;
خانواده و زناشوییزندگی

علت زود انزالی در مردان: ۱۰ دلیل اصلی زود انزالی در مردان را بشناسید!

علت زود انزالی در مردان: انزال زودرس مشکلی است که بخش بزرگی از مردان را تحت تاثیر قرار می دهد. این مشکل می تواند بر روابط شما با شریک زندگی تان تأثیر منفی بگذارد. هنگامی که به ارگاسم می رسید، آلت تناسلی نعوظ خود را از دست می دهد که باعث می شود دخول رخ ندهد یا زودتر از حد مطلوب کامل شود.

این باعث ایجاد مشکلاتی در اعتماد به نفس مرد می شود، زیرا  کنترل خود را بر تصمیم گیری در مورد زمان اوج از دست می دهد. طرف مقابل هم آسیب می بیند، زیرا رضایت جنسی وجود ندارد و می بیند که چگونه شریک زندگی خود تحت تأثیر قرار می گیرد. در بخش خانواده و زناشویی  ۱۰ دلیل اصلی انزال زودرس و درمان آن بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: ۸ روش خانگی فوق العاده موثر برای درمان اختلال نعوظ

انزال زودرس

انزال زودرس را عدم کنترل مطلق بر انزال می دانند. به طور معمول، مردان می توانند لحظه رسیدن به نقطه اوج را بین ۵ تا ۱۵ دقیقه پس از وقوع دخول نگه دارند. اگر قبل از دخول یا در زمان دخول، در عرض یک یا دو دقیقه به طور غیرارادی انزال کنید، دچار زود انزالی هستید.

علت زود انزالی در مردان، دو عامل وجود دارد که بر انزال زودرس تأثیر می گذارد. عامل روانی و جسمی. اولین مورد در ۹۰٪ موارد رخ می دهد، در حالی که مورد دوم در ۱۰٪ رخ می دهد. همان طور که در ادامه خواهید دید، دو نوع مختلف انزال زودرس نیز وجود دارد.

۱۰ دلیل اصلی زود انزالی در مردان

۱.آموزش غلط جنسی

عدم بلوغ جنسی که در دوران نوجوانی رخ می دهد، جوانان را به سمت یافتن راهی برای ارضای سریع خود سوق می دهد. این عجله برای رسیدن به رضایت، اگر سال ها ادامه داشته باشد، می تواند منجر به یک روند شود. عدم کنترل خود می تواند منجر به مشکل زود انزالی در آینده شود.

علت زود انزالی در مردان

۲.عدم عزت نفس

علت زود انزالی در مردان، دوست نداشتن خود می تواند باعث ناامنی شود و این به نوبه خود می تواند منجر به عدم کنترل بر انزال شود. فرمان انزال در مغز اتفاق می افتد. عصبی بودن ناشی از این فکر که شما در حد مناسب نیستید می تواند روند طبیعی را تغییر دهد که منجر به اوج می شود.

۳.اضطراب

علت زود انزالی در مردان، دوره های اضطراب ناشی از کار یا مشکلات مالی نیز می تواند منجر به عدم کنترل انزال شود. این نیز می تواند اتفاق بیفتد اگر طرف مقابل آشکارا اضطراب خود را نشان دهد و برقراری روابط عادی را دشوار کند.

بیشتر بخوانید: تستوسترون پایین در مردان: ۹ علامت پایین تستوسترون در مردان + درمان

۴.فشار

قرار گرفتن در معرض استرس طولانی مدت همان تاثیری را دارد که اضطراب دارد. ممکن است متوجه نباشید که از عوارض سنگین کاری یا فعالیت روزانه بیش از حد رنج می برید. خستگی می تواند بر انزال زودرس و سایر جنبه های زندگی تأثیر بگذارد.

۵.عدم رضایت از زندگی جنسی

علت زود انزالی در مردان، نرسیدن به انتظارات جنسی می تواند مشکلی باشد که منجر به عدم کنترل انزال می شود. وسواس داشتن برای رسیدن به انگیزه های بیشتر یا تمرکز بر جنبه های منفی مربوط به مقاربت جنسی می تواند باعث بی علاقگی شود و باعث شود سریعتر به اوج برسید. علاوه بر این، نارضایتی افزایش می یابد زیرا ارگاسم های شما شدت کمتری خواهند داشت.

۶.داشتن رابطه جنسی به ندرت

اگر زمان زیادی را بین یک رابطه جنسی و رابطه بعدی صرف کنید، به احتمال زیاد انزال سریع تری خواهید داشت. داشتن آمیزش جنسی بیشتر اغلب باعث می شود که هنگام انتخاب زمان به اوج خود کنترلی بیشتری داشته باشید.

۷.عوامل موقتی

علت زود انزالی در مردان، انزال زودرس ممکن است گاهی اوقات رخ دهد. این مشکل بزرگی نیست در این مورد ممکن است برخی عوامل خارجی بر آن تأثیر گذاشته باشد. اگر زیاد اتفاق نیفتد، لازم نیست به آن توجه زیادی کنید.

بیشتر بخوانید: درمان زود انزالی:  ۴ موثر ترین روش خانگی برای بهبود و درمان زود انزالی

علت زود انزالی در مردان

۸.عامل ارثی

انزال زودرس ممکن است یک عامل ژنتیکی داشته باشد. ممکن است مشکل ارثی باشد و ربطی به منشأ روانی یا بیماری نداشته باشد.

۹.جریان غیر طبیعی گردش خون

علت زود انزالی در مردان، آلت تناسلی با ورود خون به مجاری یا نواحی غار نعوظ می شود. جریان غیر طبیعی، ناشی از گردش خون ضعیف، می تواند باعث خارج شدن زودرس مایع منی شود.

۱۰.حساسیت شدید

علت زود انزالی در مردان، حساسیت شدید در حساس ترین قسمت های آلت تناسلی می تواند این روند را تا زمانی که از کنترل خارج شود تسریع کند و باعث انزال خیلی سریع شود.

بیشتر بخوانید: تقویت میل جنسی: ۲۰ غذا با اثر جادویی برای افزایش میل جنسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 2 =

دکمه بازگشت به بالا