;
ترفندهای زندگی

فریز کردن صحیح بامیه: با این روش حداقل برای یکسال در خانه بامیه داشته باشید!

فریز کردن صحیح بامیه: شاید علاقه داشته باشید که در زمستان هم از سبزی های تابستانی استفاده کنید. این روزها که به پایان تابستان نزدیک می شویم، هر چه بیشتر لزوم فریز کردن سبزی های تابستانی احساس می شود. در ادامه این مطلب بخش تازه ها مجله خبری چشمک در مجموعه ترفندهای زندگی با فریز کردن صحیح بامیه و نحوه نگهداری آن در فریزر آشنا خواهیم شد. اینکه چگونه بامیه را در فریزر به مدت طولانی نگهداری کنیم را مرحله به مرحله توضیح می دهیم.

احتمالا بپسندید: به ۴ دلیل اجازه ندید خونتون بهم ریخته بمونه

طرز فریز کردن صحیح بامیه

مسلماً بامیه به دلیل اشتباهاتی که در هنگام تمیز کردن، نگهداری یا پختن آن انجام می شود، در موقع پخت آب زیادی می دهد و لزج می شود. به همین دلیل است که بسیاری از مردم آن را دوست ندارند. اما باید گفت که با رعایت مراحل صحیح پخت می توان آن را بدونبرون دهی آب زیاد، نگهداری و طبخ کرد. در صورتی که بامیه فریز شود، ممکن است آب بیشتری از خود خارج کند و مصرف آن برای افراد جذاب نباشد.

اما شما با انجام این مراحل می توانید بامیه های خود را بدون فاسد شدن نزدیک به 1 سال نگهداری کنید و حتی کسانی که بامیه نمی خورند می توانند از آن لذت ببرند. در ادامه با طرز فریز کردن صحیح بامیه آشنا خواهید شد.

مرحله اول: بامیه ها را بشویید و قسمت های ساقه را با چاقو با دقت جدا کنید.

بامیه‌ها را که امروزه تازه‌ترین آن‌ها را می‌توانید در بازار پیدا کنید.  اولین مرحله این است که آنها را به طور کامل در آب بشویید. سپس با دقت به بامیه های خود نگاه کنید و بررسی کنید که آیا بریدگی، پارگی یا سوراخ روی آنها وجود دارد یا خیر. موارد آسیب دیده و پوسیده را بردارید.

فریز کردن صحیح بامیه

بلافاصله پس از آن با کمک یک چاقوی تیز، قسمت های ساقه بامیه خود را با دقت به شکل قیف برش دهید. در این مرحله باید مراقب باشید که وارد بامیه نشوید و بریدگی یا سوراخ ایجاد نکنید. اگر سوراخی روی آن ایجاد شود، زمان نگهداری شما در فریزر کوتاه می شود و در حین پخت آب می دهد.

مرحله 2: آب یخ و از طرف دیگر آب جوش با چند قطره آب لیمو آماده کنید.

یکی از کاربردی ترین و سالم ترین راه های نگهداری بامیه فریز کردن آن است. بنابراین پس از تمیز کردن بامیه ها، یک کاسه عمیق بیرون بیاورید و آب سرد و مقدار زیادی یخ در آن بریزید. یک قابلمه جداگانه بیرون بیاورید و شروع به جوشاندن آب فراوان در آن کنید. فراموش نکنید که برای جلوگیری از ترشح ماده لزج بامیه در حین پخت، چند قطره آبلیمو به آب در حال جوش اضافه کنید.

مرحله 3: بامیه ها را در آب جوش بریزید و سپس بلافاصله در آب یخ بریزید.

بامیه های خود را داخل آب جوش در قابلمه بریزید و حدود 2-3 دقیقه صبر کنید تا به همین صورت بماند. سپس آن را از آب در حال جوش خارج کرده و بدون انتظار در آب یخ قرار دهید. پس از حدود 3-4 دقیقه نگه داشتن آن در این آب بلافاصله با کمک آبکش آن ها را خارج کنید.

فریز کردن صحیح بامیه

مرحله 4: بامیه ها را خوب خشک کرده و در بسته بندی هوا بسته بندی کنید و در فریزر قرار دهید.

بعد از اینکه بامیه ها را از آب یخ خارج کردید، آن را روی یک پارچه خشک و تمیز یا حوله کاغذی بگذارید و صبر کنید تا همه خشک شوند.

بامیه ها را که مطمئن هستید خوب خشک شده اند را داخل کیسه های زیپ دار یا کیسه های یخچالی بریزید. هنگام قرار دادن آن در کیسه، فراموش نکنید که بامیه ها را به اندازه یک وعده غذا تقسیم کنید تا هر بار مقدار مصرفی را از فریزر خارج کنید. کیسه ها را خوب ببندید تا هوا در آنها باقی نماند. حتما روی آن تاریخ را یادداشت کنید و در فریزر بگذارید. بامیه های ماندگار شما که می توانید با خیال راحت از آن برای حدود 1 سال استفاده کنید، از قبل آماده است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − بیست =

دکمه بازگشت به بالا