;
زندگی

حکایت ملا نصرالدین و رحمت خداوند

از کودکی با حکایت های ملانصرالدین رشد کردیم و بزرگ شدیم. حکایات جالب و خنده دار که نکات آموزنده جالبی در آنها بعضاً نهفته بود. حکایت امروز داستان ملا نصرالدین و رحمت خداوند است. با چشمک همراه باشید.

بیشت بخوانید: حکایت مرد نابینای ثروتمند و بی خیال ترین فرد جهان

روزی از روزهای بهاری باران به شدت در حال باریدین بود. خوب در این حالت هر کسی دوست دارد، زودتر خود را به جای برساند که کمتر خیس شود. ملا نصرالدین از پنجره به بیرون نگاه کرد و همسایه خودش را دید. او می دوید تا زودتر خودش را به خانه برساند.

ملا نصرالدین پنجره را باز کرد و فریاد زد.

های همسایه! چیکار می کنی؟ خجالت نمی کشی؟ از رحمت خدا فرار می کنی؟

مرد همسایه وقتی این حرف ملا را شنید، دست از دویدن کشید و آرام ارام به سمت خانه رفت. در حالی که کاملا موش آب کشیده شده بود.

ملا نصرالدین و رحمت خداوند

چند روز گذشت. این بار ملا نصرالدین خود در میانه باران گرفتار شد. به سرعت در حال دویدن به سوی خانه بود که همسایه سرش را از پنجره بیرون آورد و گفت:

های ملا نصرالیدن! خجالت نمی کشی از رحمت خدا فرار می کنی! چند روز قبل را یادت هست؟ به من می گفتی چرا از رحمت خدا فرار می کنی؟ حال خودت همان کار را می کنی؟

ملا نصرالدین در حالی که سرعت خودش را زیادتر کرده بود، گفت:

چرا یادم هست. به همین خاطر تندتر می دوم که زیادتر رحمت خدا را زیر پایم نکنم.

سخن پایانی

این داستان کنایه از افرادی که از زمین و زمان ایراد می گیرند، اما برای رفتارهای خودشان هزار و صد توجیح ذکر می کنند.

مولانا در فیه مافیه می فرماید:

گفت پیلی را آوردند بر سرچشمهٔ که آب خورد، خود را در آب می دید و می رمید. او می پنداشت که از دیگری می رمد، نمی دانست که از خود می رمد. همه اخلاق بد از ظلم و کین و حسد و حرص و بی رحمی و کبر چون در تست نمی رنجی، چون آن را در دیگری می بینی، می رمی و می رنجی.

شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

لینک های مرتبط:

تست شخصیت: آنچه می‌بینید، علت خودشیفتگی شما را آشکار می کند!

قدرت بینایی خود را با پیدا کردن 16 چهره انسان و حیوان محک بزنید!

تست شخصیت: با کمک این تست، پنهان ترین کابوس خود در عشق را بشناسید!

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا