;
تفریح و سرگرمی

هوش و نبوغ خودت رو با حل معادله (2-5)2÷12 ارزیابی کن!

تست هوش ریاضی با معادله: چه چیزی بهتر از تمرین دادن مغز با یک چالش ریاضی مفید است؟ هوش ریاضی خود را امتحان کنید و ببینید آیا می توانید از این چالش ریاضی پیشی بگیرید و IQ خود را افزایش دهید! امروز، در تلاش برای حل یک معادله سخت ریاضی، تفکر منطقی و مهارت های حل مسئله شما را آزمایش خواهیم کرد.

تست‌های منطق و تفکر از زمان‌های قدیم وجود داشته‌اند و ابزار بسیار خوبی برای ارزیابی استعداد فرد در حل مسئله هستند. همچنین می توان از آنها برای سنجش خلاقیت و تدبیر استفاده کرد.با درگیر شدن در این نوع کارها، می توانید مهارت های خود را تقویت کرده و ظرفیت فکری خود را افزایش دهید.

یافتن پاسخ معادله(2-5)2÷12 یک چالش دشوار است. شما باید بتوانید در کمتر از 10 ثانیه معادله امروز را حل نمائید. تست هوش ریاضی با معادله می تواند سطح هوش و اطلاعات ریاضی شما را بسنجد.

شاید بپسندید: تست شخصیت: با انتخاب یکی از گل ها، نگاهت به زندگی رو مشخص می کنه!

تست هوش ریاضی با معادله

شما باید معادلات را درک کنید و از مهارت های ریاضی خود برای حل این چالش استفاده کنید. سطح دشواری این چالش بالاست زیرا باید بتوانید معادلات را تفسیر کنید و سپس از تکنیک های جبری برای حل آنها استفاده کنید.

مغز و ذهن منطقی خود را تمرین دهید. تفکر منطقی و حل مسئله مهارت هایی هستند که می توانید در طول زمان با تمرین آن ها را توسعه دهید.توجه به این نکته مهم است که این فقط به خاطر سپردن حقایق و معادلات نیست. توانایی تفکر انتقادی، تجزیه و تحلیل مشکلات و ارائه راه حل های خلاقانه است.

آموزش مغز به بهبود حافظه، تمرکز و تمرکز و همچنین توانایی شما برای استدلال، برنامه ریزی و تصمیم گیری کمک می کند.با تمرین و تمرین ذهنی منظم، می‌توانید در حل مسئله مهارت بیشتری پیدا کنید و در مقابله با معادلات پیچیده در آینده اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید.

شاید بپسندید: معمای ریاضی: جواب  30 تقسیم بر نیم و به اضافه 10 چند می شود!؟

تست هوش ریاضی با معادله

شاید بپسندید: فقط تیزبینا میتونن اشتباه تصویر مزرعه زیبا را در یک نگاه پیدا کنن!

.

.

.

.

شاید بپسندید: کدامیک از این 3 زن، مرد تصویر را به قتل رسانده است!؟

 

 

.

.

شاید بپسندید:حکایت جالب و شنیدنی تاجر و چهار همسرش

پاسخ تست هوش ریاضی با معادله

آیا راه حل را در 10 ثانیه پیدا کرده اید؟ آماده هستید تا بررسی کنید که آیا موفق شدید؟بازی های فکری ریاضی راهی عالی برای تقویت مهارت های حل مسئله و توانایی های تفکر ما است. آنها به ما کمک می کنند خارج از چارچوب فکر کنیم و چابکی ذهنی خود را توسعه دهیم.از طریق این پازل ها، ما می توانیم مهارت های شناختی خود را به منظور بهبود دانش کلی ریاضی خود آموزش دهیم. علاوه بر این، بازی‌های فکری ریاضی سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز هستند و ریاضیات را لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

برایتان جالب خواهد بود: خرس قطبی تصویر را پیدا کن!| فقط تیزبین ها موفق میشن!

.

.

.

.

احتمالاً بپسندید: چیستان: یک پرنده است که اگر نامش را به دو نیم تقسیم کنیم، نام دو شهر می شود!؟

 

 

 

 

شاید بپسندید:چیستان: کدام حیوان است که یک سبک موسیقی در نام آن هست!؟

پاسخ تست هوش ریاضی با معادله: در این بازی بر تقسیم و تفریق و تقسیم تاکید شده است. اما مراقب باشید، عملیات داخل پرانتز معنای بزرگی دارد. برای حل این چالش ریاضی، درک مکان هر عدد و هر علامت مهم است. دستورالعمل ها و درخواست ها را به روشی منطقی و متفکرانه با استفاده از عملیات اساسی تجزیه و تحلیل کنید. آیا نتیجه 18 را پیدا کردید؟ تبریک میگم شما اصول خود را کاملا می دانید. در چنین عملیاتی باید نتیجه عمل داخل پرانتز را با عددی که در کنار آن قرار دارد ضرب کنید.

شاید بپسندید: پدر نوزاد کدوم یکی از این دو تا مرد هست!؟

تست ریاضی با معادله

احتمالا بپسندید: عکس کودک درون تان چه شکلیه؟ براساس ماه تولدتان عکس کودک درون تان را ببینید!

امیدوارم از تست هوش ریاضی با معادله استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

بیشتر بخوانید: تست هوش: با کمک دو تکه چوبی که شاه آرتور در جزیره دارد به او کمک کنید که از آنجا فرار کند!

 

 

 

معماها برای مغز مفید هستند؟

به باور محققان معماها و سوالات هوش، منطق و استدلال شما را تقویت می کنند پازل ها برای تمرین مغز ساخته می شوند. جدول کلمات متقاطع، معماها، جستجوی کلمات و مسائل منطقی همگی می توانند بخش های مختلف مغز شما را فعال کنند و به شما کمک کنند تا مهارت های تفکر انتقادی و تحلیلی خود را تقویت کنید.

شاید بپسندید: اگه هند رفتی و هوس زولبیا کردی بی خیال شو | میخوای بدونی چرا، این فیلم رو ببین!

اهمیت بازی های فکری

به گفته Psychology Today، ورزش منظم مغز می تواند حافظه، تمرکز و توانایی های تفکر جانبی را بهبود بخشد. باور نکردنی است که چگونه یک سرگرمی دلپذیر مانند حل پازل یا جدول کلمات متقاطع ممکن است چنین مزایای عظیمی بر سلامت کلی شما داشته باشد.

حکایت شنیدنی ضرب المثل شریک دزد و رفیق قافله!

مزایای بازی فکری

تفریح و سرگرم شدن تنها یکی از فواید بازی های فکری می باشد، بازی فکری و سلامت روان رابطه ی مستقیمی باهم دارند. همچنین تاثیر بسزای بازیط فکری بر مهارت های شناختی و عملکرد ذهن را نباید از یاد برد. از جمله مزایای بازی های فکری می توان موارد زیر را نام برد.

چقدر کم رو هستی، هر کدوم از این پلنگ ها میزان خجالتی بودن شما را آشکار می کنه!؟

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

شاید بپسندید:اولین چیزی که در تصویر می بینی نگاه شما به محیط زیست رو منعکس می کنه!  

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

شاید بپسندید: داستان ضرب المثل دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید!

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

احتمالاً بپسندید: قابل توجه باهوشا: مصرع یا جمله مربوط به این تصویر را پیدا کنید!

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

احتمالاً بپسندید: کدوم دانش آموز از درس و مدرسه و معلم فراری هست!؟

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید: دانش آموز بی ادبی که لباس خانم معلم رو کثیف کرده، شناسایی کن!

شاید برایتان جالب باشد

 اگه بینایی و دقت ات مشکلی نداره ساعت متفاوت را شناسایی کن!

فقط تیزبین ها می توانند قلب کوچک را در تصویر شناسایی کنند!

ضریب هوشی خود را تست و بگید کدامیک از این سه زن، مادر این دختر است؟

اگه دقت ات بالا بشه تو یه نگاه خرس قطبی رو میون یخ های قطبی تشخیص میدی!

حکایت مرد شترسوار و مار، بازنوشت حكایتی از جوامع الحكایات

احتمالاً بپسندید: اطلاعات جالب درباره گلادیاتورها که قطعاً نمی دانستید!

نوشته های مشابه

29 دیدگاه

  1. جواب میشه ۲
    در ریاضی اولویت به پرانتز هاست بعد ضرب تقسیم
    اول ۵ رو منهای ۲ می کنیم بعد ضرب در ۲ میکنیم که میشه ۶ بعد در آخر ۱۲ رو تقسیم بر ۶ می کنیم که میشه ۲

    1. جواب 18 میشه داداش. اول داخل پرانتز ک میشه 3. اولویت بعدی ضرب یا تقسیم از سمت چپه ک میشه 12تقسیم بر 2 میشه 6.حالا 6 ضربدر 3 میشه 18

      1. سلام
        درست فرمودی اول ضرب و تقسیم بعد جمع و تفریق البته اولویت از سمت چپ به راست.

    2. درسته منم ۲ بدست آوردم ولی از دو روش اولی : ۲ رو ضرب در داخل پرانتز کردم بعد شد (۴-۱۰)÷۱۲ که جوابش میشه ۲
      دومی : روش خودت

    3. داش کلا با این فلسفت ر.یدی تو کل ریاضیات.الان انیشتین تو گور داره بندری میزنه از هوشت.
      نابغه اول میایم 5 رو منهای 2 میکنیم میشه 3 و پرانتز حل میشه.
      حالا واسه اینکه بهتر بفهمی اینطوری مینویسم و هر دو رو میکنم تو پرانتز:
      (3)(2÷12)
      حالا واس اینکه پرانتز ها تو هم ضرب شن باید هر دو جوابشون در بیاد بعد ضرب بشن.12 تقسیم بر 2 میشه 6 و حالا داریم:
      (3)(6)
      که میشه 18.
      اینو یادت باشه هیچوقت نمیتونی وقتی یه عبارتی 4 عمل اصلی رو داره رو انجام ندی و بیای تو پرانتز ضرب کنی.یعنی جای تقسیم اگه ضرب،منها یا جمع هم بود باید اول اونو حل میکردی بعد در پرانتز ضرب میکردی.

      1. امیرحسین، اول بیانتو درست کن، با کوچیک کردن کسی شما بزرگ نمیشی!
        بعدشم جمله آخری که نوشتی اشتباهه، شما میگی اگر جمع و تفریق هم جای تقسیم بود باید زودتر حل بشه! اما اینطور نیست، عدد پشت پرانتز در اصل ضربدر پرانتز هست و با توجه به اولیت بندی ها، ضرب در معادله باید زودتر از جمع و تفریق انجام بشه.

  2. حتما میگین وای چه نوابغی دوست عزیز این مبحث برای سوم دبستانه بعدشم جواب میشه ۲ نه ۱۸ :)))))

      1. نه خیر جوابش میشه دو ، اگه پرانتز داشته باشه مسئلمون همیشه اولویت با پرانتز هستش با سواد🤌🏻

  3. جواب میشه ۲ طبق اولویت اول پرانتز و عدد ۲ باید در ۵ و ۲ ضرب شود که میشوند ۴-۱۰=۶ و در اخر ۶÷۱۲ میشه که مساوی با ۲

    1. سلام جواب ۲ رامین و سینا و سنا درسته . اولویت در محاسبه ابتدا پرانتز بعد ضرب عدد در پرانتز است
      یعنی ۲ ضربدر ۳ و آخر تقسیم ۱۲ بر ۶ .
      معلم ریاضی

  4. طوری گفتید نوابغ میتونن حلش کنن گفتم شاید کشف جدیدی پیدا شده و من خبر ندارم😂 این مال دوره راهنمایی بود در ردیف عبارت های فیل و فنجون😂،

  5. اولویت ها درست مهم هستن ولی همون قدر مهم که بلد باشی به درستی حساب کنی اول درون پرانتز جواب میشه ۳ بعد اولویت بعدی ضرب و تقسیم و اونیکه سمت چپ اولویت بیشتری داره پس بعد باید بری تقسیم کنی که جواب میشه ۶ و بعد هم ضربدر ۳

  6. وات:|؟؟ مگه اولویت با پرانتز نیست جواب باید ۲ بشه این چرا اولویت بندی نکرده ۱۸ دیگه چه صیغه ایه

  7. چندتا میتونه جواب داشته باشه.اولا بستگی به این داره جمع و ضرب چی معنی بشه. دوما اینکه میگن اول این عمل دوم اون عمل همش قرارداده بین گاگولای به اصطلاح ریاضیدان‌. قرارداد عوض شه میتونه هرجوابی داشته باشه‌‌. تازه اگه قبلش عدد های تو این مسله معنی بشه که مثلا ۲ یعنی چی؟

  8. عزیزان من خوب توجه کنید.وقتیکه میگه ۱۲÷۲(۵-۲)،یعنی ص۱۲÷(۲(۵-۲))…۲(۵-۲) یک پکیچ یایک بسته هست.یعنی ۲تا(۵-۲).اگر۱۲÷۲×(۵-۲) بود.بله جواب میشد۱۸.ولی شمانمیتونید ۲رو از(۵-۲)جداکنید.و۱۲ رو تقسیم بر۲ وبعدضربدر(۵-۲)کنید.چون ۲(۵-۲)یک بسته هستش.یعنی ۲تا(۵-۲).پس ۱۲بایدتقسیم بر(۲(۵-۲)).یعنی ۱۲÷(۲×(۵-۲)).وجواب میشه۱۲÷(۲×۳).یعنی۱۲÷۶=۲.امیدوارم متوجه شده باشید

  9. واقعامتاسفم برای مسئول این سایت که همچین مطالب اشتباهی رومنتشرمیکنه.چون این فقط یه بازی هوش یایه تست ریاضی نیست.اینجورمطالبی جنبه آموزشی داره.وباتوجه به جواب اشتباهی که بعنوان جواب تست قراردادین،اینجوری دارید به بسیاری ازافراد،مثل دانش آموزان یادانشجویان آموزش غلط میدید.پس لطفاوقتیکه از مطلبی آگاهی درستی نداریداونو انتشارندید.

  10. عزیزان من خوب توجه کنید.وقتیکه میگه 12÷2(5-2)اینجا (2(5-2))یک پکیچ یایک بسته هست.یعنی 2تا(5-2).اگرکه میگفت 12÷2×(5-2)،بله جواب میشد18.ولی وقتیکه میگه2(5-2)دیگه شمانمیتونید2رو از(5-2)جداکنید.همانطورکه گفتم این یک بسته هست.یعنی باید12رو تقسیم بر(2×(5-2))کنید.پس جواب این میشه.12÷(2×(3))یعنی12÷6=2.امیدوارم متوجه شده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا