;
تازه ها

برآورده شدن حاجت با دعای افطار امام علی (ع)!

دعای افطار امام علی (ع): دعا یکی از بهترین اعمالی است که هم خداوند کریم در قرآن و هم پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) سفارش بسیار نموده اند. ماه رمضان فرصت بسیار خوبی برای انسان ها است تا با دعا و نیایش روح و روان خود را تقویت کنند زیرا خداوند همه اسباب کار را در این ماه برای پالایش روح و روان از آلودگی های گناه فراهم نموده و با لطف و رحمت مخصوص خویش همه درها و راه ها را در راستای تهذیب نفس و صفای باطن و تکامل معنوی گشوده است. در این مطلب تازه ها، دعای افطار امام علی(ع) را آورده ایم که بهترین دعا لحظه افطار است.

بیشتر بخوانید: سوره جذب ثروت + ذکر جادویی پولدار شدن!

دعای امام علی(ع) هنگام افطار

دعای افطار امام علی (ع)، خدایا! برای تو روزه گرفتیم و با روزی تو افطار می کنیم. پس این روزه را از ما بپذیر که به راستی تو شنوا و دانا هستی.

خدایا! ای پروردگار روشنی سترگ و ای پروردگار جایگاه بلند! تویی معبود هرکس که در آسمان ها است و معبود هر کس که در زمین است و جز تو معبودی در میان آن ها نیست و تویی قاهر و مسلط بر هر که در آسمان ها و هر که در زمین است….

از تو می خواهم که در کار من آسانی و گشایشی مقرّر فرمایی و مرا بر دین محمد و خاندان محمد و بر سنّت محمد و خاندان محمد که درود بر او و آنان باد، پا برجا و ثابت قدم بداری و عمل و کردار مرا در فراز جایگاه پذیرفته قرار دهی.

دعای افطار امام علی (ع)، زیرا که من به تو ایمان دارم و بر تو توکل می کنم و به درگاه تو زاری می نمایم می دانم که بازگشتم به سوی تو است و هرآنچه خیر و خوبی است از تو می خواهم که همه را برای من و پدر و مادر و خاندان و فرزندانم گردآوری و هرآنچه بدی است همه را از ما بازگردانی.

ای خدا! تویی مهر پیشه و نعمت بخش، پدید آرنده ی آسمان ها و زمین، عطا فرمایی خیر و خوبی را به هر که خواهی و بگردانی آن را از هر که خواهی. پس به مهر و رحمت خویش بر من منّت بنه ای مهربان ترین مهربانان. (مفاتیح جنان)

شاید بپسندید: 12 علت و راز شادی مردم کشورهای اسکاندیناوی با وجود سرمای فراوان!

احتمالا بپسندید: صفر تا صد آموزش کاشت زنجبیل در گلدان | مثل آب خوردن در خانه زنجبیل بکارید!

دعای سفارشی پیامبر(ص) به امام علی برای افطار

روایتی از امام صادق (ع) به نقل از پیامبر اکرم(ص) خطاب به امیرالمومنین (ع) اشاره می‌کنیم:

یا ابا الحسن! ماه رمضان به ما روی آورده است. قبل از افطار دعا کن؛ چراکه جبرئیل نزد من آمد و گفت:«ای محمد! هر کس در ماه رمضان قبل از افطار، این گونه دعا کند، خدای متعال این دعای او را مستجاب و روزه و نمازش را قبول می‌کند، و 10 دعا [ی دیگر او را نیز] مستجاب می‌کند، گناه او را می‌آمرزد، غم و غصه‌اش را از بین می‌برد، گرفتاری‌هایش را بر طرف و حاجات او را برآورده می‌کند، او را به مطلوبش می‌رساند، عملش را همراه با اعمال پیامبران و صدّیقان بالا می‌برد و در روز قیامت، چهره‌اش از ماه شب چهارده درخشان‌تر است.

گفتم:«ای جبرئیل! آن دعا چیست؟» گفت:بگو:

متن دعا:

اللَّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظِیمِ، وَ رَبَّ الْکُرْسِیِّ الرَّفِیعِ، وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ، وَ رَبَّ الشَّفْعِ الْکَبِیرِ، وَ النُّورِ الْعَزِیزِ، وَ رَبَّ التَّوْراةِ وَ الْإنْجِیلِ وَ الزَّبُورِ، وَ الْفُرْقانِ الْعَظِیمِ.

أَنْتَ إِلهُ مَنْ فِی السَّمواتِ وَ إِلهُ مَنْ فِی الْأَرْضِ لا إِلهَ فِیهِما غَیْرُکَ، وَ أَنْتَ جَبَّارُ مَنْ فِی السَّمواتِ وَ جَبَّارُ مَنْ فِی الْأَرْضِ لا جَبَّارَ فِیهِما غَیْرُکَ، أَنْتَ مَلِکُ مَنْ فِی السَّمواتِ، وَ مَلِکُ مَنْ فِی الْأَرْضِ، لا مَلِکَ فِیهِما غَیْرُکَ، أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الْکَبِیرِ، وَ نُورِ وَجْهِکَ الْمُنِیرِ، وَ بِمُلْکِکَ الْقَدِیمِ.

یا حَیُّ یا قَیُّومُ، یا حَیُّ یا قَیُّومُ یا حَیُّ یا قَیُّومُ، أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذِی أَشْرَقَ بِهِ‏ کُلُّ شَیْ‏ءٍ، وَ بِاسْمِکَ الَّذِی أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَ الْأَرْضُ، وَ بِاسْمِکَ الَّذِی صَلُحَ بِهِ الْأَوَّلُونَ، وَ بِهِ یَصْلُحُ الآخِرُونَ.

جالب خواهد بود: ۱۰ غذا که هرگز نباید در یخچال نگهداری کنید

بیشتر بخوانید: ۷ روش بی‌نظیر برای از بین بردن بوی بد مرغ!

دعای افطار امام علی (ع)

یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَیٍّ، وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَیٍّ، وَ یا حَیُّ لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی، وَ اجْعَلْ لِی مِنْ أَمْرِی یُسْراً وَ فَرَجاً قَرِیباً، وَ ثَبِّتْنِی عَلی‏ دِینِ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ عَلی‏ هُدی‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ عَلی‏ سُنَّةٍ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمُ السَّلامُ.

وَ اجْعَلْ عَمَلِی فِی الْمَرْفُوعِ الْمُتَقَبَّلِ، وَ هَبْ لِی کَما وَهَبْتَ لأَوْلِیائِکَ وَ أَهْلِ طاعَتِکَ، فَانِّی مُؤْمِنٌ بِکَ، وَ مُتَوَکِّلٌ عَلَیْکَ، مُنِیبٌ إِلَیْکَ، مَعَ مَصِیری إِلَیْکَ، وَ تَجْمَعُ لِی وَ لِأَهْلِی وَ لِوَلَدِی الْخَیْرَ کُلَّهُ، وَ تَصْرِفُ عَنِّی وَ عَنْ وَلَدِی وَ أَهْلِی الشَّرَّ کُلَّهُ.

أَنْتَ الْحَنَّانُ الْمَنَّانُ بَدِیعُ السَّمواتِ وَ الْأَرْضِ، تُعْطِی الْخَیْرَ مَنْ تَشاءُ، وَ تَصْرِفُهُ عَمَّنْ تَشاءُ، فَامْنُنْ عَلَیَّ بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.

ترجمه دعا:

خدایا! ای پروردگار روشنی بزرگ و ای پروردگار تخت بلند، و ای پروردگار دریای پر میان، و ای پروردگار شفع، بزرگ و نور ارجمند، و ای پروردگار تورات و انجیل و زبور و قرآن عظیم، توئی معبود هر کس که در آسمانها است و معبود هر کس که در زمین است، و جز تو معبودی در میان آنها نیست، و توئی قاهر و مسلط بر هر که در آسمان‌ها و هر که در زمین است.

و جز تو قاهری در میان آنها نیست، و تویی پادشاهی در هر کس که در آسمان‌هاست و پادشاه هر که در زمین است و جز تو پادشاهی در میان آنها نیست، از تو می‌خواهم به حق نام بزرگت و بنور ذات بزرگوارت، و عظمت و پادشاهی دیرینه‌‏ات، ای زنده و ای پاینده، ای زنده و ای پاینده، ای زنده و ای پاینده.

دعای افطار امام علی (ع)، و از تو می خواهم به حق آن نامت که هر چیز بدان پرتو گرفت، و بدان نامت که آسمان‌ها و زمین بدان روشن گشت، و بدان نامت که پیشینیان بدان شایستگی یافتند و پسینیان بدان شایسته شوند، ای زنده پیش از هر زنده، و ای زنده پس از هر زنده، معبودی جز تو نیست، درود فرست بر محمد و خاندان محمد و بیامرز گناهان مرا، و در کار من آسانی و گشایشی نزدیک مقرر فرما.

و مرا بر دین محمد و خاندان محمد و بر هدایت محمد و خاندان محمد و بر سنت (و روش) محمد و خاندان محمد که درود بر او و آنان باد پا بر جا و ثابت قدم بدار، و عمل و کردار مرا در فراز جایگاه پذیرفته قرار ده، و به من ببخشای چنانچه به دوستان و فرمانبردارانت بخشودی زیرا که من به تو ایمان دارم و بر تو توکل کنم، و بدرگاه تو انابه کنم با اینکه (می‌دانم) باز گشتم به سوی تو است.

هر آنچه خیر و خوبی است (از تو خواهم که) همه را برای من و پدر و مادر و خاندان و فرزندانم گرد آوری، و هر آنچه بدی است همه را از من و پدر و مادر و خاندان و فرزندانم بازگردانی، و تویی مهر پیشه و نعمت بخش، پدید آرنده آسمان‌ها و زمین، عطا فرمایی خیر (و خوبی) را به هر که خواهی، و بگردانی آن را از هر که خواهی، پس به مهر و رحمت خویش بر من منت بگذار ای مهربانترین مهربانان.( اقبال الاعمال سید بن طاووس، ج1، ص114)

بیشتر بخوانید: دعای جذب محبت شوهر + ذکر جادویی عزیز شدن پیش شوهر!

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: بزهای غشوک: ویدیوی خنده‌دار از بزهایی که با کوچکترین ترس، غش می کنند!

بیشتر بخوانید: با این روش های ساده، خودتان در خانه میوه های مختلف را خشک کنید!

احتمالا بپسندید: بدترین جای خانه برای نصب مودم وای فای!

جالب خواهد بود: ۱۳ پیشنهاد طلایی برای کاهش هزینه های جهیزیه

بیشتر بخوانید: نکته ای که حتما باید در مورد شستن توت فرنگی بدانید! 

شاید بپسندید: صفر تا صد کاشت پسته داخل گلدان و یا به شکل نهال

بیشتر بخوانید: علامت همسایه بی فرهنگ: بخون ببین خودتی یا همسایت!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا