;
سلامت

طول عمر افرادی که آلزایمر می گیرند چند سال است؟

طول عمر بیماران آلزایمری: بسیاری از افراد مبتلا به زوال عقل با مشکل حافظه خود و رویدادهای اخیر زندگی شان دست و پنجه نرم می کنند. آنها اغلب ممکن است فکر کنند که در دوره اولیه زندگی خود هست و میخواهند کسی را ببینند که دیگر زنده نیست، برخی دیگر هم ممکن است در شناخت مکان ها، اشیاء و افراد آشنا ناتوان باشند؛ ممکن است شخص نه خود را در آینه بشناسد و نه دوست صمیمی یا یکی از اعضای خانواده اش را و…. در این مطلب سلامت نگاهی خواهیم داشت به نظر کارشناسان درمورد طول عمر بیماران مبتلا به آلزایمر خواهیم پرداخت. البته که عمر تنها دست خداوند است و بس ولی آنچه می خوانید نتایج تحقیقاتی است که مثل همیشه میتواند برای همه یکسان نباشد و پاسخ احتمالی سوال افرادی که آلزایمر می گیرند چقدر زنده می ماند، محسوب شود.

بیشتر بخوانید: خوراکی پرطرفداری که باعش کاهش عقل میشه !!

میانگین امید به زندگی برای شایع ترین انواع زوال عقل به شرح زیر است:

حدود هشت تا 10 سال؛ اگر بیماری در دهه 80 یا 90 سالگی تشخیص داده شود، امید به زندگی کمتر است. تعداد کمی از افراد مبتلا به آلزایمر با مراقبت های شدید، 15 یا حتی 20 سال عمر میکنند.

زوال عقل عروقی

حدود پنج سال؛ این میزان کمتر از میانگین آلزایمر است، بیشتر به این دلیل که فردی که دچار زوال عقل عروقی است، احتمال مرگ ناشی از سکته مغزی یا حمله قلبی در او بیشتر از خود زوال عقل است.

طول عمر بیماران آلزایمری

دمانس فرونتوتمپورال

حدود شش تا هشت سال؛ اگر فردی FTD با بیماری نورون حرکتی( نوعی اختلال حرکتی) داشته باشد، زوال عقل او بسیار سریعتر پیشرفت می کند. امید به زندگی برای افرادی که هر دو بیماری را دارند به طور متوسط ​​حدود دو تا سه سال پس از تشخیص است.

زوال عقل از دو طریق باعث کاهش امید به زندگی می شود. برخی از بیماری‌هایی که ارتباط نزدیکی با بیماری آلزایمر و زوال عقل عروقی دارند، مانند دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی که ارتباط نزدیکی با بیماری قلبی و سکته دارد.
در مراحل رشد زوال عقل که فرد اغلب بسیار ضعیف است و سیستم ایمنی ضعیف و مشکل بلع دارد و احتمالاً زمان زیادی را در رختخواب می‌گذراند.
همه اینها با افزایش احتمال ابتلا به سایر مشکلات پزشکی، می تواند منجر به مرگ شود، مانند عفونت ها، ذات الریه یا مشکلات قلبی عروقی مانند لخته شدن خون در مغز یا ریه.

بیشتر بخوانید: 10 نشانه های اولیه زوال عقل که باید به آنها توجه کرد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا