطه داشته و این مسئله را از بکی پنهان کرده است. (خطر اسپویل) در پایان بکی از این حادثه جان سالم به در می‌برد اما هانتر چندان خوش‌شانس نیست. حالا تصور کنید اگر هانتر و دنی به بکی خیانت نمی‌کردند، آیا باز هم سرنوشت، آن‌ها را به همین نقطه می‌رساند یا زندگی‌شان به مسیر متفاوتی می‌رفت؟ قسمت دوم فیلم تایید شده است و شاید این دنباله پاسخ سوال‌های ما را بدهد.

منبع: مجله دیجی کالا

 

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

بیشتر بخوانید: زوج های دیزنی که بسیار محبوب‌اند، چه کسانی هستند+عکس

جالب خواهد بود: جدیدترین عکس های سونگ هه کیو زیباترین بازیگر کره+عکس

شاید بپسندید:  بازیگران خردسال سریال ژاپنی از سرزمین شمالی 53 و 54 ساله شدند+عکس و بیوگرافی

احتمالا بپسندید: این بازیگر خردسال دهه 60 بازیگر معروفی شده+عکس های جدیدش پس از 37 سال!

بیشتر بخوانید: دونگی با کیف 350 میلیون تومانی اش، چشمای بانو جانگ رو از حدقه در آورد+عکس

جالب خواهد بود: فیلمی کوتاه از چند بازیگر فوت شده در سال 1402

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + هجده =

دکمه بازگشت به بالا