;
تفریح و سرگرمی

باهوشا بگن: کدام قالب یخ زودتر آب می شود!؟

معمای ذوب یخ: وب سایت مجله خبری چشمک امروز با یک آزمون یا معمای جالب دیگر با شما همراه است. همه می دانیم که تست ها، پازل ها، جداول و دیگر انواع و اقسام بازی های فکری به دلیل جنبه سرگرم کنندگی محبوبت فراوانی در فضای اینترنت پیدا کرده اند. ما می توانیم به آسانی با کمک این ازمون ها میزان توانایی ها و مهارت های شناختی خود را مورد سنجش قرار دهیم. لذا آزمون فکری امروز که با عنوان معمای ذوب یخ در بخش تفریح و سرگرمی چشمک ارائه شده است، یک تمرین ذهنی عالی برای مغز شماست.

شما برای رمزگشایی و حل معمای ذوب یخ در زمان محدود شده 6 ثانیه ای باید، از تمام مهارت های شناختی خود استفاده کنید. در این زمان محدود باید بفهمید که کدامیک از قالب های یخ زودتر آب می شود. می توان گفت که شما برای حل این آزمون، علاوه بر اینکه باید جزئیات تصویر را به خوبی مورد بررسی قرار دهید از سطح ادراک منطقی خودتان نیز به نحو احسن استفاده کنید. پس مغز خود را هر روز ورزش دهید و با چشمک همراه باشید.

شاید بپسندید: تنها 5 درصد از افراد موفق میشن که با حرکت دادن یک چوب کبریت، معادله اشتباه را اصلاح کنند!

معمای ذوب یخ

شاید در نگاه اول انجام و حل این آزمون چندان سخت نباشد. به واقع رسیدن به پاسخ در زمان 5 ثانیه ای بسیار مشکل است. بنابراین معمای ذوب یخ نیز همانند دیگر آزمون ها و تست های مختلف، درک و نکته سنجی شما را به چالش می کشد. شاید به همین علت باشد که این آزمون در شبکه های اجتماعی به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

در تصویر معمای ذوب یخ شما دو تصویر از قالب یخ را می بینید. یکی از قالب ها در هوای آزاد و در معرض نور افتاب قرار گرفته است. قالب دیگر در فضای اتاق بوده که کبریتی در مقابل آن روشن شده است. به نظر شما کدامیک از این قالب ها زودتر آب می شود. برای حل این معما فقط 5 ثانیه به شما فرصت داده می شود. ماموریت شما به عنوان یک کارآگاه مشتاق FBI این خواهد بود که در 5 ثانیه معما را رمزگشایی و حل نمائید.

پس به دقت به همه احتمالات فکر کنید و معما را در کمتر از 5 ثانیه حل کنید.

شاید بپسندید: فقط تیزبین ها می توانند 3 تفاوت تصویر دختر در حال خرید را شناسایی کنند!

معمای حل ذوب یخ

شاید بپسندید: یکی در تصویر استخر ساعت 12:05 فوت شده، کدومیکی هست!؟

.

.

.

.

احتمالاً بپسندید: کدومیکی از این سه فرد بازداشتی، کم سن و سال است و نباید به زندان فرستاده شود!؟

 

.

.

.

شاید بپسندید: 3 تا تفاوت بین این دو تا سگ بامزه وجود داره | دقت ات بالا باشه میتونی پیداشون کنی!

پاسخ معمای ذوب یخ

زمان شما به پایان رسید. می توان از زمان اضافه بعدی استفاده کنید. چشمان خود را کاملا باز کنید و اجازه ندهید چیزی از شما فرار کند، زیرا در هر یک از تصاویر می تواند سرنخی وجود داشته باشد که به راحتی شما را به مسیر اصلی هدایت کند. تمرکز کنید و با دقت تماشا کنید! .

احتمالاً بپسندید: چیستان: چهار انگشت و یک شست دارد اما نه استخوان دارد و نه مغز!

.

.

.

شاید بپسندید: اگه باهوشی با حرکت دادن دو تا چوب کبریت یه معادله صحیح، درست کن!

 

 

 

 

شاید بپسندید: چیستان: آن چیست که خون سیاه را می خورد اما راه سفید میرود؟

پاسخ معمای ذوب یخ: باید گفت که آتش از نزدیک هر چند محدود به آب شدن سریعتر یخ کمک می کند. کافی این مسئله را در خانه امتحان کنید.

شاید بپسندید: چیستان: کدام سلسله ایرانی است که با اضافه کردن یک حرف به ابتدای آن، نام یک پسر بدست می آید!

معمای ذوب یخ

شما می توانید معمای ذوب یخ را به عنوان یک هدیه به دوستان خود نیز ارائه دهید. به این ترتیب لحظاتی آنان را شاد و سرگرم نمائید. شما همواره می توانید پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

احتمالاً بپسندید: داستان جالب و شنیدنی مردی که از داروخانه دیب می خواست!

 

 

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

شاید بپسندید: داستان انیشتین و راننده اش!

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

شاید بپسندید: کدام رفتارت باعث میشه بیشتر به چشم اطرافیانت بیای، برا فهمیدن کافیه یکی از خورشیدها را انتخاب کنی!

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

 فقط یه زبل نابغه در یک نگاه، خوکچه رو بین مرغ ها تشخیص میده!

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

احتمالاً بپسندید: باهوشا بگن: ماریا کدوم مسیر رو برای عبور انتخاب کنه تا بدون خطر به شهر برسه!؟

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید: پدر نوزاد کدوم یکی از این دو تا مرد هست!؟

شاید برایتان جالب باشد

هوش ریاضیاتی ات را ارزیابی و آخرین معادله را حداکثر در 15 ثانیه حل کنید!

یکی از این خانما وضع مالیش خوب نیست، کدومیکی هست!؟

حکایت خیاط دغل و شاگرد زرنگ از سری داستان های ادب فارسی!

با جابجایی یک چوب کبریت، معادله اشتباه 8+5-6=4 را تصحیح کنید!

نوشته های مشابه

10 دیدگاه

  1. خورشید درسته چون کبریت سریع خاموش میشه و یخ همینطوری میمونه ولی نور خورشید مثل کبریت محدود نیست بر همین توی آفتاب سریع تر ذوب میشه

  2. خب کبریت بعد از چند ثانیه خاموش میشه
    ولی خورشید نه
    پس جواب این معما باید یخی که زیر خورشیده باشه

  3. ببینید یخ روز آجر قرار داره که خورشید خیلی آجر و داغ می‌کنه و خود آجر به آب شدن یخ کمک میکنه

  4. گرمای اتش از تریق تابش به یخ میرسه چون از کنار گرفته شده و از طریق هم رفت انتقال پیدا نمیکنه در نتیجه گرمای خیلی کمی به یخ میرسه ولی خورشید از طریق تابش بین مولکولی میرسه و گرما روی یخ متمرکز میشه پس خورشید زود تر اب میکنه

  5. کبریت سریع تره خورشید از یخ دورتره اگه چوب کبریت بسوزه یه کبریت دیه ورمیداره

    1. ولی انرژی خورشید رو نمیشه با کبریت مقایسه کرد انرژی ۱ ثانیه خورشید میتونه چندین تن فولاد رو ذوب کنه من با نظر بقیه دوستان موافقم

  6. اصل موضوع بحث فیزیکی شیمیایی طرح هست شما فکر کنید کبریت نیست شمع هستش یا آتش هیزم ک هیچکدوم از خورشید پرانرژی تر نیستند پس کبریت درسته و کسی بزرگی خورشید رو منکر نیست که بخواد بحثی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا