;
آرایش و زیباییدنیای مد

مراقبت از موهای نازک و خشک: با این ۱۰ نکته ساده از خشکی و وز شدن مو در تابستان جلوگیری کنید!

مراقبت از موهای نازک و خشک: موی خشک در تابستان بیشتر از هر نوع مویی دچار مشکل وز شدن می‌شود؛ مشکلی که حتی از نیش پشه هم آزاردهنده‌تر است! دلیل این مشکل آن است که موی خشک، رطوبت اضافه موجود در هوا را جذب کرده و این رطوبت باعث تورم ساقه مو و شکستگی کوتیکول آن می‌شود. در چنین شرایطی مو متورم و بدحالت شده و نرمی و صافی خود را از دست می‌دهد. با این حال با کمی مراقبت بیشتر، در فصل تابستان هم موهای زیبایی خواهید داشت. پس لطفاً این نکات را به خاطر بسپارید.

بیشتر بخوانید: خانم ها بخوانند: مردها عاشق این ۸ مدل موی زنانه هستند!

۱.فصل تابستان را با کوتاه کردن موها آغاز کنید

با اندکی کوتاه کردن موها از شر موخوره خلاص می‌شوید و ظاهر جدیدی را تجربه می‌کنید. در اواسط فصل تابستان هم باید دوباره موهایتان را کمی کوتاه کنید زیرا در فصل‌های بهار و تابستان موهای بیشتری در مرحله رشد (آناژن) هستند.

۲.از موها در مقابل نور خورشید محافظت کنید

سعی کنید استفاده از یک محصول مراقبت از مو را که حاوی فیلترهای UV است، تبدیل به عادت روزانه کنید (این محصول می‌تواند به شکل اسپری، ژل یا کرم باشد). این محصولات از موها در مقابل آسیب نور خورشید محافظت می‌کنند و جلوی پاک شدن رنگ موهای رنگ‌شده را می‌گیرند.

مراقبت از موهای نازک و خشک، اگر زمان زیادی را بیرون از خانه و در فضای باز می‌گذرانید، یک کلاه لبه‌دار بزرگ سر کنید. این کلاه نه تنها مانع از سوختن موها می‌شود بلکه از پوست سر، گوش‌ها، قسمت بزرگی از پوست صورت و نواحی مستعد سرطان پوست حفاظت می‌کند.

احتمالاً بپسندید: اعتراف جنجالی جنیفر درباره فرزندانش؛ جنیفر لوپز خود را گناهکار می داند!!

مراقبت از موهای نازک و خشک

۳.موها را قبل از شنا کردن خیس کنید

اگر به شنا می‌روید، کلاه شنا بپوشید و از یک نرم‌کننده موی بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید. اگر موها با آبِ تمیز یا نرم‌کننده بدون نیاز به آبکشی مرطوب شده باشد، مقدار زیادی از آب شور یا مواد شیمیایی استخر را جذب نخواهد کرد. بهتر است برای مراقبت از مو در تابستان، پس از شنا کردن (چه در استخر، چه در دریا) حتماً موهایتان را بشویید. اگر دوش آب در دسترس نیست، یک بطری را از آب تمیز پر کنید و با خود ببرید.

۴.با احتیاط از شامپو استفاده کنید

مراقبت از موهای نازک و خشک، آسیب شستن بیش از اندازه موها با شامپو بیشتر از فایده آن است زیرا باعث خشکی بیشتر پوست سر و موها می‌شود. اگر پوست سرتان خیلی عرق می‌کند و موهایتان چرب می‌شود، از یک شامپوی ملایم استفاده کنید که مناسب فصل تابستان باشد. فقط پوست سر را شامپو کنید و به هیچ عنوان شامپو را مستقیماً به موها نزنید تا موها خشک نشوند.

شاید بپسندید: از بین بردن لک صورت با 7 روش خانگی شگفت انگیز!

۵.استفاده از مواد آرایشی را محدود کنید

تابستان به طور طبیعی باعث خشکی و آسیب موها می‌شود. پس برای حالت دادن به موها در این فصل از مواد شیمیایی استفاده نکنید. موهایتان را رنگ نکنید. اگر قصد رنگ کردن موهایتان را دارید، این کار را یک ماه قبل از شروع فصل تابستان انجام دهید.

۶.از شامپو و نرم‌کننده رطوبت‌رسان استفاده کنید

مراقبت از موهای نازک و خشک، احتمالاً در فصل تابستان به دلیل تعریق زیاد بیشتر حمام می‌روید. این کار خوبی است اما حتماً از شامپوهای روزانه و ملایم استفاده کنید؛ اگرچه پیشنهاد می‌شود که هر دو هفته یک‌بار از یک شامپوی شفاف‌کننده (clarifying shampoo) که حاوی سورفکتانت‌های سولفاته است، استفاده کنید تا هر نوع مواد شیمیایی را از روی موها پاک کند. حتماً پس از استفاده از این شامپوها از یک نرم‌کننده قوی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ماسک ترمیم کننده مو: ۵ بهترین ماسک مو طبیعی برای موهای آسیب دیده و خشک + طرز تهیه

۷.از ابزارهای حرارتی حالت‌دهنده مو استفاده نکنید

برای استراحت دادن به موهایتان از سشوار، اتوی مو صاف‌کننده یا اتوی فرکننده مو کمتر استفاده کنید. می‌توانید به جای استفاده همه‌روزه از ابزارهای حرارتی، شب‌ها موهایتان را بشویید و قبل از خواب موها را ببافید یا به شکل گوجه‌ای و یا دم اسبی (بدون کشیدن موها) ببندید. ابزارهای حرارتی حقیقتاً دوست موهای شما نیستند.

شاید بپسندید: از شایعه تا واقعیت: تصاویر ازدواج ایلان ماسک با رباتی به نام کاتانلا

مراقبت از موهای نازک و خشک

۸.برای وز موها راه حلی پیدا کنید

مراقبت از موهای نازک و خشک، موهایی که سالم هستند و به خوبی نگهداری می‌شوند، بهترین دفاع در مقابل وز شدن را دارند (یعنی کوتیکول سالم مو). در کنار کوتاهی منظم مو و استفاده از نرم‌کننده، گاهی از یک تا دو قطره روغن یا سرم ضد وز هم استفاده کنید تا به نرم شدن و درخشش موها کمک کند. یادتان باشد که مقدار خیلی کمی از روغن را استفاده کنید زیرا در غیر این صورت موهایتان سنگین می‌شود؛ به‌خصوص اگر موهای نازک و لَختی دارید.

نکته: روغن‌های سنگین برای موهای فر نیز چندان مناسب نیستند، زیرا علی‌رغم خشکی ذاتی موهای فر و نیاز آن‌ها به رطوبت‌رسانی، روغن‌های غلیظ و ویسکوز، فرها را سنگین کرده و باز می‌کنند. اگر موهای فر دارید، برای مراقبت از مو در تابستان یا هر فصل دیگری، از روش‌ها و محصولات مخصوص به موی فر استفاده کنید.

۹.مدل موهایتان را تغییر دهید

مراقبت از موهای نازک و خشک، با جمع کردن موها در بالای سر، وز موها را به کمترین حالت برسانید. موهایتان را ببافید؛ دم اسبی یا گوجه‌ای ببندید. این کار موجب کاهش تعریق پوست سر می‌شود. مراقب باشید که موهایتان را محکم نکشید. مطمئناً نمی‌خواهید که در آخر تابستان موی سرتان به خاطر ضعیف شدن فولیکول‌های آن ریخته باشد.

۱۰.به اندازه کافی آب بنوشید

مراقبت از موهای نازک و خشک، ممکن است همه این کارها را برای حفاظت از موهای تان در مقابل نور خورشید انجام داده باشید اما اگر به اندازه کافی آب ننوشید، همه تلاش‌های تان بی‌نتیجه خواهد بود. نوشیدن آب و مایعات سالم فواید زیادی برای موها دارد؛ شما را خنک می‌کند و موهای تان را سالم و مرطوب نگه می‌دارد. همچنین میوه و سبزیجات تازه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا تمام مواد مغذی لازم را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: مدل موی مناسب بینی بزرگ: خانم هایی که بینی بزرگ دارند از این ۸ مدل مو استفاده کنند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا