;
ریپورتاژ آگهی

جوش‌های صورت خداحافظ! درمان‌های طبیعی که واقعاً جواب می‌دهند

جوش صورت به عنوان یکی از شایع‌ترین و آزاردهنده‌ترین اختلالات پوستی است که علاوه‌ بر تأثیر روی زیبایی، می‌تواند اعتماد به‌ نفس ما را نیز پایین بیاورید.

به‌ همین دلیل است که شما باید با بررسی روش‌های درمان جوش صورت، به‌ دنبال روش‌هایی باشید که به شما کمک می‌کنند به‌ صورت طبیعی و بدون هیچ مشکلی، این اختلال را درمان نمایید.

اگر شما نیز به دنبال طبیعی‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌هایی هستید که می‌توانند به درمان جوش صورت کمک کنند، با ما همراه بمانید. در ادامه برخی از بهترین ماسک‌هایی که می‌توانند در این زمینه مورد استفاده قرار بگیرند، برای شما معرفی شده‌اند.

ماسک آلوئه‌ورا، روغن درخت چای و تخم مرغ برای رفع جوش صورت و بدن:

یکی از تاثیرگذارترین ماسک‌هایی که می‌تواند برای درمان جوش صورت گزینه مناسبی باشد، ماسک آلوئه‌ورا، روغن درخت چای و تخم مرغ است‌. علاوه‌ بر درمان جوش، این ماسک می‌تواند برای پوست های خشک نیز گزینه مناسبی باشد و باعث تامین رطوبت مورد نیاز پوست‌ می‌شود.

با استفاده از این ماسک، شما امکان این را خواهید داشت که جوش‌های سرسیاه و آکنه‌ها را به‌ طور کامل از بین ببرید.

برای تهیه این ماسک باید حدود دو قاشق ژل آلوئه‌ورا را با چند قطره روغن درخت چای و سفیده یک عدد تخم‌مرغ به ‌طور کامل مخلوط کنید. در ادامه، این ترکیب روی پوست صورت خود بگذارید و اجازه دهید که برای 15 دقیقه روی پوستتان استراحت کند.

در ادامه با آب ولرم به طور کامل پوست صورت خود را از این ماسک پاک کنید و شاهد نتایج فوق‌العاده آن باشید.

درمان خانگی جوش صورت

ماسک عسل و روغن نارگیل برای رفع جوش صورت و بدن:

از دیگر ماسک های طبیعی که می‌توانند برای درمان جوش صورت گزینه مناسبی باشند، ما می‌توانیم به ترکیب عسل طبیعی و روغن نارگیل اشاره کنیم.

عسل جزو آن دسته از مواد طبیعی است که می‌تواند در پاک‌سازی و بهبود شرایط پوست گزینه مناسبی باشد. روغن نارگیل نیز امکان این را دارد که با تغذیه سلول‌های پوست، تمام کمبودهای موجود در آن را برطرف کند‌. ترکیب این دو ماده طبیعی می‌تواند به‌ عنوان یکی از بهترین ترکیب‌ها برای درمان جوش‌هایی باشد که به واسطه آلودگی روی پوست صورت ایجاد شده‌اند‌.

برای تهیه این ماسک، شما باید یک قاشق عسل و یک قاشق روغن نارگیل را با یکدیگر به‌ طور کامل ترکیب کنید و این ترکیب روی پوست صورت خود بگذارید. بعد از استراحت حدود 15دقیقه‌ای، صورت خود را به‌ طور کامل با آب ولرم بشویید‌.

 

ماسک خاک رس قهوه‌ای و لیمو برای درمان جوش صورت:

خاک رس یا مولتانی میتی جزو آن دسته از محصولاتی است که می‌تواند چربی اضافه پوست شما را خنثی کند و از این طریق، با باز کردن منافذ پوست شما، جلوی تجمیع چربی و جوش‌های چرکی را می‌گیرد. لیمو نیز خاصیت پاک‌کنندگی و روشن‌سازی خوبی دارد و می‌تواند به زیبایی شما کمک زیادی بکند.

برای تهیه این ماسک، شما باید آب نصف لیمو ترش را با یک قاشق غذاخوری خاک رس قهوه‌ای ترکیب کنید و حدود 15 الی 20 دقیقه اجازه دهید این ماسک روی صورت شما استراحت کند. بعد از گذشت 20 دقیقه، پوستتان را با آب ولرم بشویید. برای تاثیرگذاری بیشتر، هفته‌ای دو بار از این ماسک استفاده نمایید.

درمان جوش صورت با ماسک عسل و آووکادو:

پیش‌تر برای شما در رابطه با تاثیر عسل برای درمان جوش صورت اطلاعاتی را ارائه کردیم. به‌ دلیل خاصیت آنتی باکتریال، این ماده طبیعی می‌تواند برای پاک‌سازی پوست گزینه مناسبی باشد.

علاوه‌ بر این موضوع، آووکادو نیز می‌تواند به تحریک کلاژن سازی بپردازد و با بازسازی بهتر سلول‌های پوست، جلوی ایجاد جوش و آکنه را بگیرد. برای تهیه این ماسک، شما باید یک عدد آووکادو را خرد کرده و با یک یا دو قاشق عسل مخلوط کنید.

هنگامی‌ که یک حالت خمیری شکل ایجاد شد، ماسک را صورت بمالید و بعد 15 دقیقه، پوست صورت را بشویید و آن را خشک کنید.

روش های طبیعی درمان جوش صورت

ماسک گوجه و خیار برای جوش صورت و بدن:

ماسک گوجه و خیار از دیگر ماسک هایی است که می‌تواند برای درمان جوش صورت گزینه مناسبی باشد. خیار علاوه‌ بر آب‌رسانی پوست، جای جوش را نیز از بین می‌برد.

گوجه‌ فرنگی نیز با تغذیه پوست به جوان سازی آن کمک شایانی می‌کند. برای تهیه این ماسک، یک قاشق پالپ خیار را به‌ همراه دو برابر آن یعنی دو قاشق پالپ گوجه‌فرنگی مخلوط و آن را روی پوست صورت خود اعمال کنید.

بعد از نیم‌ساعت، پوست خود را به‌ طور کامل بشویید. اگر حس می‌کنید که گوجه‌فرنگی باعث خارش پوست شما می‌شود، فواصل استفاده از این ماسک را بیشتر کنید تا مشکلی برایتان به وجود نیاید.

 

ماسک لیمو ترش و گلاب برای درمان‌ جوش صورت:

گلاب از محصولاتی است که می‌تواند با خاصیت ضد عفونی کنندگی، میزان جوش‌های چرکی را کم کند. آب لیمو ترش نیز همان‌ طور که پیش‌تر بیان شد، برای روشن سازی پوست و تمیز کردن آن نیز گزینه‌ای مناسب است.

برای تهیه این ماسک، با نسبت مساوی گلاب و آب لیموترش را با یکدیگر ترکیب کنید و آن‌ها را روی پوست صورت علی‌الخصوص جای جوش‌های جدید استفاده نمایید‌.

بهتر است این ترکیب را سریعا نشویید اجازه دهید برای مدت زمان نسبتاً طولانی روی پوست صورت بماند تا بتواند تاثیر گذاری خوبی داشته باشد. بعد از گذشت یک ساعت، می‌توانید با دستمال مرطوب صورت خود را پاک کنید‌.

 

ماسک عسل و دارچین برای رفع جوش:

شما با فواید عسل برای بهبود شرایط پوست تا اینجای محتوا آشنا شدید‌. در کنار عسل، دارچین نیز به واسطه خواص ضد التهابی و ضدمیکروبی می‌تواند به کاهش جوش و آکنه کمک کند و رطوبت مورد نیاز پوست شما را نیز فراهم سازد‌.

شما برای تهیه این ماسک، باید پودر دارچین را با نسبت یک به سه با عسل ترکیب کنید و آن را برای 10 دقیقه روی پوست صورت خود بمالید. اگر حس می‌کنید که دارچین به‌ خوبی با عسل ترکیب نمی‌شود، این ترکیب را برای چند ثانیه داخل ماکروویو بگذارید.

برای تاثیرگذاری بیشتر، بهتر است که هفته‌ای دو بار از این ماسک استفاده کنید.

 

جمع بندی:

ما در این محتوا در رابطه با ترکیب‌های طبیعی صحبت کردیم که می‌توانند برای درمان جوش صورت گزینه مناسبی باشند.

در کنار این روش ها، یکی از ساده ترین راه ها، استفاده از انواع صابون ضد جوش گیاهی و طبیعی موجود در سایت عطارطب برای درمان جوش صورت است. صابون همواره یکی از پر کاربردترین موارد برای پاکسازی پوست است و استفاده از این صابون های ضد جوش طبیعی علاوه بر درمان جوش صورت، باعث تقویت پوست شما نیز خواهد شد.

هر کدام از این ترکیب‌های ارائه شده در این مقاله، به گونه‌ای برای بهبود شرایط شما گزینه مناسبی هستند. این شما هستید که با آزمون‌ و خطا، می‌توانید مناسب‌ترین اقدامات را برگزینید و با استفاده از آن‌ها، شرایط پوست خود را بهبود ببخشید و به درمان جوش صورت بپردازید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا