;
زندگیکودک و مادر

افزایش باروری با تغذیه: این ۱۰ غذای شگفت انگیز قدرت باروری شما را افزایش می دهد

افزایش باروری با تغذیه: مواد خوراکی را که به طور منظم می خورید نقش مهمی در کمک به باردار شدن و به دنیا آوردن نوزاد سالم دارد. اگر تصمیم دارید دوباره مادر شوید و فرزندان سالمی و زیبایی به دنیا آورید این ۱۰ مواد غذایی را در رژیم غذایی تان بگنجانید. این غذاها به افزایش قدرت باروری شما کمک می کند. در بخش کودک و مادر این مواد غذایی شگفت انگیز معرفی شده است.

این ۱۰ غذای شگفت انگیز قدرت باروری شما را افزایش می دهد

۱. ماهی قزل آلا

افزایش باروری با تغذیه، این ماهی حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب ضروری امگا 3 است که باروری را در مردان و زنان افزایش می دهد. همچنین سلنیوم را که به تشکیل اسپرم سالم کمک می کند و ویتامین D را افزایش می دهد که کمبود آن باعث باروری ضعیف می شود. هم در مردان و هم در زنان برای کاهش خطر آلودگی توسط رنگ های غذایی، آنتی بیوتیک ها یا جیوه، ماهی آزاد صید وحشی را به جای انواع پرورش یافته در مزرعه انتخاب کنید.

شاید بپسندید: فحاشی کودکان: با فحاشی و بد زبانی کودک مان چه کنیم + ۷ راهکار موثر

افزایش باروری با تغذیه

۲.دارچین

افزایش باروری با تغذیه،  مطالعات نشان داده‌اند که مکمل‌های دارچین ممکن است به زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک کمک کند، چرخه‌های قاعدگی منظم‌تری داشته باشند که فرصت‌های باردار شدن را افزایش می‌دهد.

۳.آناناس

افزایش باروری با تغذیه،  این میوه استوایی حاوی بروملین است، آنزیمی طبیعی که خواص ضد التهابی دارد و ویتامین C همگی به افزایش تخمک گذاری کمک می کنند.

۴.تخم مرغ کامل

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین بدون چربی است که باعث بهبود باروری در مردان و زنان می شود. زرده تخم مرغ سرشار از ریزمغذی های ضروری است و تخم مرغ همچنین حاوی کولین است که ممکن است از نقایص مادرزادی در کودکان جلوگیری کند.

۵.گردو

به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6، روزانه یک مشت گردو یک میان وعده مغذی عالی است که با بهبود شکل و تحرک اسپرم از باروری حمایت می کند.

افزایش باروری با تغذیه

۶.لوبیا و عدس

افزایش باروری با تغذیه، منابع عالی فولات و فیبر هستند که تعادل هورمونی را حفظ می کنند. عدس حاوی پلی آمین اسپرمیدین است که به لقاح تخمک توسط اسپرم کمک می کند.

۷.گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی حاوی لیکوپن، یک آنتی اکسیدان قوی است که نشان داده شده است که سلامت مایع منی و میزان بارداری را بهبود می بخشد. گوجه‌فرنگی پخته را انتخاب کنید زیرا دو برابر گوجه‌فرنگی خام لیکوپن دارد.

۸.لبنیات پرچرب

افزایش باروری با تغذیه،  برای کسانی که می توانند آن را تحمل کنند، لبنیات پرچرب منبع عالی چربی اشباع شده است که برای باروری مفید است. همچنین سرشار از ویتامین های زیادی است که به بهبود سلامت کلی کمک می کند.

افزایش باروری با تغذیه

۹.انار

افزایش باروری با تغذیه، انار سرشار از آنتی اکسیدان است که در برخی مطالعات نشان داده است که کیفیت اسپرم را بهبود می بخشد.

۱۰.مرکبات

افزایش باروری با تغذیه،  پرتقال و گریپ فروت مرکبات غنی از ویتامین C هستند که تخمک گذاری را تثبیت کرده و به آزاد شدن تخمک کمک می کنند. آنها همچنین حاوی پلی آمین پوترسین هستند که سلامت تخمک را بهبود می بخشد و نقص های کروموزومی را کاهش می دهد.

سخن آخر

در حالی که یک رژیم غذایی مغذی مطمئناً از باروری در زنان یا مردان حمایت می کند، اما اگر بیش از یک سال است که نتوانسته اید باردار شوید، ممکن است یک بیماری زمینه ای وجود داشته باشد که از بارداری جلوگیری می کند.

بنابراین برای معاینه و بررسی حتما به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید. هر زنی دوست دارد لذت مادر شدن را بچشد و با سهل انگاری و مراجعه دیر وقت به پزشک لذت مادر شدن را از خود نگیریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − یک =

دکمه بازگشت به بالا