;
تفریح و سرگرمی

این معادله را حل کن تا متوجه بشی که ریاضی دبستان رو خوب یاد گرفتی یا نه!؟

تست هوش ریاضی با چهار عمل اصلی: در اینجا یک پازل وجود دارد که به شما فرصتی عالی برای اعمال برخی از مهارت های ریاضی می دهد. برای دانش‌آموزان، این یک آزمون عالی در سطح آن‌ها خواهد بود، و برای والدین، این زمان زمانی است که آزمایش کنند چقدر از آن روزهای خوب گذشته به یاد دارند!

بسیاری از دانش‌آموزان حسابی این روزها اصولی به نام «ترتیب عملیات» را یاد می‌گیرند، و این یک قانون استاندارد است که به ما می‌گوید با چه ترتیبی یک مسئله را حل کنیم. این قانون برای این ایجاد شد که همه بتوانند یک سوال را حل کنند و یک پاسخ را دریافت کنند. اگر این ترتیب برای همه متفاوت بود، افراد مختلف پاسخ های متفاوتی برای یک سوال دریافت می کردند. برای حل این معادله نیز توجه به ترتیب سوالات مهم است. با مجله خبری چشمک و تست هوش ریاضی با چهار عمل اصلی همراه باشید.

شاید بپسندید: آیا آدم متزلزل و بی طرفی یا اینکه وفاداری و پرتلاش؟ کافیه یکی از درب ها را انتخاب کنی تا بگم!

تست هوش ریاضی با چهار عمل اصلی

پس این معادله ریاضی یا تست هوش ریاضی با چهار عمل اصلی را در 10 ثانیه حل کنید و اثبات کنید که دروس ریاضی دوران دبستان را خوب فهمیده اید. خیلی ها فکر می کنند این معادله ساده است، اما در نهایت نتوانسته اند پاسخ صحیح را ارائه دهند. آزمون های ریاضی و بازی های فکری پازل هایی هستند که شما را به فکر وادار می کنند و ظرفیت ذهنی شما را افزایش می دهند. اگر ذهن تیزبینی برای حل پازل دارید، این بازی ریاضی را امتحان کنید.

پازل های ریاضی راهی عالی برای به چالش کشیدن و تمرین مغز هستند و می توانند به بهبود مهارت ها و دانش ریاضی کمک کنند. آنها اغلب برای یافتن راه حل نیاز به تفکر منطقی و توانایی حل مسئله دارند. پازل های منطقی یک نوع رایج از پازل های ریاضی هستند که بر اساس استدلال و استنتاج اطلاعات از مجموعه ای از شرایط داده شده است. این پازل های ریاضی همچنین به عنوان یک ابزار یادگیری برای کمک به دانش آموزان در توسعه تفکر ریاضی و مهارت های حل مسئله استفاده می شود. با تست هوش ریاضی با چهار عمل اصلی همراه باشید.

شاید بپسندید: کدامیک از این دانش آموزان، ژاکت بافت همکلاسی خودش را برداشته است!؟

تست هوش ریاضی با چهار عمل اصلی

شاید بپسندید: کدومیکی از این دو تا مرد، یک زندانی است که برای مرخصی از زندان آزاد شده!؟

.

.

.

بیشتر بخوانید: یکی از نگین های قیمتی تصویر را انتخاب کن تا بگم براساس انتخابت چه جور آدمی هستی!؟

.

.

.

احتمالاً بپسندید: آزمون شناسایی صاحب آثار هنری: به نظر شما این آثار متعلق به کدامیک از این سه هنرمند است؟

پاسخ تست هوش ریاضی با چهار عمل اصلی

اگر هنوز به پاسخ تست هوش ریاضی با چهار عمل اصلی دست پیدا نکردید بهتر ایت به توضیحاتی که در پائین ارائه شده است مراجعه کنید.

شاید بپسندید: حکایت ضرب المثل گاو بی شاخ و دم!

.

.

.

.

بیشتر بخوانید: اگه 3 تا تفاوت رو تو تصویر مهندسای راه و ساختمان پیدا کنی، آخر تیزبینایی!

 

 

 

 

شاید بپسندید: اگه هفت تا اختلاف رو تو این تصویر برفی پیدا کنی، آخر نابغه هایی!

پاسخ تست هوش ریاضی با چهار عمل اصلی: منطق خاصی برای ترتیب عملیات وجود دارد، اما نیازی به گفتن نیست که برای دانش آموز ساده شده و به صورت مخفف PEMDAS ساخته شده است. یعنی با هر مشکلی باید به ترتیب پرانتز حل شود. ضرب و تقسیم (این دو در این مرحله قابل تعویض هستند). و در آخر، جمع و تفریق (همچنین هر دو در این مرحله آخر قابل تعویض هستند.)

هنگام برخورد با علائم مختلف که در مرحله خاصی قابل تعویض هستند، مشکل باید از چپ به راست حل شود. ضرب و تقسیم در یک مرحله هستند و قابل تعویض هستند، بنابراین باید از چپ به راست حل شوند. همین امر در مورد جمع و تفریق نیز صدق می کند. برای مثال در مورد 3 ÷ 3 × 4 ابتدا قسمت تقسیم باید حل شود. در مورد 3 – 3 + 4 ابتدا باید تفریق حل شود.

بنابراین، اجازه دهید نگاهی دیگر به مشکلی که در اینجا با آن برخورد کردیم بیاندازیم:

3 – 3 × 2 + 2 ÷ 2 = ?

بنابراین، با استفاده از PEMDAS، چون هیچ پرانتز یا توانی در این مسئله وجود ندارد، می‌توانید مستقیماً به حل ضرب و تقسیم از چپ به راست بروید. این بدان معناست که شما باید با 3 × 2 شروع کنید و سپس 2 ÷ 2 را حل کنید، که برای ما باقی می ماند:

3 – 6 + 1 = ?

اکنون تنها چیزی که باقی می‌ماند تفریق و جمع است که باید از چپ به راست حل شود و به ما امکان می‌دهد پاسخ را دریافت کنیم:

3 – 6 + 1 = -2

شاید بپسندید: فقط چشم عقابیا می تونن 888 را بین 808 ها در 6 ثانیه پیدا کنند؟ فقط 10 درصد افراد موفق میشن!

تست ریاضی با چهار عمل اصلی

این قانون را به خاطر بسپارید، به همان اندازه مفید است که می توانید ذهن خود را تیز نگه دارید و به تمرین ادامه دهید، بنابراین امیدواریم این تجدید کننده کوچک ریاضی به هدف خود عمل کرده باشد!

احتمالاً بپسندید: پسرکی که با بقیه متفاوته، رو پیدا کن و ثابت کن خیلی تیزبین و اهل دیدن جزئیات هستی!

امیدوارم از پاسخ تتست هوش ریاضی با چهار عمل اصلی استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

احتمالاً بپسندید: هوش ریاضی ات خوب باشه، ایکی ثانیه میتونی با جابجایی یه چوب کبریت معادله رو درست کنی!

 

 

 

معماها برای مغز مفید هستند؟

به باور محققان معماها و سوالات هوش، منطق و استدلال شما را تقویت می کنند پازل ها برای تمرین مغز ساخته می شوند. جدول کلمات متقاطع، معماها، جستجوی کلمات و مسائل منطقی همگی می توانند بخش های مختلف مغز شما را فعال کنند و به شما کمک کنند تا مهارت های تفکر انتقادی و تحلیلی خود را تقویت کنید.

شاید بپسندید: داستان کشاورز و خر بیچاره از سری داستان های پندآموز ادبیات فارسی!

 بازی های فکری و زوال عقل

بر اساس تحقیقات، مشخص شده است که افراد مسن که به طور منظم در پازل کلمات و اعداد شرکت می کنند، مغز تیزتری دارند. هر چه بیشتر پازل بازی کنند، عملکرد مغزشان بهتر می شود. یک مطالعه نشان داد که انجام جدول کلمات متقاطع می تواند شروع زوال عقل را تا دو سال و نیم کاهش دهد.

اهمیت بازی های فکری

به گفته Psychology Today، ورزش منظم مغز می تواند حافظه، تمرکز و توانایی های تفکر جانبی را بهبود بخشد. باور نکردنی است که چگونه یک سرگرمی دلپذیر مانند حل پازل یا جدول کلمات متقاطع ممکن است چنین مزایای عظیمی بر سلامت کلی شما داشته باشد.

شاید بپسندید: اگه دقت ات بالاست، تفاوت های این تصویر زیبای هیزم شکن را در 10 ثانیه پیدا کن!

مزایای بازی فکری

تفریح و سرگرم شدن تنها یکی از فواید بازی های فکری می باشد، بازی فکری و سلامت روان رابطه ی مستقیمی باهم دارند. همچنین تاثیر بسزای بازیط فکری بر مهارت های شناختی و عملکرد ذهن را نباید از یاد برد. از جمله مزایای بازی های فکری می توان موارد زیر را نام برد.

احتمالاً بپسندید: آزمون شناسایی اختلاف خرمن: اگه 6 تا اختلاف خرمن سمت راست و چپ رو پیدا کنی، خیلی تیزی!

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

شاید بپسندید:فقط کسایی که دقت‌اشون بالاست میتونن 5 تا تفاوت رو تو تصویر سگ بامزه پیدا کنند!؟

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

شاید بپسندید: اگه قدرت بینایی و تمرکزت خوب باشه میتونی به راحتی 3 تفاوت تصویر بوزینه را پیدا کنی!

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

شاید بپسندید:اگه هوش و نبوغ ات مثل هرکول پوآروست، باید بگی کدومیکی از این دو تا زن تظاهر می کنه خیلی پولداره!؟

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

برایتان جالب خواهد بود: تیز و دقیق باشی سه تا تفاوت تصویر قاطر مزرعه را پیدا می کنی!

شاید برایتان جالب باشد

حکایت ضرب المثل شاخ و شانه کشیدن!

اگه نابغه ریاضی هستی، پس سریع این معادله رو تو 10 ثانیه حل کن!| خیلی ها فکر کردن ساده است!

اگه بتونی خروسی که با بقیه متفاوته، پیدا کنی حتماً برا خودت اسپند دود کن!

فقط بگو تو نگاه اول چی دیدی تا بگم اصلا آدم احساسی و رمانتیک هستی یا نه!؟

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 16 =

دکمه بازگشت به بالا