;
تناسب اندام و تغذیه

با این 4 دمنوش گیاهی کاهش وزن واقعی را تجربه کنید+دستور تهیه و مصرف

دمنوش گیاهی برای کاهش وزن واقعی: زنجبیل (Ginger) یکی از قدیمی‌ترین داروهای گیاهی شفابخش است که از هزاران سال پیش مورداستفاده‌ی مردم هند و برخی دیگر از نقاط آسیا بوده است. همچنین استفاده از این گیاه در برخی کشورهای آمریکای جنوبی نیز رواج دارد.

زنجبیل که گیاهی زرد و دارای طبع گرم است؛ یکی از مواد غذایی پرکاربرد نیز محسوب می‌شود که بیشتر مواقع مورداستفاده‌ی اقوام شرق قرار می‌گیرد و از ریشه‌ی آن به‌صورت خشک‌شده و یا به‌صورت پودر و نیز به‌عنوان نوعی ادویه در غذاهای مختلف و برخی نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. فواید زنجبیل در کل، بزاق انسان را تحریک و به تولید صفرا کمک می‌کند و از سوی دیگر اثر مثبتی بر روی آنزیم‌هایی به نام «لیپاز پانکراس» و «تریپسین» برجای می‌گذارد و باعث پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری‌هایی مانند «سرطان کولون» و یبوست می‌شود.

دمنوش گیاهی برای کاهش وزن واقعی

به گزارش مجله اُکالا زنجبیل خواص فوق‌العاده‌ای برای سلامتی دارد و استفاده از آن به کاهش چربی دور شکم، رفع سرد مزاجی و کاهش فشار خون کمک می‌کند. این ریشه ارزشمند خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی دارد و حاوی آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است که به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند. در این مطلب از سری مطالب تناسب اندام و تغذیه مجله خبری چشمک در بخش زندگی به معرفی 4 دمنوش گیاهی برای کاهش وزن واقعی پرداخته ایم. تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

دمنوش زنجبیل و زردچوبه

این اکسیر شگفت انگیز نه تنها به کاهش وزن و لاغری شکم و پهلو کمک می‌کند، بلکه برای درمان جوش‌های هورمونی، درمان دل دردهای قاعدگی، تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش سرعت متابولیسم، کاهش التهاب در بدن، کاهش سردی بدن، پاکسازی رحم و همچنین سم زدایی بدن مفید است.

مواد لازم 

زنجبیل۱ تکه بزرگ
زردچوبه۱ تکه بزرگ
پودر فلفل قرمز و پودر فلفل سیاه۱ قاشق چای‌خوری
سیر خام۱ حبه
سرکه سیب۱ قاشق غذاخوری
لیمو ترش۲ عدد
آب۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

طرز تهیه 

برای لاغری شکم و پهلو با زنجبیل ابتدا باید زنجبیل و زردچوبه را در مخلوط کن بیندازید و بعد مقداری پودر فلفل سیاه و فلفل قرمز، یک حبه سیر، ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب، آب ۲ عدد لیمو ترش تازه و مقداری آب به مواد اضافه کنید.

مخلوط کن را روشن کنید تا همه مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. در ادامه مواد را از صافی رد کنید تا کاملا یکدست شوند

اکسیر شما آماده است و می‌توانید آن را در یک شیشه تمیز و در بسته بریزید و در یخچال قرار دهید. می‌توانید تا ۵ روز از این اکسیر در یخچال نگهداری کنید.

برای اثربخشی بیشتر می‌توانید صبح‌ها بعد از صبحانه به اندازه یک فنجان کوچک یا یک شات از این اکسیر استفاده کنید. به خاطر داشته باشید افرادی که به مشکلات معده و زخم معده مبتلا هستند، نباید از این نوشیدنی استفاده کنند.

دمنوش گیاهی کاهش وزن واقعی

چای زنجبیل

یکی از ساده ترین روش‌های مصرف زنجبیل برای کاهش وزن، درست کردن چای زنجبیل است.

مواد لازم

زنجبیل۱ تکه کوچک
آب۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

طرز تهیه 

برای تهیه چای زنجبیل باید آب را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و زمانی که شروع به جوشیدن کرد، زنجبیل را رنده کنید و داخل آن بریزید. برای ۵ دقیقه دیگر آب را بجوشانید و بعد چای را صاف کرده و همراه با مقداری عسل میل کنید.

دمنوش زنجبیل و دارچین

ترکیب زنجبیل و دارچین نیز برای کاهش وزن بسیار مفید است و طعم بسیار لذیذی دارد.

مواد لازم 

پودر دارچین۱/۴ قاشق چای‌خوری
آب۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
زنجبیل۱ تکه کوچک

طرز تهیه

برای تهیه این دمنوش باید پودر دارچین را با ۱ فنجان آب ترکیب کنید. این ترکیب را یک شب را صبح در فضای آشپزخانه قرار دهید و صبح روز بعد آن را از صافی رد کنید.

آب ترکیب شده با دارچین را در یک قوری بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد، یک تکه زنجبیل به آن اضافه کنید و حدود ۲ دقیقه صبر کنید تا مواد با هم بجوشند. در انتها شعله گاز را خاموش کنید و بعد از صاف کردن این چای، آن را بنوشید.

دمنوش چای سبز و زنجبیل 

چای سبز به تنهایی برای کاهش وزن مفید است و زمانی که با زنجبیل ترکیب شود، اثربخشی آن چند برابر می‌شود.

مواد لازم

چای سبز۱ قاشق چای‌خوری
زنجبیل تازه۱ تکه
آببه مقدار لازم
عسل۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه 

برای درست کردن این چای مخصوص برای لاغری ابتدا باید یک قاشق چای‌خوری چای سبز را همراه با ۱ تکه زنجبیل در قوری بیندازید. در ادامه یک لیوان آب جوش به این ترکیب اضافه کنید. درب قوری را ببندید و اجازه دهید چای شما برای ۳ تا ۴ دقیقه دم بکشد. در ادامه دمنوش را صاف کرده و همراه با مقداری عسل میل کنید.

دمنوش گیاهی کاهش وزن واقعی

نکات مهم

  • خانم‌هایی که در دوره قاعدگی به سر می‌برند، نباید از اکسیر زنجبیل استفاده کنند، زیرا این کار موجب افزایش میزان خونریزی در آن‌ها می‌شود.
  • خانم‌های باردار و شیرده به دلیل افزایش انقباضات زودرس و همچنین تاثیر بر هورمون‌ها نباید از زنجبیل استفاده کنند.
  • افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و همچنین کسانی از داروهای دیابت و فشار خون استفاده می‌کنند، نباید به مقدار زیاد از زنجبیل استفاده کنند.
  • برای بهبود اثربخشی اکسیر زنجبیل برای لاغری باید رژیم غذایی سالمی داشته باشید و هر روز ورزش کنید.
  • مصرف زنجبیل به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند و برای جلوگیری از تجمع چربی‌ها در ناحیه شکم و پهلو مفید است.
  • از مهم‌ترین خواص زنجبیل برای لاغری می‌توان به کاهش اشتها اشاره کرد. مصرف زنجبیل میل شما به غذا خوردن را کاهش می‌دهد و از همین رو مصرف آن برای جلوگیری از پرخوری موثر است.
  • افرادی که طبع گرمی دارند نباید به مقدار زیاد از زنجبیل استفاده کنند.
  • مصرف زنجبیل در شب موجب بروز اختلال در خواب می‌شود، بنابراین بهتر است از انواع نوشیدنی زنجبیل بعد از صبحانه یا در طول روز استفاده کنید.
  • بهترین زمان خوردن دمنوش زنجبیل برای لاغری صبح‌ها در زمان صبحانه یا بعد از آن است.
  • مصرف زیاد زنجبیل در برخی افراد موجب بروز سوزش سر دل، نفخ و دل درد و همچنین سوزش دهان می‌شود.
  • به خاطر داشته باشید که نباید روزانه از ۱ تکه کوچک و ۱ یا ۲ گرم زنجبیل بیشتر استفاده کنید.

در این مقاله به نحوه مصرف زنجبیل برای لاغری و همچنین فواید و معجزه زنجبیل برای لاغری اشاره شد. به خاطر داشته باشید که نباید در مصرف زنجبیل زیاده روی کنید و در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید یا از دارو استفاده می‌کنید، حتما قبل از مصرف زنجبیل با پزشک خودتان مشورت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا