;
درمان خانگیسلامت

این دمنوش‌ها برای فشار خون معجزه می‌کنند

کاهش فشار خون با گیاهان دارویی: پرفشاری خون به معنای بالا بودن میزان فشاری است که بر اثر برخورد خون به دیواره‌ی سرخرگ‌ها ایجاد می‌شود. سرخرگ‌ها، رگ‌هایی هستند که خون را از قلب به تمام اعضای بدن می‌رسانند. میزان فشار خون، با دو عدد مشخص می‌شود. فشار خون سیستولیک (عدد بالایی) نشان دهنده‌ی فشار وارد شده به دیواره‌ی سرخرگ‌ها در هنگام انقباض قلب است و فشار خون دیاستولیک (عدد پایینی) نشان دهنده‌ی فشار وارد شده به دیواره‌ی سرخرگ‌ها در هنگام آزاد شدن عضلات قلب (بین هر ضربان قلب) است.

بالا بودن فشار خون باعث بروزعوارضی مانند بیماری قلبی، نارسایی کلیوی، تصلب شرایین، آسیب‌های چشمی و سکته مغزی می‌شود.

فشار خون در حالت طبیعی باید کمتر از ۱۲۰/۸۰ باشد. در صورتی که فشار خون بین ۱۲۰/۸۰ تا ۱۳۹/۸۹۹ باشد، شخص در معرض ابتلا به فشار خون بالا قرار دارد و فشار خون ۱۴۰/۹۰ و بالاتر نشان دهنده ابتلا به بیماری پرفشاری خون است. در دوران بارداری نیز فشار خون بارداری، به طور طبیعی، باید کمتر از ۱۲۰/۸۰۰ باشد. بالا بودن فشار خون باعث بروز عوارضی مانند بیماری قلبی، نارسایی کلیوی، تصلب شرایین، آسیب‌های چشمی و سکته مغزی و آسیب به مغز می‌شود. به علاوه درمان های پزشکی، درمان های خانگی نیز برای کاهش فشار خون وجود دارد. با این مطلب سلامت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: مصرف این میوه ها برای کاهش فشار خون موثر هستند+میزان مصرف روزانه میوه

این دمنوش‌ها برای فشار خون معجزه می‌کنند

برگ زیتون

برگ این گیاه موجب کاهش قند و فشارخون بالا، کاهش چربی و اسیداوریک خون است. روزی دو بار آن را دم و میل کنید. می‌توانید هر روز یک قاشق غذاخوری از آن را در یک وعده غذایی به سالاد اضافه کنید. همچنین برای از بین بردن طعم تلخ برگ زیتون می‌توانید از نعناع استفاده کنید و یا به جای دمنوش آن از عرق برگ زیتون مصرف کنید.

احتمالا بپسندید: ۱۰ ماده غذایی که منبع ویتامین D مورد نیاز بدن هستند

کاهش فشار خون با گیاهان دارویی

زرشک

کاهش فشار خون با گیاهان دارویی، همشهری آنلاین نوشت: زرشک، طبیعتی سرد و خشک دارد و ضدصفرا، تقویت کننده معده، کبد و قلب، سم‌زدا، برطرف‌ کننده عطش و گرمازدگی و بی‌اشتهایی است. زرشک، علاوه بر تصفیه خون، داروی خوبی برای فشارخون بالا در افراد گرم مزاج است.

احتمالا بپسندید: خبر بد برای افرادی که نصف شب آب میخورن

نعناع

افرادی که سردمزاج هستند، یعنی بدنشان معمولا سرد است و گاهی دچار افت فشارخون می‌شوند، بهتر است از دم‌کرده نعناع استفاده کنند و مقداری عسل به آن بیفزایند.

هل

هل طبیعتی گرم و خشک را دارد و برای پایین آوردن فشارخون مفید است. این دمنوش خاصیت ضدالتهابی دارد و ورم را درمان می‌کند. از دیگر خواص دمنوش هل، می‌توان به پیشگیری کردن از تشکیل لخته‌های خونی، مبارزه با رشد ویروس، قارچ و باکتری، رفع تهوع، تقویت معده و از بین بردن نفخ، تقویت کلیه‌ها، رفع افسردگی، درمان یبوست، ازدیاد ادرار و در نتیجه سم‌زدایی بدن اشاره کرد.

کاهش فشار خون با گیاهان دارویی، مصرف زیاد دمنوش هل برای روده مضر است و تپش قلب را افزایش می‌دهد، به همین دلیل مصرف آن به بیماران قلبی توصیه نمی‌شود. سی گرم یا یک قاشق از هل را همراه یک و نیم لیوان آب جوش دم کنید. پس از پانزده دقیقه دمنوش آماده می‌باشد. برای سرو این دمنوش از شکر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۸ روش طبیعی برای کاهش فشار خون بالا که موثر است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا