;
تازه ها

پیرترین ماهی قرمز جهان و سنش همه را حیرت زده کرد!

پیرترین ماهی قرمز جهان: اگر فکر میکنید که عمر ماهی قرمزها، در حدی است که تمام این سالها در عید نوروز و درمورد ماهی قرمز سفره هفت سین خود شاهد بوده اید، سخت در اشتباهید چرا که این موجودات کوچک شاید بتوان گفت، مظلوم هم میتوانند بیشتر از حد تصورات شما عمر کرده و صاحب رکورد گینسی باشند که جزئیاتش را در این مطلب تازه ها می خوانید.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی تصویر کوروش کبیر در حال سلفی گرفتن را ترسیم کرد!

میانگین طول عمر یک ماهی قرمز معمولی

میانگین طول عمر یک ماهی قرمز معمولی (Carassius auratus) 10 تا 15 سال است، اما رکورد فعلی گینس برای مسن ترین ماهی قرمز تاریخ توسط یک ماهی قرمز نر به نام تیش به ثبت رسیده است که به طور قابل توجهی، عمرش به سن 43 سالگی رسیده است.

احتمالاً بپسندید: تعبیر خواب مار: دیدن مار در خواب، واقعاً چه معنایی دارد؟

پیرترین ماهی قرمز جهان،  تیش، پیرترین ماهی قرمز جهان و تاریخ، تا سن 43 سالگی زندگی کرد و نامش را به عنوان یک رکورددار شاید همیشگی در کتاب گینش به ثبت رساند. در واقع طبق اطلاعات مستند ثبت شده، پیرترین ماهی قرمزی که تا به‌حال مشاهده شده است، از سال 1962 تا 2005، یعنی 43 سال زنده ماند.

او زندگی خود را در آکواریوم ساده مخصوص نگهداری ماهی قرمز و در انگلستان، تحت مراقبت هیلدا هند و پسرش پیتر گذراند. پیتر در سال 1956، زمانی که تنها 7 سال داشت، تیش را به عنوان جایزه در یک غرفه جوایز تک پنی در نمایشگاه برد و سالها از آن مراقبت کرد و پس از رسیدن به سن جوانی و ترک خانواده، مادرش به مراقبت از ماهی قرمز پیر ادامه داد.

احتمالاً بپسندید: حقایق جالب درباره خون و گروه های خونی!

پیرترین ماهی قرمز جهان

احتمالاً بپسندید: چگونه یک زن باکلاس و خاص باشم؟ + ۱۶ تکنیک ساده

آن زمان هیچ کس واقعاً انتظار نداشت که تیش به 40 سالگی برسد، با توجه به اینکه اکثر ماهی های قرمز به سختی از یک دهه می گذرند، اما به نوعی او این کار را انجام داد و حالا حتی 24 سال پس از مرگش، همچنان رکورد مسن ترین ماهی قرمز تا به حال را در اختیار دارد.

پیرترین ماهی قرمز جهان، هیلدا هند در سال 1998، زمانی که تیش رسما به عنوان پیرترین ماهی قرمز جهان شناخته شد، به دیلی اکسپرس گفت:او یک رژیم غذایی سالم داشته و همیشه از یک مکان آرام برای زندگی لذت می برد. او هم مثل ما یک موجود مسن است و باید کارها را آهسته تر انجام دهد.

احتمالاً بپسندید: 11 کشوری که نام خود را تغییر داده اند!

صاحب این ماهی قرمز عجیب در صحبت با خبرنگاران در سال 1998 گفته بود که رنگ تیش در سال‌های پایانی زندگی‌اش از قرمز طلایی به نقره‌ای تغییر کرده بود، درست مانند موهای انسان‌ها و پستانداران دیگر که وقتی پیر می‌شوند سفید می‌شوند.

پیرترین ماهی قرمز جهان، تیش در 6 آگوست 1999 درگذشت، اما همچنان سالهاست که نام او به عنوان پیرترین ماهی قرمز ثبت شده در تاریخ است.

احتمالاً بپسندید: چرا تصویرمان در عکس و آینه با هم تفاوت دارد!؟

بیشتر بخوانید:

احتمالاً بپسندید: نشانه های تخم مرغ سالم: تخم مرغ رو بشوریم یا نه ؟

برایتان جالب خواهد بود: ۱۷ خواص و فواید خوردن انار برای بدن + عوارض

عوارض هنذفری: ۵ خطر استفاده طولانی مدت از هندزفری!

احتمالاً بپسندید: اگر به این 8 کار عادت داری، آنها را کنار بذاز چون ضریب هوشی ات رو پایین میاره!

شاید بپسندید: انگل خطرناک و خونخوار واقعی،موجودی با دهان عجیب شبیه موجودات آخرالزمانی!(+عکس)

اگر به این 8 کار عادت داری، آنها را کنار بذاز چون ضریب هوشی ات رو پایین میاره!

احتمالاً بپسندید: آدم های بی ادب بیشتر متولد چه ماهی هستن؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا