;
تفریح و سرگرمی

حکایت ماست​ ها را کیسه کردن، داستانی جالب و شنیدنی از روزگاران قدیم!

حکایت ماست​ ها را کیسه کردن: روزی به مختارالسلطنه (رییس شهربانی دوره رضاشاه) اطلاع دادند که قیمت ماست در تهران خیلی گران شده است. مختارالسلطنه دستور داد که کسی حق ندارد ماست را گران بفروشد.

مدتی که گذشت برای اطمینان خاطر با قیافه ناشناخته به یکی از مغازه‌های لبنیات فروشی رفت و مقداری ماست خواست.

ماست فروش که او را نشناخته بود، پرسید: چه جور ماستی می‌خواهی؟ ماست معمولی یا ماست مختارالسلطنه!

شاید بپسندید: حکایت خر ما از کرگی دم نداشت!

ضرب المثل و حکایت ماست​ ها را کیسه کردن

مختارالسلطنه با حیرت و شگفتی پرسید: مگه این دوتا ماست چه فرقی باهم دارند؟

ماست فروش گفت: ماست معمولی همان است که از شیر می‌گیرند و بدون آب است و با قیمت دلخواه. اما ماست مختارالسلطنه همین ظرف دوغ است که در جلوی مغازه می‌بینید و یک سوم آن ماست و باقی آب است و به نرخ مختار السلطنه می‌فروشیم و بدان نیز لقب دادیم. حالا کدام را می خواهی؟!

مختارالسلطنه دستور داد ماست فروش را جلوی مغازه‌اش به طور وارونه آویزان کردند و بند شلوارش را محکم ببستند. سپس ظرف دوغ را از بالا در دو لنگه شلوارش سرازیر کردند و شلوارش را از بالا به مچ پاهایش ببستند. سپس به او گفت: آنقدر باید به این شکل آویزان باشی تا تمام آبهایی که داخل این ماست کردی از شلوارت خارج شود که دیگر جرات نکنی آب داخل ماست بکنی!

وقتی بقیه لبنیات فروش‌ها از این ماجرا با خبر شدند، همه ماست ها را کیسه کردند، یعنی بدون قاطی کردن آب ماست را ریختند توی کیسه و فروختند.

معمای شناسایی پدر دختر: اگه باهوشی سریع بگو که کدومیکی پدر واقعی این دختره است!؟

حکایت ماست​ ها را کیسه کردن

شاید بپسندید:خیلی تیزی، پس سریع بگو کدوم طاووس با دوتای دیگه فرق داره!

شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید بپسندید: مادر نوزاد کدومیکی از این دو تا زن هست!؟ اگه بتونی تو 5 ثانیه جواب رو پیدا کنی آخر نابغه هایی!

 

 

بازی های فکری و زوال عقل

بر اساس تحقیقات، مشخص شده است که افراد مسن که به طور منظم در پازل کلمات و اعداد شرکت می کنند، مغز تیزتری دارند. هر چه بیشتر پازل بازی کنند، عملکرد مغزشان بهتر می شود. یک مطالعه نشان داد که انجام جدول کلمات متقاطع می تواند شروع زوال عقل را تا دو سال و نیم کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:آیا تو تصمیمات ثابت قدمی: فقط بگو که اول چی دیدی تا تست بهت جواب بده!

اهمیت بازی های فکری

به گفته Psychology Today، ورزش منظم مغز می تواند حافظه، تمرکز و توانایی های تفکر جانبی را بهبود بخشد. باور نکردنی است که چگونه یک سرگرمی دلپذیر مانند حل پازل یا جدول کلمات متقاطع ممکن است چنین مزایای عظیمی بر سلامت کلی شما داشته باشد.

معماها برای مغز مفید هستند؟

به باور محققان معماها و سوالات هوش، منطق و استدلال شما را تقویت می کنند پازل ها برای تمرین مغز ساخته می شوند. جدول کلمات متقاطع، معماها، جستجوی کلمات و مسائل منطقی همگی می توانند بخش های مختلف مغز شما را فعال کنند و به شما کمک کنند تا مهارت های تفکر انتقادی و تحلیلی خود را تقویت کنید.

احتمالاً بپسندید: آزمون شناسایی خوردنی امن: کدامیک از این خوردنی ها سالم است و برای دخترک ضرری ندارد!؟

مزایای بازی فکری

تفریح و سرگرم شدن تنها یکی از فواید بازی های فکری می باشد، بازی فکری و سلامت روان رابطه ی مستقیمی باهم دارند. همچنین تاثیر بسزای بازیط فکری بر مهارت های شناختی و عملکرد ذهن را نباید از یاد برد. از جمله مزایای بازی های فکری می توان موارد زیر را نام برد.

احتمالاً بپسندید: اگه خیلی باهوشی، بگو چند تا مثلث تو تصویر هست!؟| فقط یه نابغه باهوش جواب درست رو میده!

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

احتمالاً بپسندید: دکتره راست میگه یا زن!؟ بیمار باندپیچی شده یه زن هست یا یه مرد، باهوشا راحت می فهمن!

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

شاید بپسندید: آزمون شناخت مردی که دو معشوقه دارد: باهوشا و افراد دقیق میتونن این مرد را پیدا کنند!

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

معمای شناخت مسافر از آینده: یکی از آدمای تصویر از آینده به گذشته رفته، کدومیکی هست!؟

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد.

احتمالاً بپسندید: آزمون شناسایی تفاوت تابلوی پلیس: اگه تیز و زبلی، می تونی خیلی سریع 5 تفاوت رو تو تصویر پیدا کنی!

سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

احتمالاً بپسندید: آزمون شناسایی تازه به دوران رسیده: کدومیکی از این دو تا زن، تازه به دوران رسیده است؟

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید: معمای شناخت احمق ساختمان: با توجه به شرایط، کدومیکی میتونه یه احمق تمام عیار باشه!

دیگر داستانها

حکایت راه و بیراه از جمله داستان های پندآموز و آموزنده ادب فارسی!

 تو دوستی چه جور هستی!؟ | کافیه بگی اول تو تصویر چی دیدی تا نتیجه شگفت زده ات کنه!

فرزند باسواد چوپان که وقتی باسواد شد، کارش چندین برابر شد!

 آزمون شناسایی پدر نوزاد: اگه نابغه باشی در یک نگاه پدر نوزاد شناسایی می کنی!

 فقط بگو تو تصویر چی دیدی تا بگم که برای پیشرفت تو کارا، نیاز به دیگران داری یا باید تنهایی عمل کنی!

معمای شناسایی قاتل تصویر: اگه هوش کارآگاهی داری، سریع بگو که کدوم مرد میتونه قاتل باشه!؟

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

  1. باز خوبه که در امور داخلی مملکت نقشی ایفا می کردند
    دیگر فروشنده را تبلیغ نمی کرذند که دو برابر قیمت بفروشند

  2. هرگاه کشور ما 2 تا مدیر اینطوری داشته باشه، مملکت گلستان میشه. الان قیمت ها ثانیه ای هست . به اضافه اینکه قیمت یک کالا با کالای مشابه خودش در دو مغازه، 2 نرخ متفاوت داره. واقعا مختار السلطنه مرد به تمام معنا بود. مجسمه این مرد، ساختن داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + بیست =

دکمه بازگشت به بالا