;
سلامت

بهترین صبحانه برای دیابتی ها، سالم و خوشمزه!

بهترین صبحانه برای دیابتی ها: بدون شک صبحانه یکی از وعده های مهم غذایی محسوب می‌شود این وعده با رساندن انرژی و گلوکز لازم به بدن باعث آماده سازی آن برای فعالیت های روزانه می‌شود. بنابراین هرگز نباید اهمیت آن را نادیده گرفت. اگر مبتلا به دیابت هستید، روش کنترل قند خون شما حذف وعده صبحانه نیست! لیست صبحانه برای دیابتی ها می‌تواند به شما کمک کند تا با شناخت نکات حائز اهمیت در تهیه یک صبحانه بدون قند، علاوه بر تامین مواد لازم سلامت بدنتان را نیز حفظ کنید. با این مطلب سلامت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: آبمیوه برای دیابتی ها ضرر داره ؟

۱. تخم مرغ

تخم مرغ معمولا یکی از ساده و رایج ترین غذاهایی است که می‌توان برای صبحانه مصرف کرد. تخم مرغ دارای کالری کم و پروتئین بالایی می‌باشد؛ بنابراین می‌تواند نیازهای بدن را به خوبی برآورده کند. هر تخم مرغ بزرگ در حدود ۷۰ کالری و ۶ گرم پروتئین دارد.

بر اساس تحقیقات انجام شده خوردن ۲ عدد تخم مرغ در روز می‌تواند میزان مطلوبی از پروتئین را در بدن تامین کند و همچنین میزان فشار خون و قند را کنترل کند. شما می‌توانید تخم مرغ را با مواد مختلفی به شکل های آب پز یا به همراه مقداری روغن زیتون آماده کنید. بهترین نوع مصرف تخم مرغ به صورت آبپز و سفیده آن است.

جالب خواهد بود: این گیاه دارویی اسید معده را درمان می کند!

بیشتر بخوانید: ۷ روش طبیعی افزایش سطح استروژن، هورمون جنسی زنان!

۲. عدسی

بهترین صبحانه برای دیابتی ها، عدسی یکی از غذاهای محبوب و ساده ایرانی می‌باشد که می‌توان برای صبحانه آن را به سادگی تهیه نمود. این غذا به دلیل دارا بودن منابع سرشاری از فیبر و پروتئین بسیار مقوی بوده و منجر به کنترل سطح قند خون می‌شود. در عین حال می‌تواند انرژی شما را برای کار و فعالیت در طول یک روز پرکار تامین کند.

تهیه کردن این غذای کامل برای صبحانه چندان سخت و زمانبر نیست و افراد میتوانند به سادگی از آن برای این وعده استفاده نمایند. افراد می‌توانند مبتلا برای کاهش سطح قند خون از کمی چوب دارچین نیز درون عدسی استفاده کنند.

شاید بپسندید: با استفاده از این روغن، سلامتی پوست و مویتان را برای همیشه تضمین کنید+نحوه تهیه ماسک و مصرف

احتمالا بپسندید: ۷ میوه‌ای که برای افراد دیابتی ممنوع است!

بهترین صبحانه برای دیابتی ها

۳. جو پرک به همراه شیر

جو پرک به همراه شیر یکی از بهترین و کامل ترین غذاها در لیست صبحانه برای دیابتی ها است. جو به دلیل داشتن منبع غنی از فیبر می‌تواند در کنترل سطح قند خون تاثیر بسیاری داشته باشد. همچنین شیر داری پروتئین کافی برای وعده صبحانه است. البته توصیه می‌شود از شیر کم چرب استفاده کنید.

شما می‌توانید از میوه های کم شیرین و مجاز نیز به صورت خشک و یا خورد شده در آن استفاده کنید. این صبحانه بدون قند می‌تواند پیشنهاد بسیار خوبی برای بچه ها و یا آماده کردن وعده‌ای سریع و بدون نیاز به پخت و پز باشد. شما حتی می‌توانید ترکیبی از جوی پرک به همراه آب یا شیر را از شب گذشته در یخچال بگذارید تا حالت کرمی به خود بگیرید.

احتمالا بپسندید: خوراکی هایی که باعث تپش قلب می شوند!

جالب خواهد بود: بدترین و چاق کننده ترین جای مرغ کجاست؟

۴. نان جو به همراه کره مغزیجات

بهترین صبحانه برای دیابتی ها، مغزها یکی از موادهای مقوی هستند که افراد مبتلا به دیابت عموما اجازه استفاده از آنها را دارند. به طور مثال کره بادام زمینی، کرده بادام یا فندوق می‌تواند ایده خوبی برای صبحانه باشد. همراه شدن آن با نان جو می‌تواند فیبر لازم و پروتئین گیاهی خوبی را به بدن برساند.

البته دقت داشته باشید که برخی از کره‌های بادام زمینی یا سایر مغزیجات موجود در بازار دارای شکر هستند. بنابراین می‌توانید خودتان آن را درخانه تهیه کنید یا از فروشگاه‌های مخصوص به صورت باز و بدون شکر خریداری کنید.

۵. انواع املت

ما در اولین مورد از لیست صبحانه برای دیابتی ها به تخم مرغ اشاره کردیم؛ اما انواع املت‌ها می‌توانند تنوع خوبی به وعده صبحانه ما بدهند. استفاده از سبزیجات مختلف در کنار املت می‌تواند ترکیبات خوشمزه و مفیدی را برای تهیه بهترین صبحانه برای افراد دیابتی باشد.

بهترین صبحانه برای دیابتی ها، به طور مثال استفاده از اسفناج، گوجه فرنگی یا قارچ می‌تواند علاوه بر داشتن طعمی خوب، سطح قند خون را کنترل کند. استفاده از پنیر، دانه‌های خوراکی مجاز و ادویه ها نیز می‌تواند ایده بسار خوبی باشد.

بهترین صبحانه برای دیابتی ها

۶. نون، پنیر، گوجه خیار

یکی از ترکیبات مناسب با ذائقه ایرانی‌ها برای صبحانه بدون قند؛ نون، پنیر، گوجه خیار است. بهتر است برای این وعده از نان جو استفاده کنید تا بتوانید به این وسیله قند خون را کنترل و مقدار لازم فیبر را به بدنتان برسانید. تهیه این غذا زمانبر نیست و تمامی مواد لازم برای آن به سادگی قابل تهیه است. بنابراین آن را می‌توان به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: برای کنترل دیابت ترکیب این دمنوش گیاهی معجزه می کند + نحوه مصرف برای اثرگذاری!

 

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالا بپسندید: این خوراکی ها برای کاهش کلسترول خون فوق العاده هستند!

جالب خواهد بود: آیا نوشیدن قهوه از ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند؟

شاید بپسندید: نفخ حبوبات: اگه حبوبات را با این روش مصرف کنی دیگه نفخ نمی کنی!

احتمالا بپسندید: پاکسازی ریه ها با ۷ روش موثر طب سنتی در خانه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا