;
زندگیخانواده و زناشویی

رابطه زن با مرد: ۵ چیزی که هر زنی از همسرش می خواهد

در زندگی مشترک زن و مرد از یک دیگر انتظارات زیادی دارند. اگر در مورد این انتظارات با هم حرف نزنند و خواسته های یکدیگر را ندانند، ممکن است زندگی شان دچار مشکلات زیادی شود. در این مطلب از سری مطالب خانواده و زناشویی چشمک، به بررسی رابطه زن با مرد و خواسته های اصلی زنان پرداخته ایم. البته واضح است که فهرست بلند بالایی از خواسته ها و نیازهای زنان وجود دارد. اما می توان پنج خواسته اصلی زنان را مطرح کرد. پنج خواسته ای  که هر شوهری برای داشتن رابطه زناشویی موفق و شاد باید به آن ها توجه کند.

۱.دوست داشتن

هر زنی به دنبال این است که همسرش او را دوست داشته باشد و از او حمایت  های عاطفی و فیزیکی دریافت کند. زنان گاهی اوقات به دلیل مسئولیت های گسترده، کار و أمور خانه، احساس ضعف می کنند و قادر به ایجاد تعادل بین کار و زندگی نیستند. بنابراین در چنین شرایطی، این وظیفه همسر است که به او به مثابه یک تکیه گاه توجه کند. او را در زندگی خود احساس کند و قدردان زحماتش باشد. به عنوان مثال، شوهر باید تلاش کند تا زمان بیشتری در کنار همسرش باشد. در رسیدگی به أمور زندگی باید به او کمک کند. در هر جایی که می‌تواند با جلب توجه بی‌نظیر (بدون تلویزیون و گوشی) با او ارتباط عاطفی برقرار کند. او را باید در آغوش بکشد و نوازشش کند.

۲.رابطه زن با مرد، احترام گذاشتن

بسیاری از أوقات، شوهر تمایل دارد که به همسرش نگاه ساده ای داشته باشد و اختلاف عقاید او را قبول نکند. اما این مهم است که او به خاطر تلاش های همسرش در مدیریت زندگی و فرزندان بها دهد و ارزش قایل باشد. شوهر نباید در حضور خانواده و دوستان، با زنش بی ادبانه صحبت کند یا همسرش را مسخره کند. بلکه او با قدردانی و احترام گذاشتن به همسرش، عزت نفس او را تقویت کند. حتی اگر در برخی زمینه ها کمبود داشت، اعتماد به نفس را در او ایجاد کند.برای مثال، شوهر می‌تواند با قدردانی از کارهای خوبی که همسرش انجام می‌دهد، مانند مدیریت خانه، خوب لباس پوشیدن و تربیت فرزندان، به همسرش انگیزه دهد.

۳.وفاداری

این نیاز هر زن است که شوهرش به او و فقط او متعهد باشد. بسیاری از مواقع زن در مورد شوهرش احساس ناامنی می کند که ممکن است به او خیانت کند. بنابراین، وظیفه شوهر است که با گفتار و کردارش محیطی را ایجاد کند تا همسرش در مورد رابطه شان احساس امنیت کند. البته این ناامنی می تواند به دلیل وابستگی بیش از حد به شریک زندگی اش باشد. گاهی زنان مراقبت از سلامت جسمی و تناسب اندام خود را متوقف می کنند. در این شرایط ممکن است دچار عقده حقارت شوند. پس شوهر باید همسرش را تشویق کند و به او کمک کند تا بر این مسائل غلبه کند

به عنوان مثال، شوهر باید همسرش را در اولویت اول خود قرار دهد. زیرا زنان دوست دارند مسائل شخصی را خصوصی نگه دارند و شخص سومی را درگیر آن نکنند. بنابراین مرد باید به قول هایش عمل کند و همیشه نسبت به زنش وفادار باشد.

۴.رابطه زن با مرد، مراقبت کردن

هر شوهری باید مراقب همسرش باشد تا جایگاه او را در زندگی خاص و مهم نگه دارد. این وظیفه شوهر است که باید به نیازهای کوچک همسرش مانند ارسال پیامک و پرسیدن وضعیت او، اطمینان از خوردن ناهار، جویا شدن حال او در هنگام ناخوشی …رسیدگی کند. اغلب اوقات شوهر می تواند با هدیه ای او را سورپرایز کند. همچنین باید سعی کند نه تنها سالگرد و تولد خود همسرش، بلکه خانواده و دوستانش را نیز به یاد داشته باشد. این طوری، زن إحساس خاص بودن و مهم بودن می کند. این مسایل کوچک او را بسیار خوشحال و راضی نگه می دارد.

۵.درک کردن

بسیاری وقت ها، زنان انتظارات ناگفته ای دارند که می خواهند شوهرش بدون گفتن شفاهی آن را متوجه شود. به عنوان یک شریک، وظیفه شوهر این است که نسبت به علایق و نیازها و خواسته‌های همسرش توجه داشته باشد. البته زنان باید آن قدر قاطع باشند که بتوانند نظر خود را به شیوه ای درست بیان کنند. شوهر در هنگام صحبت نباید روی زبان و لحن همسرش تمرکز کند، بلکه باید احساس و نیت پشت چنین رفتاری را درک کند. شوهر نباید چیزهایی را فرض کند و از همسرش بپرسد که در گفته ها و حرف های او شک و تردید دارد. به عنوان مثال، اگر همسر شما احساساتی و ظریف است، مهم است که او را بفهمید، درک کنید وبا او إحساس همدردی کنید.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا