;
خانواده و زناشوییزندگی

دوام رابطه عاطفی: اگر رابطه شما این ۵ چیز را ندارد، دوام نمی آورد!

دوام رابطه عاطفی: تحقیقات نشان داده است که زوج هایی که روابط پایداری دارند، با همدیگر رفتار خاصی نیز دارند. آنها تعارض را با احترام و شوخ طبعی حل می کنند و تعاملات مثبت بسیار بیشتری نسبت به تعاملات منفی دارند.

مانند هر توصیه دیگری برای یک رابطه پایدار، مهم است که به یاد داشته باشید که هر موقعیتی منحصر به فرد است. اگر می خواهید در مورد رابطه خاص خود راهنمایی بگیرید، بهتر است با یک متخصص صحبت کنید. اما برخی از مشترکات وجود دارد که بیشتر روابط پایدار دارد.

اگر در رابطه خود احساس عدم ثبات می کنید، کارشناسان موافقند که بهترین راه برای بازگشت به تعادل این است که به وضوح انتظارات، نیازها و خواسته های خود را با شریک زندگی خود در میان بگذارید.

زیرا ارتباطات قوی با همسرتان پایه و اساس یک رابطه پایدار است. در بخش خانواده و زناشویی چشمک، ۵ کاری وجود دارد که می توانید برای دوام بخشیدن به رابطه خود انجام دهید.

بیشتر بخوانید: ازدواج پایدار: ۹ نکته مهم که هر کسی باید قبل از ازدواج بداند!

دوام رابطه عاطفی

۱.احترام متقابل

دوام رابطه عاطفی، توجه به شریک زندگی خود، اهداف، دیدگاه ها و نظرات او برای یک رابطه بادوام حیاتی است. اگرچه ممکن است همیشه با یکدیگر موافق نباشید، مهم است که دیدگاه طرف مقابل را بپذیرید و به آن احترام بگذارید. عدم احترام متقابل نسبت به دیدگاه ها و شخصیت همدیگر باعث می شود، رابطه عاطفی و ازدوج شما دوام نخواهد آورد.

۲.نسبت ۵:۱

دکتر جان گاتمن، متخصص روابط، نسبت بسیار خاصی را یافت که باعث می شود عشق و ازدواج شما پایدار بماند. آن “نسبت جادویی” ۵ به ۱ است، به این معنی که برای هر تعامل منفی در طول تعارض، یک ازدواج پایدار و شاد دارای پنج (یا بیشتر) تعامل مثبت است.

اگر می‌خواهید رابطه‌تان دوام بیاورد، بیشتر بر قدردانی از شریک زندگی‌تان تمرکز کنید تا این که از کاستی‌های او انتقاد کنید. اگر نمی توانید نسبت۵:۱ را بدست آورید، برای هر تعامل منفی حداقل سه تعامل مثبت را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: احساس خوشبختی پس از ازدواج با ۶ ترفند ساده و موثر!

۳.توانایی خندیدن به خودتان

دوام رابطه عاطفی، بدون حس شوخ طبعی، زندگی به مثابه سواری آسان (یا سرگرم کننده!) نخواهد بود. توانایی خندیدن و شوخ طبع بودن بخش مهمی از هر رابطه پایدار است. تحقیقات نشان داده است زوج هایی که ارتباط عاطفی دارند و می توانند با هم بخندند، انعطاف پذیری بیشتری دارند. دفعه بعد که در حال دعوا هستید، ببینید آیا می توانید با استفاده از حرکات یا حالات صورت عجیب با هم بخندید.

دوام رابطه عاطفی

۴.یک “من” و یک “ما”

دوام رابطه عاطفی، بسیاری از زوج ها به اشتباه معتقدند که هر دو نفر باید همه کارها را با هم انجام دهند و همیشه نیازهای فردی خود را فدای زندگی زن و شوهری کنند. این درست نیست و می تواند منجر به همبستگی ناسالم شود.

هر فرد باید به عنوان یک فرد رشد کند و روی پیشرفت شخصی خود سرمایه گذاری کند تا رابطه سالمی ایجاد شود. همه روابط واقعا سالم از دو نفر تشکیل شده است که علاوه بر ایجاد یک «ما» در «من» پایه‌گذاری شده‌اند.

۵.عشق

دوام رابطه عاطفی، این بدیهی به نظر می رسد، اما تعداد شگفت انگیزی از زوج ها به دلیل وفاداری، دوستی یا ترس از تنهایی از عشق دور شده اند و کنار هم می مانند. اگر به خاطر راحتی به کسی رضایت می دهید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که به آینه نگاه کنید.

یا اگر بیشتر به این دلیل است که می خواهید هیجان و عشق اوایل ازدواج خود را بازسازی کنید، سعی کنید شریک زندگی خود را با یک شب قرار ملاقات یا غذای خاص غافلگیر کنید تا از روال معمول زندگی خارج شوید.

بیشتر بخوانید: ۱۴ حرکت مردان که شبیه ابراز عشق است اما هدف کنترل شما است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − نه =

دکمه بازگشت به بالا