;
درمان خانگیسلامت

رفع بوی پا: راهکارهای موثر، طبیعی و قطعی برای رفع بوی پا

رفع بوی پا: نیازی نیست خجالت بکشید یا بترسید زیرا بوی پا چیزی است که همه می توانند آن را تجربه کنند. گاهی اوقات یک مشکل سلامتی یا انتخاب نادرست کفش می تواند باعث این مشکل شود. اما نگران نباشید شما می توانید از شر آن خلاص شوید. به علاوه به این نکته دقت کنید که خوب به نظر رسیدن، بوی خوب و خنده زیبا… از جمله چیزهایی است که همه می خواهند.

به خصوص خانم ها به این سه مورد توجه  ویژه ای دارند. تعداد مردان آراسته و شیک نیز کم نیست. با این حال، بوی پا به خصوص برای مردان همیشه یک مساله است. شما می توانید با یک عطر از بیرون این مشکل را کنترل کنید، اما ممکن است نتوانید راه حلی برای از بین بردن بو از داخل پیدا کنید. در این مطلب به راه های طبیعی برای از بین بردن بوی بد پا پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: از بین بردن بوی بد دهان با ۱۰ روش خانگی آسان و موثر

۱.جوراب های نخی

رفع بوی پا، جوراب های نخی با بافت نرم باید به جای جوراب های پلی استر که باعث بوی بد پا می شوند ترجیح داده شود. نه تنها کفش، بلکه جورابی که می پوشید نیز بسیار مهم است.

رفع بوی پا

۲.کفش مناسب

برای از بین بردن بوی بد پا باید کفش مناسبی را انتخاب کنید. کفشی با بافت پارچه ای زیرا پارچه اجازه می دهد هوا از کفش عبور کند و کفش های انعطاف پذیر چرم طبیعی می توانند از بو جلوگیری کنند. کفشی را انتخاب کنید که به شما احساس راحتی بیشتری بدهد.

رفع بوی پا، همچنین مراقب باشید که این کفش ها را بدون جوراب نپوشید. همچنین، هنگام عصر که به خانه می آیید، کفش های خود را در بالکن بگذارید تا هوای تازه بوی بد آن را از بین ببرد.

۳.سرکه

رفع بوی پا، هفته ای یک بار سرکه را به آب اضافه کنید و پاهای خود را به مدت ۱۵ دقیقه در این آب قرار دهید. سرکه برای بسیاری از مشکلات مفید است. اگر مشکل سلامتی مربوط به پاهای خود دارید، می توانید با سرکه از شر آن خلاص شوید.

۴.آب نمک

روش دیگر آب نمک است. به غیر از آب سرکه، می توانید پاهای خود را به مدت ۱۵ دقیقه در آب نمک نیز خیس کنید. در روشی دیگر از چای و نوشابه استفاده می شود. بوی پاها در آب با چای و نوشابه از بین می رود.

بیشتر بخوانید: سیاهی زیر بغل چگونه رفع می شود؟ + ۵ روش آسان و خانگی

رفع بوی پا

۵.خشک نگهداشتن پاها

رفع بوی پا، همچنین پاهای خود را خشک نگه دارید. اجازه ندهید خیس یا مرطوب بماند. اجازه ندهید پاهای تان برای مدت طولانی در کفش بماند.

سخن آخر

اما اگر کاربردهای ذکر شده در بالا برای از بین بردن بوی بد پا موثر نیست، حتما باید با پزشک مشورت کنید. ممکن است مشکل سلامتی جدی داشته باشید که ممکن است باعث بوی بد پا شود.

بیشتر بخوانید: ۱۴ کاربرد جوش شیرین در شستشو و نظافت خانه که باورتان نمی شود!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا