;
خواص گیاهان داروییسلامت

فواید کلم: ۸ مزیت شگفت انگیز کلم برای سلامتی که نمی دانستید!

فواید کلم: کلم ممکن است سبزی مورد علاقه همه نباشد، اما سرشار از مواد مغذی است که به شما انرژی و سلامتی می دهد. این سبزی شگفت انگیز فواید زیادی دارد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و هضم را بهبود می بخشد.

کلم را می توان به صورت های مختلف در سوپ، سالاد، ساندویچ و غیره استفاده کرد. دو نوع کلم قرمز (بنفش) و کلم سفید وجود دارد. برای بهره مندی از بیشترین فواید کلم، می توانید آن را به صورت خام یا سرخ شده مصرف کنید. در بخش سلامت ۸ مزیت شگفت انگیز کلم برای سلامتی بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: پروتئین گیاهی: ۱۰ بهترین سبزی جایگزین گوشت با پروتئین بالا

۸ مزیت شگفت انگیز کلم برای سلامتی که نمی دانستید

۱.از ایمنی محافظت می کند

فواید کلم، یکی از فواید کلم برای سلامتی محافظت از سیستم ایمنی بدن است. با مصرف منظم این سبزی سیستم ایمنی قوی شده و مقاومت بدن در برابر بسیاری از بیماری ها افزایش می یابد.

فواید کلم

۲.به شما قدرت و انرژی می دهد

ویتامین C کارهای زیادی برای بدن انجام می دهد. کلم از نظر ویتامین C دارای ارزش غذایی بالایی است. بنابراین به ساخت کلاژن و تقویت ایمنی شما کمک می کند و به شما إحساس قدرت و انرژی می دهد.

۳.هضم را بهبود می بخشد

فواید کلم، کلم که سرشار از فیبر است به سالم نگه داشتن سیستم گوارشی و منظم بودن حرکات روده کمک می کند. همچنین باعث کاهش وزن ایمن نیز می شود.

فواید کلم

۴.از قلب محافظت می کند

فواید کلم، کلم به علت خواص عالی که برای سلامتی دارد، خطر بیماری قلبی را به حداقل می رساند.

بیشتر بخوانید: بیماری های قلبی، علل و علایم: با این نشانه ها حتما به پزشک مراجعه کنید

۵.فشار خون را کاهش می دهد

پتاسیم یک ماده معدنی است که به بدن شما در کنترل فشار خون کمک می کند. یک فنجان آب کلم قرمز ۶ درصد از مقدار پتاسیم توصیه شده روزانه را تامین می کند. این به کاهش فشار خون کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

۶.کلسترول را کاهش می دهد

فواید کلم، کلم حاوی دو ماده فیبر و فیتواسترو ل ها است که باعث کاهش کلسترول می شود. در واقع این دو ماده سطح کلسترول بد را کاهش می دهند و سلامت شما را بهبود می بخشند.

فواید کلم

۷.از سلامت استخوان ها محافظت می کند

فواید کلم، ویتامین K برای سلامتی شما بسیار مهم است. با کمبود ویتامین K، ممکن است با بیماری های استخوانی مواجه شوید. کلم را مصرف کنید که منبع عالی ویتامین K است.

۸.سرطان را دور نگه می دارد

فواید کلم، کلم حاوی موادی است که به مبارزه با سلول های سرطانی و پاکسازی آنها از بدن کمک می کند.

بیشتر بخوانید: خواص درمانی کلم: 6 دلیل مهم که باعث می شود کلم را دوست داشته باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + هفده =

دکمه بازگشت به بالا