;
آداب و رسومفرهنگ و هنر

آیا گربه ها 9 جان دارند | واقعیت یا افسانه!؟

آیا گربه ها 9 جان دارند: گربه‌ها یک “رفلکس ” دارند که در آن می‌توانند بدن خود را در حین سقوط بپیچانند و مطمئن شوند که روی پاهای خود فرود آیند. گربه ها سرعت عمل بالایی در تصمیم گیری دارند و با حرکاتی سریعی که در مقابل اتفاقاتی که برایشان می افتد می توانند جان خود را نجات دهند. با مطلب حقایق جالب درباره گربه ها و اینکه آیا گربه ها 9 جان دارند در بخش فرهنگ با مجله خبری چشمک همراه شوید.

شاید بپسندید: این 6 نفر خواهر شوهرها و مادر شوهر یکتا ناصر هستند+ عکس

احتمالا بپسندید: رابعه اسکویی با عکس جدیدش در نوروز 1403 کاربران را غافلگیر کرد | خانم بازیگر 18 ساله شده!

حقایق جالب درباره گربه ها

گربه ها موجودات دوست داشتنی هستند. مانند بسیاری از داستان سرایی هایی که شنیده ایم که گربه ها 9 جان دارند. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه گربه ۹ جان دارد وجودندارد.  به همان اندازه که می خواهیم زندگی نه گانه گربه سانانمان حقیقت داشته باشد، این یک افسانه است. این سوال پیش می آید که این افسانه از کجا شروع شد؟ بیایید آن را تجزیه کنیم، و شاید بتوانیم در واقعیت ها آرامش پیدا کنیم.

شاید بپسندید: دختر و پسر امین حیایی که اصلا به خودش نرفته+عکس

جالب خواهد بود: بازیگر نقش نوجوانی پرنسس جامیو در 25 سالگی اش+عکس و بیوگرافی

آیا گربه ها 9 جان دارند

اولین واقعیت

هیچ‌کس نمی‌داند که اسطوره نه زندگی گربه‌ها از چه کسی آغاز شد، و هیچ سابقه تاریخی واقعی از زمان و مکان ایجاد آن برای اولین بار نیز وجود ندارد. مشکل تاریخ شفاهی همین است.

با این حال، آنچه شناخته شده است این است که اولین اشاره به زندگی 9 گربه در یک ضرب المثل انگلیسی است که می گوید: “گربه ۹ جان دارد، سه تا بازی می کند، سه تا سرگردان است و سه تا آخر می ماند.” منشا این ضرب المثل ممکن است یک راز باقی بماند، اما ما حداقل یک جدول زمانی تخمینی داریم.

ویلیام شکسپیر این ضرب المثل را در نمایشنامه خود رومئو و ژولیت، که در اواخر قرن شانزدهم نوشته شد، استفاده کرده است: “پادشاه خوب گربه ها، چیزی جز یک زندگی نه نفری شما نیست.”  او این تراژدی را در قرن شانزدهم نوشت و افسانه زندگی نه گربه را پیش از دهه 1500 ساخت.

جالب خواهد بود: بانو جانگ بیرون از سریال دونگی در کافه سیار خودش+ عکس

بیشتر بخوانید: دونگی در پاریس: عکس هایی از تیپ پسر کُش دونگی در مراسمی در پاریس!

دومین واقعیت

گربه ها به عنوان حیوانات بسیار چابک شناخته شده اند. آنها موجودات به شدت مستقل و باهوشی هستند.آنها می توانند از ارتفاعات بالا بیفتند و همچنان روی پاهای خود فرود آیند. حتی یک مورد مستند در نیویورک وجود دارد که در آن یک گربه از یک ساختمان 32 طبقه سقوط کرد و زنده ماند و فقط جراحات جزئی دید.

شاهکارهایی مانند این احتمالاً ، ایده داشتن 9 جان گربه ها از آن ناشی می شود. البته همه اینها به لطف آناتومی فوق العاده گربه است. گربه‌ها یک “رفلکس راست” دارند که در آن می‌توانند بدن خود را در حین سقوط بپیچانند و مطمئن شوند که روی پاهای خود فرود آیند. سطح بدن بزرگ آنها نیروی زمین خوردن را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: پشت پرده ای که فرشته حسینی از همسرش نوید محمدزاده منتشر کرد!

جالب خواهد بود: بازیگر نقش کودکی دونگی به همراه کیف 110 میلیون تومانی اش+عکس

آیا گربه ها 9 جان دارند

در عین حال، انعطاف‌پذیری چشمگیر رباط‌ها و استخوان‌های آن‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا حد ممکن آسیب‌دیدگی ناشی از ضربه را تحمل کنند. بنابراین، می توان گفت که 9 جان گربه از میلیون ها سال تکامل ناشی می شود.

شاید بپسندید: نوزاد فیلم دو نفر و نصفی در 34 سالگی اش+عکس و بیوگرافی

سومین واقعیت

همیشه می‌پرسیدیم که چرا و چگونه گربه‌ها 9 جان دارند، اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا عدد عجیبی مانند 9 دقیقاً چیست؟ بیایید دریابیم. عدد شناسی بیان می کند که عدد نه به دلیل ترکیب سه گروه سه تایی آن بسیار مهم است. در فرهنگ‌های مذهبی مانند اسلام، یونانی و کاتولیک رومی، عدد نه نمادین است و ویژگی‌های عرفانی دارد.

اهمیت عدد نه در تفکر هندی Sanatana Dharma می‌گوید: « نه ماه دوران بارداری.» در یونان، عدد نه به عنوان تثلیث شناخته شده است، شبیه به ترکیب عدد شناسی.

گربه ها 9 جان دارند

برخی از مناطق اطراف اسپانیا بر این باورند که گربه ها تنها هفت زندگی دارند، در حالی که در سایر افسانه های عربی و ترکی، گربه ها شش زندگی دارند. مصریان باستان معتقد بودند که این حیوانات موجوداتی مقدس و الهی با قدرت های ماوراء طبیعی هستند. مردم اغلب گربه های مومیایی شده را در پناهگاه الهه گربه باستت به عنوان هدیه تقدیم می کردند. به طور خلاصه، گربه ها 9 جان ندارند.

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: عکس عاشقانه هادی کاظمی و همسرش سمانه پاکدل زیر باران!

احتمالا بپسندید: مرجانه گلچین برای همیشه از دنیای بازیگری خداحافظی کرد+ویدیو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − دو =

دکمه بازگشت به بالا