;
درمان خانگیسلامت

ترک اعتیاد با این ۷ نوشیدنی‌ خوشمزه خانگی که معجزه می کنند!

ترک اعتیاد با روش های خانگی: یکی از بلاهایی که می‌تواند شما و اطرافیانتان را درگیر کرده و روند زندگی را مختل کند، اعتیاد است. زمانی که تصمیم می‌گیرید آن را به طور کلی کنار بگذارید، می‌توانید رنگ و رخ تازه‌ای به زندگی خود ببخشید و امید را در خود افزایش دهید. در این مسیر، سختی‌های بسیاری گریبان شما را خواهد گرفت و مانع زیاد خواهید داشت اما، راهکارهای متفاوتی برای کنار زدن این موانع ارائه شده است؛ در این مطلب سلامت به نوشیدنی‌هایی می‌پردازیم که می‌توانند کمک‌حال شما باشند و یاری‌تان کنند تا بتوانید هر چه سریع‌تر این بلا را از خود دور کنید.

بیشتر بخوانید: بی خوابی را با این ۴ نوشیدنی خوش طعم و خواب آور طبیعی درمان کنید!

۱.دوغ بنوشید تا اضطراب و بی‌قراری شما کاهش یابد

بعد از ترک اعتیاد، افراد با احساسات ناخوشایندی مانند اضطراب، نگرانی، بی‌قراری و حتی افسردگی مواجه می‌شوند. این اضطراب ناشی از ترس از بازگشت به اعتیاد یا از بین رفتن پشتیبانی و حمایت اجتماعی است. علاوه بر این، تغییرات در سطح مغز و اختلالات در ترشح نوروترانسمیترها نیز می‌تواند عاملی در بروز این اضطراب باشد.

برای مدیریت این وضعیت، مهم است که افراد از راهکارهای متنوعی مانند مشاوره‌ی روان‌شناختی، تکنیک‌های آرامش‌بخشی مانند تمرینات تنفسی و مدیتیشن، تغذیه‌ی سالم و فعالیت‌های ورزشی بهره ببرند. همچنین، داشتن حمایت و حضور عاطفی از سوی خانواده و دوستان نیز بسیار مهم است، زیرا این حمایت‌ها می‌توانند بهبود روند ترک اعتیاد را تسریع کنند. حتی به این منظور می‌توانید از نوشیدنی‌هایی استفاده کنید که این بی‌قراری را در بدن شما کاهش دهند و وضعیت روحی و جسمی شما را بهبود ببخشند. نوشیدنی‌هایی مثل، دوغ.

شاید بپسندید: برای رفع یبوست در وعده صبحانه این خوراکی ها را فراموش نکنید!

بیشتر بخوانید: مکمل کاهش وزن | با کمک این نوشیدنی خوشمزه کاهش وزن واقعی را تجربه کنید!

ترک اعتیاد با روش های خانگی

۲.با قهوه، خستگی و خواب‌آلودگی زمان ترک اعتیاد را کم کنید

خستگی و خواب‌آلودگی، بعد از ترک اعتیاد می‌توانند از جمله علایم رایج باشند. این احساسات ناخوشایند معمولاً به دلیل تغییرات در ساختار و عملکرد مغز و همچنین به هم ریختن الگوی خواب بروز می‌کنند. بسیاری از افرادی که از اعتیاد دور شده‌اند، در ابتدا با مشکلات خواب مواجه می‌شوند، از جمله دشواری در خواب یا حتی خوابیدن بیش‌ از حد. همچنین، ترک اعتیاد می‌تواند باعث خستگی و افت انرژی در طول روز شود که همین موضوع کاهش تمرکز و توجه را به همراه دارد.

ترک اعتیاد با روش های خانگی، برای مدیریت این وضعیت، مهم است که افراد به روال سالم و منظم خواب خود برگردند. فعالیت‌های ورزشی منظم، تغذیه‌ی سالم و استراحت کافی می‌تواند در این مورد کمک‌کننده باشد. همچنین، ممکن است مشاوره گرفتن از متخصصین سلامت روانی یا مشاوره در خصوص مدیریت خستگی و خواب‌آلودگی نیز موثر باشد. یکی از نوشیدنی‌های مرسومی که موقع ترک اعتیاد تجویز می‌شود، قهوه است. این نوشیدنی برای رفع خستگی و خواب‌آلودگی استفاده می‌شود.

شاید بپسندید:معجون جادویی پاکسازی کبد: با این معجون جادویی خانگی کبد چرب را درمان کنید!

جالب خواهد بود: با کمک این چای گیاهی علاوه بر کاهش وزن قابل توجه، سلامت خود را حفظ کنید+زمان و نحوه مصرف

۳.با نوشیدنی‌های کافئین‌دار، حال و هوای خود را برگردانید

در دوران ترک اعتیاد، مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین می‌تواند تاثیرات مختلفی داشته باشد. از یک سو، مصرف کافئین می‌تواند باعث افزایش انرژی و تمرکز، کاهش خواب آلودگی و افزایش توانایی برای انجام وظایف روزمره شود که در دوران ترک اعتیاد، مفید است. از سوی دیگر، مصرف اضافی کافئین ممکن است باعث افزایش اضطراب، بی‌قراری و اختلال در الگوی خواب شود که می‌تواند برای روند ترک اعتیاد مخرب باشد.

به علاوه، ممکن است مصرف کافئین باعث افزایش دردهای سر و میگرن و یا افزایش فشار خون در برخی افراد شود. برای مدیریت مصرف کافئین در دوران ترک اعتیاد، می‌توان روی مصرف متعادل آن تاکید کرد و از مصرف زیاد نوشیدنی‌هایی مانند قهوه یا انرژی‌زا پرهیز کرد. در ادامه تعادل در مصرف قهوه را با هم مرور می‌کنیم.

احتمالا بپسندید: برای کمبود آهن این ۹ مواد غذایی معجزه می کند!

شاید بپسنئدید: کاهش وزن آسان با روزه داری در ماه رمضان!

۴.با نوشیدن شیر، قدرت بدنی خود را برگردانید

شیر به عنوان یک منبع غذایی غنی و کامل، تاثیرات متعددی بر قدرت بدنی شما در دوران ترک اعتیاد دارد. اولین نکته این است که شیر غنی از پروتئین و کلسیم است که برای ساخت و نگهداری عضلات از دست رفته‌ی بدن بسیار مهم است. پروتئین‌های موجود در شیر، اسیدهای آمینه‌ی حیاتی را که برای تقویت عضلات و افزایش قدرت بدنی لازم است، فراهم می‌کنند.

همچنین، کلسیم موجود در شیر به افزایش قدرت استخوان‌ها کمک می‌کند. از طرف دیگر، ویتامین D موجود در شیر به جذب کلسیم از غذا پرداخته و برای سلامت استخوان‌ها و عضلات ضروری است. مواد مغذی دیگری مانند ویتامین‌های A و B12 نیز در شیر وجود دارد که برای افزایش انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن در دوران بعد از ترک، مفیدند.

جالب خواهد بود: رفع کسالت و خستگی با این میوه ترش و خوشمزه!

بیشتر بخوانید: آبمیوه برای دیابتی ها ضرر داره ؟

۵.آب انار، تقویت روده‌ها زمان ترک اعتیاد

ترک اعتیاد با روش های خانگی، اگر شما تصمیم به ترک مواد مخدر گرفته باشید، در وهله‌ی اول بدنتان دچار کمبود ویتامین‌هایی می‌شود که همین موضوع می‌تواند برای بدن شما مشکل‌ساز شود. از این ویتامین‌ها می‌توان به ویتامین‌های c و b اشاره کرده که کمبود آن‌ها مشکلات گوارشی را به همراه دارد. انار، تمام این مشکلات را برای شما حل خواهد کرد و همزمان به تامین ویتامین‌های بدن شما و بهبود وضع گوارشی، خواهد پرداخت. برای آگاهی از فواید انار به مقاله ۱۹ خاصیت اثبات‌شده‌ی آب انار (و طرز تهیه‌ی آب انار خانگی) سر بزنید.

احتمالا بپسندید: سبزی که کبد چرب را درمان می کند!

شاید بپسندید: مصرف این ادویه شکم و پهلو را لاغر می کند!

۶.شربت سکنجبین، سم زدای قوی برای ترک اعتیاد

عسل و سرکه به دلیل داشتن خواصی برای بهبود وضع گوارشی، ساختن لایه‌های سلولی جدید، کنترل گلوکز و خواص آنتی‌باکتریالی، در این زمان می‌توانند بسیار مفید واقع شوند و کمک‌رسان باشند. شربت سکنجبین از هر دوی این ترکیبات ساخته شده است و شامل تمام فواید آن‌هاست، که در کنار طعم خوب و حس تازگی، می‌تواند انتخابی مناسب برای نوشیدنی در زمان ترک اعتیاد باشد. همچنین این شربت با خارج کردن صفرای اضافی بدن، به روند سم‌زدایی بعد ترک بسیار کمک کرده و در این مسیر همراه خوبی برای شما خواهد بود.

جالب خواهد بود: ۱۴ معجزه نگهداری آب در کوزه سفالی که نمی دانستید!

بیشتر بخوانید: این میوه خوشمزه دیابت را درمان می کند!

۷.دمنوش زنجبیل، نجات کلیه و کبد زمان ترک اعتیاد

ترک اعتیاد با روش های خانگی، زنجبیل دارای خواصی است که نمی‌توان از آن در مسیر ترک اعتیاد چشم‌پوشی کرد. از این خواص می‌توان به بهبود وضع کلیه و کبد، آنتی باکتریال بودن، سم‌زدایی بهتر و بهبود وضع گوارشی علی‌الخصوص در هنگام تهوع اشاره کرد؛ این گیاه پرخاصیت را می‌توانید با دمنوش و درست کردن یک ترکیب گرم با عسل، برای مصارف ترک اعتیاد استفاده کنید و از خواص آن بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید: این 11 نوشیدنی خوشمزه برای تقویت حافظه معجزه می کنند!

جالب خواهد بود: مزاج میوه ها: طبع کدوم میوه سرد و کدوم گرمه؟

ترک اعتیاد با روش های خانگی

این نوشیدنی‌ها را همیشه به خاطر داشته باشید

در ادامه لیستی از نوشیدنی‌های مفید در دوران ترک اعتیاد را با هم مرور می‌کنیم:

آب: چه چیزی از خود آب بهتر برای بهبود کم‌آبی بدنتان!

آب هندوانه: یکی دیگر از نوشیدنی‌های مفید برای بهبود کم‌آبی و ویتامین بدن شما

آب‌میوه‌های طبیعی: اگر به توصیه‌ی پزشک باید از برخی میوه‌های استفاده کنید، می‌توانید از آب‌میوه‌ی طبیعی آن بهره ببرید.

چای مرمکی: بهتر است حتما این چای را به توصیه‌ی پزشک خود مصرف کنید، چون در موارد خاصی مصرف می‌شود.

چای ماچا: می‌توانید از آن به عنوان جایگزین قهوه بهره ببرید. درباره‌ی این چای در چای ماچا، جایگزین پرطرفدار قهوه بیشتر نوشته‌ایم.

آب بلوبری: برای بهبود افسردگی بعد از ترک می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد.

آب پرتقال: برای کاهش اضطراب می‌توانید نوش‌جان کنید.

چای سبز: یکی دیگر از جایگزین‌های قهوه که در بهبود انگیزه بسیار موثر است.

دمنوش بابونه: دارای آپیژنین است و اضطراب شما را بهبود می‌بخشد.

دمنوش اسطوخودوس و گل گاو زبان: با این دمنوش‌ها آرامش را تجربه کنید

قهوه‌ی دی‌کف: برای تجربه‌ی فواید قهوه‌ی و نداشتن اضطراب

احتمالا بپسندید: گیاه دارویی که قند خون را درمان می کند!

چرا نوشیدنی‌ها در این دوران مهم هستند؟

مایعات، از بروز میل شدید برای دوباره مصرف کردن جلوگیری می‌کنند. البته بهتر است از نوشیدنی‌هایی بهره ببرید که تداخل دارویی ندارند. نوشیدنی‌های دوران ترک اعتیاد، مشکلات گوارشی را بهبود می‌بخشند. به طور کلی، برای شاداب‌تر بودن و حفظ روحیه، باید دست به دامن مایعات شوید تا جسم شما را سرپا نگه‌دارند.

بیشتر بخوانید: ۸ درد جسمی که نشان می دهد افسردگی شدید دارید!

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: این ۱۴ خوراکی بدون آنکه متوجه شوید، میل جنسی تان را نابود می کند!

یسشتر بخوانید: درمان فشار خون بالا با بهترین داروی گیاهی از نظر طب سنتی!

احتمالا بپسندید: بد کار کردن کبد: این علائم ظاهری نشان می دهد که کبد شما دچار مشکل جدی شده!‌

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا