;
خانواده و زناشوییزندگی

چرا مردان خیانت می کنند؟ + ۷ علت مهم که نمی دانستید

چرا مردان خیانت می کنند: زنان و مردان ممکن است به دلایل بسیار متفاوتی خیانت کنند. برخی از تحقیقات نشان می دهد که مردان بیشتر از زنان خیانت می کنند. در این تحقیقات ۲۰ ٪ از مردان در مقایسه با ۱۳ ٪ از زنان به خیانت اعتراف کرده اند.  با توجه به این امر، مهم ترن پرسش این است که چرا مردان خیانت می کنند؟ یا چه چیزی مردان را مجبور به خیانت می کند؟ در بخش خانواده و زناشویی ۹مهم ترین دلایل خیانت مردان در روابط زناشویی بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت مرد: ۱۰ علامت هشدار دهنده که مرد خیانت می کند

۷ دلیل خیانت مردان

۱.آنها به دنبال راهی برای خارج شدن از رابطه هستند

گاهی اوقات وقتی مردان خیانت می کنند، به این دلیل است که آنها سعی می کنند از یک رابطه خارج شوند و این اولین قدم است. زیرا مردان احتمالا کمتر با شریک زندگی خود در مورد نیازهای خود و رابطه خود صحبت می کنند.

چرا مردان خیانت می کنند،اگر آنها به دنبال راهی برای خروج باشند، ممکن است خیانت را ابزاری برای رسیدن به هدف خود بدانند. اگر مردان بتوانند به خوبی با شریک زندگی خود رابطه برقرارکنند و با هم در مورد مسائل و مشکلات رابطه خود صحبت کنند شاید کار شان به خیانت نکشد.

۲.آنها نیاز عاطفی دارند

چرا مردان خیانت می کنند، در بسیاری از مواقع مردان نمی توانند نیازهای عاطفی خود را با همسرش تامین کنند. آن ها ممکن است در شرایط دشوار قرار بگیرند و به لحاظ عاطفی إحساس تنهایی کنند. برای تامین نیازهای عاطفی و فرار از إحساس تنهایی تلاش کنند تا ارتباط خارج از رابطه زناشویی برقرار کنند. ممکن است اوایل رابطه فقط تلاش کنند تنهایی عاطفی خود را پر کنند اما با گذشت زمان منجر به رابطه جنسی می شود.

چرا مردان خیانت می کنند

۳.انتقام جویی

چرا مردان خیانت می کنند، برخی از افراد از روی عصبانیت، حسادت یا تمایل به انتقام جویی خیانت می کنند. حتی ممکن است شریک زندگی آنها خیانت نکرده باشد اما او را ناراحت می کند و شوهر به این دلیل خیانت می کند. مکمن است بسیاری از زن و شوهر ها دعواهای مدوام داشته باشند و این مرد را خسته و عصبانی می کند. از این رو ممکن است به خیانت رو بیاورند.

بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت در زنان: ۱۰ ویژگی زنی که خیانت می کند

۴.معتاد به الکل و مواد مخدر

فردی که به الکل و مواد مخدر معتاد است، احتمال این که خیانت کند بسیار بالا است. زیرا او در مواقع استفاده از الکل و مواد مخدر بی اختیار می شود و بیشتر به برقراری رابطه جنسی با هر زنی تمایل پیدا می کند.

۵.مشکلات روانی

چرا مردان خیانت می کنند، افسردگی و اضطراب نیز می تواند برای تسکین یافتن و پناه بردن به کسی خارج از ازدواج انگیزه خیانت را در مردان تشدید کند. فردی که دچار افسردگی و اضطراب شدید است برای آرام شدن رابطه خارج از ازدواج برای او جذاب به نظر می رسد. او ممکن است برای رسیدن به یک حالت شادی و سرخوشی متوسل به خیات شود.

بیشتر بخوانید: آزمون شناسایی همسر خیانتکار: چه کسی در حال خیانت به همسر خود است!؟

چرا مردان خیانت می کنند

۶.آنها به دنبال اعتبار سنجی هستند

احساس ناامنی و عزت نفس پایین نیز می تواند کسی را به سمت خیانت سوق دهد. به ویژه اگر آنها در رابطه زناشویی به این نتیجه برسند که به اندازه کافی برای همسرش جذاب نیست، عزت نفس خود را کاملا از دست می دهند. در نتیجه چنین مردانی برای به دست آوردن اعتبار و عزت نفس خود در رابطه جنسی به دنبال خیانت می روند. تا این إحساس را در جای دیگری پیدا کنند.

۷.آنها از نظر عاطفی نابالغ هستند

چرا مردان خیانت می کنند، بسیاری از دلایل خیانت در دسته نابالغ عاطفی قرار می گیرند. تا زمانی که یک مرد در رابطه ای خود دچار مشکلات باشد و نتواند به راحتی با شریک زندگی خود در مورد آن صحبت کند، او احساس ناتوانی و تنهایی می کند. به علاوه ممکن است شریک زندگی اش او را مرد بی أراده، ضعیف و ناتوان بداند.

این نوع قضاوت مرد را به لحاظ عاطفی شکننده تر می کند و احساس تنهایی را بیشتر در او تشدید می کند. به علاوه او از نظر عاطفی نابالغ است و نمی تواند به درستی بر احساسات خود کنترل ایجاد کند و مشکلات خود را با همسرش حل کند. بنابراین برای جبران این حس ناتوانی و ضعف به دنبال رابطه خارج از ازدواج می رود.

بیشتر بخوانید: کنترل عصبانیت شوهر: با این ۸ سیاست هر زنی شوهرش را آرام می کند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا