;
آرایش و زیباییدنیای مد

کرم دور چشم خانگی: ۶ کرم جادویی برای چشمان زیبا و جوان

کرم دور چشم خانگی: ناحیه اطراف چشم بسیار حساس است و برای جلوگیری از پیری زودرس و سیاهی دور چشم باید مراقبت بیشتری داشته باشیم. یک کرم دور چشم خوب چیزی است که همه ما به آن نیاز داریم. با این حال، اگر نگران استفاده از مواد شیمیایی در اطراف ناحیه حساس چشم هستید، می توانید از کرم دور چشم خانگی با مواد طبیعی استفاده کنید.

در بخش آرایش و زیبایی چشمک، ۶ کرم دور چشم طبیعی و خانگی آورده شده است که می‌توانید در خانه، آن‌ها را برای رفع خطوط ریز، محو کردن حلقه‌های تیره، صاف کردن و مرطوب کردن ناحیه زیر چشم تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: چشم های حساس: ۷ نکته مهم برای آرایش چشم های حساس

۱.روغن نارگیل و روغن ویتامینE

کرم دور چشم خانگی، ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک چهارم قاشق چایخوری روغن ویتامین E نیاز دارید. این مواد را در یک کاسه شیشه ای بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. آن را در یخچال بگذارید تا سفت شود. این تمام چیزی است که در این کرم دور چشم آسان وجود دارد.

در شب، مقدار کمی از این بهترین کرم ضد پیری را زیر چشمان خود بمالید و آماده باشید تا صبح جوان تر و درخشان تر به نظر برسید. روغن نارگیل رطوبت پوست را تامین می کند و در عین حال بافت های زیرین را تقویت می کند. روغن ویتامین E مملو از آنتی اکسیدان هایی است که به محافظت و ترمیم پوست کمک می کند.

کرم دور چشم خانگی

۲.روغن نارگیل و روغن پامچال

کرم دور چشم خانگی، ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل، ۱ قاشق غذاخوری روغن ویتامین E و ۱ قاشق غذاخوری روغن پامچال را در یک کاسه شیشه ای بریزید. در یک قابلمه کوچک مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید. کاسه شیشه ای خود را در آب قرار دهید تا روغن ها گرم شوند.

روغن را برای نگهداری در شیشه یا ظرف کوچک بریزید. هر شب آن را دور چشم بمالید و مراقب باشید که کرم وارد چشم نشود. روغن پامچال از دیرباز به دلیل خواص ضد پیری اش شناخته شده است، به یکدست شدن رنگ پوست کمک می کند و برای ترمیم پوست در سطح سلولی موثر است.

بیشتر بخوانید: ترفندها و نکات آرایش چشم: چگونه آرایش چشم بی‌نقص داشته باشیم؟

۳.عسل و روغن جوجوبا

۳  قاشق چایخوری عسل، ۱ قاشق روغن جوجوبا، ۳ قاشق چایخوری روغن هسته زردآلو و ۱ قاشق چایخوری موم زنبور عسل را در یک قابلمه کوچک ریخته و آن را در حرارت بسیار کم گرم کنید.

اجازه دهید در دمای اتاق خنک شود و سپس ۵ قطره اسانس دانه هویج به آن اضافه کنید. کرم دور چشم شما آماده است، آن را در یک ظرف شیشه ای تمیز نگهداری کنید و هر شب به اطراف چشم تان بمالید.

۴. روغن جوجوبا و اسانس بابونه

کرم دور چشم خانگی، ۱ قاشق روغن جوجوبا و ۵ قطره اسانس بابونه و ۵ قطره اسانس گل رز را با هم مخلوط کرده و در یک بطری شیشه ای نگهداری کنید. از این روغن هر شب در اطراف دور چشم برای صاف کردن ناحیه زیر چشم استفاده کنید. این روغن ها برای از بین بردن چروک ها عالی عمل می کنند.

بیشتر بخوانید: وازلین: بهترین پاک کننده آرایش چشم +جلوگیری از چین و چروک

کرم دور چشم خانگی

۵. آووکادو

کرم دور چشم خانگی، نصف آووکادو را له کنید تا خمیری یکدست شود و حالا ۲ قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین به آن اضافه کنید. محتویات را در ظرفی نگهداری کنید و از آن به عنوان مرطوب کننده برای اطراف چشم تان استفاده کنید. این ماسک چشم را هر روز برای اطراف چشم تان بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

۶.آلوئه ورا

کرم دور چشم خانگی، ژل آلوئه ورا و ویتامین E نه تنها می تواند التهاب و قرمزی روی پوست را کاهش دهد، بلکه به جلوگیری از پف کردگی و آبرسانی به پوست کمک می کند.

برای تهیه آن، ۱ قاشق غذاخوری روغن گل رز و همچنین ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا تازه و کپسول ویتامین E را در یک کاسه بریزید و این مواد را با هم مخلوط کنید. می توانید چند قطره روغن نارگیل را به همراه گلاب اضافه کنید. همه مواد را با هم مخلوط کرده و برای اطراف چشم تان استفاده کنید. بعد از استفاده می توانید آن را در یخچال نگهداری کنید تا فاسد نشود.

بیشتر بخوانید: فواید شگفت انگیز آلوئه ورا برای پوست و زیبایی + عوارض جانبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا