;
آرایش و زیباییدنیای مد

روتین مراقبت از پوست: ۷ نکته مراقبت از پوست در فصل بهار که هر خانمی باید آن را انجام دهد!

روتین مراقبت از پوست: بهار زمان تجدید حیات است، غوغای پرندگان، شکوفه دادن گل ها، و بیرون آمدن پوست شما از پیله ای از مرطوب کننده های فشرده زمستانی و فصل سرما است. پس از ماه‌ها تناوب بین هوای گرم و خشک داخل خانه و سرمای سخت بیرون، پوست شما قطعا برای تغییر مراقبت از پوست فصلی آماده است.

بنابراین در دنیای مد از این ۷ مرحله برای درخشان شدن پوست بهاری استفاده کنید تا پوست خود را از خواب زمستانی بیدار کنید و درخشش سالم خود را به دست آورید.

بیشتر بخوانید: 6 مهمترین استفاده غلط از محصولات آرایشی که احتمالاً شما نیز به آن ها بی توجه هستید!

۱.پوست خود را لایه برداری کنید

اولین قدم در مسیر داشتن پوستی درخشان با لایه برداری از لایه ماندگار زمستان شروع می شود. حتی اگر سلول‌های پوست دائماً بازسازی می‌شوند، لکه‌های سنگین زمستانی شما ممکن است مانع از بین رفتن موثر پوست مرده شوند. بهترین راه برای لایه برداری پوست این است که یک حمام آب گرم داشته باشید و با استفاده از یک اسکراب قوی اما ملایم طبیعی یا اسکراب های بازاری مناسب پوست تان را لایه برداری کامل کنید. همه جای بدن خود را با اسکراب بشویید، به خصوص آن نقاطی که مستعد ایجاد لکه های زبر هستند مانند زانو، آرنج، پا، دست و پشت.

روتین مراقبت از پوست، به یاد داشته باشید که اکثر اسکراب های بدن برای استفاده روی صورت شما خیلی خشن هستند. برای لایه برداری پوست لطیف تر خود، مانند اسکراب روزانه روشن کننده یک محصول مخصوص صورت و ملایم را استفاده کنید.

احتمالاً بپسندید: جلوگیری از ریزش مو با آب رزماری: چگونه آب رزماری برای رفع خشکی و ریزش موهای مان درست کنیم؟

۲.پوست خود را هیدراته کنید

آیا به نظر می رسد که نوشیدن آب بیشتر ریشه هر رژیم غذایی، تمرین و مراقبت از پوست است؟ این به این دلیل است که واقعاً برای بدن شما معجزه می کند! اندام های شما برای عملکرد به آب نیاز دارند و پوست شما بزرگترین اندام بدن شماست. هرچه بیشتر آب بنوشید، راحت تر از خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوستتان جلوگیری می کنید.

احتمالاً بپسندید: بوتاکس خانگی: ماسک سفیده تخم مرغ برای سفت کردن پوست را با این روش درست کنید!

روتین مراقبت از پوست

۳.از کرم ضد آفتاب حتی در روزهای ابری استفاده کنید

روتین مراقبت از پوست، کرم ضد آفتاب فقط برای آن روزها در ساحل نیست. حتی روزهای ابری همچنان می تواند اشعه های مضر UV را برای حمله به پوست شما ارسال کند. بنابراین از آن محافظت کنید. برای محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید، حتی در روزهای ابری از کرم ضد آفتاب مناسب و سبک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تاریخ انقضای محصولات آرایشی + نشانه های فاسد شدن آن ها

۴.میوه ها و سبزیجات تازه بخورید

روتین مراقبت از پوست، وقتی صحبت از هیدراتاسیون شد، یک راه عالی برای دریافت آب بیشتر در روز مصرف میان وعده میوه و سبزیجات تازه است. میوه‌ها و سبزیجات تازه می‌توانند میان‌وعده‌ای لذیذ و مملو از آب مورد نیاز سیستم بدن شما باشند به علاوه ویتامین‌ها و مواد مغذی. آب همچنین به پوست شما کمک می کند تا خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کند، به این معنی که می تواند به مبارزه با علائم پیری پوست کمک کند. غذاهای عالی برای پوست سالم عبارتند از کاهو، بروکلی، گریپ فروت، هویج، سیب و هندوانه. مطالعات نشان داده اند که مرکبات به ویژه برای سلامت پوست و درخشش پوست مفید هستند.

احتمالاً بپسندید: خانم ها بخوانند: مردها عاشق این ۸ مدل موی زنانه هستند!

۵.از مرطوب کننده سبک تر استفاده کنید

روتین مراقبت از پوست، در حالی که در زمستان از سر تا پا مرطوب‌کننده غلیظ و سنگین استفاده می‌کردید، همان محصولات می‌توانند با گرم‌تر شدن روزها، لایه‌ای چرب روی پوست شما باقی بگذارند. به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست بهاری خود، مرطوب کننده سبک تری را انتخاب کنید تا پوست خود را سالم و هیدراته نگه دارد بدون اینکه آن را سنگین کنید. لوسیون صورت و بدنی را انتخاب کنید که فوق العاده سبک و قابل تنفس باشد.

احتمالاً بپسندید: در خانه یک کرم دور چشم سه کاره بسازید: این کرم خانگی باعث رفع چین و چروک، خطوط ریز و حلقه های تیره چشم می شود!

روتین مراقبت از پوست

۶.ورزش کنید

روتین مراقبت از پوست، رفتن به باشگاه یا انجام تمرینات خانگی می تواند آخرین چیزی باشد که می خواهید در روز پرمشغله خود انجام دهید. نکته اصلی این است: ورزش جریان خون را افزایش می دهد که به حفظ سلول های پوستی سالم کمک می کند. سلول های پوست مرطوب، پوست را درخشان می کند. شما حتی مجبور نیستید به باشگاه بروید. اگر بیرون خوب است، ۳۰ دقیقه روی چمن خود یوگا انجام دهید. یا از هوای تازه بهاری استفاده کنید و با بچه ها  در هوای گرم شبانه قدم بزنید.

شاید بپسندید: زندگی خصوصی هانده ارچل: ۱۵ نکته خصوصی در مورد هانده ارچل زیباترین بازیگر ترک که نمی دانستید!

۷.برس های آرایش خود را تمیز کنید

در حالی که در حال تمیز کردن خانه و کمدهای خود هستید، توجه به محصولات آرایشی و بهداشتی را هم فراموش نکنید. برس‌ها و اسفنج‌های آرایشی می‌توانند مقدار بسیار بدی از کثیفی‌ها و باکتری‌هایی که به سختی قابل مشاهده هستند ایجاد کنند و با هر بار استفاده، میکروب‌ها را روی صورت‌تان می‌برند. برس های خود را به آرامی با یک پاک کننده طبیعی بشویید، سپس آنها را به مدت ۲۴ ساعت صاف کنید تا خشک شوند. شامپو بچه اسلحه مخفی ماست، زیرا به آرامی می تواند محصولات آرایشی و برس های تان را پاکسازی کند و عاری از پارابن، فتالات، سولفات و رنگ است.

بیشتر بخوانید:

نگهداری درست وسائل آرایشی: این لوازم آرایشی باید حتما در یخچال نگهداری شوند!

شاید بپسندید: روش های زدن لاک دو رنگ: ۳ روش ساده برای زدن لاک دو رنگ زیبا و شیک + آموزش تصویری

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا