;
تفریح و سرگرمی

اگر این سوال ریاضی را در کمتر از 1 دقیقه حل کنید، ریاضیات شما عالی است!

یک معمای تصویری با چالش ریاضی که در آن کاربران علاقمند باید مشخص کنند که از چهار عمل اصلی در میان اعداد کدام ها باید استفاده شوند تا به نتیجه 24 دست پیدا کنیم. از چهار عمل اصلی  استفاده کنید تا به جواب 24 دست پیدا کنید! بخش سرگرمی چشمک امروز با یک سوال هوش ریاضی جالب آمده تا مغز شما را به چالش بکشد.  با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: سوال هوش کلاه سبز پینوکیو در المپیاد برزیل: این چالش واقعا فسفر میسوزاند!

سوال هوش ریاضی جالب

پازل های تصویری می توانند لحظات عالی و سرگرم کننده را به ارمغان بیاورند، آنها به گونه ای ساخته شده اند که کاربران علاقمند بتوانند زمان خود را صرف به چالش کشیدن مهارت های مشاهده و تجزیه و تحلیل خود کنند. این پازل ها البته در کنار سرگرمی می توانند با به چالش کشیدن مغز، جزئی نگری، دقت و تمرکز ما را افزایش دهند.

سوال هوش ریاضی جالب

در سوال هوش ریاضی جالب، بر روی تخته چند عدد دیده می شود که حاصل آنها به عدد 24 ختم می شود. باید فهمید از چهار عمل اصلی چگونه برای رسیدن به عدد 24 استفاده کرد.  این معمایی است که برای آن تنها اطلاع داشتن از دانش اولیه ریاضیات کافی است، اما نیاز به تفکر منطقی استثنایی دارد، آیا می خواهید آن را امتحان کنید؟ شما یک دقیقه وقت دارید.

.

.

.

.

.

.

.

این بازی فکری به سرعت در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، زیرا کاربران آن متوجه شدند که تکمیل آن آنقدرها هم که به نظر می‌رسد آسان نیست. بازیکنان باید در نظر داشته باشند که نتیجه عملیات باید 24 باشد، بنابراین باید علائم  (چهار عمل اصلی ریاضی) گم شده را به صورت درست بین چهار عدد قرار دهند (7، 3، 7، 3) تا به عدد 24 رسید.

تمیدوارم تاکنون توانسته باشید به راه حل رسیده باشید. اگر در زمان تعیین شده موفق به حل آن شدید؟ تبریک می گویم! به نظر می رسد ریاضی شما بسیار عالی است یا ذهن آموزش دیده ای برای حل این نوع پازل ها دارید.

پاسخ سوال

اگر زمان شما گذشته و هنوز نتوانستید پاسخ مناسب را پیدا کنید، نگران نباشید، ما آن را در زیر با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

برای یافتن پاسخ باید به یاد داشته باشید که نمادهای جمع (+) و تفریق (-) عبارت ها را از هم جدا می کنند و نمادهای ضرب (x) و تقسیم (/) از هم جدا نمی شوند.

مفهوم دیگری که نباید فراموش کنید این است که عملیات ها در میان آنها ‘( )’، ‘[ ]’ و ‘{}’ باید زودتر از بقیه محاسبه شود و سپس با دیگر اعداد خارج از این علامت ها. بنابراین، روشن است که پاسخ به شرح زیر است:

سوال هوش ریاضی جالب

شما می توانید این سوال هوش ریاضی جالب را به عنوان یک هدیه به دوستان خود نیز ارائه دهید.به این ترتیب لحظاتی آنان را شاد و سرگرم نمائید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید برایتان جالب باشد:

سوالات هوش: با این 8 سوال هوش، بهره هوشی خود را محک بزنید!

قابل توجه باهوش‌ها: آیا می‌توانید این سوال ریاضی را زیر 10 ثانیه حل کنید؟

آزمون هوش: باهوش ها به این سوال ریاضی پاسخ بدهند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 8 =

دکمه بازگشت به بالا