;
ترفندهای زندگی

از لوبیا خشک تا برنج، چگونه حبوبات را نگهداری کنیم تا ماندگاری بیشتری داشته باشند!؟

نگهداری صحیح حبوبات: از لوبیا چشم بلبلی گرفته تا عدس، از لوبیا گرفته تا برنج، بلغور و … به نظر شما چه مقدار با اصول و طرز نگهداری درست حبوبات آشنا هستیم تا آن ها به مدت طولانی کیفیت خود را حفظ کنند. در این مقاله از سری مقالات بخش تازه ها مجله خبری چشمک در مجموعه ترفندهای زندگی با اصول نگهداری صحیح حبوبات آشنا خواهید شد.

احتمالا بپسندید: فریز کردن صحیح بامیه: با این روش حداقل برای یکسال در خانه بامیه داشته باشید!

طرز نگهداری صحیح حبوبات

احتمالا شما از کسانی هستید که حبوبات را در کیسه های پلاستیکی نگه نمی دارید و به محض خرید آنها را به شیشه های شیشه ای منتقل کنید، اما … به نظر شما این مقدار کار کافی است یا حتی درست است؟ همانطور که می دانید وقتی حبوبات به درستی نگهداری نمی شوند، در اثر دما و رطوبت محیط آسیب می بینند و حتی به حشرات یا پروانه ها مبتلا می شوند. آیا راه حلی برای جلوگیری از این موضوع وجود دارد؟

امروز به شما می گوییم که چگونه حبوبات را نگهداری کنید تا برای مدت طولانی سالم بمانند و همیشه در خانه در دسترس باشند. طرز نگهداری صحیح حبوبات در 5 مرحله ممکن است:

مرحله اول: دانه های آسیب دبده را از بقیه جدا کنید.

اگر حبوبات زیادی برای خانه خود می‌خرید و می‌خواهید برای مدت طولانی از رطوبت یا حشرات سالم بمانند، پر کردن آنها مستقیماً در شیشه‌های شیشه‌ای در واقع راه‌حل درستی نیست. در مرحله اول، باید تمام حبوباتی که ذخیره می کنید را در یک سینی بزرگ بریزید و به همه آنها نگاهی بیندازید.

شما باید سنگ های کوچک و مواد خارجی را جدا کنید و آنهایی را که در بین دانه های حبوبات تغییر شکل داده یا تغییر رنگ داده اند، جدا کنید. در غیر این صورت، این غلات فاسد یا مواد خارجی ممکن است باعث شوند حبوبات شما سریعتر فاسد شوند.

مرحله 2: حبوبات را باید در کیسه های پارچه ای نگهداری کنید.

همانطور که در ابتدا گفتیم، بسیاری از ما به هر حال حبوبات را در شیشه های شیشه ای قرار می دهیم. اما چیزی که بهتر از این است نگهداری حبوبات در کیسه های پارچه ای نخی است. زیرا کیسه های پارچه ای هم از دریافت نور جلوگیری می کنند و هم به تعادل مشکل رطوبتی که ممکن است رخ دهد کمک می کند.

با این حال، اگر کیسه های پارچه ای کافی ندارید، می توانید آنها را در ظرف های شیشه ای با درب وکیوم نگهداری کنید. این انتخاب بسیار بهتر از نگهداری آن در کیسه های پلاستیکی یا ظروف پلاستیکی خواهد بود.

مرحله 3: برگ بو یا سیر خشک شده را در میان آنها قرار دهید.

برای جلوگیری از هجوم حشرات، مشکلات پروانه یا کرم که شایع ترین مشکلات نگهداری حبوبات هستند، می توانید برگ بو خشک یا سیر پوست گرفته شده را در کیسه یا شیشه ای که حبوبات را در آن نگهداری می کنید، قرار دهید. برای تقریباً 1 کیلوگرم حبوبات، اضافه کردن 1-2 برگ بو یا چند حبه سیر کافی است. سیر را باید با پوست اضافه کنید، بدون اینکه پوست آن را بگیرید.

نگهداری صحیح حبوبات

مرحله 4: برای محافظت در برابر رطوبت، باید مقداری نمک به حبوبات اضافه کنید.

برای جلوگیری از مرطوب شدن حبوبات و حفظ سلامت آنها برای مدت طولانی تر مصرف نمک را فراموش نکنید. 1 قاشق غذاخوری نمک اضافه شده به 1 کیلوگرم حبوبات به شما در این زمینه کمک می کند. اگر نمی خواهید از نمک خوراکی استفاده کنید، می توانید سنگ نمک را نیز انتخاب کنید.

نگهداری صحیح حبوبات

مرحله 5: حبوبات را باید در محیط های خنک و تاریک نگهداری کنید

البته مهم ترین راه برای محافظت از حبوبات و اطمینان از فاسد نشدن آنها، نگهداری آنها در شرایط دما و رطوبت مناسب یعنی در محیط های خنک و تاریک است. همانطور که می بینید، قرار دادن آنها در شیشه و استفاده از آنها در رنگ های مختلف به عنوان دکوراسیون آشپزخانه ایده خوبی نیست.

در صورت امکان، شیشه ها یا کیسه های پارچه ای پر از حبوبات را در محیط هایی با دمای بین 0 تا 5 درجه و در صورت عدم امکان حداکثر 15-18 درجه و در مکان های تاریک و دور از نور خورشید نگهداری کنید. یک کابینت بدون رطوبت برای این کار مناسب خواهد بود. وقتی تمام این مراحل را دنبال کنید، خواهید دید که حبوبات شما می توانند تا 1 یا حتی 2 سال دوام بیاورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا