;
آرایش و زیبایی

این روغن های گیاهی، مژه هایی پرپشت و سالم را به شما هدیه می دهد+نحوه استفاده

پرپشت کردن مژه ها با روغن های گیاهی: میل به بهتر شدن در هر فردی فارغ از جنسیت دیده می‌شود و هر خانمی دوست دارد از آنچه هست زیباتر به نظر برسد. زیباتر بودن و داشتن چهره زیبا هم نوعی موفقیت است که البته شاید برای همه افراد هم این‌گونه محسوب نشود! ولی به هر حال نیازی است که خانم ها به خوبی آن را درک می‌کنند. حتی افرادی که به آرایش کردن عادت ندارند هم برای خروج از خانه از ریمل استفاده می‌کنند تا با مژه‌های بلند و پرپشت‌تر، چشمانی درشت و شفاف‌تر داشته باشند.

خانم‌ها در هر سنی به سراغ راحت‌ترین و کم‌دردسرترین روش برای زیباتر کردن مژه‌ها می‌روند که شامل ریمل، کاشت مژه و مژه مصنوعی است. نمی‌خواهیم بگوییم که استفاده از ریمل به‌طور کلی مضر است، که البته اگر برند مورد اعتمادی را انتخاب نکنید این‌گونه خواهد بود. ولی کاشت مژه و استفاده از مژه مصنوعی با روش اشتباه و بیش از حد، به مژه‌هایتان آسیب می‌زند.

بنابراین چه چیزی می‌تواند بهتر از این باشد که بدون نگرانی از آسیب مواد مضر، با تقویت مژه و بدون استفاده از مواد آرایشی، مژه‌های پر پشت و سالم‌تری داشته باشید؟ در این مطلب مطالب آرایش و زیبایی و بخش سلامت مجله خبری چشمک مجموعه درمان خانگی به پرپشت کردن مژه ها با روغن های گیاهی می‌پردازیم.

پرپشت کردن مژه ها با روغن های گیاهی

مژه‌ها به دلیل اینکه چشم‌ها را قاب می‌کنند، بسیار مورد توجه هستند و می‌توانند گیرایی چشم را هم تحت تاثیر قرار دهند. پس تصور نکنید که کاری بیهوده انجام می‌دهید و سالم بودن و پرپشت شدن مژه تاثیر چندانی بر زندگی شما ندارد. انسان تا زمانی که چیزی را از دست ندهد، قدر آن را نمی‌داند.

استفاده از روغن‌های طبیعی و مغذی، برای رشد مژه‌ها تاثیرگذار بوده و با رساندن مواد غذایی به تارهای مژه، باعث رشد بیشتر و سلامت آنها می‌شود. برای تقویت و رشد طبیعی مژه ها گزینه های مختلفی وجود دارد که می توانید آن ها را امتحان کنید. یکی از این گزینه ها، استفاده از روغن های گیاهی است. در واقع روغن‌های شگفت‌انگیز به دست آمده از گیاهان، حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌ها است که برای تقویت و رشد ابروها و مژه ها معجزه می کنند. برای داشتن مژه هایی بلندتر، پرپشت تر و قوی تر می توانید از این ۵ روغن گیاهی که در بخش آرایش و زیبایی مجله خبری چشمک معرفی شده، استفاده کنید.

روغن کرچک

از آنجا که این روغن امتحان خود را برای رشد مو و ابرو پس داده است، می‌تواند برای تقویت مژه هم انتخاب مناسبی باشد. این روغن باعث ضخیم شدن، استحکام و رشد سریع مژه‌ها می‌شود. روغن کرچک سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان است که به تحریک رشد مو و تغذیه و تقویت هر رشته کمک می کند.

این روغن سبب رشد مژه‌ها هم می‌شود. روغن کرچک با کمک ویتامین E، پروتئین‌ها، مواد معدنی و خاصیت ضدباکتری خود می‌تواند سبب رشد مژه‌ها شود. روغن کرچک به عمق پوست نفوذ کرده و پوست را مرطوب می‌کند تا مژه‌ها سریع‌تر رشد کرده و از شکستن آن‌ها جلوگیری کند.

روغن کرچک

روغن دانه گیاه کرچک گردش خون را در پوست افزایش می دهد و فولیکول های مو را تحریک می کند تا موها سریعتر رشد کنند. روغن کرچک یک عنصر حیاتی در سرم مژه و ابرو است.

برای گرفتن نتیجه بهتر روغن کرچک را بر روی مو‌های خیس بگذارید. حداقل ۱۵ دقیقه باید روی مو بماند و اگر یک شب بماند نتیجه بسیار بهتری حاصل می‌شود. این کار را یک تا دو بار در هفته به مدت ۶ تا ۸ هفته تکرار کنید تا نتایج بی‌نظیر آن را ببینید.

بهترین زمان استفاده از روغن کرچک برای رشد مژه و ابرو قبل از خواب است. (مژه و ابرو را بشویید و محصدل آرایشی روی آن‌ها نباشد.)

روغن بادام

روغن بادام یک روغن ملایم است که سرشار از ویتامین است. روغن مغز بادام حاوی ویتامین E مغذی، کلسیم و منیزیم است که هر مژه را آبرسانی کرده و آن را قوی تر می کند. با استفاده از روغن بادام به مدت تقریبی ۶ تا ۸ هفته، می توانید انتظار داشته باشید که تفاوت قابل توجهی در مژه ها و ابروهای خود مشاهده کنید.

 می‌توانید برس مژه را به روغن بادام تلخ یا بادام شیرین آغشته کنید و روی مژه‌ها بمالید. یک شب روی مژه‌ها بماند و روز بعد با آب بشویید. کمک به افزایش رشد و تقویت ابرو‌ها یکی دیگر از خواص بادام تلخ است.

روغن آرگان

تقویت مژه با روغن های گیاهی، روغن آرگان یک روغن مجلل از مراکش است که به عنوان طلای مایع نیز شناخته می شود. روغن آرگان در روتین مژه شما ضروری است. زیرا حاوی مقادیر زیادی ویتامین E، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب است که برای رشد و تقویت مژه های شما معجزه می کند.

پرپشت کردن مژه ها با روغن های گیاهی

شب‌ها قبل از رفتن به رختخواب روغن آرگان را به عنوان سرم مژه بمالید. البته درست است که روغن آرگان محصول بی‌خطری است ولی طریقه استفاده از آن برای دور چشم با هدر رفتن محصول فرق دارد.

برای استفاده از روغن آرگان برای مژه یک فرچه ریمل خشک شده را تمیز و خشک کنید. آن را به روغن آرگان آغشته کنید سپس روی مژه‌های خود بمالید، مانند روشی که می‌خواهید ریمل بزنید. فراموش نکنید که روغن اضافی آرگان را پاک کنید.

روغن اسطوخودوس

رتقویت مژه با روغن های گیاهی، وغن گل اسطوخودوس یک ماده همه کاره و قدرتمند است. مارینا روغن اسطوخودوس را در سرم ما گنجانده است. زیرا حاوی لینالول است که اثر مستندی برای آرام کردن استرس دارد. رایحه مطبوع آن اثر آرام بخش و تسکین دهنده ای بر ذهن و بدن دارد.

همان طور که سرم را روی مژه های خود می زنید، رایحه ملایم آن باعث می شود احساس آرامش داشته باشید و شما را در خلق و خوی عالی برای به خواب رفتن قرار می دهد.

ماساژ ابرو ها با روغن اسطوخودوس به بهبود گردش خون باعث تقویت و افزایش رشد ابرو ها می شود. گفته می شود افزودن روغن اسطوخودوس به ریمل مژه و ابرو کمک می کند تا مژه ها ضخیم و رشد آنها سریعتر شوند. تئوری این امر آن است که کنه های ریز در مژه ها زندگی می کنند و مانع رشد آنها می شوند. استفاده از اسطوخودوس با از بین بردن مایت ها باعث رشد سریع مژه ها می شود. هیچ مدرک علمی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

ویتامین ها

تقویت مژه با روغن های گیاهی، سرم مژه و ابرو مملو از ۱۲ ویتامین است. این ها شامل ویتامین A، E، C، D، K، B1، B2، پروویتامین B5، B6 B12، اسید فولیک و نیاسین است.

ویتامین

این ویتامین‌ها عمیقا در ریشه هر تار مو فرو می‌روند و از داخل موها را تغذیه می‌کنند و در نتیجه مژه‌ها قوی‌تر و سالم‌تر می‌شوند.

روش‌های خانگی تقویت مژه‌ها

این روش ها شامل رعایت رژیم غذایی مناسب، آرایش کمتر چشم و مژه‌ها و رعایت بهداشت مژه‌ها است. در ادامه بایدها یا نبایدهای دیگری که می‌توانید انجام دهید را می‌خوانید:

  • یک رژیم غذایی غنی از پروتئین علاوه بر بهبود سلامت کلی شما، به سلامت مژه‌ کمک می‌کند.
  • به مدت ۴۸ ساعت از ریمل خودداری کنید. استراحت از آرایش چشم به تقویت و احیای مژه‌های شما کمک می‌کند.
  • تمیز کردن روزانه چشمان‌تان یک اصل کلیدی برای تقویت مژه است.
  • یک رویکرد ملایم برای پاک کردن آرایش دور چشم خود داشته باشید، زیرا مالش شدید چشم می‌تواند باعث شکستن الیاف ظریف مژه شود.
  • با آرایش به ویژه آرایش چشم و مژه نخوابید. این عمل مژه‌های شما را خشک می‌کند و می‌تواند باعث ریزش زودرس آنها شود.
  • پس از پاکسازی، آبرسانی به مژه‌ها بسیار مهم است. یک روش آزمایش شده و موثر استفاده از روغن کرچک است. به دلیل غلظت بالای اسید ریسینولئیک و ویتامین E و همچنین چربی‌های امگا 6 و امگا 9، این روغن به رشد مو و مژه کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا