;
تازه هادانش

۷ گیاه فوق‌العاده که پشه‌ها و حشرات را از محل زندگی شما دور نگه می‌دارند!

پشه ها و حشرات می توانند زندگی را به ویژه در تابستان کلافه کننده کرده و حتی سلامتی را به طور قابل توجهی از بثورات مختلف گرفته تا آلرژی به خطر بیندازند. اکثر مردم از مواد شیمیایی دافع حشرات استفاده می کنند. برخی از افراد سعی می کنند با استفاده از مواد شیمیایی، پشه ها و حشرات را از محل کار و زندگی خود دور نگه دارند. با این حال، یک روش طبیعی برای خلاص شدن از شر حشرات به راحتی وجود دارد. گیاهان. در این مطلب کوتاه از سری مطالب تازه ها به بررسی 7 بهترین گیاهان دور کننده حشرات پرداخته شده است. با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اطلاعات مهم درباره تشخیص نیش انواع حشرات که باید بدانید!

گیاهان دور کننده حشرات

ممکن است بخواهید با استفاده از حشره کش های شیمیایی، حشرات را به راحتی دور نگه دارید. آنها موثر هستند، اما اغلب برای محیط زیست و انسان سمی هستند. اگرچه امروزه انواع طبیعی و ارگانیک بیشتری وجود دارد، اما هیچ چیز نمی تواند جایگزین روش های 100 درصد طبیعی شود.  بنابراین، قبل از متوسل شدن به مواد دافع شیمیایی، چرا گیاهان را امتحان نکنید؟

شما می توانید برای خلاص شدن از شر پشه ها و حشرات طبیعی که در ماه های تابستان شما را دچار خارش می کنند، به گیاهان زیادی تکیه کنید. در اینجا 7 گیاه فوق العاده وجود دارد که پشه ها و حشرات را دور نگه می دارند:

شمعدانی

شمعدانی که می توانید آن را به راحتی روی طاقچه یا اطراف بالکن بکارید، می تواند پشه ها و حتی زنبورها را دفع کند. برای تاثیر بیشتر، می توانید مچ دست یا مچ پا را با برگ های شمعدانی مالش دهید.

این گیاه با رنگ روشن نه تنها حس تزئینی و خوشبو را به بالکن شما می بخشد، بلکه به عنوان یک دافع پشه واقعی عمل می کند. با این حال، تزئینی ترین گل شمعدانی با گل های درشت موثر نخواهد بود. شمعدانی های با گل های کوچک کمتر رایج را انتخاب کنید. مخصوصاً آنهایی را انتخاب کنید که برگهایشان بوی لیمو می دهد. همچنین به یاد داشته باشید که شمعدانی ها عاشق خورشید هستند.

ریحان از گیاهان دور کننده حشرات

ریحان، یک یدیگر از گیاهان دور کننده حشرات است. به طور موثر مگس ها و پشه ها را دفع می کند. به عنوان یک مانع طبیعی در برابر مگس ها در باغ یا روی طاقچه عمل می کند. توانایی دفع حشرات به خصوص مگس، پشه و مورچه را دارد.

ریحان از گیاهان دور کننده حشرات

برای دور نگه داشتن مورچه ها، می توانید دسته های کوچک ریحان را در محل تخم ریزی آنها قرار دهید. به راحتی می توانید ریحان را در گلدان در یک نقطه آفتابی نزدیک پنجره ها پرورش دهید.

بیشتر بخوانید: همه آنچه که تاکنون درباره گوجه فرنگی نمی دانستید!

بادرنجبویه

بادرنجبویه گیاهی معطر چند ساله با رایحه شیرین لیمو است. به دلیل خواص تسکین دهنده اش برای ناراحتی معده، تحریک پذیری و اختلالات خواب شناخته شده است.

گیاهان دور کننده حشرات

بادرنجبویه بسیار معطر، حشرات گرده افشان مفید را جذب می کند. اما از طرفی توانایی دفع حشرات مضر را نیز دارد. می توانید از بادرنجبویه به عنوان یک دافع مورچه موثر استفاده کنید و چند دسته برگ تازه در مسیر آنها قرار دهید.

می توانید علف لیمو را در نزدیک جایی که می خوابید، بکارید تا پشه ها را دور نگه دارید. همچنین می توانید آنها را در دسته های کوچک روی میزهای ناهار خوری قرار دهید یا پوست خود را با برگ ها بمالید.

نعناع از گیاهان دور کننده حشرات

نعناع فلفلی در دفع حشرات بسیار موثر است. با این حال، نعناع (Mentha piperita) که از نظر منتول و پنی رویال غنی ترین است، باید ترجیح داده شود که بسیار معطر است.

بوی بسیار قوی نعناع به دفع بسیاری از حشرات کمک می کند. می توانید کیسه هایی از نعناع خشک درست کنید تا در کابینت ها و کنار پنجره و درها قرار دهید. برای دفع مورچه ها می توانید نعنای تازه یا خشک را در مسیر آنها قرار دهید.

نعناع از گیاهان دور کننده حشرات

برای استفاده از نعناع در برابر مگس، شیشه های نعناع را جلوی پنجره ها قرار دهید یا یک دسته نعنای تازه را به در و پنجره آویزان کنید. در برابر پشه ها، برگ ها را روی بازوها، مچ پا و گردن خود بمالید یا یک پنبه آغشته به عصاره نعناع را روی پوست خود بمالید.

اسطوخودوس

اسطوخودوس از جمله گیاهان زینتی و همچنین گیاهان دور کننده حشرات موثر است که به عنوان یک گیاه زینتی در باغ می روید، گیاهی معطر و دارویی است که می توان از آن در آشپزخانه نیز استفاده کرد. همچنین خاصیت دافع حشرات و حشره کشی دارد.

اسطوخودوس حشرات و همچنین مورچه ها را دفع می کند. آنها همچنین در دور نگه داشتن پشه ها موثر هستند. رایحه آن همچنین توانایی دفع زنبورهای مضر و بزرگ را دارد.

اسطوخودوس

برای تهیه یک حشره کش طبیعی، یک مشت گل اسطوخودوس را در آب بجوشانید و بگذارید با دهان بسته دم بکشد. به یک بطری اسپری منتقل کنید و به عنوان حشره کش در اطراف خانه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره قهوه: حقایق جالب از نحوه برداشت، پردازش و بو دادن قهوه

برگ بو از گیاهان دور کننده حشرات

از آنجایی که بیشتر حشرات به بو بسیار حساس هستند، به برخی از گیاهان معطر مانند برگ بو نزدیک نمی شوند. شما می توانید با قرار دادن برگ بو در سراسر خانه، به خصوص در نزدیکی درها و پنجره ها، آنها را دور نگه دارید.

برگ بو از گیاهان دور کننده حشرات

این گیاهان را می توان هم در داخل خانه و هم در باغ پرورش داد تا حشرات و مگس ها را دور نگه دارد.

آویشن

یکی دیگر از گیاهان دور کننده حشرات، آویشن است. آویشن دافع خوبی در برابر زنبورهای بزرگ مضر است. برگ های آن به عنوان یک حشره کش طبیعی با بویی که منتشر می کنند عمل می کنند. این گیاه را می توان به راحتی در داخل یا خارج از منزل پرورش داد.

آویشن

برای تاثیر سریع، شاخه های آویشن را برش دهید و در بشقاب بگذارید و بسوزانید. حشرات و مگس ها فرار خواهند کرد. برای از بین بردن حشرات مضر می توانید از آویشن استفاده کنید که به اندازه آفت کش های شیمیایی موثر است.

بیشتر بخوانید: ۱۳ راه مطمئن برای تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − دو =

دکمه بازگشت به بالا