;
تفریح و سرگرمی

آزمون مغز: آیا مغزتان جوان است| در تصویر ابتدا چه دیدید؟

آزمون مغز با تصویر پیرزن: این تصویر که با توضیح همسر یا مادر شوهر در فضای مجازی بسیار معروف است، از کلاسیک ترین و معروف ترین تست های تصویری معمایی در تاریخ تصاویر و پازل های معمایی است. تصویر W. E. Hill را ببینید و بگویید ابتدا زن جوان را دیدید یا زن پیر را؟ چه تعداد چهره در این تصویر پنهان شده است. این آزمون مغز با تصویر پیرزن نشان می دهد که مغز شما واقعا ًچند ساله است؟ با آزمون مغز با تصویر پیرزن و مجله خبری چشمک همراه باشید.

این تصویر برای اولین بار بر روی یک کارت پستال آلمانی در سال 1888 ارائه شد. این تصویر نیز توسط یک هنرمند و کاریکاتوریست انگلیسی به نام ویلیام الی هیل در نشره آمریکایی “Puck” در 1915 به تصویر کشیده شد.

اگر آماده هستید با دقت به تصویر نگاه کنید. به تصویر نگاهی بیندازید در حد نیم ثانیه. آنچه را که می بینید، مشخص کنید. پیرزن یا دختر جوان؟ تصویر آزمون مغز با تصویر پیرزن نشان می دهد که مغز شما چند ساله است؟

شاید بپسندید: داستان کوتاه الاغ باهوش و گرگ طمعکار| دیوانه در کار خود هشیار است!

آزمون مغز با تصویر پیرزن

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

به گفته Psychology Today، ورزش منظم مغز می تواند حافظه، تمرکز و توانایی های تفکر جانبی را بهبود بخشد. باور نکردنی است که چگونه یک سرگرمی دلپذیر مانند حل پازل یا جدول کلمات متقاطع ممکن است چنین مزایای عظیمی بر سلامت کلی شما داشته باشد. یک نگاه کوتاه به تصویر بیندازید و ببینید در نگاه اول در تصویر چه چیزی دیدید!؟

شاید بپسندید: تست هوش: با توجه به 3 عبارت دیگر، پاسخ عبارت 7+3=؟ چند می شود!؟

آزمون مغز با تصویر پیرزن

شاید بپسندید: حاصل عبارت ریاضی فوق چند می شود؟ | عجله نکنید، خیلی ها موفق نشدند!

.

.

.

شاید بپسندید: چیستان: کدام کشور است که سه حرف اولش اسم یکی از سبزیجات است!؟

.

.

.

.

احتمالا بپسندید: با دلیل بگوئید که دختر نامزد کدامیک از این دو مرد جوان است!

پاسخ آزمون مغز با تصویر پیرزن

اگر بتوانید هر دو زن را در این توهم بینایی کلاسیک یا ت آزمون مغز همسر یا مادر شوهر تشخیص دهید، قدرت بینایی بسیار خوبی دارید.

احتمالا بپسندید: مردم حکیم و زن شایعه ساز | درسی که مرد حکیم به زن خاله زنک داد!

.

.

.

.

.

.

.

شاید بپسندید: اصطلاح “مژدگانی که گربه ما عابد شد” از کجا آمده است+داستان

برخی ممکن است شاهد دختر جوانی باشد که به سمت شانه سمت راست خود نگاه می کند.

برخی دیگر شاهد دیدن پیرزنی هستند که به جلو نگاه می کنند.

شما در ابتدا متوجه کدام تصویر شدید؟ پیرزن را دیدید با دختر جوان؟ اصلا توانستید هر دو شکل را شناسایی کنید؟

شاید بپسندید: ماجرای غذای رعیتی ناصرالدین شاه: وقتی ناصرالدین شاه تصمیم گرفت غذای رعیتی یعنی ماست و خیار بخورد!

آزمون با تصویر پیرزن

در این مطالعه آمده است که افراد مسن ابتدا متوجه زن مسن می شوند، در حالی که افراد جوان تر چهره جوان تر را می بینند. این مطالعه شامل 393 شرکت کننده (242 مرد، 141 زن) از سنین 18 تا 68 سال با میانگین سنی 32 سال بود. تصویر به مدت نیم ثانیه به آنها نشان داده شد و سپس از آنها خواسته شد که ابتدا جنسیت و سن شکلی را که دیدند نشان دهند.

اکثر شرکت کنندگان ابتدا زن جوان را دیدند.  هنگامی که محققان 10 درصد مسن ترین و 10 درصد جوان ترین افراد مورد بررسی را از هم جدا کردند، دریافتند که گروه مسن تر ابتدا زن مسن را دید. از سوی دیگر، افراد جوان، چهره جوان‌تر را می‌دیدند. هدف از این مطالعه تعیین این بود که آیا “سوگیری های سنی خود بر تفسیر اولیه یک تصویر در سطح ناخودآگاه تاثیر می گذارد.”.

 

امیدوارم از آزمون مغز با تصویر پیرزن استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

 

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: با دلیل بگوئید که کدومیکی اومده رستوران، در حالی که پول کافی نداره!؟

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

احتمالا بپسندید: حکایت مرد دستفروش و خر حیله گری که فکر می کرد می تواند دستفروش را مثل خودش خر کند!‎

 

برایتان جالب خواهد بود

کدامیک از افراد تصویر انسان است و یک موجود بیگانه نیست!

چیستان:به گردی یک تابه و به گودی یک تشت است، ولی با آب اقیانوس نمی‌توان آن را پر کرد!

آزمون تمرکز: کدام لیوان چای زودتر از بقیه، پر می شود!؟

اصطلاح حرف مفت نزن از کجا آمد!؟ | حکایت حرف مفت زدن!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا