;
تازه ها

رفع آلودگی هوای خانه: پاکسازی و گرد و غبار روبی  با ۱۵ ترفند آسان

رفع آلودگی هوای خانه، تمیز کردن و پاکسازی خانه همیشه آسان نیست. وقتی دمای هوا بالاست، گرد و غبار در هر گوشه خانه می نشیند، به خصوص وقتی پنجره ها بیشتر باز می شوند. در واقع تمیز کردن فضای داخلی از گرد و غبار، که برای افراد مبتلا به آلرژی یک مشکل جدی است، برای حفظ سلامت ضروری است.

به خصوص تهویه خانه بسیار مهم است. تهویه خانه، هوای داخل خانه را تازه می کند و آلاینده ها را از بین می برد. برای این کار، پنجره های خود را حداقل ۱۵ دقیقه در روز باز کنید

. بنابراین برای جلوگیری از رسوبات گرد و غبار که زندگی روزمره را تحت تاثیر قرار می دهد، می توانید نکات ساده طبیعی و موثر را امتحان کنید. در بخش تازه ها ۱۵ ترفند ساده و موثر برای پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: ترفندهای خانه داری: 10 نکته هوشمندانه و موثر برای تمیز کردن خانه

۱۵ ترفند آسان برای رفع آلودگی هوای خانه

۱.گرد و غبار را به طور مرتب تمیز کنید

رفع آلودگی هوای خانه، بدانید که خلاصی کامل از گرد و غبار در خانه تقریبا غیرممکن است. با این حال، می توانید با نظافت روزانه میزان گرد و غبار خانه خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و آلودگی ها را از بین ببرید.

۲.از مواد و وسائل مناسب استفاده کنید

برای گرد و غبار به پاک کننده های با تکنولوژی بالا نیاز ندارید. اغلب اوقات، یک پارچه مرطوب یا میکروفایبر به خوبی کار می کند و گرد و غبار را جمع می کند.

۳.اشیا یا لباس ها را روی زمین جمع نکنید

اگر لباس های کثیف یا استفاده نشده را در فضای باز نگهداری می کنید، این یک عادت بسیار بد است. علاوه بر این که لانه گرد و غبار است، باعث ایجاد کنه های گرد و غبار نیز می شود.

رفع آلودگی هوای خانه

۴.در خانه با کفش راه نروید

رفع آلودگی هوای خانه، با قرار دادن تشک دوم در جلوی درب ورودی و سپس در داخل خانه برای درآوردن کفش، ورود گرد و غبار از بیرون را محدود خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:  تمیز کردن سریع و آسان مایکروفر با ۸ روش خانگی عالی!

۵.فراموش نکنید که دریچه های هوا را تمیز کنید

دریچه هایی که اغلب بلند هستند و دسترسی به آنها دشوار است، به سرعت به لانه های گرد و غبار تبدیل می شوند. با این حال، حذف گرد و غبار مهم است، زیرا اجازه می دهد هوا تجدید شود. همچنین از پخش شدن گرد و غبار در هوای محیط به دلیل جریان هوا جلوگیری می کند.

۶. گرد و غبار لباس را پاک کنید

رفع آلودگی هوای خانه، می توانید لباس های خود را نشاسته کنید، گرد و غبار کمتر روی آنها می نشیند و همچنین اتو کردن پیراهن ها بسیار راحت تر است. شما می توانید لباس های خود را در کیسه های جاروبرقی قرار دهید تا از تجمع گرد و غبار در زمانی که آنها را نمی پوشید جلوگیری کنید.

۷.رختخواب خود را مرتب تمیز کنید

رختخواب خود را هر ۱۵ روز یا حتی هر هفته عوض کنید. همچنین فراموش نکنید که بالش های خود را به طور منظم بشویید، به خصوص اگر به کنه های گرد و غبار حساسیت دارید.

۸.پرده های خود را بشویید

رفع آلودگی هوای خانه، فراموش نکنید که پرده های خود را به طور مرتب بشویید. پرده های خود را حداقل دو بار در سال بشویید. پرده ها را قبل از شستن در آب سرد و نمک درشت خیس کنید تا از جمع شدن سریع گرد و غبار پارچه جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: گیاهانی که خوش شانسی می آورند: ۱۰ گیاهی که ثروت، سلامتی و عشق را به خانه می آورد

۹. فرش و موکت خود را جارو بکشید و ضربه بزنید

ترجیحا از یک جارو برقی کامل با فیلتر خوب استفاده کنید که به شما امکان می دهد تمام گرد و غبار را بگیرید. ماهی یک بار فرش ها را آویزان کنید و بکوبید.

۱۰. کابینت های خود را تمیز کنید

مبلمان و کابینت خود را مرتب گردگیری کنید. برای رویه مبلمان، وقتی گرد و غبار زیاد است، می توانید ورقه های کاغذی بگذارید و سپس در سطل زباله بیندازید.

۱۱. آباژورها را تمیز کنید

رفع آلودگی هوای خانه، آباژورها گرد و غبار زیادی را جذب می کنند. از یک غلتک چسب برای تمیز کردن آباژورهای پارچه ای خود استفاده کنید. برای تمیز کردن موثرتر، یک پارچه را در مقداری الکل آغشته کنید و به آرامی بمالید.

بیشتر بخوانید: 5 بهترین گیاهان دارویی برای بهبود عملکرد مغز و افزایش تمرکز و حافظه!

رفع آلودگی هوای خانه

۱۲.صفحه تلویزیون و کامپیوتر خود را گردگیری کنید

صفحه نمایش های تلویزیون و کامپیوتر الکترواستاتیک هستند و آنها را به آهنربای گرد و غبار تبدیل می کند. برای جلوگیری از این امر، یک پارچه تمیز و نرم را در آب لیموی فشرده آغشته کنید و به آرامی صفحه نمایش خود را پاک کنید.

۱۳.گرد و غبار را از صفحه کلید کامپیوتر خود پاک کنید

رفع آلودگی هوای خانه، صفحه کلید کامپیوتر معمولا برای مو، ناخن، الیاف نساجی، الیاف کاغذ، مواد غذایی و غیره استفاده می شود. این یک عالم خرد واقعی است. برای تمیز کردن آن را وارونه کنید، سپس ضربه بزنید تا همه آن موارد حذف شوند.

۱۴.یک دکور ساده را انتخاب کنید

در داخل خانه، اثاثیه کمتر، زیورآلات کمتر و اقلام کمتر به طور کلی به معنای گرد و غبار کمتر است. در زمان صرفه جویی می کند و راحتی را از نظر تمیز کردن فراهم می کند.

۱۵.غبارروبی گیاهان خود را فراموش نکنید

برای این کار می توانید از یک برس یا یک پارچه نرم کمی مرطوب استفاده کنید. برای کاکتوس ها و سایر گیاهانی که از گرما آسیب نمی بینند، از سشوار استفاده کنید.

سخن آخر

اگر فرش یا مبلمانی دارید که گرد و غبار زیادی را جمع می کند، هر روز جاروبرقی بکشید. برای محافظت از سلامت خود، کیسه جاروبرقی با کیفیت را انتخاب کنید. این نوع کیسه ها گرد و غبار را به طور موثرتری جذب می کند و برای مبتلایان به آلرژی ایده آل هستند.

وجود وسایل زیاد در خانه نظافت را بسیار دشوارتر می کند. برای جلوگیری از این امر، حداقل دو بار در سال آن را تمیز کنید و از شر چیزهایی که دیگر استفاده نمی کنید خلاص شوید. لباس ها یا وسایلی که حداقل ۶ ماه است که از آنها استفاده نکرده اند، برای سلامتی شما مضر هستند، زیرا گرد و غبار زیادی در آنها جمع می شود.

بیشتر بخوانید: ۱۴ کاربرد جوش شیرین در شستشو و نظافت خانه که باورتان نمی شود!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا