;
فرهنگ و هنر

طراحی چهره واقعی نفرتیتی همسر آخناتون فرعون دوران حضرت یوسف+عکس

چهره واقعی نفرتیتی: نِفِرتیتی یا نِفرتی‌تی همسر بزرگ سلطنتی (همسر اصلی) فرعون مصر، آخناتون بود و به عنوان شریک سلطنت همسرش شناخته می‌شود. او به زیبایی شهره بود. وی پس از کشف مجسمه نیم تنه‌اش در ۱۹۱۲ در مصر به شهرت رسید.

نفرتیتی زن بسیار قدرتمندی بود و از همان زمان آغاز سلطنت، همسر موردعلاقه آخناتون بود. براساس اسناد تاریخی حاصل ازدواج آخناتون و نفرتیتی شش دختر بوده است. با وجود اینکه او فرزند پسری به دنیا نیاورد، اما طبق اسناد رابطه بسیار قوی عاطفی بین او و آخناتون برقرار بوده است. همچنین معمولاً در جشن‌ها و مراسم‌های تشریفاتی نفرتیتی به همراه آخناتون شرکت می‌کرده است.

نفرتیتی نامادری فرعون توت ‌عنخ‌آمون (پادشاه توت) است. در ادامه مطلب چهره واقعی نفرتیتی در بخش فرهنگ و هنر در مجموعه تاریخ و تمدن مجله خبری چشمک ضمن بررسی شخصیت نفرتیتی، عکس هایی از این ملکه مقتدر مصر باستان را که با کمک هوش مصنوعی طراحی شده است را مشاهده خواهیم کرد.

نفرتیتی

نفرتیتی همسر فرعون و ملکه مصر باستان بود که احتمالاً نامادری پادشاه توت بوده و احتمالاً بعد از فوت همسرش و با آغاز حکمرانی توت عنخ‌آمون به عنوان یک فرعون به تنهایی حکومت می‌کرده است. او در قرن ۱۴ قبل از میلاد در طول سلسله هجدهم زندگی می‌کرد، اما سال‌های تولد و مرگ نفرتیتی مشخص نیست.

نفرتیتی همسر آمنهوتپ چهارم (که بعداً نام خود را به آخناتون تغییر داد) بود، فرعونی که انقلابی را به راه انداخت که باعث شد مذهب مصر حول پرستش آتن، قرص خورشید متمرکز شود. او پایتخت جدیدی به نام آختاتن (آمارنای امروزی) ساخت که دارای معابدی بود که به آتن اختصاص داده شده بود.

شاید بپسندید: پرنسس های دیزنی شخصیت اصلی آثار نقاشی معروف شدند+ عکس های بخش اول

چهره واقعی نفرتیتی

مقبره نفرتیتی کجاست ؟

در نهایت، سرنوشت نفرتیتی نامشخص است. دانشمندان درخصوص زمان مرگ او اطمینان ندارند و مومیایی او نیز پیدا نشده است. بر اساس نتایج آزمایش‌های DNA حدس‌هایی دراین خصوص زده می‌شود که احتمالا یکی از مومیایی که از آن‌ها به عنوان مومیایی‌های KV ۲۱ یاد می‌شود، نفرتیتی است.

در سال ۲۰۱۵، نیکلاس ریوز (مصرشناس مستقل) مقاله‌ای را در مجله Amarna Royal Tombs Project منتشر کرد که نشان می‌دهد نفرتیتی در مقبره توتانخ آمون در اتاقکی دفن شده است که اکنون در پشت یک نقاشی دیواری پنهان شده است. با این حال، بررسی‌های رادار نفوذی زمین نتوانسته است شواهد محکمی از دفن پنهان پیدا کند.

بیشتر بخوانید: پریا مردانیان بازیگر نقش شاپرک در سرزمین مادری+بیوگرافی و عکس های بزرگسالی

چهره واقعی نفرتیتی

صرف نظر از اینکه مومیایی نفرتیتی در حال حاضر کجاست، مصریان باستان در دهه‌های پس از مرگ او با او مهربان نبودند. نفرتیتی علیرغم شهرتش در دنیای مدرن به عنوان یکی از مشهورترین ملکه‌های مصر، پس از مرگش از سوی مصریان باستان احترام مشابهی نداشت. با وجود آنکه توت عنخ آمون اصلاحات مذهبی آخناتون را خنثی کرد؛ آمارنا متروک شد و تصاویر آخناتون و نفرتیتی از بین رفت و مخدوش شد. از نفرتیتی مجسمه‌های پیدا شده که عمداً تکه تکه و خرد شده یا سرشان کنده شده است.

شاید بپسندید: معنای اسم شخصیت های سریال جومونگ که قطعاً نمی دانستید+تصاویر

ازدواج نفرتیتی

نفرتیتی در نوجوانی ملکه شد. ملکه نفرتیتی هنگام ازدواج 15 ساله بود و همسر وی 16 سال بیشتر نداشت. پنج سال بعد از ورود او به سلطنت، فرعون مصر اصلاحات مذهبی را آغاز کرد و خود را آخناتون نامید.

آن‌ها پایه و اساس مذهب جدید و توحیدی خود را که پرستش خدای خورشید را تبلیغ می‌کرد، بنا نهادند و خود را از روند سلطنت مصر باستان جدا کردند و به همین دلیل پایتخت جدیدی به نام عمارنه ساختند.

در مورد شجره‌نامه نفرتیتی دو نظریه وجود دارد. برخی معتقد هستند که پدرش مشاور ارشد چند فرعون بوده است که همسر نفرتیتی نیز یکی از آن‌ها بوده است. برخی نیز حدس می‌زنند که او شاهزاده خانمی از پادشاهی میتانی (Mitanni) در شمال سوریه بوده است. همچنین او شریک سلطنت همسرش بوده است.

شاید بپسندید: لی سون کیون بازیگر کره‌ای فیلم پارازیت خودکشی کرد+تصاویر

القاب نفرتیتی

نفرتیتی القاب بسیار زیادی داشته است

نفرتیتی در زمان حکومت خود القاب بسیاری را در اختیار داشته است که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ملکه وارث حکومت
  • بزرگ ستایش
  • بانوی زیبا
  • شیرینی عشق
  • بانوی دو سرزمین
  • همسر اصلی پادشاه
  • محبوب
  • همسر پادشاه بزرگ
  • بانوی همه زنان
  • خانم مصر بالا و پایین

شاید بپسندید: عکس های دیدنی از پریناز ایزدیار با چهره بدون آرایش!

چهره نفرتیتی

نفرتیتی بسیار شبیه به نام خود بوده است. نفرتیتی در 1370 پیش از میلاد متولدشده است. نام او به معنای زن زیبا است. زمانی که او و همسرش تغییر مذهب مصر را آغاز کردند او قسمتی را به نام خود اضافه کرد و آن را به نفرنفروآتون تغییر داد. او نقش بسیار تأثیرگذاری را در دوره تاریخی مصر ایفا کرده است.

احتمالاً بپسندید: سیلی خوردن مهران مدیری به خاطر عاشق شدن + شرح جالب ماجرا از زبان خودش!

چهره واقعی نفرتیتی

بیشتر بخوانید: جدیدترین عکس های مریم اوزرلی در جشن تولد دخترش+دخترش کولاک کرد!

نام نفرتیتی

وضعیت نام نفرتیتی جز رموز تاریخی است زیرا نام وی در دوازدهمین سال از هفده سال سلطنت آخناتون ناپدید می‌شود. نظریه غالب این است که با توجه به تغییر اسم، نام جدیدش به‌عنوان نام رسمی استفاده می‌شده است. همچنین بعضی اعتقاددارند وی به‌عنوان فرعون حکومت کرده است و اگر این موضوع واقعیت داشته باشد، نفرتیتی مثل حَتشـِپسوت (Hatshepsut) که به‌عنوان یک فرعون زن بر مصر حکمرانی می‌کرده است، بعد از مرگ همسرش حکمران اصلی مصر بوده است.

با توجه به اینکه نفرتیتی فرزند پسری نداشته است، فرعونی که جانشین وی یا همسرش شده است توت عنخ‌آمون یا همان شاه توت پسر همسر وی بوده است و نفرتیتی نامادری توت عنخ‌آمون محسوب میشود.

احتمالا بپسندید: نوزاد بازیگر در سریال دردسرهای عظیم چقدر بزرگ و خوشکل شده+عکس

عکس های جالب از چهره واقعی نفرتیتی

احتمالاً بپسندید: بیوگرافی و عکس های جدید و خفن سوگل خلیق بازیگر سریال دفتر یادداشت!

احتمالا بپسندید: تولد فوق لاکچری سولماز آقمقانی بازیگر نقش لیلا در سریال سه در چهار+عکس

بیشتر بخوانید: جدیدترین عکس های محمدرضا حیاتی به همراه همسر و فرزندان جوانش +بیوگرافی

چهره واقعی نفرتیتی

 

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالاً بپسندید: باگ شخصیتی پرنسس های دیزنی که آنها را آسیب پذیر می کند+بخش اول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا