;
تناسب اندام و تغذیه

با کمک این 8 نوشیدنی طبیعی، چربی شکم را آب کنید | نحوه و زمان مصرف هر نوشیدنی!

آب کردن چربی شکم با نوشیدنی های طبیعی: در روند کاهش وزن و تناسب اندام، توجه به نوع و کیفیت نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنیم اغلب نادیده گرفته می‌شود. متخصصان تغذیه تأکید دارند که برای کوچک کردن شکم و از بین بردن چربی‌های اضافی، تنظیم عادات نوشیدنی به همان اندازه غذاهای مصرفی اهمیت دارد.

در این مقاله از بخش تناسب اندام و تغذیه مجله خبری چشمک در مجموعه زندگی به بررسی دقیق نوشیدنی‌های موثر و نکات کلیدی در انتخاب آن‌ها خواهیم پرداخت. همراه ما باشید تا در مسیر دستیابی به تناسب اندام، گام‌های موثری بردارید.

احتمالا بپسندید: ۱۰ بهترین ناهار رژیمی حاوی گوشت برای لاغری سریع و سالم!

بیشتر بخوانید: لاغر شوید: با کمک این روش ها، کاهش وزن با سبزیجات را تجربه کنید!

جالب خواهد بود: استفاده از خیار برای لاغری و کاهش وزن با این روش

آب کردن چربی شکم با نوشیدنی های طبیعی

کالری موجود در نوشیدنی‌ها به طور مداوم افزایش یافته است. بررسی‌ها نشان می‌دهند که نوشیدنی‌ها تقریباً نیمی از کل قند روزانه و بیش از ۲۰ درصد کالری‌هایی که مصرف می‌کنیم را تأمین می‌کنند. نوشیدنی‌های پرکالری به راحتی به چربی تبدیل شده و خطر بزرگ‌تر شدن شکم را افزایش می‌دهند، و همچنین ریسک دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی را بالا می‌برند.

برهمین اساس به معرفی چند نوشیدنی مغذی می‌پردازیم که می‌توانند به بهبود کیفیت تغذیه شما کمک کنند و به کاهش چربی شکمی منجر شوند. این نوشیدنی‌ها حاوی مواد فعال زیستی هستند که به افزایش متابولیسم و کاهش احساس گرسنگی کمک می‌کنند. برخی از مهمترین این نوشیدنی عبارتند از:

انتخاب اول: آب

آب باید در صدر انتخاب‌های نوشیدنی شما قرار گیرد، زیرا علاوه بر بدون کالری بودن، به کاهش اشتها نیز کمک می‌کند. نوشیدن آب قبل از غذا می‌تواند حجم معده را پر کرده و در نتیجه، میزان کالری دریافتی در وعده‌های غذایی را کاهش دهد. مطالعه‌ای نشان داد افرادی که قبل از غذا آب می‌نوشند، طی ۱۲ هفته حدود دو کیلوگرم وزن کم می‌کنند.

نوشیدنی سالم: چای سبز

چای سبز، به عنوان یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌ها شناخته شده، حاوی فلاونول‌ها و کافئین است که به افزایش متابولیسم و چربی‌سوزی کمک می‌کند. هزاران مطالعه مزایای این نوشیدنی را برای سلامتی تأیید کرده‌اند، و آن را به عنوان یک انتخاب عالی برای حفظ تناسب اندام معرفی می‌کنند.

شاید بپسندید: بدون اینکه عذاب بکشی و رژیم بگیری لاغر شو…!

احتمالا بپسندید: بعد از ورزش چه بخوریم تا سریعتر لاغر شویم؟

چای سبز

این زمان‌ها را در رابطه با مصرف چای سبز در طول روز نظر داشته باشید:

  • بعد از صبحانه: از کم آبی بدن جلوگیری می‌کند.
  • یک ساعت قبل و بعد از غذا: از جذب چربی جلوگیری می‌کند.
  • نیم ساعت قبل از خواب‌ به کاهش وزن کمک می‌کند.
  • نیم ساعت قبل از ورزش: به سوزاندن چربی کمک می‌کند.

بنابر گفته برخی متخصصین هم:

  • بهترین زمان برای لاغری، خوردن یک یا دو فنجان قبل از تمرین است.
  • چای سبز ماچا بهترین چای سبز برای کاهش وزن است.
  • بهترین زمان قبل یا ۶۰-۳۰ دقیقه بعد از غذا است.

چای سیاه

چای سیاه نیز مانند چای سبز، دارای خواص چربی‌سوز است. مطالعه‌ای در مجله Food & Function نشان داد افرادی که روزانه سه فنجان چای سیاه می‌نوشند، شاهد کاهش معناداری در وزن و دور کمر خود هستند. این نوشیدنی به بهبود میکروبیوم روده و افزایش متابولیسم چربی‌ها کمک می‌کند.

لاغری با چای سیاه زمانی بهتر خود را نشان می‌دهد که در زمان مناسب از آن استفاده کنید. بهترین زمان استفاده از چای سیاه برای لاغری، صبح است. در این صورت عملکرد آنتی اکسیدان‌های موجود در آن بهبود می‌یابد و پلی فنول‌ ها و کاتچین‌ها بهتر می‌توانند عملکرد خود را انجام دهند و به پاکسازی بدن و دفع سموم کمک نمایند.

قهوه: افزایش دهنده متابولیسم

قهوه، غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات گیاهی مفید، یک انتخاب عالی برای افرادی است که به دنبال کاهش وزن هستند. تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف قهوه سیاه یا با شیر کم‌چرب می‌تواند به سوزاندن چربی و کاهش وزن کمک کند، به خصوص به دلیل وجود کافئین و کاتچین‌ها که متابولیسم بدن را حتی در حال استراحت تقویت می‌کنند.

به طور کلی، کافئین باید در حد اعتدال و در ترکیب با سایر عادات سالم استفاده شود. البته عوامل فردی مانند سن، وزن و تحمل می‌توانند بر مقدار مصرف ایده‌آل کافئین تأثیر بگذارند. معمولا توصیه می‌شود مقدار قهوه روزانه را 200 تا 400 میلی‌گرم کافئین در روز (بین 2 تا 4 فنجان) نگه دارید تا اثر مطلوب بر افزایش تمرکز، رفع خستگی و افزایش سوخت‌وساز بدن داشته باشد. نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز می‌تواند چربی بدن را تا 4 درصد کاهش دهد. بیشتر از این مقدار نتیجه مطلوبی نخواهد داشت و حتی می‌تواند منجر به عوارض جانبی منفی مانند لرزش، تپش قلب و کم آبی بدن شود.

سرکه سیب

بر اساس مطالعات، مصرف منظم سرکه سیب می‌تواند به کاهش وزن و تنظیم سطح قند خون کمک کند. توصیه می‌شود که قبل از غذا، یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با آب یا دیگر نوشیدنی‌های بدون کالری مخلوط کرده و مصرف نمایید تا از فواید آن بهره‌مند شوید. مقدار سرکه سیب مورد استفاده برای کاهش وزن ۱-۲ قاشق غذاخوری (۱۵-۳۰ میلی لیتر) در روز و مخلوط با آب است. بهتر است آن را در ۲ تا ۳ دوز در طول روز پخش کنید و بهتر است قبل از غذا بنوشید.

احتمالا بپسندید: ۴ عصاره‌ و روغن عالی برای کاهش وزن بی خطر

آب کردن چربی شکم با نوشیدنی های طبیعی

آب لیمو

تحقیقات نشان می‌دهد که هسپریدین، فلاونوئید اصلی موجود در لیمو، نقش مهمی در کاهش چربی دارد. برای بهره‌مندی از این مزیت، روزانه چند قطره آب لیموی تازه به لیوان آب خود اضافه کنید. این ترکیب ساده می‌تواند متابولیسم را افزایش داده و به چربی‌سوزی کمک کند، ضمن اینکه با طراوت و خوش‌طعم است.

بهترین زمان برای مصرف لیموترش برای لاغری ممکن است صبحانه یا قبل از وعده غذایی باشد. در طول روز نیز می‌توانید مقداری آب لیموترش به آب معمولی اضافه کنید و به صورت مداوم در طول روز مصرف کنید. همچنین، ممکن است قبل از ورزش نیز مصرف کنید، زیرا برخی افراد معتقدند که مصرف لیموترش می‌تواند انرژی و میزان تحرک بدن را افزایش دهد.

آب سبزیجات

نوشیدن آب سبزیجات راهی موثر برای افزایش مواد مغذی در رژیم غذایی و کمک به لاغری است. بهتر است تکه‌های سبزیجات یا تفاله آن را نیز همراه نوشیدنی مصرف کنید، زیرا این مواد حاوی فیبر هستند و به تثبیت سطح قند خون و کاهش احساس گرسنگی کمک می‌کنند. این نوشیدنی سالم می‌تواند به عنوان یک میان‌وعده مغذی و کم‌کالری نیز مصرف شود.

آب سبزیجات

همیشه حداقل یکی از این سبزیجات فوق‌العاده را در برنامه روزانه خود قرار دهید. سبزیجات سرشار از فیبر غذایی، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند این یکی از دلایلی است که کاهش وزن با آب سبزیجات را می‌توان ایده خوبی دانست.

شیر

شیر بدون چربی یک منبع عالی از ویتامین‌ها، پروتئین و مواد معدنی است. گنجاندن شیر در یک رژیم غذایی کم‌کالری می‌تواند به کاهش چربی بدن و حفظ توده عضلانی کمک کند. پروتئین باکیفیت موجود در شیر به ایجاد احساس سیری طولانی‌تر کمک می‌کند. برای کنترل کالری و مصرف چربی اشباع، گزینه‌های شیر بدون چربی یا ۱ درصد را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را ببینید.

بر اساس توصیه پزشکان، برای رژیم لاغری بهتر است حداقل روزی یک لیوان شیر کم‌چرب مصرف کنید. البته مصرف شیر تا دو لیوان در روز نیز می‌تواند مفید باشد. همچنین بهتر است هر فرد حداقل روزی 3/4 یک لیوان، ماست کم‌چرب را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کند. بهترین زمان مصرف شیر، پیش از خواب است.

آب کردن چربی شکم با نوشیدنی های طبیعی

جمع بندی

کاهش وزن و بهبود سلامت عمومی تنها با تغییرات کوچک در عادات نوشیدنی نیز ممکن است. آب، چای سبز، چای سیاه، قهوه، سرکه سیب، آب لیمو، آب سبزیجات، و شیر بدون چربی، همه به افزایش متابولیسم، کاهش چربی و بهبود سلامت کمک می‌کنند. مصرف این نوشیدنی‌ها را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا تاثیر مثبت آنها را در کاهش وزن و حفظ تناسب اندام تجربه کنید.

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: این مواد غذایی برای چربی سوزی و لاغری معجزه می کنند!

احتمالا بپسندید: برای کاهش وزن، خوردن چه میوه هایی توصیه می شود!؟

بیشتر بخوانید: بعد از ورزش چه بخوریم تا سریعتر لاغر شویم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا