;
تفریح و سرگرمیحکایت

داستان جالب و شنیدنی ضرب المثل ماست​ ها را کیسه کردن!

ماست​ ها را کیسه کردن: روزی به مختارالسلطنه (رییس شهربانی دوره رضاشاه) اطلاع دادند که قیمت ماست در تهران خیلی گران شده است. مختارالسلطنه دستور داد که کسی حق ندارد ماست را گران بفروشد.

شاید بپسندید: داستان شنیدنی مرد گدا در بازار !

داستان ماست​ ها را کیسه کردن

روزی به مختارالسلطنه (رییس شهربانی دوره رضاشاه) اطلاع دادند که قیمت ماست در تهران خیلی گران شده است. مختارالسلطنه دستور داد که کسی حق ندارد ماست را گران بفروشد.

مدتی که گذشت برای اطمینان خاطر با قیافه ناشناخته به یکی از مغازه‌های لبنیات فروشی رفت و مقداری ماست خواست.

ماست فروش که او را نشناخته بود، پرسید: چه جور ماستی می‌خواهی؟ ماست معمولی یا ماست مختارالسلطنه!

مختارالسلطنه با حیرت و شگفتی پرسید: مگه این دوتا ماست چه فرقی باهم دارند؟

ماست فروش گفت: ماست معمولی همان است که از شیر می‌گیرند و بدون آب است و با قیمت دلخواه. اما ماست مختارالسلطنه همین ظرف دوغ است که در جلوی مغازه می‌بینید و یک سوم آن ماست و باقی آب است و به نرخ مختار السلطنه می‌فروشیم و بدان نیز لقب دادیم. حالا کدام را می خواهی؟!

شاید بپسندید: سرباز مخفی که در کمین سرباز اصلی است را پیدا کن!

ماست​ ها را کیسه کردن

مختارالسلطنه دستور داد ماست فروش را جلوی مغازه‌اش به طور وارونه آویزان کردند و بند شلوارش را محکم ببستند. سپس ظرف دوغ را از بالا در دو لنگه شلوارش سرازیر کردند و شلوارش را از بالا به مچ پاهایش ببستند. سپس به او گفت: آنقدر باید به این شکل آویزان باشی تا تمام آبهایی که داخل این ماست کردی از شلوارت خارج شود که دیگر جرات نکنی آب داخل ماست بکنی!

وقتی بقیه لبنیات فروش‌ها از این ماجرا با خبر شدند، همه ماست ها را کیسه کردند، یعنی بدون قاطی کردن آب ماست را ریختند توی کیسه و فروختند.

شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید بپسندید: باهوشا بگن که کدوم زن، نوزاد زن زیر سرم رو دزدیده!؟

 

 

 

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: اگه چشات مثل عقاب تیز باشه در 10 ثانیه پروانه های متفاوت را پیدا می کنی!

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید:  حکایت شنیدنی حکم نا حق: مردی که از پس گردنی زدن پول در می آورد!

 

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالاً بپسندید: تست قدرت تمرکز: چند نهنگ در تصویر وجود دارد!؟

بیشتر بخوانید: حکایت ضرب المثل ریش گرو گذاشتن !

احتمالاً بپسندید: پرنده را پیدا کن: دیدن پرنده ای که خودش رو استتار کرده برای هر کسی ممکن نیست!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا