;
تازه ها

14 گونه جانوری وحشی که نمی دانستید در خطر انقراض هستند!

به لیست زیر نگاه کنید. بسیار تعجب خواهید کرد. حیواناتی که فکر نمی کردید در معرض خطر انقراض قرار گرفته اند. بسیاری از این گونه ها شناخته شده است و احتمالا شما فکر می کردید تعداد زیادی از آنها بر روی زمین زندگی می کنند. بسیاری از این گونه ها بدلیل تصاحب قلمرو این حیوانات توسط انسان در معرض نابودی قرار گرفته اند. با بخش تازه ها چشمک همراه باشید. با هم لیست حیوانات در حال انقراض را مرور می کنیم.

شاید بپسندید: با این ۷ روش هوشمند هر کسی می تواند پول پس انداز کند!

حیوانات در حال انقراض

فقط به این دلیل که آنها را در باغ وحش می بینید به این معنی نیست که آنها در طبیعت فراوان هستند. متاسفانه تعداد این حیوانات در طبیعت مدتی است که در حال کاهش است. به زودی، آنها می توانند به طور کامل ناپدید شوند.

شاید بپسندید: تست بینایی: اگر قدرت دید عالی داری،حیوانات مخفی را پیدا کنید!

اورانگوتان ها

اورانگوتان ها

سه گونه اورانگوتان وجود دارد: بورنئی، آنهایی که زمین را بر درختان ترجیح می دهند. سوماترایی که موهای صورت بلندتری دارند و پیوندهای نزدیک تری با یکدیگر ایجاد می کنند. و تاپانولی که تنها در یک جنگل در سوماترا زندگی می کنند. یک قرن پیش، جمعیت جهانی آنها بیش از 230000 نفر بود. اکنون حدود 104700 اورانگوتان بورنئایی (وضعیت در معرض خطر بحرانی)، 7500 سوماترایی (وضعیت بحرانی در خطر انقراض) و تنها 800 اورانگوتان تاپانولی باقی مانده است.

شاید بپسندید: 10 بهترین عکس های خنده دار حیوانات خانگی در سال 2022

زرافه ها از حیوانات در حال انقراض

حیوانات در حال انقراض

اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی (IUCN) برخی زرافه ها را در وضعیت بحرانی در معرض خطر قرار داده است. طبق گزارش IUCN تنها 4000 زرافه کردوفان و نوبی باقی مانده است. زرافه مشبک نیز در فهرست در معرض خطر انقراض قرار دارد. جمعیت زرافه ها عمدتاً به دلیل از دست دادن زیستگاه، ناآرامی های مدنی و شکار غیرقانونی کاهش یافته است. برخی از زرافه ها فقط به خاطر دمشان کشته می شوند که در بخش هایی از آفریقا نمادی از وضعیت ثروت محسوب می شوند.

ببرها

ببرها

هر شش گونه ببر در خطر انقراض هستند و ببرهای سوماترایی و چین جنوبی در وضعیت بحرانی در خطر انقراض قرار دارند. برخی از دانشمندان حتی ببر چین جنوبی را “ببری منقرض شده” می دانند زیرا بیش از 25 سال است که در طبیعت دیده نشده است. دلایل اصلی کاهش جمعیت آنها شکار غیرقانونی و زیستگاه های ویران شده است، زیرا انسان ها جنگل ها را برای جمع آوری الوار و ساخت جاده ها پاکسازی می کنند. در حال حاضر تنها حدود 3890 ببر در طبیعت زندگی می کنند.

مرغ مگس خوار از حیوانات در حال انقراض

حیوانات در حال انقراض

هفت گونه مرغ مگس خوار، که همگی در قاره آمریکا یافت می شوند، عمدتاً به دلیل جنگل زدایی در خطر انقراض هستند. مرغ مگس خوار شکم شاه بلوطی بین 600 تا 1700 پرنده بالغ باقی مانده و کمتر از 300 پرنده شکم یاقوت کبود باقی مانده است.

کرگدن سیاه

کرگدن سیاه

کرگدن های سیاه به شدت در خطر انقراض هستند و کمی بیش از 5000 در جهان باقی مانده است. بقیه عمدتاً تسلیم شکار غیرقانونی و تجارت غیرقانونی برای شاخ خود شده اند. بین سال های 1960 تا 1995، شکارچیان 98 درصد از کرگدن های سیاه آفریقا را کشتند. اما تعداد آنها به لطف تلاش های حفاظتی به طور پیوسته در حال افزایش است.

نهنگ ها از حیوانات در حال انقراض

حیوانات در حال انقراض

تعداد 400 نهنگ حقیقی اقیانوس اطلس شمالی در طبیعت باقی مانده است و کمتر از 100 نهنگ ماده در حال تولید مثل باقی مانده است. در واقع، شش گونه از 13 گونه نهنگ بزرگ در معرض خطر انقراض قرار دارند. آلودگی یک تهدید بزرگ برای این غول های آبی است، به علاوه، طبق گزارش صندوق جهانی حیات وحش، سالانه بیش از 1000 نهنگ برای اهداف تجاری کشته می شوند.

بونوبوها یا شامپانزه های کوچولو

بونوبوها

جنگ بیشتر از انسان ها صدمه می زند. ناآرامی های مدنی در جمهوری دموکراتیک کنگو، بونوبوها را در برابر شکارچیان غیرقانونی آسیب پذیرتر کرده است و همچنان به تخریب خانه های جنگلی آنها ادامه می دهد. مشخص نیست که چه تعداد بونوبو وجود دارد – احتمالاً 15000 تا 20000 – اما دانشمندان بر این باورند که جمعیت آنها در 50 سال آینده به کاهش خود ادامه خواهد داد. تلاش‌های حفاظتی لازم است تا مطمئن شویم که آنها به راه این حیواناتی که در 100 سال گذشته منقرض شده‌اند، نمی‌روند.

طوطی ها از حیوانات در حال انقراض

حیوانات در حال انقراض

طبق گزارش IUCN، حدود 52 گونه طوطی به عنوان در معرض خطر یا در معرض خطر انقراض مشخص شده اند. طوطی کیپ تنها یکی از گونه های طوطی است که در آفریقای جنوبی در خطر انقراض شدید قرار دارد. در واقع، این طوطی عنوان مشکوک نادرترین طوطی آفریقا را یدک می کشد زیرا کمتر از 2000 عدد از آنها باقی مانده است. جنگل‌زدایی گسترده جنگل‌های چوب زرد، خانه طوطی کیپ، نقش مهمی در کاهش سریع تعداد آنها داشته است. استیو بویز، مدیر علمی وایلد برد تراست، به نشنال جئوگرافیک گفت که آفریقای جنوبی باید حداقل از 18 درصد جنگل های بومی زرد چوب خود محافظت کند تا به طوطی های کیپ فرصتی برای بازسازی جمعیت خود بدهد.

فیل های آسیایی

حیوانات در حال انقراض

تهدید اصلی فیل‌های آسیایی، یکی از باهوش‌ترین حیوانات، زیستگاه کوچک آنهاست. با افزایش جمعیت انسانی، مردم به سرزمین آنها حمله می کنند تا جاده ها و خطوط راه آهن بسازند. فیل ها در میانمار در معرض خطر بالایی برای دستگیری و تجارت یا استفاده غیرقانونی در صنعت گردشگری هستند. مشخص نیست چه تعداد فیل در کل قاره باقی مانده است، اما کارشناسان تخمین می زنند که تعداد آنها کمتر از 40000 باشد.

زنبور عسل آمریکای شمالی

زنبور عسل

Bombus  fraternus یک گونه زنبور بامبل است که در ایالات متحده یافت می شود و معمولاً به عنوان بامبل دشت جنوبی شناخته می شود. فراوانی زنبورهای وزوز در مقایسه با سوابق تاریخی مربوط به سال 1805، تقریباً 86 درصد کاهش یافته است. دانشمندان تخمین می‌زنند که این گونه به طور بالقوه در 90 سال آینده منقرض می‌شود، اگر همین میزان کاهش رخ دهد. از بین رفتن زیستگاه و استفاده از آفت کش ها دو عامل اصلی برای وضعیت در خطر انقراض این گرده افشان های مهم هستند.

شامپانزه ها از حیوانات در حال انقراض

شامپانزه ها

گوشت شکار شامپانزه‌ها که به آن گوشت بوته می‌گویند، به یک غذای لذیذ برای ساکنان ثروتمند آفریقا تبدیل شده است که شامپانزه‌ها را به هدف اصلی شکار غیرقانونی تبدیل می‌کند. علاوه بر این، بچه شامپانزه ها از زیستگاه های طبیعی خود گرفته می شوند و به عنوان حیوان خانگی در شهرهای مجاور فروخته می شوند. جمعیت فعلی آنها چیزی بین 173000 تا 300000 است

شیرهای دریایی گالاپاگوس

شیرهای دریایی

شیرهای دریایی بومی جزایر گالاپاگوس در فهرست گونه های در معرض خطر قرار دارند. تهدیدهای اصلی آنها آلودگی، بیماری های عفونی از گونه های مهاجم و بومی مانند سگ و تغییرات آب و هوایی است. حتی صید جانبی، که زمانی اتفاق می افتد که شیرهای دریایی به طور تصادفی در تجهیزات ماهیگیری صید می شوند، در حالی که ماهیگیران تجاری در حال تلاش برای صید ماهی های دیگر هستند، یک مسئله است. تنها حدود 9000 تا 10000 شیر دریایی باقی مانده است و این احتمال وجود دارد که این تعداد در آینده بیشتر کاهش یابد.

میگو

حیوانات در حال انقراض

سه گونه میگوی اندونزیایی، خط قرمز، نوار خورشید و هارلکین، در فهرست قرمز IUCN از گونه های در معرض خطر قرار گرفته اند. دانشمندان نمی دانند که چه تعداد از این سخت پوستان باقی مانده است، اما مطمئن هستند که استخراج نیکل در دریاچه ماتانو، گونه های مهاجم و جمع آوری منظم برای آکواریوم ها مقصر کاهش جمعیت آنهاست. شما این تصاویر شایان ستایش از بچه حیوانات را دوست خواهید داشت.

فرت ها از حیوانات در حال انقراض

فرت ها

درست است، حیوان خانگی شما در معرض خطر انقراض است. موش‌های پا سیاه تقریباً در دهه 1980 منقرض شدند، اما تعداد آنها به لطف تلاش‌ها برای معرفی مجدد این گونه به زیستگاه علفزارش در ایالات متحده دوباره پر شد. امروزه نزدیک به 206 فرت در طبیعت زندگی می کنند. فقط زمان نشان خواهد داد که آیا این تلاش‌های حفاظت از حیوانات واقعاً در آینده نتیجه می‌دهد یا خیر.

شاید بپسندید: 5 ساده ترین راههای شناخت هندوانه خوب با توجه به ظاهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + نه =

دکمه بازگشت به بالا