;
تازه هادانش

ترس فیل از موش: آیا فیل ها واقعا از موش می ترسند!؟

ترس فیل از موش: آیا فیلم دامبو و آن صحنه که دامبو  برای اولین بار با تیموتی موش ملاقات کرد را دیده اید؟ صحنه های بی شماری مانند آن در تلویزیون وجود دارد که در آن فیل ها با دیدن موش می ترسند؟ چرا یک فیل 800 کیلویی از یک موش کوچک و بی خطر می ترسد؟ این فقط در برنامه های تلویزیونی نیست. مردم معتقدند که فیل ها از موش ها فرار می کنند. در این مطلب از سری مطالب تازه ها به بررسی ترس فیل از موش و راستی آزمایی این داستان خواهیم پرداخت. با مجله خبری چشمک همراه باشید.

شاید بپسندید: بدشناسی و انرژی منفی: ۱۰ وسیله ای که اگر درخانه باشه بدشانسی و انرژی منفی می یاره!

ترس فیل از موش، آیا فیل ها از موش می ترسند؟

برخلاف تصور رایج، فیل ها از موش نمی ترسند. یک مربی فیل سیرک، تروی متزلر، تصمیم گرفت تا خودش این نظریه را آزمایش کند. او آزمایش فیل و موش خود را انجام داد. متزلر در آزمایش خود یک موش را در مقابل یک فیل گرفت تا واکنش آن را ببیند. با کمال تعجب، فیل به این موجود کوچک علاقه ای نداشت. بنابراین، او ثابت کرد که یک موش کوچک، فیل قدرتمند را نمی ترساند.

شاید بپسندید: (ویدیو) برداشت دیدنی عسل کوهی| این عسل با زنبورای توش واقعا پرخاصیت هست!

ترس فیل از موش

چرا معتقدند که فیل ها از موش فرار می کنند؟

این به این دلیل است که فیل ها نمی توانند به خوبی ببینند. شاید شما هم این را تجربه کرده باشید. تصور کنید ساکت نشسته اید و یک حشره از کنار شما می گذرد. شما فقط آن را در دید محیطی خود تشخیص می دهید، اما ممکن است شما را وادار کند در جهت مخالف بدوید. شما حتی می توانید یک جیغ کوچک بکشید، و وقتی آرام گرفتید، ممکن است متوجه شوید که آن فقط یک کفشدوزک بی ضرر است.

برای فیل ها هم همینطور است. آنها نمی توانند موش را به وضوح ببینند و موش آنقدر سریع حرکت می کند که آنها را مبهوت می کند. این مسئله همچنین توضیح می دهد که چرا موش،  فیل سیرک متزلر را نترساند.

شاید بپسندید: از شایعه تا واقعیت: تصاویر ازدواج ایلان ماسک با رباتی به نام کاتانلا

افسانه ترس فیل از موش از کجا آمده است؟

این ایده که فیل‌ها از موش می‌ترسند، مدت‌ها قبل از تبدیل شدن به یک داستان محبوب در فیلم های انیمیشن وجود داشت. یک افسانه یونانی مربوط به سال 77 بعد از میلاد این باور را تأیید می کند. در داستان، یک موش از خرطوم فیل بالا می رود و او را دیوانه می کند. در دهه 1600، توضیح رایجی برای افسانه موش ها و فیل ها مطرح شد.

شاید بپسندید: داستان زندگی غمناک عزت الدوله ملک نسا خانم همسر امیرکبیر!

ترس فیل از موش

شاید بپسندید: تغییر جنسیت “ایلان ماسک” به روایت هوش مصنوعی+تصاویر

آلن مولین، یک پزشک ایرلندی، معتقد بود که فیل‌ها غضروف محافظ کوچکی در گلو ندارند.( اپی گلوت) این غضروف برای جلوگیری از خفگی، اجسام خارجی را بیرون نگه می دارد. مولن معتقد بود که اگر موش وارد گلوی فیل شود، می تواند راه هوایی آن را مسدود کند. و این به عنوان توضیح رایج برای رابطه فیل و موش عمل کرد.

مردم خیلی دیرتر متوجه می شوند که فیل ها دارای غضروف اپی گلوت هستند. بنابراین، خفگی با موش یک خطر واقعی نیست. علاوه بر این، ریچارد لیر، محقق فیل، خاطرنشان کرد که یک فیل می‌تواند به راحتی موش را در صورت بالا رفتن از خرطوم خود بیرون بیاورد.

شاید بپسندید: نحوه تمیز کردن جواهرات در خانه: قوی ترین پاک کننده برای أنواع جواهرات را در خانه بسازید!

آیا حیوانات دیگر از موش می ترسند؟

چرخیدن موش به اطراف می تواند هر حیوانی را مبهوت کند. رفلکس‌های محافظ باعث می‌شود حیوانات از ترس هر موجود غیرمنتظره‌ای که به اطراف می‌دوند، به عقب بپرند. بسیاری از حیوانات، مانند اسب، گربه یا سگ، هنگامی که موش از کنار آن می دود، به عقب می پرند.آنها واقعا نمی ترسند. موش آنها را غافلگیر می کند.

احتمالاً بپسندید: تبدیل شخصیت های کارتونی به صورت واقعی توسط یک هنرمند ترکیه ای!

ترس فیل از موش

کدام حیوان کوچک دیگر یک فیل را می ترساند؟

فیل ها ممکن است از موش نترسند، اما حیوان کوچک دیگری وجود دارد که آنها را می ترساند. این حیوان حشره ای به نام زنبور است! یک زنبور کوچک چه کاری می تواند با فیل غول پیکر کند؟

فیل ها پوست بسیار ضخیمی دارند. بنابراین، نیش زنبور عسل نمی تواند آسیب زیادی وارد کند. با این حال، زنبورهای آفریقایی می توانند بسیار تهاجمی شوند. آنها به صورت گروهی ود دسته های چندصدتایی حمله می کنند و فیل را در همه جا نیش می زنند.

در طول حمله، زنبورها می توانند مناطق حساسی مانند چشم و دهان فیل را نیش بزنند. محققان دریافتند که فیل های آسیایی از زنبورها نیز می ترسند. فیل های کم سن و سال و جوان ممکن است در برابر نیش زنبور آسیب پذیرتر باشند. برخی معتقدند که یک دسته بزرگ از هزاران زنبور می تواند به یک فیل جوان آسیب جدی وارد کند.

به هر روی فیل ها موجودات شگفت انگیزی هستند. جدا از اندازه های غول پیکرشان، غول های باهوش و ملایمی نیز هستند. اکنون می توانید دوستان خود را با گفتن حقیقت در مورد رابطه فیل ها، موش ها و زنبورها تحت تأثیر قرار دهید.

ترس فیل از موش

شاید بپسندید: حقایق جالب درباره سیب زمینی که قطعاً تاکنون نشنیده اید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 18 =

دکمه بازگشت به بالا