;
آرایش و زیبایی

نکات ساده برای داشتن ناخن های سالم و زیبا+مراقبت از ناخن در منزل

نکات ساده برای داشتن ناخن های سالم: همه دوست دارند ناخن های چشم نوازی داشته باشند. پس برای این مسئله چه کار کنیم؟ برای مراقبت از ناخن در خانه به چند وسیله نیاز داریم. مراقبت از ناخن فقط لاک زدن ناخن نیست.

قبل از لاک زدن باید ناخن هایمان را آماده کنیم. به این ترتیب می توانیم ظاهر صاف تری روی ناخن های خود داشته باشیم. برای مراقبت از ناخن در خانه به موادی مانند لیمو، لایه بردار ناخن و ست مانیکور نیاز دارید. می توانید با چند قطره آب لیمو، ناخن هایی را که به دلیل استفاده از لاک زرد هستند، سفید کنید. در ادامه این مطلب بخش آرایش و زیبایی مجله خبری چشمک با نکات ساده برای داشتن ناخن های سالم همراه شوید.

نکات ساده برای داشتن ناخن های سالم

همان طور که اشاره شد در مورد مراقبت از ناخن، مانیکور تنها گزینه نیست. این مطلب یک راهنمای جامع برای مراقبت از ناخن است که می توانید به راحتی در خانه انجام دهید. نکات ساده برای داشتن ناخن های سالم عبارتند از:

ناخن جویدن را متوقف کنید.

اول از همه به کسانی که عادت به ناخن جویدن دارند! این مسئله علاوه بر ظاهر بد، تماس با بزاق شما ناخن های شما را ضعیف و شکننده می کند. همچنین به کوتیکول ها آسیب می رساند. علاوه بر این، قرار دادن انگشتان خود در دهان، کثیفی و میکروب را وارد دهان می کند. استفاده از موم تلخ می تواند به ترک این عادت کمک کند.

ناخن های خود را خشک و تمیز نگه دارید.

همه مشکلات با میکروب ها و باکتری ها شروع می شود. ناخن های خود را به طور مرتب تمیز کنید و بعد از شستن آنها را خشک کنید. با این حال، زیاده روی نکنید. ناخن‌هایی که برای مدت طولانی در آب خیس می‌شوند ممکن است باعث ایجاد ترک شوند. پیشنهاد ما به شما این است که یک مسواک بردارید، مقداری نمک روی آن بریزید و به آرامی ناخن ها و پوست اطراف آن ها را مسواک بزنید.

نکات ساده برای داشتن ناخن های سالم

بهداشت را رعایت کنید.

ناخن های خود را مرتباً تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام ابزارهای مراقبت از ناخن شما به طور دوره ای شسته و استریل می شوند. مراقب باشید که ناخن هایتان بیش از حد بلند نشوند، زیرا این کار باعث می شود کثیفی در زیر ناخن ها راحت تر جمع شود. مواد ضدعفونی کننده طبیعی مانند روغن درخت چای را به ناخن های خود بمالید.

 از مرطوب کننده استفاده کنید.

خشک شدن و پوسته پوسته شدن برای ناخن ها و همچنین پوست مضر است. ناخن‌ها بسیار ظریف هستند و به راحتی می‌شکنند. آنها را مرطوب کنید تا تقویت شوند. از بین انواع کرم‌های دست، روغن/کرم‌های کوتیکول یا روغن‌های مرطوب‌کننده انتخاب کنید تا ناخن‌ها و کوتیکول‌هایتان را براق و سالم نگه دارید.

ناخن های خود را به طور منظم کوتاه کنید.

ناخن ها باید در فواصل زمانی معین کوتاه  شوند، وقت خود را صرف کنید. پس از برش در یک خط مستقیم، می توانید آن را به شکل مربع یا بیضی در آورید.

ناخن های خود را صاف کوتاه کنید.

ناخن های خود را به طور یکنواخت و صاف کوتاه کنید تا از هر گونه رشد درونی جلوگیری کنید.

مراقب کوتیکول خود باشید.

کوتیکول ها بسیار حساس هستند. کوتیکول ها را گاز نگیرید یا نچینید. حتما مرطوب کنید. برای این کار می توانید روغن نارگیل یا بادام را بمالید و به آرامی ماساژ دهید.

 از نرم کننده کوتیکول استفاده کنید.

از درمان های مغذی استفاده کنید تا ناخن های خود را قوی و سالم نگه دارید. یکی از راه ها این است که آن را چند دقیقه در آب نمک خیس کنید و سپس با یک حوله تمیز خشک کنید. این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید، سپس از نرم کننده کوتیکول استفاده کنید.

نکات ساده برای داشتن ناخن های سالم

درمان های طبیعی تقویت کننده ناخن را امتحان کنید.

برخی از درمان های مراقبتی را انتخاب کنید که می توانند ناخن های شما را تقویت کنند. نرم کننده های حاوی فرمول CF انتخاب خوبی هستند. ناخن های شما را مرطوب، تغذیه می کند و باعث سلامت و استحکام می شود.

از سفت کننده های ناخن خودداری کنید.

بله، از سفت کننده های ناخن خودداری کنید زیرا حاوی فرمالدئید زیادی هستند که می تواند باعث ایجاد ترک در ناخن شما شده و آنها را مستعد آسیب کند.

 از ژل و اکریلیک استفاده نکنید.

از آنجایی که پودر اکریلیک حاوی مواد شیمیایی زیادی است، ناخن ها را زبر می کند و باعث ایجاد فرورفتگی در آنها می شود. مکانیسم خشک کردن در مانیکور ژلی به پوست اطراف ناخن آسیب می رساند. در صورت امکان از آنها کاملاً اجتناب کنید.

ناخن های خود را در یک جهت سوهان بزنید.

ناخن های خود را به آرامی و به آرامی و در یک جهت سوهان بزنید. در غیر این صورت ناخن ها ضعیف می شوند و زودتر می شکنند. به این ترتیب نوک صافی به دست خواهید آورد و فرم دادن به آن آسان تر خواهد شد.

نکات ساده برای داشتن ناخن های سالم

به جای لاک رنگی ناخن، براق را انتخاب کنید.

ظاهر طبیعی همیشه جذاب تر است. صاف کردن ناخن ها را بالا می برد و به آنها درخشندگی می بخشد.

در انتخاب لاک ناخن دقت کنید.

باید در انتخاب لاک بسیار مراقب باشید. آنهایی که با پارابن و سولفات پر شده اند برای ناخن و محیط اطراف ناخن مضر هستند. لاک های طبیعی و بدون مواد شیمیایی را انتخاب کنید.

هنگام استفاده از لاک ناخن از لایه دوم صرف نظر کنید.

اگر چه لایه دوم به ماندگاری رنگ کمک می کند. همچنین به ناخن های شما درخشندگی می بخشد، اما ممکن است به ناخن های شما آسیب برساند.

کسانی که می خواهند مدت زمان بیشتری از لاک خود استفاده کنند!

با تمیز کردن ناخن های خود با سرکه شروع کنید. سپس آن را در آب خیس کنید و یک لایه پایه بمالید. دو لایه رنگ ناخن و یک تاپ کوت بزنید و صبر کنید تا خشک شود. برای اطمینان از خشک نشدن و خرد نشدن تاپ کوت باید هر چند روز یکبار دوباره آن را بمالید.

هرگز لاک ناخن خود را نتراشید.

تراشیدن لاک ناخن بدترین کاری است که می توانید برای ناخن های خود انجام دهید. سطح ناخن شما را زبر و لکه دار می کند. برای پاک کردن لاک ناخن حتما باید از لاک پاک کن استفاده کنید.

 لاک اضافی را پاک کنید.

هنگام استفاده از لاک ناخن، اجتناب ناپذیر است که فراتر از ناخن گسترش یابد. یک سواب پنبه ای بردارید، آن را به پاک کننده ناخن آغشته کنید و به آرامی لاک اضافی را پاک کنید.

یک پاک کننده ناخن خوب انتخاب کنید.

پاک کننده های لاک ناخن را انتخاب کنید که حاوی مواد شیمیایی کمتری باشند.

از استون دوری کنید.

همیشه یک پاک کننده لاک ناخن انتخاب کنید که حاوی استون نباشد. استون ناخن های شما را خشک می کند و آنها را مستعد شکستن می کند. همچنین به پوست شما آسیب می رساند.

داشتن ناخن های سالم

 از دستکش استفاده کنید.

اگر کارهای خانه را خودتان انجام می دهید، این راه حل عالی برای شماست! بیشتر شوینده ها حاوی مواد شیمیایی هستند و در تماس با ناخن ها آسیب می بینند. با استفاده از دستکش می توانید بدون نگرانی در مورد ناخن های خود کار خود را انجام دهید.

غذای سالم بخورید.

بخشی از مشکلات ناخن نتیجه تغذیه نامناسب است. به عنوان مثال، شکنندگی ناخن ها به دلیل کمبود کلسیم ایجاد می شود. شما باید مقدار کافی کلسیم در غذای خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا