;
تازه هادانش

فرود فضاپیمای سایوز MS-19 بر روی زمین

فرود فضاپیمای سایوز ام اس-19 حامل فضانورد ناسا ونده هیی و فضانوردان روسی آنتون شکاپلروف و پیوتر دوبروف بر روی زمین تیتر بسیاری از خبرگزاری گردیده ست. شاید بخش عمده این اهمیت به تحولات سیاسی اخیر و ارتباطات دو کشور آمریکا و روسیه در بحران اوکراین مربوط باشد. این فضاپیما (سایوز MS-19) حامل یک فضانورد آمریکایی و دو فضانورد روسی با موفقیت در جنوب شهر جزکازگان قزاقستان فرود آمد. با بخش تازه های چشمک همراه باشید.

فرود فضاپیمای سایوز ام اس-19

فرود فضاپیمای سایوز ام اس-19

فضانورد ناسا ونده هی و فضانوردان روسی آنتون شکاپلروف و پیوتر دوبروف در این وسیله نقلیه بودند.سایوز (به روسیСоюз )(به معنای اتحاد) بعد از پروژه‌های وستوک و وسخود سومین برنامه فضایی سرنشین‌دار سازمان فضایی شوروی می‌باشد که در ابتدا با هدف فرود فضانوردان روسی بر سطح ماه طراحی شده بود. مدیریت مأموریت‌های سایوز هم‌اکنون بر عهده سازمان فضایی روسیه قرار دارد.

فرود فضاپیمای سایوز ام اس-19

رکورد جدید در فضا

هیی، فضانورد ناسا، با بازگشت به زمین، به عنوان اولین فضانورد آمریکایی که 355 روز را در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) گذراند، نام خود را در تاریخ را ثبت کرد. پیش از این، اسکات کلی در پرواز سال 2016،  340 روز را در ایستگاه سپری کرده بود.

ونده هیی آخرین آمریکایی خواهد بود که در حال حاضر با فضاپیمای روسی پرواز می کند، زیرا روابط ایالات متحده و روسیه به دلیل جنگ اوکراین بد شده است.

فرود فضاپیمای سایوز ام اس-19

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا