;
دنیای مدگوناگون

افتادگی سینه پس از شیردهی + دلایل و ۶ درمان موثر برای دوباره سفت شدن سینه ها!

افتادگی سینه پس از شیردهی: بچه دار شدن یک تجربه واقعاً زیبا است. با این حال، بسیاری از زنان درباره تغییرات فیزیکی بدن‌شان پس از زایمان و شیردهی اظهار نگرانی می‌کنند. یکی از تغییرات فیزیکی خانم‌ها بعد از شیردهی، تغییر شکل سینه است.

افتادگی سینه بعد شیردهی ممکن است روی اعتماد به نفس بسیاری از خانم‌ها تأثیر منفی بگذارد. با این حال، با کمی مراقبت و تغییر در سبک زندگی می‌‌توان ظاهر سینه‌ها را به حالت قبل برگرداند. با ما همراه باشید تا علت افتادگی سینه بعد شیردهی و نحوه درمان آن را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: درمان لک قهوه ای پوست با ضد لک های گیاهی و خانگی  + روش

آیا شیر دهی باعث افتادگی سینه می شود؟

شیردهی هیچ تغییری در شکل و حجم سینه‌های شما ایجاد نمی‌کند. با این حال، وقتی سینه‌هایتان در دوران بارداری سنگین می‌شوند، به رباط‌های حمایت کننده خود فشار وارد می‌کنند. پس حتی اگر خانمی بعد از بارداری به نوزاد خود شیر ندهد، کشش رباط‌ها از دوران بارداری ممکن است به افتادگی سینه‌ها کمک کند.

به عبارت دیگر، افزایش طبیعی وزن و حجم سینه‌ها در دوران بارداری و متعاقب آن، کاهش حجم در دوران بعد از بارداری باعث افتاده شدن سینه‌ها می‌شود. البته ناگفته نماند که هر گونه کاهش وزن قابل توجه، به هر دلیلی، می‌تواند اثرات مشابه داشته باشد.

 شاید بپسندید: ۵ چیزی که در مورد پریود به دخترتان نباید بگویید!

افتادگی سینه پس از شیردهی

شاید بپسندید: رازهای زیبایی طبیعی زنان ترکیه فاش شد!

علت افتادگی سینه بعد از شیردهی

افتادگی سینه پس از شیردهی، پوست و بافت سینه شما می‌تواند توسط جریان شیر کشیده شود. وقتی به نوزاد خود شیر می‌دهید، پوست و بافت سینه شما می‌تواند توسط جریان شیر کشیده شود. به همین دلیل، برخی از زنان احساس می‌کنند که سینه‌هایشان در اثر شیردهی افتاده یا خالی شده است و ساختارهای تولید کننده شیر به اندازه قبل از بارداری کوچک می‌شوند. این یک مشکل زیبایی است، اما نگرانی پزشکی به حساب نمی‌آید.

زنان اغلب می‌ترسند که فقط شیردهی به تنهایی سینه‌هایشان را افتاده کند، اما سایر عوامل دخیل در افتادگی سینه بعد از شیردهی عبارتند از:

شاخص توده بدنی و درصد چربی بدن شما

تعداد بارداری‌های قبلی

اندازه سینه قبل از بارداری

سن

سابقه سیگار کشیدن

از طرفی، سینه‌ زنان با هم فرق می‌کند. ممکن است بعضی از زنان بعد از شیردهی سینه‌هایشان افتاده شود، اما بعضی‌های دیگر تغییری مشاهده نکنند. به عنوان مثال، پُر شدن سینه، یا پر شدن بیش از حد دردناک سینه‌ها با شیر، یک بیماری شایع است که ممکن است پس از آن، یکی از سینه‌ها کمی بدشکل شود یا حتی ممکن است یک سینه شیر بیشتری نسبت به دیگری تولید کند که این مورد نیز منجر به عدم تقارن سینه‌ها می‌شود.

احتمالاً بپسندید: مژه های بلند و پرپشت: ۹ خوردنی که مژه ها را دوبرابر می کند!

را‌ه‌های جلوگیری از افتادگی سینه بعد از شیردهی

۱- سوتین حمایتی بپوشید

پوشیدن سوتین حمایتی می‌تواند سینه‌های شما را بالا نگه دارد و حالت افتاده آن‌ها را برطرف کند. این نوع سوتین به ویژه در هنگام ورزش کردن یا انجام تمرینات ضربتی بسیار کمک کننده است.

افتادگی سینه پس از شیردهی، برعکس، فراهم نکردن حمایت کافی از سینه‌ها می‌تواند به مرور زمان به بافت‌های همبند آن‌ها آسیب دائمی بزند.

شاید بپسندید: زیباترین لب ها: با این لبا‌س‌ ها حتما باید رژ قرمز بزنید!

۲- هیدراته بمانید

هیدراته ماندن به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و کند شدن روند افتادگی آن کمک می‌کند. برای جلوگیری از افتادگی سینه بعد شیردهی، روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید و از مصرف داروهای ادرارآور و نوشیدنی‌های کم آب کننده مانند الکل، قهوه، چای و نوشابه خودداری کنید.

افتادگی سینه پس از شیردهی، علاوه بر این، از یک مرطوب کننده بی خطر برای مراقبت از بافت‌های ظریف اطراف سینه خود کمک بگیرید.

احتمالاً بپسندید: 16 مهمترین راز زیبایی و تناسب اندام زنان چینی!

افتادگی سینه پس از شیردهی

۳- برحسب نیاز به کودک خود شیر بدهید

اگر می‌خواهید از افتادگی سینه بعد از بارداری جلوگیری کنید، باید برحسب نیاز به کودک خود شیر بدهید. علاوه بر این، بین زمان‌های شیردهی خود زیاد فاصله نیندازید، زیرا ممکن است منجر به پف کردن سینه‌ها شود.

پف کردن سینه‌ها نه تنها می‌تواند پوست سینه‌ها را بکشد، بلکه گاهی ممکن است مجاری شیری را نیز مسدود کند و منجر به بیماری دردناکی به نام ماستیت شود.

پس هر وقت احساس می‌کنید سینه‌هایتان پر شده‌اند، به نوزاد خود شیر بدهید و اگر کودک شما آماده شیر خوردن نیست، شیر خود را پمپ کرده و برای استفاده بعدی منجمد کنید.

احتمالاً بپسندید: با روتین ضد پیری جنیفر لوپز شما هم جوان بمانید!

۴- وزن مناسب خود را حفظ کنید

بخشی از علت افتادگی سینه بعد شیردهی مربوط به تغییرات سریع و ناگهانی وزن است. اگر می‌خواهید فرم سینه‌های شما بعد از زایمان به هم نریزند، به فکر کاهش وزن سریع نباشید. نوسانات سریع وزن می‌تواند باعث از دست دادن الاستین و کلاژن شود که افتادگی سینه‌ها را به دنبال دارد.

پس وزن خود را حفظ کنید و سپس، آرام آرام با کمک یک مشاور تغذیه خوب به وزن ایده‌آل خود برگردید.

شاید بپسندید: با کمک این مواد طبیعی موهای خوشرنگ، درخشان و زیبا داشته باشید!+ طرز تهیه و استفاده

۵- شیر را آهسته از نوزاد خود بگیرید

همان‌طور که گفتیم، بخشی از علت افتادگی سینه بعد شیردهی مربوط به تغییرات سریع و ناگهانی وزن است.

نکته‌ای که می‌تواند به سفت شدن سینه‌ها پس از زایمان کمک کند، از شیر گرفتن تدریجی است. از شیر گرفتن آهسته یا تدریجی باعث می‌شود که سینه‌های شما با روند کندتری تغییر کنند و ظاهر بهتری داشته باشند. این کار به دلایل جداگانه برای نوزاد شما نیز مفید است.

بیشتر بخوانید: تپل شدن صورت: طرز تهیه جوانه گندم با پارچه  برای تپل شدن صورت و گونه ها!

روش های درمان افتادگی سینه

۱- ورزش کنید

ورزش علاوه بر تقویت بدن و بازیابی قدرت، به کاهش چربی ذخیره شده در بافت‌ها نیز کمک می‌کند. ورزش عضلات قفسه سینه زیر نظر یک مربی خوب می‌تواند ظاهر قبلی سینه‌های شما را برگرداند.

افتادگی سینه پس از شیردهی، البته نتایج آن به پای نتایج روش‌های جراحی نمی‌رسد، اما اگر خاصیت ارتجاعی پوست خوب باشد و افتادگی پوست کم، نتایج بهتری به دست می‌آید.

احتمالاً بپسندید: اگر به این 8 کار عادت داری، آنها را کنار بذاز چون ضریب هوشی ات رو پایین میاره!

۲- انتخاب‌های غذایی سالم داشته باشید

همان‌طور که گفتیم، تغییرات وزن تاثیر به سزایی بر ظاهر سینه‌های شما دارد. پس برای جلوگیری از افتادگی سینه‌ بعد شیردهی، از رژیم‌های سخت پرهیز کنید و الاستین و کلاژن سینه‌هایتان را حفظ کنید تا افتادگی آن‌ها برطرف شود.

هم‌چنین، باید مصرف سیگار و غذاهای ناسالم را کاهش دهید. جدای از آن نیز باید آب زیاد بنوشید و غذای سالم بخورید تا سینه‌های سفت و خوش فرم داشته باشید.

احتمالاً بپسندید: چهره بدون آرایش سلنا گومز: او با انتشار این عکس ها اعتماد بنفس خود را به رخ کاربران کشید!

افتادگی سینه پس از شیردهی

احتمالاً بپسندید: قطع ریزش مو با نسخه های شگفت انگیز پیاز

 

۳- جراحی لیفت سینه (ماستوپکسی) انجام دهید

لیزر درمانی، تولید کلاژن را برای افزایش خاصیت ارتجاعی پوست سینه تحریک می‌کند. روش لیفت سینه نوعی جراحی است که به کمک آن می‌توانید پوست و بافت اضافی را از سینه‌های خود خارج کنید و آن‌ها را از حالت افتاده بیرون بیاورید.

بسیاری از خانم‌ها این روش را بعد از بارداری و شیردهی خود انجام می‌دهند تا سینه‌های سفت و خوش فرم داشته باشند. با این حال، شما نیاز دارید که با یک متخصص زیبایی خوب مشورت کنید تا تمام عوارض و عواقب آن را در نظر بگیرید.

احتمالاً بپسندید: صاف کردن موها در خانه با نوشابه: دیگر نیازی به کراتین تراپی ندارید!

۴- از درمان افتادگی سینه با لیزر استفاده کنید

در طول لیزر درمانی، پزشک با استفاده از پرتوهای پرانرژی سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و در عین حال، تولید کلاژن را برای افزایش خاصیت ارتجاعی پوست سینه تحریک می‌کند.

این روش نیازی به مداخله جراحی ندارد و از آن جایی که طی آن هیچ برشی ایجاد نمی‌شود، لازم نیست نگران خطر ایجاد اسکار باشید. با این حال، اگر دنبال نتایج طولانی‌مدت هستید، شاید ناچار باشید که بیشتر از یک بار این روش را انجام دهید.

احتمالاً بپسندید: تیپ پاییزی شیک: با این ترفندهای ساده در پاییز خوش تیپ و باکلاس می شوید!

۵- از روش لیفت سینه با نخ استفاده کنید

افتادگی سینه پس از شیردهی، نخ اپتوس یک روش نوآورانه آرایشی و غیرتهاجمی است که به بالا بردن فیزیکی پوست اطراف سینه با استفاده از نخ‌های خاردار کمک می‌کند.

در واقع، این روش نیز همان لیفت سینه است، اما نوع نخی که در آن استفاده می‌شود مخصوص است و به همین دلیل، نتایج آن می‌تواند تا چند سال باقی بماند.

شاید بپسندید: ۴ بهترین رنگ رژ لب برای سفید دیده شدن دندان ها!

۶- از لیفت سینه با روش‌های بدون جراحی استفاده کنید

علاوه بر لیفت سینه با نخ، یکی از روش‌های غیرجراحی لیفت سینه استفاده از پالس الکتریکی است که از طریق یک دستگاه دستی به سینه‌های شما منتقل می‌شود و ماهیچه‌های اطراف آن‌ها را سفت کند.

هنگامی که عضله قفسه سینه شما سفت می‌شود، سینه‌هایتان کشیده‌تر و برجسته‌تر به نظر می‌رسند و دیگر از افتادگی خبری نیست. این روش غیرتهاجمی است، اما برای دستیابی به نتایج مطلوب نیاز به جلسات مکرر دارد.

بیشتر بخوانید: کوچک کردن بینی در خانه با زنجبیل تنها در ۱۰ روز!  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا