;
زندگیخانواده و زناشویی

۸ کلید طلایی برای یک ازدواج موفق و سالم

بارنت آر بریکنر می گوید: موفقیت در ازدواج فقط از طریق یافتن همسر مناسب به دست نمی آید، بلکه از طریق همسر مناسب بودن به دست می آید. در ابتدا، زمانی که چیزی جز همدیگر نداریم، به شدت بر عناصر سازنده مهم یک ازدواج سالم و موفق تمرکز می کنیم. اما همانطور که رابطه ما به جلو ادامه می‌یابد ناگهان، ما بیشتر نگران ارزش ارزیابی خانه خود هستیم تا ارزش رابطه خود. ما سلامت حساب بازنشستگی خود را خیلی بیشتر از سلامت ازدواجمان بررسی می کنیم. یا زمان بیشتری را برای مراقبت از ماشین در گاراژ صرف می کنیم تا شخص دیگری که در تخت خود است.

چیزها در خانه و زندگی ما انباشته می شوند و به زودی پول، انرژی و زمان گرانبهای ما را طلب می کنند. در نتیجه، برای مراقبت از عناصر یک ازدواج سعادتمند چیز کمی باقی نمانده است. البته زوج‌های عاقل متوجه می‌شوند که داشتن خانه، ماشین یا حساب بازنشستگی خوب به نظر می‌رسد، اما ازدواج موفقی ایجاد نمی‌کنند. آنها می دانند که اصول بسیار مهم تری در این بازی زندگی وجود دارد. در این مطلب از سری مطالب خانواده و زناشویی به بررسی اصول ازدوج موفق و سالم پرداخته می شود.

بیشتر بخوانید: ترس مردان از ازدواج: به این ۱۰ دلیل مردان از ازدواج فراری اند!

۱.عشق و تعهد

عشق و دوست داشتن چیزی است که اتفاق می افتد. اما در حقیقت عشق تصمیمی است برای تعهد به فرد دیگری. این بسیار بیشتر از یک احساس زودگذر است که در تلویزیون، صفحه نمایش بزرگ و رمان های عاشقانه به تصویر کشیده می شود. احساسات می آیند و می روند، اما یک تصمیم واقعی برای متعهد بودن برای همیشه باقی می ماند و این چیزی است که ازدواج های سالم را تعریف می کند. ازدواج تصمیمی است که با تعهد پایدار می ماند. وقتی همه چیز خوب پیش می رود، تعهد آسان است. اما عشق واقعی با متعهد ماندن حتی در سخت ترین شرایط زندگی همچنان وجود دارد و نفس می کشد.

۲.اصول ازدوج موفق و سالم، وفاداری جنسی

وفاداری جنسی در ازدواج فراتر از بدن و رابطه جنسی است. این وفاداری شامل چشم، ذهن، قلب و روح ما می شود. وقتی ذهن خود را به تخیلات جنسی در مورد شخص دیگری اختصاص می دهیم، وفاداری جنسی را زیر پا می گذاریم. وقتی لحظات صمیمیت عاطفی را به دیگری تقدیم می کنیم، وفاداری جنسی را نقض می کنیم. بنابراین هر روز مراقب تمایلات جنسی خود باشید و آن را کاملاً به همسر خود اختصاص دهید. وفاداری جنسی مستلزم نظم و انضباط شخصی و آگاهی از عواقب آن است. از قرار دادن هر چیزی جلوی چشم، بدن یا قلبتان که وفاداری شما را به خطر می اندازد، خودداری کنید.

اصول ازدواج موفق و سالم

۳.فروتنی

همه ما نقاط ضعفی داریم و روابط همیشه این عیوب را سریعتر از هر چیز دیگری روی زمین آشکار می کند. یکی از اجزای سازنده یک ازدواج سالم، توانایی اعتراف به این که شما کامل نیستید. اشتباه خواهید کرد، و نیاز به بخشش دارید. داشتن نگرش برتر از شریک زندگی تان باعث رنجش می شود و از پیشرفت رابطه شما جلوگیری می کند. اگر در این زمینه مشکل دارید، یک مداد بردارید و سریع سه کاری را که همسرتان بهتر از شما انجام می‌دهد، یادداشت کنید. این تمرین ساده باید به شما کمک کند فروتن بمانید. هر چند بار که لازم است تکرار کنید.

۴.اصول ازدوج موفق و سالم، صبر و بخشش

از آنجا که هیچ کس کامل نیست، صبر و گذشت همیشه در یک رابطه زناشویی مورد نیاز است. شرکای زندگی موفق یاد می گیرند که صبر و بخشش بی پایان را به شریک خود نشان دهند. آنها متواضعانه عیب های خود را می پذیرند و از شریک زندگی خود انتظار کمال ندارند. آنها اشتباهات گذشته را در تلاش برای گروگان گرفتن شریک زندگی خود مطرح نمی کنند. آنها به دنبال جبران یا انتقام گرفتن در هنگام وقوع اشتباه نیستند. اگر در گذشته از شریک زندگی خود رنجیده اید، او را ببخشید. زیرا عدم بخشش قلب و رابطه شما را آزار می دهد.

بیشتر بخوانید: زنان قوی با این ۷ کار، زندگی مردان را تغییر می دهند!

۵.زمان

روابط خوب بدون سرمایه گذاری در یک زمان طولانی شکل نمی گیرد. هر رابطه موفقی نیاز به زمان با کیفیت و در کنار هم بودن دارد. زمان با کیفیت زمانی اتفاق می افتد که دو نفر با یک برنامه برای هم وقت بگذارند. رابطه با همسرتان باید صمیمی ترین و عمیق ترین رابطه ای باشد که دارید. بنابراین، رابطه با همسر تان به زمان بیشتری از هر رابطه دیگری نیاز دارد. در صورت امکان، هر روز زمانی را برای همسرتان در نظر بگیرید.

اصول ازدواج موفق و سالم

۶.صداقت و اعتماد

صداقت و اعتماد پایه و اساس همه چیز در یک ازدواج موفق است. اما برخلاف بسیاری از موارد ضروری دیگر شکل گیری اعتماد زمان می برد. شما می توانید در یک لحظه فداکار، متعهد یا صبور شوید، اما اعتماد همیشه زمان می برد. اعتماد تنها پس از هفته ها، ماه ها و سال ها ایجاد می شود. بنابراین از همین حالا شروع کنید و اگر نیاز به بازسازی اعتماد در رابطه خود دارید، باید بیشتر تلاش کنید.

۷.اصول ازدوج موفق و سالم، ارتباطات

زن و شوهر در یک ازدواج سالم تا حد امکان با هم ارتباط برقرار می کنند. آنها مطمئنا در مورد برنامه های بچه ها، لیست های مواد غذایی و قبوض آب و برق بحث می کنند. اما آنها در اینجا متوقف نمی شوند. همچنین امیدها، رویاها، ترس‌ها و اضطراب‌های شان را با هم شریک می کنند. آنها فقط در مورد تغییراتی که در زندگی کودک رخ می دهد بحث نمی کنند، بلکه تغییراتی را که در قلب و روح خودشان رخ می دهد نیز مورد بحث قرار می دهند. این کلید ضروری را نمی توان نادیده گرفت زیرا ارتباط صادقانه و صریح پایه و اساس بسیاری از چیزهای دیگر است.

۸.از خودگذشتگی

ازدواج ها بیشتر از هر دلیل دیگری به دلیل خودخواهی شکست می خورد. نظرسنجی ها علت شکست ازدواج ها را مسائل مالی، عدم تعهد، خیانت یا ناسازگاری می دانند، اما علت اصلی بیشتر این دلایل خودخواهی است. یک فرد خودخواه فقط به خودش متعهد است، صبر کمی از خود نشان می دهد و هرگز یاد نمی گیرد که چگونه یک همسر موفق باشد. بهتر است امیدها، رویاها و زندگی خود را به شریک زندگی خود بدهید و یک زندگی مشترک واقعی را شروع کنید.

بیشتر بخوانید: زبان بدن مردان: ۲۳ مهم ترین نشانه که یک مرد عاشق شما شده است  

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا