;
دنیای مدگوناگون

اگه با موی خیس می خوابی منتظر این ۹ اتفاق وحشتناک باش!

عوارض خوابیدن با موی خیس: پس از یک روز کاری سخت و پر استرس، استحمام در پایان روز می تواند راه حل مناسبی برای رفع بسیاری از خستگی های جسمی باشد. دوش گرفتن با آب گرم پیش از خواب می تواند کیفیت خواب را افزایش دهد و در عین حال با تغییر دمای بدن، به شما کمک کند تا سریع تر بخوابید. اگرچه ممکن است برخی از مواقع به دلایل مختلف تنها به شستشوی بدن خود اکتفا کنید، اما اغلب اوقات در هنگام استحمام علاوه بر بدن، موها را نیز می شویید.

شاید بپسندید: 9 بهترین روش های فر کردن مو در خانه + تصاویر

در این شرایط گاهی پیش می آید که افراد به دلایل گوناگونی از جمله خستگی زیاد و یا حتی جلوگیری از ایجاد سر و صدا در هنگام شب، از خشک کردن موها با سشوار خودداری می کنند و با موهای خیس و مرطوب به رختخواب می روند. با توجه به مضراتی که خوابیدن با موهای خیس می تواند برای افراد داشته باشد، در این مطلب دنیای مد قصد داریم تا این مسئله را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: قطع ریزش مو با نسخه های شگفت انگیز پیاز

مضرات خوابیدن با موهای خیس

همانطور که می توان حدس زد خوابیدن با موهای خیس مضررات متعددی دارد. به همین دلیل است که از گذشته همواره به خشک کردن موها پیش از خواب تاکید می شده است. در صورتی که این عمل به یک عادت تبدیل شود می تواند موجب بروز مشکلات زیر شود:

برایتان جالب خواهد بود: پوشیدن کفش پاشنه بلند خوبه یا بد + ۶ نکته جالبی که نمی دانستید!

۱.ایجاد شکستگی شدید در موها

عوارض خوابیدن با موی خیس، هنگامی که موها خیس است، در سست ترین و ضعیف ترین حالت خود قرار دارد. بنابراین زمانی که با موهای خیس به رختخواب می روید، میزان شکنندگی موها افزایش پیدا می کند. دلیل این مسئله آن است که با غلت زدن و چرخیدن در هنگام خواب، موها دچار کشیدگی می شود، به ریشه و ساقه آنها فشار وارد می شود و در نتیجه موها دچار آسیب و شکستگی می شود.

اگر موهای شما بافته شده و در حالت فشرده نیز قرار داشته باشد و با آن مو به رختخواب بروید، میزان کشش در ساقه مو افزایش پیدا می کند. بنابراین اگر مجبور به خوابیدن با موهای خیس شدید، هرگز موهای خود را نبافید تا در حالت کشش و کشیدگی نباشد.

بیشتر بخوانید: انتخاب کفش عروس: ۱۲ نکته مهم درباره انتخاب کفش عروس که کسی به شما نمی گوید!

عوارض خوابیدن با موی خیس

شاید بپسندید: ۱۰ بهترین ماسک روشن کننده پوست با مواد گیاهی و اثر فوری

۲.افزایش احتمال سرما خوردگی

اگر در فصل زمستان و یا در اتاقی با تهویه مطبوع و خنک هستید، خوابیدن با موهای خیس باعث می‌شود احساس سرمای بیشتری داشته باشید. این امر موجب می شود تا سرما در وجود شما باقی بماند و دچار سردرد شوید. اما علت اصلی سرماخوردگی با موهای خیس، رطوبت موجود در موها نیست، بلکه دلیل آن ویروس و میکروب هایی است که با رطوبت مو از بالشت وارد بدن می شود. این میکروب ها و عفونت ها از طریق بینی، چشم و دهان وارد بدن می شود و شخص را بیمار می کند.

احتمالاً بپسندید: آرایش صورت گرد و تپل: چند راز مهم برای آرایش حرفه ای صورت گرد و تپل

۳.ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن

عوارض خوابیدن با موی خیس، همانطور که گفته شد با خوابیدن با موهای خیس ویروس ها و عوامل بیماری زا از طریق بالشت جذب بدن می شود. بنابراین در این شرایط میکروب ها و باکتری ها می توانند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کنند و احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا را افزایش بدهند.

شاید بپسندید: خواستگاری این لباس ها رو نپوش + تیپ خواستگاری دخترانه شیک و خاص!

۴.ایجاد شوره در پوست سر

گرمای سر و رطوبت طولانی مدت موها، از طریق عفونت های قارچی و باکتریایی بر روی پوست سر و بالشت می تواند روغن های طبیعی موها را از بین ببرد. همزمان شدن رشد باکتری ها و از بین رفتن روغن های طبیعی مو می تواند باعث ایجاد شوره در پوست سر شود.

شاید بپسندید: خانم های باکلاس، هیچ وقت از این مدل کفش ها نمی پوشن؟

۵.افزایش رشد باکتری ها

عوارض خوابیدن با موی خیس، هنگامی که با موهای خیس به رختخواب می روید، گرمای سر و رطوبت موجود در موها بستر مناسب برای رشد باکتری ها و کپک های موجود بر روی بالشت را فراهم می کند. شایان ذکر است که تعویض مکرر ملحفه ها نیز نمی تواند از بروز این مشکل جلوگیری نماید؛ زیرا انتقال رطوبت از موها به بالش، شرایط مناسب برای رشد باکتری ها را به وجود می آورد.

شاید بپسندید: شب یلدا چی بپوشم که باکلاس و شیک باشم + ۱۳ ایده جذاب

۶.کدر شدن موها

عوارض خوابیدن با موی خیس، کاهش درخشندگی و از بین رفتن روغن های طبیعی موها، یکی دیگر از عوارض خوابیدن با موهای خیس است. هنگامی که روغن طبیعی موها از بین می رود، به مرور زمان موها، خشک و شکننده می شوند. در موهای کم آب، احتمال بروز وز و موخره بسیار زیاد است و با کاهش درخشندگی، موها کدر می گردد.

شاید بپسندید: معجزه ای به نام روغن کرچک برای پوست و زیبایی!

۷.ریزش موها

هنگامی که با موهای مرطوب به تختخواب می روید، کشیدگی تارهای مو بیشتر می شود. با کشیدگی تارهای مو، فولیکول های مو آسیب می بینیند. در این شرایط همچنین، موخوره و گره خوردگی موها با غلت زدن افزایش می یابد که این گره ها به سختی باز می شود و موجب ریزش موها می شود.

احتمالاً بپسندید: پیر و سن بالا: ۱۲ اشتباه در استایل شما که پیر و سن بالا نشان تان می دهد!!

عوارض خوابیدن با موی خیس

۸.بروز آکنه

عوارض خوابیدن با موی خیس، زمانی که رطوبت موها به بالشت نفوذ می کند، محل مناسبی برای رشد باکتری ها فراهم می شود. از سوی دیگر از آنجایی که پوست صورت و سر بسیار حساس هستند، پوست به این مسئله سریعا واکنش نشان می دهند و موجب می شود تا نفوذ باکتری ها به پوست موجب بروز آکنه و اگزما در پوست شود.

احتمالا بپسندید: عوارض دکلره کردن مو: ۶ عارضه دکلره کردن مو که جدی تر از تصور شماست!

۹.ایجاد عفونت های قارچی

عوارض خوابیدن با موی خیس، برخی از افراد با خوابیدن با موهای خیس دچار مشکلات پوستی در ناحیه سر می شوند. دلیل این مسئله نیز آن است که بالشت و  فولیکول مو می تواند انواع خاصی از عفونت های قارچی را در خود جای دهند و محیط های مرطوب نیز محل مناسبی برای رشد آنها هستند. انواع بیماری های قارچی به شرح زیر هستند:

– درماتوفیتوز یا کرم حلقوی نوعی قارچ است که در محیط مرطوب رشد می کند و بیماری کچلی مو را ایجاد می کند.

شاید بپسندید: ۴ مزیت بی نظیر روغن دنبه برای پوست درخشان و بدون لک!

– مالاسزیا نوعی قارچ مو است که در فولیکول مو یافت می شود و با تحریک سلول های پوست سر، میزان ریزش مو را تا چهار برابر افزایش می دهد. این بیماری قارچی همچنین موجب تحریک و خارش پوست سر می شود.

– آسپرژیلوس فومیگاتوس نوع دیگری از قارچ است که در بالشت ها وجود دارد و می تواند باعث بروز بیماری آسپرژیلوزیس شود. شکل شدید این بیماری زمانی رخ می دهد که این قارچ از ریه ها وارد مغز، قلب، کلیه و پوست می شود و باعث بروز تب و لز می شود. این بیماری معمولا در افرادی که شیمی درمانی می کنند و سیستم ایمنی ضعیفی دارند رخ می دهد و در صورتی که درمان نشود می تواند کشنده باشد.

بیشتر بخوانید: با این روغن طبیعی از ریزش موی خود جلوگیری کنید!

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: دسرهای خوشمزه شب یلدا: این ۱۷ دسر و کیک شیک رو یخچالی و فوری درست کن!

این مطلب هم جالب است: لباس هایی که خانم های چاق رو لاغر و خوش هیکل نشان می ده!

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ برای آشپزخانه از منظر روانشناسی چیست +تصاویر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا