;
دانشسلامت

فواید برس کشیدن بدن از سم زدایی بدن تا سلامت پوست| چگونگی کشیدن برس خشک بر روی بدن

فواید برس کشیدن بدن: در مواردی که داروهای هومیوپاتی، مکمل های تقویت کننده سیستم ایمنی، کرم های مرطوب کننده و پاک کننده های صورت مبتنی بر گیاه وجود دارد، یک چیز دیگر ممکن است توجه شما را جلب کند: برس هایی با دسته های چوبی. این برس ها که برای برس خشک کشیدن استفاده می شوند در بسیاری از مسائل به خصوص سم زدایی مفید هستند.

هنگام سم زدایی، می توانید یک یا دو بار در روز پوست خود را با یک برس نرم اما پرپشت شانه کنید. همچنین می توانید برای از بین بردن سلول های مرده پوست و بهبود ظاهر ، برس زدن خشک را انجام دهید. در این مطلب از سری مطالب دانش و سلامت چشمک به بررسی فواید برس کشیدن بدن پرداخته ایم.

مطلب مرتبط: دفع سموم از بدن: ۵ ماده غذایی که شما را از شر سموم خلاص می کند

فواید برس کشیدن بدن

چگونه از برس خشک استفاده کنیم؟

برای بهره برداری حداکثری از فواید برس کشیدن بدن، معمولاً صبح ها یا در صورت تمایل می توانید آن را در عصر انجام دهید. می توانید از برس به تنهایی استفاده کنید یا می توانید با کمی روغن روی برس انجام دهید. با این حال، اگر قرار است از برس روغنی استفاده کنید، بهتر است قبل از برس زدن دوش بگیرید. اگر تا به حال نتوانسته اید دوش بگیرید، می توانید ابتدا برس بزنید و سپس روغن و لوسیون بدن خود را بعد از دوش گرفتن بمالید.

چگونه از برس خشک استفاده کنیم؟

در برس زدن خشک، ابتدا باید از پاها شروع کنید و از پا تا قلب برس بکشید. در بازوها، ابتدا باید از دست ها شروع کنید و به سمت بالا حرکت کنید. می توانید در حرکات رو به بالا از ضربات سخت و کوچک به بدن هم استفاده کنید یا به صورت دایره ای برس بکشید. هنگام برس زدن شکم، باید در جهت عقربه های ساعت حرکت کنید. در اینجا باید مراقب باشید که به سختی برس نکشید. در حین برس زدن نباید زیاد فشار دهید و از برس بسیار سفت استفاده کنید.

برس زدن، باید ملایم باشد و به سد پوستی آسیب نرساند. استفاده از برس‌های خیلی سخت برای پوست ناخوشایند است. برای این کار باید با انتخاب برس هایی با موهای نرم متوسط ​​مطمئن شوید که پوست شما خراشیده یا آسیبی نمی بیند.می توانید هر روز 3 تا 5 دقیقه برس زدن خشک را بر روی بدن انجام دهید.

مطلب مرتبط: رازهای جوان نگه داشتن پوست: با این راهکارهای آسان و کاربردی پوست خود را جوان نگه دارید!

فواید برس کشیدن بدن

برس کشیدن خشک می تواند به بدن شما کمک کند تا سموم را دفع کند و همزمان بدن شما آرام شود. در حالی که شواهد علمی کمی وجود دارد که نشان دهد برس زدن خشک مفید است، اما مطمئن باشید که کشیدن برس خشک بر روی بدن، هیچ آسیبی به شما نمی رساند. پس با خیال راحت می توانید آن را امتحان کنید.

برخی از مزایا و فواید برس کشیدن بدن رد این مطلب ذکر شده است. مهمترین فواید برس کشیدن بدن عبارتند از:

فواید برس کشیدن بدن

برای سیستم لنفاوی و دفع سموم مفید است.

سیستم لنفاوی به بدن شما کمک می کند تا با عفونت ها مبارزه کند. مایعاتی که از سیستم بدن ما عبور می کنند توسط غدد لنفاوی فیلتر می شوند. زمانی که بیمار هستید یا در معرض سموم قرار می گیرید، غدد لنفاوی ممکن است مسدود شوند. ممکن است زمانی که غدد لنفاوی شما هنگام ابتلا به آنفولانزا متورم می شوند متوجه این موضوع شده باشید.

تصور می‌شود که بدن در حین برس زدن خشک، سموم را از طریق تعریق دفع کند. علاوه بر این، موهای برس منافذ را تحریک کرده و به باز شدن آنها کمک می کند. به این ترتیب دفع سموم از بدن برای شما راحت تر خواهد بود.

مطلب مرتبط: رژیم سم زدایی: ۱۰ نکته کلیدی برای خوش اندام شدن سریع

لایه برداری

موهای روی برس می توانند به حذف سلول های خشک و مرده پوست کمک کنند. به این ترتیب پوست شما صاف تر و نرم تر می شود.

مطلب مرتبط: فواید روشور برای سلامت پوست و زیبایی، بدون لایه بردار و ماسک شیمیایی

آرامش

از جمله فواید برس کشیدن بدن، پیدا کردن حس آرامش است. در حین برس زدن خشک، ممکن است احساس آرامش داشته باشید، انگار که ماساژ داده اید. برای استفاده حداکثری از این اثر، می توانید برس زدن را در محیطی ساکت و تاریک امتحان کنید.

مطلب مرتبط: فواید آرامش داشتن + ۱۰ اتفاق باورنکردنی!

سلولیت

سلولیت یکی از مسائلی است که بسیاری از خانم ها نگران آن هستند. برخی از مطالعات می گویند که ظاهر سلولیت را می توان با ماساژ کاهش داد. از آنجایی که برس زدن خشک می تواند اثر ماساژ داشته باشد، می تواند ظاهر سلولیت را کاهش دهد. با این حال، باید مراقب باشید که در حین برس زدن خشک بیش از حد خشن نباشید و به سد پوستی خود آسیب نرسانید.

برس کشیدن بدن

مضرات برس زدن خشک

اگرچه برس زدن خشک هیچ ضرر شناخته شده ای ندارد، اما برس زدن خشک ممکن است برای افرادی که پوست حساس دارند خوب نباشد. به عنوان مثال، اگر به پسوریازیس مبتلا هستید، قبل از برس زدن خشک با پزشک خود مشورت کنید.

افراد مبتلا به بیماری های پوستی نباید روی مناطق ملتهب برس زدن خشک انجام دهند. همچنین روی زخم های باز نباید از برس خشک استفاده کنید. هنگامی که روی زخم های باز برس می زنید، می توانید باعث عفونت باکتری ها و ایجاد عفونت شوید.

با این حال، می‌توانید با اطمینان از تمیز بودن برس خشکی که مسواک می‌زنید، خطر عفونت را به حداقل برسانید. برای این کار می توانید پس از برس زدن، برس خود را با آب و صابون تمیز کنید و بگذارید تا خشک شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا