;
تفریح و سرگرمی

اگه باهوشی بگو که ترازو در آب از کدام طرف کج می شود؟ سطح IQ خود را تست کنید!

تست هوش با ترازو: یک سنگ 2 کیلوگرمی و یک وزنه آهنی به وزن 2 کیلوگرم در هر طرف ترازو  قرار گرفته و در آب غوطه ور می شود. کدام سمت ترازو کج خواهد شد؟

استدلال منطقی یک مهارت بسیار مهم برای حل پازل های منطقی است. آنها می توانند چالش برانگیز باشند زیرا باید با مغز خود فکر کنید و دانش را برای یافتن پاسخ به کار ببرید. آنها از شما می خواهند آنچه را که در زندگی خود مطالعه کرده اید از طریق موضوعاتی مانند فیزیک، ریاضیات و غیره به خاطر بسپارید.

بازی های فکری و معماهای منطقی نیز به تست هوش و افزایش سطح IQ کمک می کند. آنها می توانند در بهبود حافظه و مهارت های حل مسئله مفید باشند. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا بهتر تمرکز کنید و منطق را در موقعیت های دشوار به کار ببرید. آنها همچنین می توانند به شما در بهبود مهارت های خود در زندگی روزمره کمک کنند. با مجله خبری چشمک و تست هوش با ترازو همراه شوید.

شاید بپسندید: داستانی جالب و شنیدنی: داستان ماست​ ها را کیسه کردن

تست هوش با ترازو

به تصویر نگاه کنید و بگوئید که ترازو در آب از کدام طرف کج می شود؟  یک سنگ 2 کیلوگرمی و یک تعادل آهنی به وزن 2 کیلوگرم در هر طرف ترازو – و در آب غوطه ور می شود. کدام سمت ترازو کج خواهد شد؟ آیا می توانید این معما را حل کنید؟ ما از وزن اجسام اطلاع داریم. وزن هر دو جسم یکسان است. حواس خود را جمع کنید و اصولی را که در فیزیک مطالعه کرده اید به یاد بیاورید.

این یک پازل دشوار است، بنابراین قبل از پاسخ دادن با عجله خوب و با دقت فکر کنید. از هوش و مهارت های تفکر انتقادی خود برای پاسخ صحیح استفاده کنید. کدام طرف ترازو در آب کج می شود؟ آیا ترازو با سنگ کج خواهد شد؟ یا ترازو با عنوان ترازوی آهن؟ برای اینکار 10 ثانیه وقت دارید.

شاید بپسندید: داستان ضرب المثل کلکش را کندن!

تست هوش با ترازو

شاید بپسندید: اگه چشات مثل عقاب تیز باشه، گیره مویی که همرنگ موکت هست رو پیدا می کنی!

.

.

.

شاید بپسندید:چشات تیزه مثل عقاب، پس چهره مخفی تصویر اسب رو تو 5 ثانیه پیدا کن!

.

.

.

.

احتمالاً بپسندید: داستان ضرب المثل زخم زبان از زخم شمشیر بدتر است!

پاسخ تست هوش با ترازو

اگر تا به حال برای این تست هوش یا معمای منطقی به دنبال پاسخ هستید، می توانید راه حل زیر را بررسی کنید.

احتمالاً بپسندید: چشات تیز و عقابی باشه تو یه نگاه همه بزهای کوهی تصویر رو شناسایی می کنی!

.

.

.

.

.

شاید بپسندید: داستان دختر زیبای باهوش و مرد حیله گر عیاش!

پاسخ تست هوش با ترازو پاسخ: ترازو با سنگ به سمت پهلو متمایل می شود. چرا؟ این به دلیل اصل شناوری است. وقتی جسمی در آب غوطه ور می شود، مقداری آب را به اندازه حجم خودش جابه جا می کند. جسم سنگ بزرگتر از وزنه آهنی است.

شاید بپسندید: آدم گوشه گیر و منزوی هستی یا اجتماعی و فعال!؟ یه گیتار را انتخاب کن تا بهت بگم!

پاسخ تست هوش با ترازو

احتمالاً بپسندید:  با دلیل منطقی بگو کدومیکی از این سه زن می تواند یک جادوگر خبیث باشد!

امیدوارم از تست هوش با ترازو استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید بپسندید:  اگه تو یه نگاه گربه دختر گردشگر رو پیدا کنی، چشات مثل عقابه!

 

 

 

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

احتمالاً بپسندید: کدومیکی از این 3 زن، کودک خودش رو بغل نکرده!؟

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

شاید بپسندید:  آزمون شناسایی تعداد ببر: در عرض 9 ثانیه چند ببر را می توانید در تصویر ببینید؟

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

شاید بپسندید: اگه دقت و تیزبنی ات مثل شاهینه، بگو اشتباه تصویر بازیگر تئاتر چیه!؟

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: داستان ضرب المثل مغز خر خوردن !

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

احتمالاً بپسندید:  داستان زیبا و عاشقانه پستچی!

 

 

برایتان جالب خواهد بود

اگه نابغه ای، بگو عدد بعدی چیست؟

 مقدار عددی لوازم آرایشی رو پیدا کن!| ببینم ریاضی‌ات چقدر خوبه!

یکی از نوشیدنی ها رو انتخاب کن تا بگم دقیقاً چه جور احساس داری!؟

نکته سنجی خودت را با پیدا کردن زنی که متأهله، اثبات کن!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا