;
دنیای مد

سریع خشک کردن لاک ناخن با ۶ روش ساده!

سریع خشک کردن لاک ناخن: خشک کردن لاک ناخن یکی از کار‌های ساده‌ای است که شاید تا به‌حال بجز منتظر ماندن راهی برای آن پیدا نکرده باشید. گاهی عجله داریم، باید به یک مهمانی یا قرار برسیم، می‌خواهیم لاک بزنیم اما راهی برای خشک شدن سریع آن پیدا نمی‌کنیم. پس بیایید باهم در این مطلب دنیای مد 5 روش ساده را برای سریع خشک کردن لاک ناخن یاد بگیریم.

احتمالا بپسندید: کدام خوراکی ها به از بین بردن جوش صورت و آکنه کمک می کنند!

جالب خواهد بود: کراتینه مو در خانه با فرمول مخفی آرایشگرها!

چقدر طول می‌کشد تا لاک خشک شود؟

مدت زمان خشک شدن لاک ناخن به موارد گوناگونی بستگی دارد. برند لاک، غلظت لاک و استفاده از تا‌پ‌ کات‌ها از این عوامل هستند. به‌طور کلی پیشنهاد می‌شود که پس از لاک زدن حداقل تا ۱ ساعت از انجام کارهایی که ممکن است به بافت لاک روی ناخن شما آسیب بزنند، خودداری کنید. مخصوصاً اگر از مدل‌هایی مثل فرنچ ناخن استفاده کرده‌اید.

همچنین تکان دادن شدید ناخن‌های لاک خورده می‌تواند باعث بهم خوردن بافت صاف و یکدست لاک شود و خشک شدن سریع لاک روی ناخن را به‌تعویق بیندازد.

۵ روش سریع خشک کردن لاک ناخن

این روش‌ها در خانه یا حتی سالن‌های زیبایی ناخن برای خشک کردن لاک ناخن در کمتر از ۵ دقیقه جواب می‌دهد. با استفاده از این راهکارهای ساده در کوتاهترین زمان ممکن آرایش ناخن‌هایتان را بدون نگرانی از خراب شدنشان کامل کنید.

۱- آب یخ، یک راه حل ساده

سریع خشک کردن لاک ناخن، برای سریع خشک کردن لاک ناخن پیش از شروع لاک زدن، ابتدا یک کاسه را پر از آب سرد و تکه‌های یخ کنید. بعد از لاک زدن، یک تا دو دقیقه صبر کنید تا لاک کمی ببندد. سپس انگشت‌های خود را برای سه تا چهار دقیقه درون آب سرد نگه دارید. وقتی دست یا پاها را از آب خارج می‌کنید، می‌بینید روی سطح لاک، قطرات ریز آب وجود دارند که نشان می‌دهند لاک شما کاملاً خشک شده است. حواستان باشد یخ‌ها با ناخن شما برخورد نکنند و طرح لاک را از بین نبرند.

سریع خشک کردن لاک ناخن

۲- استفاده از سشوار با باد سرد

سشوار را روی خنک‌ترین حالتش تنظیم کنید. اگر باد سشوار گرم باشد ممکن است به لایه رویی لاک ناخن‌ شما آسیب بزند و پوست اطراف ناخن را هم بسوزاند. پس از اینکه لاک زدید، سشوار را با فاصله ۳۰ سانتی‌متری رو‌به‌روی انگشتان خود بگیرید. توجه کنید که این فاصله به حدی کم نباشد که لایه لاک روی ناخنتان جمع شود. بعد از حدود 1 دقیقه لاک شما کاملا خشک می‌شود.

۳- انواع روغن، ترفندی عجیب اما بسیار موثر

روغن بچه، روغن زیتون یا روغن بادام از جمله انواع لاک خشک کن برای لاک معمولی محسوب می‌شوند. برای انجام این روش روغن و قطره‌ چکان را نزدیک خود بگذارید و پس از اتمام لاک‌ زدن یک قطره روی هر ناخن بریزید یا ناخن را در ظرف روغن فرو کنید. این کار به نازک شدن لایه رویی لاک ناخن کمک می‌کند و لایه‌های نازک سریع‌تر خشک می‌شود.

سریع خشک کردن لاک ناخن، پس از اینکه قطره‌های کوچک روغن را روی ناخن‌ها مشاهده کردید، آن‌ها را به کمک یک دستمال کاغذی پاک کنید. این روش در تقویت و آبرسانی پوست اطراف ناخن‌ هم موثر است.

بیشتر بخوانید: باکلاس ها با هر لباس چه گردنبندی میندازن؟

برایتان جالب خواهد بود: با کمک این گیاه ارزان موهایی سالم و زیبا داشته باشید+نحوه تهیه ماسک مو و چگونگی مصرف

۴- بجای یک لایه ضخیم، دو لایه نازک لاک بزنید

اگر به‌دنبال سریع خشک کردن لاک هستید، می‌توانید بجای یک لایه ضخیم، دو لایه نازک لاک بزنید. هرچه لایه لاک روی ناخن شما نازک‌تر باشد، سریع‌تر خشک می‌شود. اگر یک لایه لاک بزنید، کمی صبر کنید و بعد لایه دوم را بزنید، در مقایسه با وقتی که یک لایه ضخیم، لاک ناخن شما زود‌تر خشک می‌شود و جلوه بسیار زیباتری پیدا می‌کند.

سریع خشک کردن لاک ناخن

۵- تاپ کات خشک کننده لاک ناخن، یک تیر و چند نشان

سریع خشک کردن لاک ناخن، یکی از محصولاتی که برای خشک کردن سریع ناخن فرموله شده، تاپ کات (Top Coat) است. این محصول به شما کمک می‌کند تا لاک ناخن خود را سریع‌تر خشک کنید. به‌علاوه، تاپ کت‌ها از شکستن ناخن جلوگیری می‌کنند، باعث ماندگاری بیشتر لاک می‌شوند و جلوه‌ای براق به آن‌ها می‌بخشند.

۶.از لاک باکیفیت استفاده کنید

لاک‌هایی که کیفیت خوبی ندارند به ساختار و بافت‌ ناخن‌ها آسیب می‌زنند، به علاوه زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند. پس بهتر است سراغ خرید لاک‌هایی بروید که از فرمولاسیون دقیق استفاده کرده و زمان زیادی برای خشک شدن نیاز ندارند. اگر برای انتخاب لاک سردرگم هستید، می‌توانید مقاله راهنمای انتخاب و خرید بهترین لاک ناخن را مطالعه کنید تا یک انتخاب مطمئن و مناسب داشته باشید.

 

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالا بپسندید: چند ماده طبیعی عالی برای آبرسانی و رفع خشکی پوست!

جالب خواهد بود: ۱۰ مدل زن کره ای که زیبایی و جذابیت خیره کننده ای دارند + عکس

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 5 =

دکمه بازگشت به بالا