;
دنیای مد

۷ روش شگفت انگیز برای مراقبت و تقویت ناخن ها!

تقویت ناخن ها: ناخن‌ها از پروتئین و مواد معدنی تشکیل شده‌اند. تغییر حالات ناخن‌ها می‌تواند نشانی از سلامتی شما باشد. به عنوان مثال ناخن قاشقی شکل و فرو رفته به سمت داخل می‌تواند نشانی از کمبود آهن و کم خونی باشد، در این حالت ناخن‌ها نازک و شکننده هم هستند. بنابراین به طور کلی می‌توان گفت دریافت کافی ویتامین و مواد معدنی و همچنین داشتن یک رژیم مناسب می‌تواند به سلامت ناخن‌ها کمک کند. اگر به دنبال راز داشتن ناخن های بلند و زیبا هستید، در این مطلب دنیای مد تعدادی از راهکارهای خانگی را آموزش می‌دهیم تا به وسیله آن‌ها بتوانید به رشد هرچه بهتر ناخن‌های خود کمک کنید.

بیشتر بخوانید: ناخن های قوی و محکم: ۱۰ مراقبت ساده برای جلوگیری از شکستن ناخن ها

۱. هیدراته بمانید

ناخن‌ها هم مانند پوست رطوبت دارند و برای حفظ این رطوبت باید آب کافی بنوشید. اگر بدن شما دهیدراته شود ناخن‌هایتان هم شکننده و پوسته پوسته خواهند شد. بنابراین سعی کنید روزانه به میزان مناسب از مایعات خصوصا آب استفاده کنید.

۲.مراقب رژیم غذایی خود باشید

داشتن یک رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی و مصرف منابع ویتامینی مختلف به اندازه کافی ارتباط مستقیمی با سلامت ناخن‌ها دارد هر گونه کمبودی می‌تواند در ظاهر ناخن‌ها خودش را نشان بدهد. علاوه بر توجه به کفایت مصرف تمام مواد مغذی مفید برای ناخن‌ها مثل بیوتین، روی، آهن، منیزیم، ویتامین C و D و ویتامین‌های گروه B. می‌توانید در صورت نیاز و با توصیه پزشک یا مشاور تغذیه از قرص‌های مکمل مولتی ویتامین مینرال هم استفاده کنید تا از نداشتن کمبود در بدن خود مطمئن باشید.

شاید بپسندید: اعضای بی تی اس راز زیبایی پوستشون رو لو دادن!

بیشتر بخوانید: سریع خشک کردن لاک ناخن با ۶ روش ساده!

۳. از تماس مدام با آب خودداری کنید

تقویت ناخن ها، نشان داده شده دست‌های کسانی که مدام با آب تماس دارند ناخن‌های شکننده تری دارند. درست است که نمی‌شود از تماس دست‌ها با آب اجتناب کرد اما باید سعی کنید دست هایتان را فقط در مواقع ضروری بشویید و در زمان آبکشی ظروف و یا دیگر مواقع از دست کش استفاده کنید.

۴. از مواد شیمیایی زیاد استفاده نکنید

برخی از مواد شیمیایی موجود در شوینده‌ها و یا انواع پاک کننده‌ می‌توانند برای ناخن مضر باشند و باعث خشک و شکننده شدن آن‌ها شوند. بنابراین سعی کنید در هنگام استفاده از این مواد حتما از دستکش برای محافظت از ناخن‌های خود استفاده کنید. علاوه بر موارد گفته شده پاک کننده‌های لاک ناخن که حاوی استون هستند هم باعث نازک شدن ناخن می‌شوند بنابراین سعی کنید از انواع لاک پاک کن های بدون استون استفاده نمایید.

تقویت ناخن ها

۵. کمتر از انواع لاک ژل و ناخن‌های مصنوعی استفاده کنید

تقویت ناخن ها، انواع ژل‌های ناخن و مواد آکریلیک استفاده شده برای ناخن‌های مصنوعی با پوشاندن سطح تنفسی ناخن‌ها در طولانی مدت می‌توانند باعث قارچی شدن ناخن‌ها بشوند. بنابراین استفاده زیاد از این مواد می‌تواند حتی باعث کنده شدن کامل ناخن هم بشود. بنابراین اگر برای فرم دهی ناخن خود علاقه مند به استفاده از این مواد هستید سعی کنید این کار را مدام انجام ندهید و گاهی به ناخن‌های خود استراحت بدهید تا مشکلی به وجود نیاید. این موضوع درباره لاک‌های معمولی هم صدق می‌کند و بهتر است مدام به ناخن‌های خود لاک نزنید و به آن‌ها فرصت تنفس دهید.

۶. از زدن لاک‌های سمی و چسب ناخن خود داری کنید

تقویت ناخن ها، برخی از انواع لاک‌ها و همینطور چسب ناخن‌های مصنوعی حاوی مواد سمی مانند تولوئن، فرمالدئید و یا دی بوتیل فتالات هستند. این مواد سمی درون ناخن نفوذ کرده و ساختار آن را تغییر می‌دهند که همین امر باعث پوسته پوسته شدن ناخن و در نتیجه شکستن آن‌ها می‌شود. بنابراین برای داشتن ناخن‌های سالم و بلند تر سعی کنید از انواع لاک‌هایی که فاقد این مواد هستند استفاده کنید.

۷. نظافت مداوم ناخن‌های خود را فراموش نکنید

اگر به صورت منظم از ناخن‌های خود مراقبت کنید خواهید دید که شکل و استحکام ناخن‌های شما بهتر می‌شود. بنابراین سعی کنید حتما با ابزار مناسب مثل قیچی مانیکور، سوهان و … به ناخن‌های خود فرم بدهید و زمانی که از انواع مرطوب کننده‌های دست استفاده می‌کنید آن‌ها را بر روی ناخن‌های خود هم بزنید؛ چون برای داشتن ناخن‌های سالم مرطوب نگه داشتن پوست اطراف ناخن بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: 15 مهمترین ترفندهای زیبایی ناخن: با رعایت این ۱۵ نکته، ناخن های زیبا داشته باشید!

 

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالا بپسندید: چند ماده طبیعی عالی برای آبرسانی و رفع خشکی پوست!

جالب خواهد بود: ۱۰ مدل زن کره ای که زیبایی و جذابیت خیره کننده ای دارند + عکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − سه =

دکمه بازگشت به بالا