;
زندگیخانواده و زناشوییسلامت جنسی

مضرات رابطه جنسی زیاد + روش های مقابله با خطرات احتمالی

داشتن رابطه جنسی زیاد یک تهدید جدی نیست. هیچ مدرک علمی مبنی بر این که داشتن رابطه جنسی زیاد مضراتی دارد، وجود ندارد. اما هر چیز زیاد می تواند بر سلامت جسمی یا روحی شما تأثیر بگذارد. البته تا زمانی که شما و شریک زندگی تان راضی هستید، چیزی به نام رابطه جنسی زیاد وجود ندارد. با این حال، داشتن رابطه جنسی مکرر سبب برخی مشکلات و آسیب ها می شود. بنابراین در این مطلب از سری مطالب خانواده و زناشویی چشمک به مضرات رابطه جنسی زیاد و روش های مقابله با خطرات احتمالی آن می پردازیم. شما با دانستن این خطرات، از مضرات رابطه جنسی زیاد دور خواهید ماند.

۷ ضرر اصلی رابطه جنسی زیاد

۱.مضرات رابطه جنسی زیاد، ایجاد زخم در واژن

خشکی واژن یکی از مضرات رابطه جنسی زیاد است. رابطه جنسی زیاد می تواند باعث پارگی واژن شود. به خصوص اگر هر گونه اختلال زمینه ای مانند خشکی واژن (ناشی از قرص های ضد بارداری با دوز کم) وجود داشته باشد. هر چه در مدت کوتاهی رابطه جنسی بیشتری داشته باشید، رطوبت طبیعی کمتری در بدن ایجاد می شود. در نهایت محیط واژن خشک می شود و این مساله در جریان رابطه جنسی باعث باعث پارگی و ایجاد زخم در واژن می شود.

بیشتر بخوانید: ۱۶ بهترین و موثرین غذاهای افزایش دهنده میل جنسی

۲.خطر UTIیا عفونت مثانه و واژن

افزایش احتمال عفونت واژن و مثانه  یکی دیگر از مضرات ناخوشایند رابطه جنسی زیاد است. مایعات بدن ممکن است سطح pH طبیعی واژن شما را تغییر دهد و شما را مستعد ابتلا به عفونت کند. با ابتلا شدن به عفونت زن دردهای وحشتناکی را تحمل خواهد کرد. در صورت عدم توجه این مساله منجر به مشکلات بزرگ تری می شود.

بیشتر بخوانید: رابطه زن با مرد: ۵ چیزی که هر زنی از همسرش می خواهد

۳.از دست دادن علاقه در جریان رابطه

اگرچه رابطه جنسی شما را پرانرژی می کند. اما داشتن بیش از حد رابطه باعث شود که در وسط کار علاقه خود را از دست بدهید. به خصوص اگر هر روز رابطه جنسی داشته باشید. این به این دلیل است که بدن شما از فعالیت جنسی روزمره خسته شده و نیاز به آرامش دارد.

۴.مضرات رابطه جنسی زیاد، فرسودگی

مطالعات نشان می‌دهند زمانی که بیش از حد با همسرتان رابطه جنسی دارید، بدن نوراپی‌نفرین، آدرنالین و کورتیزول را به گردش در می‌آورد. این مساله باعث افزایش ضربان قلب، متابولیسم گلوکز و فشار خون می‌شود. داشتن رابطه جنسی زیاد به نوعی ورزش بدن تبدیل می شود که شما را خسته و فرسوده می کند. اگر بیش از حد رابطه جنسی داشته باشید، ممکن است خستگی شما تمام روز ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اشتباهات مردان در زندگی مشترک: این ۵ اشتباه زنان را فراری می کند

۵.خراشیده شدن واژن و ایجاد عفونت

خراشیده شدن واژن در حین دخول در زنانی که بیش از حد رابطه جنسی دارند، رخ می دهد. این وضعیت زمانی ایجاد می شود که تماس بیش از حد در حین مقاربت ایجاد می شود. این تماس های بیش از حد باعث آسیب به دیواره های واژن می شود که منجر به سوزش هنگام ادرار کردن یا مشکل در راه رفتن به دلیل التهاب و تورم واژن می شود.

بیشتر بخوانید: فواید شگفت انگیز ترکیب سیر و عسل برای سلامت جسمی و جنسی مردان

۶.مضرات رابطه جنسی زیاد، درد در قسمت پایین کمر

کمردرد نشانه دیگری است که نشان می دهد بیش از حد رابطه جنسی دارید. این درد در ناحیه کمر بسیار آزاردهنده است. زیرا هنگامی که حرکات سریعی وجود دارد فشار زیادی بر کمر وارد می شود. طبیعی است که کمردرد را تجربه کنید. با این حال، اگر این حرکات ناگهانی در طول زمان بیش از حد شود، ممکن است منجر به کمردرد مزمن شود.

بیشتر بخوانید: شوهر ایده آل: اگر همسرتان این ۶ ویژگی را دارد، شوهر ایده آلی است

۷. اعتیاد

یکی دیگر از مضرات داشتن رابطه جنسی زیاد معتاد شدن به آن است. از آن جایی که شما مشغول رابطه جنسی هستید یا میل جنسی غیرعادی قوی دارید، شاید نوعی از اعتیاد باشد. فردی که اعتیاد جنسی دارد کم کم همسرش از او فاصله می گیرد و در نهایت زندگی مشترکش را نابود می کند.

روش های مقابله با خطرات احتمالی رابطه جنسی زیاد

فعالیت جنسی متعادل برای سلامت جسمی، سلامت عاطفی و ارتباط نزدیک تر با همسر بسیار مفید است. به این جهت، در زیر چند پیشنهاد برای آسان تر، سالم تر و لذت بخش تر کردن رابطه جنسی آورده شده است. با استفاده از این روش ها شما می توانید رابطه جنسی کم خطر و لذت بخش تری را تجربه کنید.

۱. مضرات رابطه جنسی زیاد، از وسایل محافظتی استفاده کنید

محافظت از سلامت خود و همسرتان بسیار مهم است. به خصوص اگر رابطه جنسی زیاد دارید، بهتر است حتما از کاندوم استفاده کنید. به ویژه کاندوم های بسیار نازک برای محافظت از شما و همسرتان مفید است. زیرا این کاندوم ها بدون این که شما را با خطر حساسیت مواجه کند، طراحی شده اند.

بیشتر بخوانید: مشکلات جنسی مردان: هر مردی با این ۵ مشکل جنسی مواجه می شود

۲.از روان کننده استفاده کنید

وقتی اصطکاک زیادی در رابطه جنسی وجود دارد، لذت بخش نیست. اگر شریک زندگی شما مستعد خشکی است از روان کننده ها استفاده کنید. رابطه جنسی با واژن خشک برای زن بسیار دردناک است. البته پیشنهاد می شود که از روان کننده های طبیعی استفاده کنید. زیرا عوارض کم تری دارند.

بیشتر بخوانید: ۵ ویژگی مهم زوج های خوشبخت

۳. مضرات رابطه جنسی زیاد، از فشار آوردن جلوگیری کنید

رابطه جنسی یک تمرین است. شما می توانید با تمرین با آرامش کامل این کار را انجام دهید. فشارها و سرعت عمل در رابطه جنسی می تواند به سلامت واژن زن آسیب بزند. در بسیاری موارد زنان درد زیادی را تحمل می کنند. ایجاد درد برای او باعث می شود از شما دوری کند. اما با آرامش و نوازش هر دو نفر از رابطه تان لذت خواهید برد.

بیشتر بخوانید: فواید ترکیب شیر و دارچین برای سلامت جنسی مردان

۴.پس از رابطه حتما دوش بگیرید

برای حفظ سلامت واژن، قبل و بعد از رابطه جنسی از حمام استفاده کنید. با این حال، مقاربت بیش از حد همچنان می تواند باعث عفونت شود که ممکن است برای روزها و ماه از شر آن خلاص نشوید و درد زیادی را تحمل کنید. مردان هم با گرفتن دوش إحساس خستگی کم تری خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: شناخت زبان بدن زنان: ۱۰ نشانه که زنی عاشق شما شده است

۵.مضرات رابطه جنسی زیاد، در جریان رابطه با هم حرف بزنید

مهم ترین جنبه یک زندگی جنسی سالم، ارتباط و حرف زدن است. بنابراین با هم حرف بزنید. از او بپرسید که راحت است. دردی ندارد، ادامه رابطه را می خواهد… چنین برخورد منطقی با همسرتان باعث می شود او بیشتر شما را دوست داشته باشد، زیرا متوجه می شود که سلامت و إحساس آرامش او برای شما مهم است و شما تنها به خودتان فکر نمی کنید.

بیشتر بخوانید: ۲۰مواد خوراکی که میل جنسی زنان را افزایش می هد + سایر روش ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 16 =

دکمه بازگشت به بالا